barnhoorn
door barnhoorn Jul 20, 2014 om 15:23
Computers & telefonie

Van XP naar Windows7

Ik het een notebook waarop nu nog XP draait maar waarop ik graag Windows 7 zou zetten. De Windows 7 Upgrade Advisor geeft aan dat alles keurig in orde is om over te gaan behalve...

3DSP WLAN and Bluetooth Card krijgt de melding We hebben geen compatibiliteitsinformatie over dit apparaat en daarbij als status Onbekend.

Dit betreft als ik het goed heb de netwerkkaart en dus wel essentiteel. Zou ik bij overgang naar Windows7 hiermee op grote problemen stuiten?

690 6 Rapporteer

lekkerisdat
door lekkerisdat - Jul 20, 2014 om 16:40
4299 Antwoorden / 5 Vragen

Zeer hoogstwaarschijnlijk kun je gewoon het internet op. Dat Microsoft geen info heeft wil natuurlijk niet zeggen dat het niet werkt.
In praktijk ben ik het in ieder geval nog niet tegengekomen dat het niet werkt. Tijdens installatie niet het internetkabeltje aansluiten, pas wanneer je antivirus + firewall geïnstalleerd is.

Gewoon proberen dus, investeer niet al te veel in de aanschaf van Win 7, heeft het comfortabel werkt is sterk afhankelijk van verschillende factoren.

edrick3
door edrick3 - Jul 20, 2014 om 16:42
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo barnshoorn,

Vermoed dat dat geen problemen gaat opleveren.

Suc6

lekkerisdat
door lekkerisdat - Jul 20, 2014 om 16:43
4299 Antwoorden / 5 Vragen

Overigens sterk het advies om geen upgrade te doen, maar een schone installatie.
En ja dat lijkt meer werk, de kans is aanzienlijk dat het uiteindelijk minder werkt is.

zw
door zwaardvis - Jul 20, 2014 om 17:08
1525 Antwoorden / 51 Vragen

Kijk op de site van de fabrikant van de WLAN kaart of hij een Win7 driver heeft.
Mocht alles niet werken, dan kun je nog altijd een los WLAN stickje kopen voor in de USB. Kost een tientje.

gompy2
door gompy2 - Jul 20, 2014 om 18:33
2796 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=barnhoorn schreef op zondag 20 jul 2014, 15:23]Ik het een notebook waarop nu nog XP draait maar waarop ik graag Windows 7 zou zetten. De Windows 7 Upgrade Advisor geeft aan dat alles keurig in orde is om over te gaan behalve...

3DSP WLAN and Bluetooth Card krijgt de melding We hebben geen compatibiliteitsinformatie over dit apparaat en daarbij als status Onbekend.

Dit betreft als ik het goed heb de netwerkkaart en dus wel essentiteel. Zou ik bij overgang naar Windows7 hiermee op grote problemen stuiten?
Via Driver Scape kun je de benodigde drivers ophalen als het zo ver is.

3DSP WLAN and Bluetooth Card

Use the links on this page to download the latest version of 3DSP WLAN and Bluetooth Card drivers. All drivers available for download have been scanned by antivirus program. Please choose the relevant version according to your computer's operating system and click the download button.
System Information

Your machine is currently running: Windows 7 64bit (Detect) (mijn systeem)
3DSP WLAN and Bluetooth Card Drivers Download

Description: 3DSP WLAN and Bluetooth Card Driver Installer
File Version: 8.3
File Size: 2.28M
Supported OS: Windows XP, Windows Vista, Windows 7, Windows 8

Download

Klik-> 3DSP WLAN and Bluetooth Card

Klik-> Driverscape.com WEButation

barnhoorn
door barnhoorn - Jul 22, 2014 om 09:53
336 Antwoorden / 288 Vragen

Inmiddels de juiste driver gevonden en geinstalleerd. De 3DSP WLAN and Bluetootrh Card is inmiddels keurig zichtbaar in apparaatbeheer zonder bijzondere tekens. Echter staat deze onder Systeemapparaten en niet onder Netwerkadapters. De kaart is ook net zichtbaar onder adapterinstellingen/netwerkverbindingen, waarschijnlijk omdat deze niet als netwerkadapter gezien wordt. Ik kan de netwerkadapter dus ook niet opstarten.

Hoe kan ik dit aanpassen.