th
door theodorav Nov 24, 2015 om 13:25
Huishouden & energie

Vallend keukenkastje

Een paar weken geleden schrokken wij op van een enorme knal. Één van onze keukenkastjes was met een klap op het aanrecht gestuiterd om vervolgens op de vloer te komen. Het aanrecht en de vloer waren beschadigd en diverse potjes in het kastje waren gebroken, verdre natuurlijk een enorme troep. Gelukkig was er niemand in de keuken op dat moment. Wij hebben de keuken in 2007 gekocht en laten plaatsen door de keukenleverancier, dus hierheen gebeld. Volgens de keukenleverancier was het niet mogelijk dat dit kastje na 8 jaar naar beneden was gevallen, maar na veel aandringen bleken zij toch bereid een monteur te sturen. Deze snapte er niets van, maar zei dat de juiste schroeven waren gebruikt en dat hij dit ging melden. De keukenleverancier vertelde mij dat ik de gevolgschade kon verhalen bij mijn verzekering, zij stuurden mij een offerte van 2800,-- want het hele aanrechtblad moest vervangen worden. Ik heb een gewone inboedelverzekering en die dekt dit niet volgens de verzekering. Wat kan ik nu nog verder doen

1836 7 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Nov 24, 2015 om 13:40
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo theodorav,

.....Wat kan ik nu nog verder doen.....
De keukenleverancier aansprakelijk stellen.
Rechtsbijstand?

di
door digioma - Nov 24, 2015 om 13:54
646 Antwoorden / 29 Vragen

Acht jaar na plaatsing? Misschien is de afgelopen tijd/jaren aan de andere kant van de muur hevig geboord i,v.m. een verbouwing of loop de trap van de buren achter deze muur langs en wordt daarover nogal eens hard gelopen/gesprongen. Tenzij mevrouw in Groningen woont, dan zou het een andere oorzaak kunnen hebben.

hutch
door hutch - Nov 24, 2015 om 14:12
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Mocht u dit toch zelf moeten betalen, in ieder geval meerdere offertes laten uitbrengen.
€ 2800,-- lijkt mij (in eerste instantie) erg veel voor een aanrechtblad e.d. (kastje / uurloon).

En nog een waarschuwing vooraf: teken NOOIT (!!) voor (de ontvangst van) een offerte. Als een bedrijf dat probeert, is dat bedrijf, per definitie, niet te vertrouwen. Een getekende offerte worden bij dit soort bedrijven altijd als acceptatie gezien en dus als getekende opdracht, waar weer financiële gevolgen aan zitten. Offertes altijd rustig thuis bekijken en vergelijken (zonder enige vorm van dwang).

Indien van tevoren niets is afgesproken, m.b.t. eventuele kosten voor het opmaken van een offerte, is die offerte gratis. Nadien mogen er geen kosten in rekening gebracht worden voor een offerte.

Succes.

th
door theodorav - Nov 26, 2015 om 15:15
1 Antwoorden / 1 Vragen

De keukenleverancier zegt dat zij niet verantwoordelijk zijn, als het 8 jaar gehangen heeft, was het goed opgehangen.
Ik woon niet in Groningen en ik heb wel buren, maar zij maken normaal gebruik van hun huis.
Wij zijn er van overtuigd dat het kastje niet goed is opgehangen, bij het schoonmaken had ik wel gezien dat de rechterhoek van het kastje er een beetje anders uitzag dan de andere hoek, maar ik heb daar nooit bij stil gestaan, stom achteraf. Want hoe bewijs je dat.
Ik vraag mij echt af hoe lang je mag verwachten dat een kastje blijft hangen?

tijger1
door tijger1 - Nov 26, 2015 om 15:22
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Als u die keukenboer aansprakelijk wilt stellen, zult u moeten BEWIJZEN dat dat kastje niet goed opgehangen is. En dat zal u dus zo goed als zeker niet lukken.

Claimen bij de inboedelverzekering is ook onzin, want een keuken is geen inboedel, maar opstal.

Zoals eerder gezegd, ik zou maar elders offertes opvragen, want genoemde prijs is flink hoog.

Cookies
door Cookies - Nov 26, 2015 om 16:11
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Het kan er bij mij niet in dat een keukenkastje niet goed opgehangen zou zijn, als het 8 jaar lang is blijven hangen.

mahadma
door mahadma - Nov 26, 2015 om 16:25
11531 Antwoorden / 51 Vragen

Een keukenkastje kàn behoorlijk "volgestouwd" worden en derhalve een behoorlijk gewicht krijgen.