je
door jenie Apr 12, 2014 om 22:38
Voeding & gezondheid

Varifocus Bril

Ik ben toe aan een varifocusbril. Mijn plussterkte is +1 dus nog minimaal maar ik heb ook een bril voor verziend nodig en dat is ook achteruit gegaan. Nu denk ik dat ik toch aan de varifocusbril moet en wil graag ervaringen van consumenten. Waar heeft u uw bril gekocht, hoelang is de wenperiode, wat zijn ongeveer de kosten.
Gr.Jenie

3916 3 Rapporteer

mahadma
door mahadma - Apr 12, 2014 om 23:20
11539 Antwoorden / 51 Vragen

Waar heeft u uw bril gekocht, hoelang is de wenperiode, wat zijn ongeveer de kosten.

Bij Hans, via maandspaarplan, dus circa € 150, de wenperiode was amper een uurtje. En ik wil ook niet anders mee, wel heb ik voor een meerprijs meekleurende glazen genomen.

me
door mein33 - Apr 13, 2014 om 09:53
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Varifocus brillenglazen zijn een gemak voor de drager. In het dagelijks gebruik heb ik er nauwelijks erg in een bril te dragen. Heb wel meekleurende glazen om van het gedoe met een zonnebril af te zijn.
Mijn eerste (echte) bril had al gelijk varifocus glazen en ik was er binnen enkel uren aan gewend.
Aangezien er binnen een redelijke afstand geen prijspakker in de buurt zit, ga ik wel bij een gewone opticien, maar betaal dan we de hoofdprijs.
Doe niet mee aan de hype om jaarlijks een nieuwe bril te moeten omdat het oude montuur niet meer zou kunnen.

ekiem
door ekiem - Apr 13, 2014 om 10:53
676 Antwoorden / 100 Vragen

Toendestijds heb ik mijn varifocus bril gekocht bij een opticien en kreeg daarbij de garantie van een wen periode. Deze opticien is nu onderdeel van een keten, eyewish, maar met hetzelfde personeel. In verhouding met toen zijn de brillen iets goedkoper. Heb er goede ervaringen en ga eerlijk gezegd nooit ergens anders naartoe.
Ik zou me goed laten voorlichten .Vooral de glazen zijn niet goedkoop. De laatste keer hebben wij gebruik gemaakt van een 2= 1 actie. Oftewel 2 brillen voor de prijs van 1. Varifocus glazen zijn natuurlijk duur maar vanuit de aanvullende verzekering hebben we een bedrag terug gekregen voor de glazen. Dit is toen geregeld door eyewish.
Allemaal naar tevredenheid.
Ik zou gewoon goede afspraken maken vor een wen periode, eventueel op papier. Ik weet van mensen dat zij er maar niet aan kunnen wennen en daarom een leesbril + varifocus bril gebruiken.

Succes ermee ekiem