az
door azkaban Feb 24, 2015 om 20:08
Geldzaken & recht

Van den berg id

Hallo
ik krijg nu voor de zoveelste keer een brief met acceptgiro van intrum justitia met het verzoek tot betalen van 102 euro.
deze zijn ingeschakeld door van den berg id die schoolfoto`s maken. Dit gaat over foto`s van bijna 9 jaar terug .nou hebben zij al vaker deze rekening opgestuurd en iedre keer netjes kontakt gehad met intrum .wij hebben deze foto`s terug gestuurd indertijd . ik heb zelfs al een deurwaarder aan de deur gehad en die zou het rechtzetten . maar niet dus . wat kan ik hier tegen doen?
ik ben van mening dat ik niets hoeft te betalen aangezien ik niets afgenomen heb. ik heb trouwens nooit ergens gezegd dat zij foto`s van mijn kinderen mogen maken maar ze worden gewoon door je strot gedouwd.

9893 7 Rapporteer

mahadma
door mahadma - Feb 24, 2015 om 20:16
11520 Antwoorden / 51 Vragen

ik heb trouwens nooit ergens gezegd dat zij foto`s van mijn kinderen mogen maken maar ze worden gewoon door je strot gedouwd.

De "schoolfotograaf" wordt door de school geregeld. Dus krijgt u of bij het begin van het schooljaar de datum te horen/zien via de schoolinfo. Of u krijgt een briefje dat de schoolfotograaf komt, veel ouders willen ze wel, en kunnen de kids leuke kleding aan geven. U had dus vooraf kunnen weigeren, dat heeft u dus niet gedaan. Dus zijn er (denk ik zo maar even) een paar portretjes en een groepsfoto gemaakt. En die worden door de school aan de leerlingen meegegeven en kan men thuis ja/nee beslissen. Ja=betalen/geld meegeven, Nee=mee terugnemen naar school.

Wat de rekening betreft, wanneer is de rekening gestuit, want er bestaat een vervaldatum voor dit gegeven.

az
door azkaban - Feb 24, 2015 om 20:47
2 Antwoorden / 1 Vragen

De eerste keer dat de rekening is verstuurd naar ons is bijna 9 jaar geleden daarna elk jaar weer een nieuwe .

mahadma
door mahadma - Feb 24, 2015 om 20:49
11520 Antwoorden / 51 Vragen

Dan is de vordering gestuit en zult u moeten bewijzen dat de foto's retour zijn gegaan.

az
door azkaban - Feb 24, 2015 om 21:00
2 Antwoorden / 1 Vragen

dat is onmogelijk te bewijzen natuurlijk .wel vreemd dat ik moet bewijzen dat ik niets gekocht heb .dat is een beetje omgekeerde wereld.
dan kunnen ze me in principe wel een rekening van 10.000 euro sturen . raar

mahadma
door mahadma - Feb 24, 2015 om 21:27
11520 Antwoorden / 51 Vragen

dan kunnen ze me in principe wel een rekening van 10.000 euro sturen . raar

Dan zullen ze toch moeten bewijzen dat u voor € 10.000 aan schoolfoto's heeft gehad ..... dàt is pas echt raar.

pino123
door pino123 - Feb 25, 2015 om 00:02
2763 Antwoorden / 14 Vragen

Inderdaad, ze moeten bewijzen dat jij de foto's hebt afgenomen.. En volgens mij ging het hier om het principe dat als je de foto's houdt, je de foto'moet betalen (vrij logisch), maar zonder een echte mogelijkheid om de foto's op een normale manier te retourneren en bewijsbaar te retourneren en als de fotograaf hier een foutje maakt, hang je als consument.

corv
door corv - Feb 25, 2015 om 11:49
41 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb een vergelijkbare zaak gehad.
was het zo zat dat ik het heb laten voorkomen bij de kantonrechter.
heb gelijk een tegenvordering ingediend.
de rechter was er snel klaar mee ik hoef niets te betalen.

geëist bedrag 144.30 + kosten, tegeneis 226.10 waarvan toegewezen 41.83.

ben er niet rijk van geworden maar de warme hap die we ervan kochten smaakte dubbel lekker.