rv
door rvldmn Feb 26, 2012 om 12:14
Vakantie & reizen

Vakantieveilingen

Ik heb via vakantieveilingen een hotel geboekt in Oostenrijk. Ned eig. 121 euro 7 dagen. met ontbijt verder niks er bij.eind augustus. is dus ook al betaald. Er was maar 1 periode vrij maar achteraf past ons dit niet. ok geld kwijt pech gehad.
Maar nu we zeggen dat we niet komen (ze hebben het geld toch al) zegt de eigenaar dat hij alsnog de werkelijke prijs wil hebben. Dus als we komen dan betalen we 121 euro (verplichten tot eten enz. is er niet. Maar rekent hier wel op)
Als we niet komen (de kamer is die periode vrij) moeten we honderden euro's betalen. Hij dreigt zelfs met Europeesreisrecht enz. En de jurist zal dit wel regelen.
In de vankantie veilingen stond hier niks over.
Weet iemand hier meer over?

2429 8 Rapporteer

mahadma
door mahadma - Feb 26, 2012 om 12:18
11519 Antwoorden / 51 Vragen

Heeft u geannuleerd bij het hotel?

diumenge
door diumenge - Feb 26, 2012 om 12:25
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Onzin natuurlijk, je hebt al 100% annuleringskosten betaald.

mahadma
door mahadma - Feb 26, 2012 om 12:32
11519 Antwoorden / 51 Vragen

Welke schade denkt het hotel bij u te kunnen claimen? A: u heeft betaald. B: u maakt ter plaatse geen kosten. C: Het hotel kan de reeds betaalde kamer weer voor de volle prijs verhuren. Dreigen is een leuk gegeven, bij zo ' n hotel zou ik niet meer boeken.Echt klantvriendelijk wat je noemt zijn ze .......... niet.

rv
door rvldmn - Feb 26, 2012 om 12:43
1 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=mahadma schreef op zondag 26 feb 2012, 12:18]Heeft u geannuleerd bij het hotel?

Ja ik heb geanuleerd Nu al.
Maar op de site van dit hotel staat dit.
Dus niet bij vakantie veilingen.

Maakt U gebruik van speciale aanbiedingen, arrangementen of waardebonnen van onze reklamepartners of bemiddelingspersonen dan zal bij annulering het volledige bedrag (90%) van een normaal verblijf worden aangerekend en niet de waarde van uw arrangement, waardebon of aanbieding en dit incl. geboekte extra’s.! Sluit daarom altijd een reis en annuleringsverzekering af.

Voor elke aanpassing van uw boeking moeten wij een bedrag van 25 euro administratiekosten in rekening brengen, Tot 60 dagen voor uw aankomst rekenen wij geen annuleringskosten en wordt U de volledige aanbetaling minus de administratiekosten terugbetaald. Vanaf 60 dagen tot 30 dagen voor uw aankomst moeten wij U 50% van de kosten van uw volledige boeking doorberekenen plus administratiekosten en bij annuleringen binnen 30 dagen voor aankomst dienen volledig te worden betaald incl. administratiekosten en eventueel geboekte extra’s als Skipassen, Halfpension en/of excursies.

diumenge
door diumenge - Feb 26, 2012 om 12:51
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Dat lijken mij onredelijke voorwaarden.

mahadma
door mahadma - Feb 26, 2012 om 12:53
11519 Antwoorden / 51 Vragen

De voorwaarden stonmden niet op vakantie veilingen zegt u, maar heeft u voordat u definitief boekte de voorwaarden van het hotel bij het hotel gezocht? En kunnen vinden?

zoete-gerrit
door zoete-gerrit - Feb 26, 2012 om 13:00
6 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=rvldmn schreef op zondag 26 feb 2012, 12:43][quote=mahadma schreef op zondag 26 feb 2012, 12:18]Heeft u geannuleerd bij het hotel?

Ja ik heb geanuleerd Nu al.
Maar op de site van dit hotel staat dit.
Dus niet bij vakantie veilingen.

Maakt U gebruik van speciale aanbiedingen, arrangementen of waardebonnen van onze reklamepartners of bemiddelingspersonen dan zal bij annulering het volledige bedrag (90%) van een normaal verblijf worden aangerekend en niet de waarde van uw arrangement, waardebon of aanbieding en dit incl. geboekte extra’s.! Sluit daarom altijd een reis en annuleringsverzekering af.

Voor elke aanpassing van uw boeking moeten wij een bedrag van 25 euro administratiekosten in rekening brengen, Tot 60 dagen voor uw aankomst rekenen wij geen annuleringskosten en wordt U de volledige aanbetaling minus de administratiekosten terugbetaald. Vanaf 60 dagen tot 30 dagen voor uw aankomst moeten wij U 50% van de kosten van uw volledige boeking doorberekenen plus administratiekosten en bij annuleringen binnen 30 dagen voor aankomst dienen volledig te worden betaald incl. administratiekosten en eventueel geboekte extra’s als Skipassen, Halfpension en/of excursies.

Als de reis voor augustus 2012 stond gepland. Dan is dat meer dan 60 dagen vooraf gemeld, dus is men geen annuleringskosten noch administratiekoste verschuldigd. Juridisch gezien is wat de "Inhaber" stelt een onredelijk beding en eerder bluf, het blijft een "onverschuldigde betaling"!

rapil
door rapil - Feb 26, 2012 om 13:02
433 Antwoorden / 0 Vragen

U had niet eens hoeven te annuleren. De periode van 7 dagen was door U betaald. Of U nu wel komt of niet de 7 dagen zijn door U gekocht.