fu
door fummetje25 Sep 1, 2010 om 12:03
Voeding & gezondheid

Vals-positieve kruidvat testen??

Hallo.

Ik heb nadat ik overtijd was, 9 positieve testen gehad van het kruidvat-merk. het gaat om de testen 2 voor 5 euro, de cassettes. Niet de dipsticks.
Ik heb 9 maal een positief resultaat gekregen, verdeeld over 9 dagen, met testen uit verschillende doosjes.
Echter bij de huisarts,bleek uit de bloedtest, dat ik helemaal niet zwanger was. en ook niet was geweest..
Ik heb op deze site inmiddels ook gelezen dat de Predictor test ook vals positief uitslaat, dit heb ik dus ook gehad.
Maar het gaat mij nu om de kruidvat testen.
Ik gebruik geen hormonen, en geen medicijnen dus het is onmogelijk dat er onterecht een HCG hormoon is gevonden in mijn urine. De testen zijn juist uitgevoerd, en zijn afgelezen binnen de tijd. Het gaat niet om indroogstrepen, maar om echte roze-kleurige streepjes.
( licht of donker).

Mijn vraag is, heeft iemand dit ook mee gemaakt???

37597 6 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Sep 1, 2010 om 13:46
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo fummetje25,

Lees ook even hier.

edrick3
door edrick3 - Sep 1, 2010 om 13:52
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Sorry, dat had je blijkbaar al gelezen.

mi
door milkman - Sep 1, 2010 om 22:12
5 Antwoorden / 2 Vragen

4 jaar terug heb ik ook een kruidvat test gedaan.
Daaruit was het 2e streepje half gekleurd.Ik wist niet wat dat betekende.Ik was zowel wel als niet zwanger.Een week later een clear blue test gedaan.Daaruit bleek dat ik wel zwanger was.

De zwangerschaps testen zijn nooit helemaal te vertrouwen.Als je het niet vertrouwd,kan je beter naar de huisarts gaan.

Als je zwanger bent(wat je na 6 weken pas merkt)zijn dit wat kenmerkjes.
En bij iedere vrouw is het anders.Je kan na 6 weken misselijk voelen,afkeer voor bepaalde voedingsmiddelen hebben,smachten naar zoet of zuur.Gevoelige borsten en tepels.Maar zoals ik al zei.Bij iedere vrouw is het verschillend.

echtnoel
door echtnoel - Sep 3, 2010 om 14:33
3 Antwoorden / 1 Vragen

Ja, ik had dat dus met de Predictor.
Het enige wat je nog zou kunnen laten testen is of je misschien een blaasontsteking hebt (gehad?), aangezien hormonen (ook HCG) eiwitten zijn en bij een blaasontsteking er ook eiwit in de urine zit. Dus het zou kunnen zijn dat de test op het verkeerde eiwit reageert en daardoor een vals-positieve uitslag geeft.
Maar zelfs een blaasontsteking was er bij mij niet aan de hand, dus ik heb er nooit een verklaring voor gekregen.
In de bijsluiter bij ALLE zwangerschapstesten zou moeten staan dat ook een positieve uitslag NIET 100% zekerheid heeft. Dat zou teleurstellingen en verwarring kunnen voorkomen.

nickynicky
door nickynicky - Sep 3, 2010 om 22:33
2 Antwoorden / 0 Vragen

Het is algemeen bekend dat de huis zwangerschapstesten niet 100% betrouwbaar zijn. De testen zijn wel nauwkeurig, maar nooit helemaal voor 100% te zeggen of je zwanger bent of niet. Je moet zowiezo bij een positieve uitslag altijd even naar de huisarts gaan.
Ik weet niet of je de plas in een bekertje moest opvangen, maar als er toch nog resten bevinden van bijvoorbeeld zeep, dan kan dit ook al de uitslag beïnvloeden.
Zo bekend ben ik niet met de cassette, wist ook niet dat Kruidvat die verkocht.. Wel de strips, die zijn algemeen bekend.
Ik heb even op internet een bijsluiter gezocht van de cassette, en daaruit blijkt dat je in een potje moet plassen. Misschien dat hier onbewust nog de zeepresten in zaten.
Hier nog even aan aanhaling naar de test die kassa heeft uitgevoerd, al weet ik niet of dat de prijs van de cassette is, want er staat alleen huismerk Kruidvat en een prijs bij.

nickynicky
door nickynicky - Sep 3, 2010 om 22:37
2 Antwoorden / 0 Vragen

De link is dan ook wel handig.
Excuus!
http://kassa.vara.nl/tests/details/tpid/120/test/kassas-zwangerschapstest-test/?vHash=c749c73j