mjvanderwerf
door mjvanderwerf Oct 24, 2014 om 12:01
Computers & telefonie

Van opstarten tot adfsluiten

Hallo,
kent u een programma dat CUMULATIEF
bijhoudt, hoe lang de PC aanstaat ?
Dus van ÓPSTARTEN tot
VOLLEDIG AFSLUITEN.
MJ

704 11 Rapporteer

sjjoppy
door sjjoppy - Oct 24, 2014 om 13:21
7156 Antwoorden / 3 Vragen

Druk de toetsen Ctrl, Shift en Esc in. U begint met de eerste toets en houdt die ingedrukt. Dan duwt u de tweede in. Die houdt u ook ingedrukt en tot slot toetst u de derde in.
Het venster 'Taakbeheer' verschijnt.
Ga naar het tabblad 'Prestaties'.
Rechtsonder staat 'Tijd actief'. Daar leest u hoe lang de computer al aanstaat.
Dus bij afsluiten af te lezen.
Bron:KLIK

mjvanderwerf
door mjvanderwerf - Oct 24, 2014 om 16:40
525 Antwoorden / 385 Vragen

Hallo sjoppie,
dank voor je reactie.
Ik zoek eigenlijk een programma dat de "aan-tijd" cumulatief bijhoudt.
Dus :
Na afsluiten en weer opstarten gaat de teller dan verder op het punt waar hij de vorige keer gebleven was.
Prettig weekend,
MJ

lekkerisdat
door lekkerisdat - Oct 24, 2014 om 18:13
4299 Antwoorden / 5 Vragen

Denk dat dit + dit de enige mogelijkheid is.

Echter het probleem bij de bron zelf oplossen is uiteraard een strakker plan.

diumenge
door diumenge - Oct 24, 2014 om 18:51
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Misschien is dit iets? > Computer-Usage-Timer

Nb. Niet in gebruik of getest bij/door mij.

mjvanderwerf
door mjvanderwerf - Oct 24, 2014 om 19:18
525 Antwoorden / 385 Vragen

Bedankt diumenge,
deze "Computer Usage Timer" zou, gezien de beschrijving, best datgene kunnen zijn wat ik zoek.
Helaas komen bij het installeren errors voor, zodat ik het niet heb kunnen gebruiken.
Prettig weekend,
MJ.

diumenge
door diumenge - Oct 24, 2014 om 19:20
11969 Antwoorden / 15 Vragen

[quote=mjvanderwerf schreef op vrijdag 24 okt 2014, 19:18]Bedankt diumenge,
deze "Computer Usage Timer" zou, gezien de beschrijving, best datgene kunnen zijn wat ik zoek.
Helaas komen bij het installeren errors voor, zodat ik het niet heb kunnen gebruiken.
Prettig weekend,
MJ.
Dat is jammer, ik zag wel dat het alle lange tijd niet meer verder ontwikkeld wordt en problemen gaf op moderne versie van Windows. Misschien dat je met dezelfde termen iets soortgelijks kan vinden.

costnix
door costnix - Oct 26, 2014 om 01:17
2874 Antwoorden / 1 Vragen

@lekkerisdat

:-D

door 1953 - Oct 26, 2014 om 02:47
3725 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=lekkerisdat schreef op vrijdag 24 okt 2014, 18:13]Denk dat dit + dit de enige mogelijkheid is.

Echter het probleem bij de bron zelf oplossen is uiteraard een strakker plan.

Een fantastische verwijzing uwerzijds, ts met een kluitje het riet insturen! Geniaal, zou er zelf niet op zijn gekomen een vorm van 'Symbolise'!

Cookies
door Cookies - Oct 26, 2014 om 07:52
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=1953 schreef op zondag 26 okt 2014, 02:47][quote=lekkerisdat schreef op vrijdag 24 okt 2014, 18:13]Denk dat dit + dit de enige mogelijkheid is.

Echter het probleem bij de bron zelf oplossen is uiteraard een strakker plan.

Een fantastische verwijzing uwerzijds, ts met een kluitje het riet insturen! Geniaal, zou er zelf niet op zijn gekomen een vorm van 'Symbolise'!

Als je nou eens begint met zo kritisch kijken naar je eigen antwoorden????

Cookies
door Cookies - Oct 26, 2014 om 07:54
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=mjvanderwerf schreef op vrijdag 24 okt 2014, 16:40]Hallo sjoppie,
dank voor je reactie.
Ik zoek eigenlijk een programma dat de "aan-tijd" cumulatief bijhoudt.
Dus :
Na afsluiten en weer opstarten gaat de teller dan verder op het punt waar hij de vorige keer gebleven was.
Prettig weekend,
MJ

Wat is eigenlijk het nut / het doel van je vraag?

gw
door gwo012 - Oct 26, 2014 om 08:25
6 Antwoorden / 0 Vragen

Het programma CrystalDiskInfo geeft het totaal aantal uren aan en het aantal keren dat je harde schijf aan gestaan heeft. Bij mij is dit 19817 uur en 1130 keer.

Wellicht heb je daar iets aan ?