aerts169
door aerts169 Apr 14, 2014 om 21:51
Computers & telefonie

Valse smsbericht over prijs met de lotto

LET OP LET OP
wie heeft er dit sms je ontvangen?
ik dus. net zo als iemand in Engeland - Denemarken - New Zeeland en Saudi Arabie.
gelijk verwijderen en niet terug bellen.
dit is weer zo'n phissing sms. LET OP je bent gewaarschuwd

Congrat! your mobile number was selected
as a winner of €2.000000.00 with
Winning No 1422175/14 on
FREE LOTTO. Emal:
claimsdept786@gmail.com for
claims

It's better to delete this message or money loss will be quite sure...

Caller: FREE LOTTO

Call Type: SMS

Reply!

avatar0

Nina replies to Sam1

28 Mar 2014

I received same text messege and I am from Finland. However, I rarely share my number with companies etc.(i share mostly with state/county officers and employers). Because that, I suspect that third party may have gotten my number via Google account. So, do you use Google account with this particular number that received the messege?

Reply!

avatar0

anotherdustbiter replies to Sam1

28 Mar 2014

I got the exact same message, down to the same winning number. That spells hoax.

Reply!

avatar0

Mich

28 Mar 2014

I got the same message in Denmark.

Call Type: SMS

Reply!

avatar0

Robin

28 Mar 2014

I did as well, also in Denmark. Nina you may be right about that google-thing, because that's about the only company that has my number.

Call Type: SMS

Reply!

avatar0

boualem zakari replies to Sam1

28 Mar 2014

Reply!

avatar0

kati

28 Mar 2014

y got

Caller: 12456

Reply!

avatar0

zaki replies to boualem zakari

28 Mar 2014

Reply!

avatar0

costa

29 Mar 2014

me to look like your massege
and i am from saudi arabia

Caller: +447436795651

Call Type: SMS

Reply!

avatar0

Jukka

30 Mar 2014

got same SMS message on March 27 2014. I am from Finland. I disagree about connection to Google account, because I got message to my 4G internet wlan modem. There is machine somewhere which sends messages to random numbers. My sim card number is secret and only my operator knows it. So I recommend that ignore message and do not reply in any case!

Caller: +447436795651

Call Type: SMS

Reply!

avatar0

William Hughes replies to Sam1

8 Apr 2014

Can you identify yourself n call me on back please.

Reply!

avatar0

GP

9 Apr 2014

I got the same text in New Zealand

Reply!

avatar0

Sally Tierney replies to GP

12 Apr 2014

Yep Im a billionaire now too/ also nz

Reply!

avatar0

E S D replies to Sam1

5 h 21 min ago

Hi. may God bless you and cape your safe . what is this message for what you send me

Reply!

avatar0

E S D replies to Sam1

5 h 19 min ago

Hi. may God bless you and cape your safe . what is this message for what you send me

Reply!

3956 15 Rapporteer

ve
door verwijderd - Apr 14, 2014 om 22:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als u met dit soort onzin nog niet overtuigt bent dat dit niet in de haak is, ja wat zal ik daar nu over moeten schrijven? Ik denk echt niet dat iemand hier nog intrapt.

ve
door verwijderd - Apr 14, 2014 om 22:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

Vooral als je aan geen enkele loterij meedoet, zou je toch zeker moeten snappen dat dit alleen in Kaatsheuvel kan en dan is het Sprookjesgeld.

ve
door verwijderd - Apr 14, 2014 om 23:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

valerius-2 schreef op maandag 14 apr 2014, 22:55: Als u met dit soort onzin nog niet overtuigt bent dat dit niet in de haak is, ja wat zal ik daar nu over moeten schrijven? Ik denk echt niet dat iemand hier nog intrapt.

ve
door verwijderd - Apr 14, 2014 om 23:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

valerius-2 schreef op maandag 14 apr 2014, 22:55: Als u met dit soort onzin nog niet overtuigt bent dat dit niet in de haak is, ja wat zal ik daar nu over moeten schrijven? Ik denk echt niet dat iemand hier nog intrapt.

en toch zijn er nog mensen die er intrappen. ik twijfelde nog; maar voor zeker te zijn ben ik gaan zoeken en voila.
een gewaarschuuwd mens telt voor twee.
groetjes

ve
door verwijderd - Apr 14, 2014 om 23:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

valerius-2 schreef op maandag 14 apr 2014, 22:55: Als u met dit soort onzin nog niet overtuigt bent dat dit niet in de haak is, ja wat zal ik daar nu over moeten schrijven? Ik denk echt niet dat iemand hier nog intrapt.

zie hier onder; net echt toch.
Free Lotto scam
From: Free Lotto
Subject: Re: Winning number? returning your message.

Please find attached document for info to contact courier delivery company: APC PACIFIC GLOBAL EXPRESS COURIER
Email: info @ apcglobalexpress.co.uk
Website: http ://www. apcglobalexpress.co .uk/e-uk
Direct Phone: +44 7466325125

Warm Regards,
Mr. Rodney Charles
Claims Agent

View the attachments: notification (PDF, 272KB)* and the certificate (PDF, 234KB)*

The Free Lotto Company
UK Head Office Suit 67-88
Lion Towers Central London,
England.

ATTN: Winner,

The Entire Board of Directors, Staff and the International Awareness Promotion Department of the FREE LOTTO Online Sweepstakes Programmed, wishes to congratulate you as one of our Star Prize Winner in this month’s FREE LOTTO Sweepstakes Promotion (IAP) held in England. The selection process was carried out through a Random Selection in our Computerized Email Selection System (C.E.S.S.) from a database of over three million Mobile numbers from A computer ballot selection from different continents of the world. In your Continent, your Mobile number was luckily selected. This makes you a proud winner of the sum of 2 MILLION Euro (€2,000,000.OOO). The cheque comes with other consolation prize such as T-Shirt, Face Cap, Blackberry mobile phone and Apple Laptop {courtesy Apple}.

In reference to the above, we would recommend our affiliate courier (PACIFIC GLOBAL EXPRESS DELIVERY) which is the only trusted courier presently capable of handling such a vital package as yours, as they have been under a contract with us for quite a long time now to deliver cheques of huge sums from our sponsors to us and our winners. On that note we would require you to contact the courier and arrange them to pick up your Winning Items (i.e. cheque, T-Shirt, Face Cap, Blackberry mobile phone and an Apple Laptop (courtesy Apple). From our office to be delivered to you, be aware that FREE LOTTO office will only dispatch your cheque and other items to them and they won't be responsible for any delivery charges incurred. After pick up, they would send you the delivery arrangement of your winning package which you will use to know when your Items would be arriving your location.

You can reach the courier through their details below:
Please contact Mr. Tony Parker of the PACIFIC GLOBAL EXPRESS DELIVERY via email with Your full Names, Address, Mobile Number and draw number (1422175/14) BY THIS EMAIL
EMAIL: info @ apcglobalexpress.co.uk
Website: http ://www. apcglobalexpress. co.uk/e-uk
Phone: +44 (0)2070 97 16 21
+44 (0)2086 38 08 05
Mobile: +44 (0) 7466325125

You are advised to keep your winning information's confidential until your claim is processed and your winnings safely delivered to you, this is part of our security measures to avoid double claiming on your winning and unwarranted abuse on our program. We advise you give them your Draw number (1422175/14) to present to us before we can release your package to them.

Do not hesitate to contact us for more information, kindly contact us the moment you receive your cheque. Kindly Note: that the courier delivery charges of your prize to your destination would be paid by you.

Warm Regards,
Mr. Rodney Charles (Tel: +447448343609).

ve
door verwijderd - Apr 15, 2014 om 08:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

God bless......,komt vast van de lotto........

ve
door verwijderd - Apr 15, 2014 om 09:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

@aerts169,

.....en toch zijn er nog mensen die er intrappen. ik twijfelde nog;.....
Ja hoor, nergens aan meedoen en dan een prijs winnen....
Wat een onzin!
Fijn dat je hier een waarschuwing plaatst ... ;-)

ve
door verwijderd - Apr 15, 2014 om 13:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

Shift + knopje rechtsboven meer moet je niet doen met dit soort mails, vertel dat ook even tegen diegene van wie je ze krijgt.

ve
door verwijderd - Apr 16, 2014 om 19:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik kreeg - niet helemaal hetzelfde - bericht van een of andere lotto; ik heb op mijn mobiel de - betaalde! - sms-diensten laten blokkeren.
Ga naar payinfo.nl/ nr. 1555 (ben niet helemaal zeker of dit het juiste/complete adres is) maar denk dat je hiermee wel wat beter beschermd bent tegen in ieder geval betaalde en dit soort onzin-mails

ve
door verwijderd - Oct 18, 2014 om 14:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bij mij is het zelfde gebeurt.ik ben zo dom geweest om via email te reageren.wat kan ik nu het beste doen??ik ben nu toch wel bang..

ve
door verwijderd - Oct 18, 2014 om 15:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ook het zelfde sms gekregen, Gewoon niet op regeren. Al dit soort onzin is alleen voor goedgelovig mensen.

ve
door verwijderd - Oct 18, 2014 om 15:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het is al weer bijna begin december, en dan worden veel mensen weer "goedgelovig".

ve
door verwijderd - Oct 18, 2014 om 15:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

valerius-2 schreef op zaterdag 18 okt 2014, 15:34: Ook het zelfde sms gekregen, Gewoon niet op regeren. Al dit soort onzin is alleen voor goedgelovig mensen.

Ja, maar rommeltje1983 schrijft nu juist dat ze al wél gereageerd heeft.

ve
door verwijderd - Feb 5, 2015 om 21:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nee Dames en Heren,......jullie hebben het allemaal verkeerd begrepen. Deze mensen van de Free Lotto te London, UK hebben thans veel te veel zakken geld verdiend. En dat geld willen ze nu kwijt; want wat heb je in hemelsnaam aan 2000 miljard British Poud (of was het euro??)
Dit zijn goudeerlijke mensen.......dat moet wel haast!!!!

Bij dit soort mededelingen vraag ik altijd direct hoeveel ik vooruit moet betalen om LATER de prijs in ontvangst te nemen en wat dan hun bankaccount is. Dan hoor ik hier niet veel meer op...helaas.

ve
door verwijderd - Feb 6, 2015 om 01:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

Oh my Lord! Congratulations with your fake winning! I was not a selected!

Gewoonweg niet op ingaan op die verbeelding van een criminele organisatie.