ni
door nikolaos Apr 17, 2014 om 10:14
Vrije tijd & tuin

Vakantieveilingen louche zaak ?

Goedemiddag ,

Het volgende heb ik naar de thuiswinkel waarborg organisatie gestuurd, en ik zou graag ook jullie opinie/advies willen hebben.

Goedemorgen,

Ik heb de vakantieveilingen app op mijn telefoon geinstalleerd en wilde deze gebruiken om te bieden op tickets voor dierenpark Emmen. Ik drukte op de knop 'bied mee' maar heb nooit een bedrag in kunnen vullen. Er stond alleen de melding ' U bent overboden' . Dus probeerde ik opnieuw te bieden, en kreeg nogmaals dezelfde melding.

Toen kreeg ik opeens een bericht van vakantieveilingen , dat ik de veiling gewonnen had. Ik heb vakantieveilingen daarop gelijk een mail teruggestuurd met daarin bovengenoemde en dat ik geenszins van plan ben om te gaan betalen aangezien ik niet eens een bedrag kon invullen. Hun app, heb ik gelijk gewist van mijn telefoon.

Vervolgens kreeg ik een mail dat ik hun nog moest betalen , dat ik dat gelijk moest doen om incassokosten van een deurwaarder te voorkomen. Ik heb hun geantwoord dat ik hun hierover al een bericht heb gestuurd, met hun eigen referentienummer, en dat ik dus niet van plan ben om dat produkt af te nemen.

Vandaag kreeg ik een mail. Dat ik de tickets betaald had. Nu hebben ze dat via automatische incasso van mijn rekening gehaald . Hoe kan dit als ik ze daar nooit toestemming voor gegeven heb ??? En nu hebben ze dit niet 1 keer van mijn rekening gehaald ,maar twee keer! Wat is dit voor louche onderneming ? Wat ik ook graag van jullie wil weten is of hier redelijke grond bestaat om hun voor de rechter te dagen. Misschien niet alleen , maar ik kan mij voorstellen dat er meer mensen zijn met dezelfde klachten. We zouden hier een zaak van kunnen maken.

Met vriendelijke groet, Patrick de Boer

8122 18 Rapporteer

mahadma
door mahadma - Apr 17, 2014 om 10:47
11539 Antwoorden / 51 Vragen

U heeft zich aangemeld, en waarschijnlijk ook uw rekeningnummer vermeld hebben, en dus ook akkoord gegaan zijn met auto incasso, en met entreekaartjes bestaat er voor zover ik kan zien geen bedenktijd. Dus zult u de kaartjes thuis krijgen en kunt u een gezellig dagje uit gaan. U heeft zich vrijwillig via de app aangemeld èn op de app "ik bied mee" aangezet. Op veilingen is het bieden en de hoogste zijn = kopen. U wilt er aan de andere kant ook zeker van zijn als u het artikel zeker wilt hebben, dat u het ook krijgt.

ni
door nikolaos - Apr 17, 2014 om 18:05
5 Antwoorden / 1 Vragen

Inderdaad staat het in de algemene voorwaarden. Maar je gaat me toch niet vertellen dat iedereen alle voorrwaarden altijd leest ? Doe jij dat ? Dat van de auto incasso zou dan als punt een vermeld moeten staan in grote rode letters .

Hetvolgende kreeg ik als antwoord :

Geachte heer De Boer,

Bedankt voor uw bericht.
Wij hebben de klacht welke u heeft verzonden naar de Thuiswinkel in goede orde ontvangen.
Graag willen wij met dit bericht reageren op uw berichten aan ons en het bericht wat u heeft gestuurd naar de Thuiswinkel.

U geeft in uw bericht aan dat u heeft geboden op de veiling voor toegangskaarten naar Dierenpark Emmen. U heeft een foutmelding gekregen tijdens het bieden maar toch later de veilingen toegekend gekregen.
Natuurlijk begrijp ik dat dit een verwarrende situatie is voor u, vandaar dat ik dit even goed voor u heb nagekeken. Ik zie in uw biedgeschiedenis dat er twee maal gedrukt is op de button 'koop nu'.
Dit houdt in dat u het arrangement aankoopt zonder mee te bieden op deze veiling. Het betreft een directe aankoop. Gezien de verwarring wat er is ontstaan wil ik u graag aanbieden de veilingen te annuleren.
Op deze manier krijgt u de kosten, welke aan ons voldaan zijn, retour op uw rekening. Graag vernmeen wij van u of u hiervan gebruik wenst te maken.

Verder geeft u in uw bericht aan de Thuiswinkel aan dat wij zonder toestemming de betalingen hebben geïncasseerd van uw rekening.
Graag wil ik u erop wijzen dat u zelf akkoord bent gegaan met deze betalingswijze, aangezien u onze algemene voorwaarden heeft geaccepteerd waar dit in vermeld staat.

6.2 Er geldt een fatale betalingstermijn van vijf (5) dagen. Wanneer er niet binnen vijf (5) dagen is betaald via iDeal, creditcard of automatische incasso machtigt de hoogste bieder VakantieVeilingen.nl automatisch om het bedrag van zijn/haar bankrekening te incasseren. Vakantieveilingen.nl zal daartoe maximaal twee pogingen doen. VakantieVeilingen.nl rekent € 2,50 extra kosten voor deze automatische incasso van het openstaande bedrag.

Natuurlijk willen wij graag alleen maar tevreden klanten en onduidelijkheid op de website is niet gewenst.
Ik hoop dat we met deze uitleg en de mogelijkheid tot annuleren van de aankopen dit geschil te hebben opgelost.

Hopelijk is uw vraag hiermee beantwoord, maar mocht u nog vragen hebben, neem dan gerust contact op.

Met vriendelijke groet,

Thessa
Klantenservice VakantieVeilingen.nl

En vervolgens mijn reactie daarop :

Geachte vakantieveilingen,

Natuurlijk ga ik akkoord met het annuleren van de veilingen. Het geld mag u terugstorten, echter heb ik via de website van ING al

opdracht gegeven om te storneren, en gelijk te blokkeren.

Waar ik niet mee akkoord ga is dat ik pas een bericht krijg als ik de thuiswinkel organisatie aanschrijf. Wat ook niet klopt is dat ik

op 'koop nu ' heb gedrukt, maar op 'bied mee' . In het eerste geval negeert u mij , in het tweede bestempelt u mij als een idioot die

op een verkeerde knop heeft gedruk. Ik ben iemand die zijn eigen computers in elkaar zet en het leuk vind om een online cursus

Phyton ( programmeertaal ) te volgen, om zelf wat te kunnen hobbien met apps. Ik weet op welke knop ik druk. Als dat zo in jullie

systeem staat, dan klopt er iets niet .

Ik heb altijd met plezier aankopen gedaan op vakantieveilingen, ik begin nu ten zeerste te twijfelen om jullie nog aan te raden of

nog terug te komen.

Met vriendelijke groet,

Ik denk dat dit topic nu wel gesloten kan worden.

mahadma
door mahadma - Apr 17, 2014 om 18:14
11539 Antwoorden / 51 Vragen

Inderdaad staat het in de algemene voorwaarden. Maar je gaat me toch niet vertellen dat iedereen alle voorwaarden altijd leest ? Waarom zijn de algemene voorwaarden, denkt u? Als u dan dit gegeven, voorwaarden niet lezen volhoudt, dan kunt u nog veel problemen verwachten in uw leven. Maar dat terzijde.

Ik denk dat dit topic nu wel gesloten kan worden.

U kunt geen topic sluiten, dat kan alleen de redactie, en er zijn topics van 10 jaar gelden die nog min of meer geregeld her-her-her-opend worden.

ni
door nikolaos - Apr 17, 2014 om 19:57
5 Antwoorden / 1 Vragen

Beste Mahadma,

Ik weet niet hoevaak u online bent en wat u daar doet, maar in mijn geval zou ik dan heel wat uurtjes kwijt zijn aan het lezen van voorwaarden. Alles wat je installeert zitten algemene voorwaarden. Die van Microsoft, adobe gmail, enkele progamma's en marktplaats heb ik eens doorgenomen en had toen wel door wat het ongeveer allemaal inhield en besloot om mijn tijd er niet meer aan te verspillen. Dit lijkt mij standaard gedrag voor iedereen online tegenwoordig. Echter, zoiets afwijkendsen ingrijpends als een machtiging voor automatische incasso daar mag wel extra op geattendeerd woorden. Zeker aangezien mijn insziens altijd nog een handtekening hiervoor benodigd was. Dit blijkt echter niet meer te moeten. Ik denk dat ik niet de enige ben die deze veronderstelling nog heeft. Ik vind ook dat dit niet zo zou moeten kunnen. Ik ga hier mijn bank ook nog over inlichten en nakijken welk overkoepelend Europees orgaan hiervover gaat en vragen of dit niet anders geregeld kan worden.

tijger1
door tijger1 - Apr 17, 2014 om 20:09
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U zou dus beter blij moeten zijn dat u dat geld voor twee keer een arrangement terugkrijgt in plaats van na te kijken welk overkoepelend orgaan in Europa hier iets aan zou kunnen doen.

Als u dus al zoveel op die site gekocht hebt, zou u van de hoed en de rand moeten weten, maar als u zich daar zelfs niet in wil verdiepen, denk ik met Mahadma dat u nog weleens flink op uw neus zult kijken.

Voor heel veel zaken geef je met een bestelling toestemming tot automatische incasso. Waarom zou men anders zijn rekeningnummer moeten vermelden?

ni
door nikolaos - Apr 17, 2014 om 20:13
5 Antwoorden / 1 Vragen

En ik heb het even nagekeken , van de overige 5 andere veilingssites waar ik weleens op zit, staat er bij geen enkele iets over automatische incasso in de voorwaarden. Ik zet dan ook terecht vraagtekens bij waarom vakantieveilingen dit wel zou doen.

mahadma
door mahadma - Apr 17, 2014 om 20:14
11539 Antwoorden / 51 Vragen

Ik weet niet hoevaak u online bent en wat u daar doet, maar in mijn geval zou ik dan heel wat uurtjes kwijt zijn aan het lezen van voorwaarden. Ik zit vaak en lang online, maar ik lees altijd EERST de voorwaarden, en in 75% van de gevallen haak ik dan af. En ik heb nog nooit problemen gehad. Succes met strijd. Ik vink dit onderwerp uit.

tijger1
door tijger1 - Apr 17, 2014 om 20:26
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U vraagt zich af waarom ze dat doen? Heel logisch, ze willen hun geld binnenkrijgen.

ni
door nikolaos - Apr 17, 2014 om 21:18
5 Antwoorden / 1 Vragen

Goed grapjas als je zo wilt beginnen. Elke Nederlander wordt ook geacht de wet te kennen, ken jij die?
Ik durf er geld op te zetten dat het antwoord ' nee' is. Daar hebben we tegenwoordig specialisten voor. Omdat mensen er zich zo goed aan kunen houden. Zo ook met veilingssites. Zoals gezegd stel ik daar vraagtekens bij. En dan heb ik het over het soort mens dat achter de veilingssite zit. Begeint het nu te dagen ?

Dit vond ik trouwens op consuwijzer :

U kunt schriftelijk toestemming geven voor automatische incasso. Bijvoorbeeld met een speciale antwoordkaart. U kunt ook toestemming geven via internet. Deze toestemming is dan alleen geldig als u de toestemming print, uw handtekening eronder zet en het per post of met de fax opstuurt naar het bedrijf.

Dus, volgens jou geef je je rekeningnummer en is daarmee de kous af ?

-'Voor heel veel zaken' - voorbeelden graag
-'geef je met een bestelling toestemming tot automatische incasso. ' - graag referentie naar de desbetreffende wettekst.

Kun je dit niet, dan ben je gewoon aan het trollen.

alfaromeo164
door alfaromeo164 - Apr 17, 2014 om 21:34
174 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=nikolaos schreef op donderdag 17 apr 2014, 18:05]I
Natuurlijk ga ik akkoord met het annuleren van de veilingen. Het geld mag u terugstorten, echter heb ik via de website van ING al

opdracht gegeven om te storneren, en gelijk te blokkeren.

Waar ik niet mee akkoord ga is dat ik pas een bericht krijg als ik de thuiswinkel organisatie aanschrijf. Wat ook niet klopt is dat ik

op 'koop nu ' heb gedrukt, maar op 'bied mee' . In het eerste geval negeert u mij , in het tweede bestempelt u mij als een idioot die

op een verkeerde knop heeft gedruk. Ik ben iemand die zijn eigen computers in elkaar zet en het leuk vind om een online cursus

Phyton ( programmeertaal ) te volgen, om zelf wat te kunnen hobbien met apps. Ik weet op welke knop ik druk. Als dat zo in jullie

systeem staat, dan klopt er iets niet .

Ik heb altijd met plezier aankopen gedaan op vakantieveilingen, ik begin nu ten zeerste te twijfelen om jullie nog aan te raden of

nog terug te komen.

Met vriendelijke groet,

Ik denk dat dit topic nu wel gesloten kan worden.

Je zegt dat men het geld van de veilingen mag terugstorten en vervolgens heb je de opdracht gegeven te storneren. Wilt u het geld dubbel terughebben?? En omdat je toevallig computers in elkaar zet, maak je zelf natuurlijk geen fouten... het is altijd de schuld van een ander. Let gewoon in het vervolg op waar je op klikt.

tijger1
door tijger1 - Apr 17, 2014 om 22:07
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@nicolaos

U kunt nu wel verontwaardigd doen en een hoop blaten, maar juist iemand die zo op de hoogte is van computers zou toch moeten weten hoe iets gaat. Er is blijkbaar iets fout gegaan, die fout is hersteld, mooi toch?

Voortaan eerst iets lezen, voordat u klikt.

testcase
door testcase - Apr 17, 2014 om 22:33
189 Antwoorden / 1 Vragen

@nicoaos

U redeneert alles naar u zelf toe. Stel je voor dat het aan jezelf zou kunnen liggen. U heeft een keuze: online aankopen doen of niet, voorwaarden lezen of niet. Wel kopen niet lezen en dan toch nog klagen. Heerlijk.

Ik vind het verhaal van vakantieveilingen zeer plausibel. Als uw verhaal klopt zouden hier veel meer klachten over zijn. Overigens een zeer klantvriendelijke reactie en oplossing van vakantievelingen. Uw reactie was ronduit onbeschoft. Helaas bent u nooit tevreden te stellen.

ultraglide1998
door ultraglide1998 - Apr 19, 2014 om 14:17
149 Antwoorden / 12 Vragen

Ik had de app ook geïnstalleerd maar haakte af op het moment dat ik mijn rekeningnummer moest opgeven. Daar heb ik het nooit zo op , zeker niet op mijn telefoon.
Maar goed , ik heb al diverse zaken van Vakantieveilingen afgenomen en altijd tot volle tevredenheid. Het is m.i. dan ook zeker geen louche zaak.

ni
door nikolaos - Apr 19, 2014 om 18:02
5 Antwoorden / 1 Vragen

Wow . Ik had verwacht hier op kassa enige verstand en kennis van zaken te vinden , Iemand die met verwijzingen zou komen naar wettekesten, en op zijn minst , mensen die inhoudelijk zouden reageren . Helaas niets van dit alles. Wat ik wel gevonden heb :

Incasso: ingrijpende veranderingen
Een van de meest ingrijpende veranderingen betreft de automatische incasso. Doordat dit een Europees product wordt, zijn een aantal strenge waarborgen ingebouwd om de consument te beschermen. Dat is op zich een prettig idee, maar het heeft wel gevolgen voor het betalingsverkeer, ook binnen Nederland.
Telefonische machtigingen zijn bijvoorbeeld niet meer toegestaan. Ook het vinkje op internet voor machtigingen is niet meer rechtsgeldig. Daarnaast worden de efficiencyvoordelen die veel verzekeraars en tussenpersonen hebben gerealiseerd in de afgelopen jaren bij het afsluiten van producten, veelal teniet gedaan door Sepa.
Nu komt er vaak geen mens meer te pas aan de automatische incasso, maar vanaf 1 februari 2014 kan dat veranderen. De verzekeraar moet dan voortaan een machtigingsformulier sturen naar de klant, die dit moet ondertekenen en terugsturen.
De verzekeraar moet controleren of dit is gebeurd. Pas nadat het formulier is geregistreerd en gearchiveerd, kan de verplichte prenotificatie worden verstuurd. Dit moet minimaal 14 dagen voor de afschrijving gebeuren, tenzij anders is afgesproken.
Verloopt het proces niet goed of voldoet de verzekeraar niet aan de Sepa-regels, dan heeft de klant dertien maanden het recht om te storneren.

Men mag dit dus niet. Kan alleen de desbetreffende wettekst niet vinden en na een uur spitten besloten heb om mijn tijd beter te gebruiken. Bespaar jezelf dus een reactie want ik lees/reageer toch niet meer. Tenzij het je niet gaat om enige inhoudelijke en constructieve reactie te geven maar vooral om een leegte in je leven op te vullen door elke dag hier te posten.

ultraglide1998
door ultraglide1998 - Apr 19, 2014 om 18:22
149 Antwoorden / 12 Vragen

hahahaha, je laatste zin is echt grandioos. Ik krijg ook wel eens het gevoel dat hier mensen antwoorden puur om het geven van een antwoord. En inderdaad , meestal veel geblaat en weinig wol.

tijger1
door tijger1 - Apr 19, 2014 om 18:32
42060 Antwoorden / 21 Vragen

. Tenzij het je niet gaat om enige inhoudelijke en constructieve reactie te geven maar vooral om een leegte in je leven op te vullen door elke dag hier te posten.

Maar soms is dat juist voor vragenstellers van toepassing.

testcase
door testcase - Apr 19, 2014 om 23:56
189 Antwoorden / 1 Vragen

Hahahaha. Wat een joker.

in
door indebs - Aug 8, 2014 om 11:34
2 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=nikolaos schreef op donderdag 17 apr 2014, 10:14]Goedemiddag ,

Het volgende heb ik naar de thuiswinkel waarborg organisatie gestuurd, en ik zou graag ook jullie opinie/advies willen hebben.

Goedemorgen,

Ik heb de vakantieveilingen app op mijn telefoon geinstalleerd en wilde deze gebruiken om te bieden op tickets voor dierenpark Emmen. Ik drukte op de knop 'bied mee' maar heb nooit een bedrag in kunnen vullen. Er stond alleen de melding ' U bent overboden' . Dus probeerde ik opnieuw te bieden, en kreeg nogmaals dezelfde melding.

Toen kreeg ik opeens een bericht van vakantieveilingen , dat ik de veiling gewonnen had. Ik heb vakantieveilingen daarop gelijk een mail teruggestuurd met daarin bovengenoemde en dat ik geenszins van plan ben om te gaan betalen aangezien ik niet eens een bedrag kon invullen. Hun app, heb ik gelijk gewist van mijn telefoon.

Vervolgens kreeg ik een mail dat ik hun nog moest betalen , dat ik dat gelijk moest doen om incassokosten van een deurwaarder te voorkomen. Ik heb hun geantwoord dat ik hun hierover al een bericht heb gestuurd, met hun eigen referentienummer, en dat ik dus niet van plan ben om dat produkt af te nemen.

Vandaag kreeg ik een mail. Dat ik de tickets betaald had. Nu hebben ze dat via automatische incasso van mijn rekening gehaald . Hoe kan dit als ik ze daar nooit toestemming voor gegeven heb ??? En nu hebben ze dit niet 1 keer van mijn rekening gehaald ,maar twee keer! Wat is dit voor louche onderneming ? Wat ik ook graag van jullie wil weten is of hier redelijke grond bestaat om hun voor de rechter te dagen. Misschien niet alleen , maar ik kan mij voorstellen dat er meer mensen zijn met dezelfde klachten. We zouden hier een zaak van kunnen maken.

Met vriendelijke groet, Patrick de Boer