sg
door sgrootje Aug 17, 2014 om 17:24
Geldzaken & recht

Vaststellen bezorgtijden van witgoed bezorging

Toevallig heb ik het nu met witgoed (koelkast en wasmachine) maar een tijdje terug deed zich hetzelfde voor met het bestellen van een nieuwe bed (bij een andere firma)

Ik heb een tweetal aparaten bested in de winkel zelf en ik heb aangegeven dat ik ze bezorgd wil hebben. Ik kon alleen een dag aangeven dat ik het wilde hebben maar geen (blok)tijd . De tijd zou ik vandaag (zondag) per SMS krijgen, maar dit zou ook nog gisteren kunnen zijn (de verkoopster wist niet of het een dag tevoren of een werkdag tevoren).

Ik heb vandaag geen contact kunnen leggen met de winkel of de bezorger, over hoe laat ik mijn bestelling kan verwachten. Ik vroeg mij af of dit normaal is? Ik kan toch moeilijk van 08:00 tot 19:00 gaan zitten wachten op een bezorger die (misschien) komen gaat, want de SMS is ook meteen de bevestiging. Naast het wachten op wasmachines heb ik ook nog gewoon een baan ;), met een baas die wilt weten of ik in de ochtend of in de middag aanwezig ben

Concreet de vraag: Is het normaal dat er geen blok (ochtend / middag / avond) geregeld kan worden bij een bestelling waarvan aannemelijk is dat ik er echt voor thuis moet blijven? Steeds meer winkels hebben hier een handje van om dat niet te (willen) doen.

2039 15 Rapporteer

diumenge
door diumenge - Aug 17, 2014 om 17:28
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Als u wat extra wil betalen, dan is dat vast wel mogelijk.

sg
door sgrootje - Aug 17, 2014 om 17:31
12 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=diumenge schreef op zondag 17 aug 2014, 17:28]Als u wat extra wil betalen, dan is dat vast wel mogelijk.

Ik betaal al 15 euro bezorgkosten, bovenop de 1600 euro van de totaalprijs van de factuur. Vond het wel genoeg eigenlijk ;)

Cookies
door Cookies - Aug 17, 2014 om 17:31
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Je hebt grote kans dat dit smsje vanavond nog komt, als de koerier de ritten gaat inplannen. Maar ja, ook al krijg je dan bericht tussen 13 - 17 uur, dan nog kan het 12 uur of 19 worden. Bijv. omdat mensen niet thuis zijn (dus te vroeg gaan komen) of omdat ze midden in een file terecht komen (dus te laat bij jou zijn).

Wat dat betreft mogen die leveranciers/koeriers wel eens wat meer hun klanten tegemoet komen. Tenslotte werkt de grootste meerderheid. 's Avonds of zaterdag bezorging moet toch niet zo moeilijk zijn.

diumenge
door diumenge - Aug 17, 2014 om 17:36
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Om het voor 15 euro te doen moeten ze meerdere bezorgingen hebben, anders komt het nooit uit. En, vanwege o.a. de redenen die Carola.83 hierboven aangeeft, is heel exact aangeven wanneer ze komen natuurlijk erg lastig. Is er geen track & trace pagina waar de bezorg blokken staan aangegeven?

sg
door sgrootje - Aug 17, 2014 om 17:37
12 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=carola.83 schreef op zondag 17 aug 2014, 17:31]Maar ja, ook al krijg je dan bericht tussen 13 - 17 uur, dan nog kan het 12 uur of 19 worden. Bijv. omdat mensen niet thuis zijn (dus te vroeg gaan komen) of omdat ze midden in een file terecht komen (dus te laat bij jou zijn).
zijn.

Nee dat snap ik, ik ben verder gewoon een heel redelijk mens ;). Maar de verkoopster (en het call centre dat ik gisteren nog gebeld had die niks voor mij konden doen omdat het kennelijk een heel ander bedrijf is...) waren ervan overtuigd dat het heel redelijk was dat ik maar een dag thuis moet gaan zitten wachten.

Om die rekening te betalen moet ik ergens 5-6 dagen per week ergens een truukje doen. En daarnaast is het geen broodrooster van een tientje, maar een (voor mij dan ;) ) serieus bedrag wat ik in 1 klap uitgeef, daar mag je toch iets van verwachten.

sg
door sgrootje - Aug 17, 2014 om 17:39
12 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=diumenge schreef op zondag 17 aug 2014, 17:36]Om het voor 15 euro te doen moeten ze meerdere bezorgingen hebben, anders komt het nooit uit. En, vanwege o.a. de redenen die Carola.83 hierboven aangeeft, is heel exact aangeven wanneer ze komen natuurlijk erg lastig. Is er geen track & trace pagina waar de bezorg blokken staan aangegeven?

Noop. Alleen een SMS, ik had dit ook al gevraagd inderdaad. Daarnaast doet elk filliaal een eigen kunstje als het gaat om de bezorging.

mahadma
door mahadma - Aug 17, 2014 om 18:12
11537 Antwoorden / 51 Vragen

Daarnaast doet elk filliaal een eigen kunstje als het gaat om de bezorging.

Wellicht een lokaal/regionaal bezorg bedrijfje.

pi
door pieterwolters - Aug 17, 2014 om 18:15
3610 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=sgrootje schreef op zondag 17 aug 2014, 17:39] Daarnaast doet elk filliaal een eigen kunstje als het gaat om de bezorging.

Dan moet je voortaan bij een grote anonieme corporate bestellen die het allemaal vanuit een onmenselijk groot magazijn de wereld in stuurt....

sg
door sgrootje - Aug 17, 2014 om 18:23
12 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=mahadma schreef op zondag 17 aug 2014, 18:12]Daarnaast doet elk filliaal een eigen kunstje als het gaat om de bezorging.

Wellicht een lokaal/regionaal bezorg bedrijfje.

Naja dat was meer om aan te geven dat er niet bij andere fillialen info is op te vragen (ze kunnen niet in een overkoepelend systeem kijken). En het is mij verder een biet wie ze inhuren voor de bezorging, als het maar bezorgd wordt. Daar betaal ik immers voor.

Maar de reacties lezende begrijp ik dus dat het vrij normaal is dat er geen bezorgblok geregeld kan worden?

diumenge
door diumenge - Aug 17, 2014 om 18:39
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Het kan op zich wel, tijdje geleden een apparaat besteld bij Art & Craft in België, daar kreeg ik keurig netjes een bericht dat ik de bezorger tussen half twee en half vier kon verwachten, half drie was hij er. Ik kon zelfs via een track & trace pagina in de gaten houden hoeveel bezorgingen er nog voor mij zaten, alleen dat klopte in de praktijk niet...

czar
door czar - Aug 17, 2014 om 20:51
1209 Antwoorden / 20 Vragen

Tuurlijk is het mogelijk een slot-tijd aan te geven, maar dat kost geld.
De leverancier kiest de mogelijkheden van bezorging die hij aanbiedt.
Wat u voor uw apparaat heeft betaald doet niet zo ter zake. Het gaat erom wat uw leverancier betaalt aan de vervoerder. Als de leverancier meer vraagt aan verzendkosten, dan prijst hij zichzelf wellicht uit de markt.

Ik heb zelf een aardige oplossing voor kleinere pakjes dan een wasmachine of een bed.
Ik heb een houten kast aan de muur getimmerd, naast de brievenbus. Daarin zit een simpel slot.
Er zit een briefje op dat je het pakje erin kunt leggen, de kast af kunt sluiten en de sleutel in de brievenbus kunt gooien. Ideaal!
In beginsel wilden de bezorgers er niet direct aan, want velen willen toch een handtekening. Tegenwoordig (na de meesten op een zaterdag te hebben gesproken) maken ze er allemaal gebruik van (behalve DPD). Het komt zelfs voor dat ik wel thuis ben en ze niet eens meer aanbellen.

Ik heb de kast wel gemaakt rekening houdend met het formaat van standaard-dozen.
Bezorgers zijn er uiteindelijk altijd blij mee als ze hun bezorging zo snel mogelijk kwijt kunnen.

Op je werk laten bezorgen is trouwens een andere en simpele methode, maar dat zal niet bij iedereen een mogelijkheid zijn. Bij een afhaalpunt laten bezorgen is ook een optie. Maar voor een koelkast, of een bed moet je inderdaad thuis blijven of een leverancier kiezen die wel de gewenste bezorgmethode aanbiedt. Ik bestel vrijwel nooit meer bij een leverancier die via DPD laat bezorgen.

sg
door sgrootje - Aug 17, 2014 om 21:41
12 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=czar schreef op zondag 17 aug 2014, 20:51]Tuurlijk is het mogelijk een slot-tijd aan te geven, maar dat kost geld.
De leverancier kiest de mogelijkheden van bezorging die hij aanbiedt.
Wat u voor uw apparaat heeft betaald doet niet zo ter zake. Het gaat erom wat uw leverancier betaalt aan de vervoerder. Als de leverancier meer vraagt aan verzendkosten, dan prijst hij zichzelf wellicht uit de markt.

Ik heb zelf een aardige oplossing voor kleinere pakjes dan een wasmachine of een bed.
Ik heb een houten kast aan de muur getimmerd, naast de brievenbus. Daarin zit een simpel slot.
Er zit een briefje op dat je het pakje erin kunt leggen, de kast af kunt sluiten en de sleutel in de brievenbus kunt gooien. Ideaal!
In beginsel wilden de bezorgers er niet direct aan, want velen willen toch een handtekening. Tegenwoordig (na de meesten op een zaterdag te hebben gesproken) maken ze er allemaal gebruik van (behalve DPD). Het komt zelfs voor dat ik wel thuis ben en ze niet eens meer aanbellen.

Ik heb de kast wel gemaakt rekening houdend met het formaat van standaard-dozen.
Bezorgers zijn er uiteindelijk altijd blij mee als ze hun bezorging zo snel mogelijk kwijt kunnen.

Op je werk laten bezorgen is trouwens een andere en simpele methode, maar dat zal niet bij iedereen een mogelijkheid zijn. Bij een afhaalpunt laten bezorgen is ook een optie. Maar voor een koelkast, of een bed moet je inderdaad thuis blijven of een leverancier kiezen die wel de gewenste bezorgmethode aanbiedt. Ik bestel vrijwel nooit meer bij een leverancier die via DPD laat bezorgen.

We hebben het over een koelkast en wasmachine ;) en stiekem doet het er (voor mij althans) wel ter zake. Ik moet er nu voor thuis blijven, andere doosjes die ik laat bezorgen komen gewoon aan (dan wel bij de buren, dan wel afhalen, dan wel later herbezorgen). En ik vind het verder best om er voor thuis te blijven, maar er moet denk ik ook redelijkerwijs gewoon iets af te spreken zijn of op zijn minst gewoon eerder aangeven wanneer het bezorgd wordt. Ik heb het er simpelweg gewoon te druk voor om het last-minute te weten. Mijn baas wilt ook gewoon weten wanneer ik wel en niet op kantoor ben (kan deels thuiswerken) maar hij wilt dat dan ook wel even van tevoren weten waar zijn personeel uithangt.

czar
door czar - Aug 17, 2014 om 22:10
1209 Antwoorden / 20 Vragen

[quote=sgrootje schreef op zondag 17 aug 2014, 21:41]
We hebben het over een koelkast en wasmachine ;) en stiekem doet het er (voor mij althans) wel ter zake.
Dan moet je een leverancier zoeken die dat wel aanbiedt.
Desnoods een winkel in de buurt!
De bezorgings-service is onderdeel van het product dat je koopt. Het is dan ook de leverancier die bepaalt welke services hij op dat gebied levert en wat hij daarvoor aan kosten rekent.
Kortom: eigen schuld, dikke ....

sg
door sgrootje - Aug 17, 2014 om 22:27
12 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=czar schreef op zondag 17 aug 2014, 22:10][quote=sgrootje schreef op zondag 17 aug 2014, 21:41]
We hebben het over een koelkast en wasmachine ;) en stiekem doet het er (voor mij althans) wel ter zake.
Dan moet je een leverancier zoeken die dat wel aanbiedt.
Desnoods een winkel in de buurt!
De bezorgings-service is onderdeel van het product dat je koopt. Het is dan ook de leverancier die bepaalt welke services hij op dat gebied levert en wat hij daarvoor aan kosten rekent.
Kortom: eigen schuld, dikke ....

De enige winkel in de buurt is een dochter onderneming van die keten die niet helemaal gek is. Maar toch bedankt ;)

tenormin
door tenormin - Aug 17, 2014 om 22:39
16826 Antwoorden / 108 Vragen

@sgrootje, bloktijden zijn er wel bij BCC. Begrijp dat u daar nu niets meer aan heeft. Dat is voor blokken van 2 uur. U kan daar zelfs uw bestelling op Zondag laten leveren, extra kosten €19,95. Dus het is er wel.