cvtechnieker
door cvtechnieker Feb 28, 2011 om 20:34
Computers & telefonie

Van VGA naar HDMI

Hallo deskundigen,

Mijn vraag is als volgt Ik heb een desktop computer waarop ik concertregistratie's download via draadloos internet.
Ik heb een thuisnetwerk gecreeerd zodat ik met mijn laptop ook draadloos op de desktop kan indien nodig.
Nu was mijn idee om vanaf de desktop draadloos via de laptop het door mij gedownloade te kijken op de tv.
Op mijn laptop heb ik een VGA aansluiting en op de tv HDMI.
Kan ik laatstgenoemde middels een kabel verbinden ? zoja hoe werkt dat dan want VGA is analoog en HDMI digitaal.
Vast bedankt voor de evt. reacties

34230 8 Rapporteer

pb
door pbarendse - Feb 28, 2011 om 20:47
406 Antwoorden / 1 Vragen

Van VGA naar HDMI gaat niet zomaar met een kabeltje lukken. VGA is namelijk een analoog signaal en HDMI is digitaal. Er zullen wel converters bestaan misschien (alhoewel ik ze nog niet gezien heb, maar dat zegt niet alles...) maar de kwaliteit zal daarvan niet echt omhoog gaan. Misschien is het verstandiger om te kijken of u een niet te dure mediaplayer op de kop kunt tikken die de video's van uw thuispc kan laten zien. Die zijn er inmiddels in heel wat verschillende varianten.

edrick3
door edrick3 - Feb 28, 2011 om 20:50
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo cvtechnieker,

Dan heb je wel een 'omvormer' nodig.
Kijk bv. eens hier.
Heb je hier iets aan?
Hier is nog een mogelijkheid, wel prijziger, maar met bekabeling.
Zoek anders nog even verder met google.

Suc6

diumenge
door diumenge - Feb 28, 2011 om 20:55
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Er bestaan (voor zover ik weet) geen kabels voor, wel converters zoals deze, echter een mediaspeler (zoals hierboven geopperd) is dan goedkoper.

wi
door willems123 - Feb 28, 2011 om 21:30
117 Antwoorden / 16 Vragen

Ik verbind de desktop met de TV met een omvormer van DVI naar HDMI. Jammer krijgt je geen geluid via de HDMI!

pb
door pbarendse - Feb 28, 2011 om 21:55
406 Antwoorden / 1 Vragen

Dat klopt, omdat het DVI signaal alleen video is en geen audio. HDMI is video en audio gecombineerd.

jo
door joebiedoe - Feb 28, 2011 om 22:05
15 Antwoorden / 0 Vragen

Je tv heeft vast nog meer aansluitingen.

Bijv een component ingang, gebruik een vga naar component kabel en je ben klaar.

pb
door pbarendse - Feb 28, 2011 om 22:10
406 Antwoorden / 1 Vragen

Niet alle televisies zijn even rijkelijk voorzien van aansluitingen... Gelukkig heeft mijn televisie zelfs een reguliere VGA-ingang dus dat is helemaal makkelijk. Helaas niet in full-HD resolutie (HDMI wel), maar ik gebruik het niet zo vaak.

cvtechnieker
door cvtechnieker - Mar 13, 2011 om 18:33
80 Antwoorden / 15 Vragen

Allereerst dank voor het aanleveren van alle suggesties op mogelijke oplossingen en de moeite die U ervoor heeft genomen.
Ik heb mezelf zoals een van u al opperde een Mediaspeler aangeschaft en deze werkt voortreffelijk en kan naar harte lust kijken en luisteren.

Met vriendelijke groet.