eclipse
door eclipse May 25, 2015 om 16:14
Computers & telefonie

Vcore

hoi , ik krijg de melding via een popup dat de vcore ? o,oooo volt is ??? ging zo snel ken ook graden zijn :-( iemand een idee ?

486 32 Rapporteer

ho
door hopetobehelping - May 25, 2015 om 16:53
1289 Antwoorden / 0 Vragen

Beste eclipse,

het lijkt me een melding om niet zo maar te negeren.
Vcore staat voor voltage van de CPU.
Wanneer krijgt u de melding ?
Merk/type computer waarbij u de melding krijgt ?

edrick3
door edrick3 - May 25, 2015 om 17:40
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo eclipse,

Voeding overbelast?

eclipse
door eclipse - May 25, 2015 om 17:52
1561 Antwoorden / 370 Vragen

[quote=hopetobehelping schreef op maandag 25 mei 2015, 16:53]Beste eclipse,

het lijkt me een melding om niet zo maar te negeren.
Vcore staat voor voltage van de CPU.
Wanneer krijgt u de melding ?
Merk/type computer waarbij u de melding krijgt ?

i7 2600K tik het even over...
ram 35 % cpu 2%
cpu 32 C mobo 26 c
GPU 39 C fan 1036

kwam zomaar tevoorschijn maar de temperaturen staan normaal ( zelfgebouwde kast...) alles een beetje asus behalve de processor en geheugen

ho
door hopetobehelping - May 25, 2015 om 19:18
1289 Antwoorden / 0 Vragen

Beste eclipse,

als ik google op ASUS en meldingen van Vcore kom ik vaak tegen dat de BIOS ge-update moet worden.
Bij u wellicht bekend, het basic input/output system, de BIOS.

Voor windows 8 vind u hier een filmpje hoe dat te doen, klik hier.

eclipse
door eclipse - May 25, 2015 om 20:21
1561 Antwoorden / 370 Vragen

[quote=hopetobehelping schreef op maandag 25 mei 2015, 19:18]Beste eclipse,

als ik google op ASUS en meldingen van Vcore kom ik vaak tegen dat de BIOS ge-update moet worden.
Bij u wellicht bekend, het basic input/output system, de BIOS.

Voor windows 8 vind u hier een filmpje hoe dat te doen, klik hier.

hALLO HOPETOBE........

KUN JIJ EENS KIJKEN OP DE ASUS SITE VOOR MIJN MOBO P8Z68-V GEN3 (LGA1155 ik krijg hem er niet de update hij blijft eindeloos zeggen verbinding maken, en dat doet hij eigenlijk altijd..waar kan ik de geinstaleerde bios vinden win 7 64 bitt op de computer ?
speccy geeft voor het mobo onderstaand aan 0301
oederbord
Fabrikant ASUSTeK Computer INC.
Model P8Z68-V GEN3 (LGA1155)
Versie System Version
Chipset verkoper Intel
Chipset model Sandy Bridge
Chipset herziening 09
Southbridge verkoper Intel
Southbridge model Z68
Southbridge herziening B3
Systeemtemperatuur 17 °C
BIOS
Merk American Megatrends Inc.
Versie 0301
Datum 09/16/2011
Spanning
CPU CORE 0.984 V
MEMORY CONTROLLER 1.000 V
AVCC 3.280 V
3VCC 3.280 V
VIN4 1.008 V
VIN6 0.920 V
PCI data
Slot PCI-E
Slottype PCI-E
Slot gebruik In gebruik
Bus breedte 32 bit
Slot benaming PCIEX16_1
Slot nummer 0
Slot PCI-E
Slottype PCI-E
Slot gebruik In gebruik
Bus breedte 32 bit
Slot benaming PCIEX1_1
Slot nummer 1
Slot PCI-E
Slottype PCI-E
Slot gebruik In gebruik
Bus breedte 32 bit
Slot benaming PCIEX1_2
Slot nummer 2
Slot PCI
Slottype PCI
Slot gebruik In gebruik
Bus breedte 32 bit
Slot benaming PCI1
Slot nummer 3

eclipse
door eclipse - May 25, 2015 om 20:23
1561 Antwoorden / 370 Vragen

[quote=edrick3 schreef op maandag 25 mei 2015, 17:40]Hallo eclipse,

Voeding overbelast?
hoi edrick weet niet hijzei iets van allemaal nulletjes ??? maar werkt prima geen problemen oid eerst kreeg ik altijd de temp van 73 gr nu een neiuwe supercooler erop en dat berichtje nog niet gezien gaat ie nu over het stroom zeuren ?? :-(

ho
door hopetobehelping - May 25, 2015 om 20:31
1289 Antwoorden / 0 Vragen

Beste eclipse,

heeft u hier nog iets aan ? Filmpje 'Updating Bios on Asus P8z68-v Pro' (Windows 7), klik hier.

eclipse
door eclipse - May 25, 2015 om 20:41
1561 Antwoorden / 370 Vragen

[quote=hopetobehelping schreef op maandag 25 mei 2015, 20:31]Beste eclipse,

heeft u hier nog iets aan ? Filmpje 'Updating Bios on Asus P8z68-v Pro' (Windows 7), klik hier.

pffttttttt veel te vaag klik hier pijltje daar hij opent wat verandert wat sla het niet om en klik wel op confirm vaag .
KEN JE DEZE EVEN BEKIJKEN VOOR ME HOE DOET HIJ DAT NOU ALS IK OP ASUS BEN MOET IK BEKANT ELK IEDER ONDERDEELTJE VAN HET MOBO INVULLEN EN WIL IK ZE ALLEEN MAAR VRAGEN HOE TE UPDATEN dat lukt never nooit rare vragen rare termen ??? dit zag ik op youtube

klik daar --> https://www.youtube.com/watch?v=vQcfDCiXbLg :-)

eclipse
door eclipse - May 25, 2015 om 20:48
1561 Antwoorden / 370 Vragen

moet ik deze één voor één binnenhalen ??? http://www.asus.com/support/Download/1/39/6/11/KDh9nqBoiqs2jqua/30/

help aub.....

ho
door hopetobehelping - May 26, 2015 om 06:04
1289 Antwoorden / 0 Vragen

Beste eclipse,

nee, u moet ze niet allemaal hebben.
Het gaat om de BIOS, hier een aantal links met uitleg van de ASUS site:
- hoe update ik BIOS vanuit Windows
- how to check motherboard and version of BIOS

Zou als ik u was contact opnemen met het ASUS service center, zij kunnen u dan aangeven welke versie u, met uw moederbord, moet hebben. Klik hier.

crewmember
door crewmember - May 26, 2015 om 10:00
1040 Antwoorden / 0 Vragen

De v-core is de spanning die op je processor core's staat.
Normaal is dit ergens rond de 1..1 tot 1.3V Je verhoogt dit om je processor stabiel te houden tijdens een overclock.
Als hij 0.00 is werkt je PC niet dus het lijkt me een sensor fout.

Deze spanning wordt gemeten door verschillende sensoren die naast je VRM's (Voltage regulator's) op je moederbord ziten. Echter verschilt de manier van uitlezen per moederbord. En sommige programma's lezen nog wel eens de verkeerde waardes uit.

Wat geeft deze melding? Een random onderhouds programma/temperatuurmeter? Of een officiele tool van ASUS/je BIOS?
Het kan namelijk heel goed zijn dat een programma van derden (hw monitor/coretemp/afterburner/speccy etc etc) gewoon de sensor verkeerd uitleest.

eclipse
door eclipse - May 26, 2015 om 10:00
1561 Antwoorden / 370 Vragen

[quote=hopetobehelping schreef op dinsdag 26 mei 2015, 06:04]Beste eclipse,

nee, u moet ze niet allemaal hebben.
Het gaat om de BIOS, hier een aantal links met uitleg van de ASUS site:
- hoe update ik BIOS vanuit Windows
- how to check motherboard and version of BIOS

Zou als ik u was contact opnemen met het ASUS service center, zij kunnen u dan aangeven welke versie u, met uw moederbord, moet hebben. Klik hier.

@@Hopetobehelping, ik heb de bios versie 0301 lijkt me dus de laatste. schijnt dus automatisch te gaan?? het rare is dat ik in de bios m n muis niet ken gebruiken ???

eclipse
door eclipse - May 26, 2015 om 10:16
1561 Antwoorden / 370 Vragen

[quote=crewmember schreef op dinsdag 26 mei 2015, 10:00]De v-core is de spanning die op je processor core's staat.
Normaal is dit ergens rond de 1..1 tot 1.3V Je verhoogt dit om je processor stabiel te houden tijdens een overclock.
Als hij 0.00 is werkt je PC niet dus het lijkt me een sensor fout.

Deze spanning wordt gemeten door verschillende sensoren die naast je VRM's (Voltage regulator's) op je moederbord ziten. Echter verschilt de manier van uitlezen per moederbord. En sommige programma's lezen nog wel eens de verkeerde waardes uit.

Wat geeft deze melding? Een random onderhouds programma/temperatuurmeter? Of een officiele tool van ASUS/je BIOS?
Het kan namelijk heel goed zijn dat een programma van derden (hw monitor/coretemp/afterburner/speccy etc etc) gewoon de sensor verkeerd uitleest.

@ hoi Crewmember, denk dat je gelijk ebt hoor, voor de format van vorige week kreeg ik regelmatig bij een stilstaande pc zo n popup 73 centigrade ??? maaar vervelende is dat er geen logo op de popup staat. nu geeft ie de v core aan als 00000 stroom , heb hem niet meer gezien, en dr zit een koeler op die de i7 2600K zelf bij extreme koel houdt, bij mij staat ie gewoon op economoisch...snel zat hoor...ook bij installeren flits klaar :-)

crewmember
door crewmember - May 26, 2015 om 10:22
1040 Antwoorden / 0 Vragen

Als je hem nog eens ziet. Op de melding dubbelklikken.

ho
door hopetobehelping - May 26, 2015 om 19:38
1289 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=eclipse schreef op dinsdag 26 mei 2015, 10:00][ik heb de bios versie 0301 lijkt me dus de laatste. schijnt dus automatisch te gaan?? het rare is dat ik in de bios m n muis niet ken gebruiken ???

Beste eclipse,

ik zou als ik u was contact opnemen met het ASUS service center.
Als ik hier kijk (onder BIOS) dan lijkt versie 0301 niet de laatste versie, maar het ASUS service center zal u vast kunnen vertellen welke de geschikte is voor u.

U heeft nog steeds dezelfde Vcore melding ?

eclipse
door eclipse - May 26, 2015 om 22:29
1561 Antwoorden / 370 Vragen

[quote=hopetobehelping schreef op dinsdag 26 mei 2015, 19:38][quote=eclipse schreef op dinsdag 26 mei 2015, 10:00][ik heb de bios versie 0301 lijkt me dus de laatste. schijnt dus automatisch te gaan?? het rare is dat ik in de bios m n muis niet ken gebruiken ???

Beste eclipse,

ik zou als ik u was contact opnemen met het ASUS service center.
Als ik hier kijk (onder BIOS) dan lijkt versie 0301 niet de laatste versie, maar het ASUS service center zal u vast kunnen vertellen welke de geschikte is voor u.

U heeft nog steeds dezelfde Vcore melding ?

@hallo hopetobe, nee nog niet teruggeweest..., wat betreft contact met asus, onmogelijk, missionimpossible, je logt in en ga naar je pagina vervolgens vul je je eigen gegevens nogmaals in en dan komt de ellende wat ze allemaal niet willen weten van je mobo die ze zelf maken, ik moet zowat ieder contactje , weerstandje en wat er allemaal al niet inzit opnoemen, ik wil enkel vragen voor de laatste update en waarom die rare waarschuwingen geeft telefonisch is niet mogelijk ivm engelse taal.. contact formulier is onmogelijk in te vullen je denkt met de serie en model nr klaar te zijn nouw dan begint het pas, onderdelen die je niet begrijpt of weet wat het is nummers van die onderdelen ????? net of je naar een electronica winkel ga om een radio te bouwen, gewoon 100% onzin.............................. waarom niet gewoon mobo, serial en het probleem invullen ??? ze hebben m n aankoopbon ook nog ( copie ) ivm regisstratie. / garantie.

ho
door hopetobehelping - May 27, 2015 om 21:21
1289 Antwoorden / 0 Vragen

Beste eclipse,

als de melding niet meer komt dan zou ik als u was het zo laten en het goed in de gaten houden. Komt de melding terug dan zou ik er wel wat meedoen. Desnoods naar de plaatselijke pc reparateur.
Heb de specificaties van uw moederbord gelezen en het is een mooi ding volgens mij, mijn moederbord kan er niet aan tippen, dus zuinig op zijn.

Geen idee of men bij de ASUS service desk Nederlands praat, het telefoonnummer van de helpdesk is in ieder geval wel een Nederlands nummer, 0591-570290.

eclipse
door eclipse - May 27, 2015 om 22:08
1561 Antwoorden / 370 Vragen

[quote=hopetobehelping schreef op woensdag 27 mei 2015, 21:21]Beste eclipse,

als de melding niet meer komt dan zou ik als u was het zo laten en het goed in de gaten houden. Komt de melding terug dan zou ik er wel wat meedoen. Desnoods naar de plaatselijke pc reparateur.
Heb de specificaties van uw moederbord gelezen en het is een mooi ding volgens mij, mijn moederbord kan er niet aan tippen, dus zuinig op zijn.

Geen idee of men bij de ASUS service desk Nederlands praat, het telefoonnummer van de helpdesk is in ieder geval wel een Nederlands nummer, 0591-570290.

@ Hallo hopetobe, vanmiddag kwam er weer even een popup met v core 1,666 ik als een speer erop klikken maar hij verdween gewoon, er staat ook niks bij he of het nu van de software van het mobo is .. of van een ander programma...alle temperaturen zijn keurig, zal morgen even dat nummer bellen, ik had ze ook op facebook maar heb er nog geen reactie ontvangen ???

crewmember
door crewmember - May 27, 2015 om 22:32
1040 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=eclipse schreef op woensdag 27 mei 2015, 22:08][quote=hopetobehelping schreef op woensdag 27 mei 2015, 21:21]Beste eclipse,

als de melding niet meer komt dan zou ik als u was het zo laten en het goed in de gaten houden. Komt de melding terug dan zou ik er wel wat meedoen. Desnoods naar de plaatselijke pc reparateur.
Heb de specificaties van uw moederbord gelezen en het is een mooi ding volgens mij, mijn moederbord kan er niet aan tippen, dus zuinig op zijn.

Geen idee of men bij de ASUS service desk Nederlands praat, het telefoonnummer van de helpdesk is in ieder geval wel een Nederlands nummer, 0591-570290.

@ Hallo hopetobe, vanmiddag kwam er weer even een popup met v core 1,666 ik als een speer erop klikken maar hij verdween gewoon, er staat ook niks bij he of het nu van de software van het mobo is .. of van een ander programma...alle temperaturen zijn keurig, zal morgen even dat nummer bellen, ik had ze ook op facebook maar heb er nog geen reactie ontvangen ???

Als hij echt 1.666 was dan was je cpu nu gesmolten.

Ik denk dat hij gewoon random waardes uitleest waarbij 0.000 de min is en 1.666 de max.

Check ook even rechts onder in je beeld (naast de klok) wat voor programma's er allemaal draaien. Misschien is diegene die deze melding geeft er een van.

aurora1
door aurora1 - May 28, 2015 om 00:25
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Schrijft u niet ergens dat u dit probleem vóór de nieuwe supercooler nog niet had? Als dat zo is zou het dan misschien daaraan kunnen liggen?

eclipse
door eclipse - May 28, 2015 om 10:10
1561 Antwoorden / 370 Vragen

[quote=aurora1 schreef op donderdag 28 mei 2015, 00:25]Schrijft u niet ergens dat u dit probleem vóór de nieuwe supercooler nog niet had? Als dat zo is zou het dan misschien daaraan kunnen liggen?

@ Hallo Aurora, helemaal gelijk heb je, maar dat was een melding van hetzelfde soort popup en die zei dan warning 73 centrigrade ...wat er 73 centigrade was ?? geen idee ...
dat is er niet meer nu is het de vcore DIE STAAT NU OP DE ASUS SOFTWARE OP 1.008 V DAN WEER 1.016 V SCHOMMELT DE HELE TIJD . SPECCY GEEFT ENKEL DE TEMPERATUREN VAN DE CO RE S EN DIE LIGGEN TUSSEN DE 30 EN 36 GRADEN STAAT GEEN VOLTAGE BIJ... wat dan ook opvalt is dat de software van asus nederlands is de waarschuwing is in het engels ? er geen logo op de popup staat ? processor staat nu gewoon op economy,
speccy:

Gemiddelde temperatuur 36 °C

Gemiddelde temperatuur 32 °C
Caches
L1 data cachegrootte 4 x 32 KBytes
L1 instructies cachegrootte 4 x 32 KBytes
L2 unified cachegrootte 4 x 256 KBytes
L3 unified cachegrootte 8192 KBytes
Core 0
Coresnelheid 4430.6 MHZ
Multiplier x 43.0
Bussnelheid 103.0 MHZ
Temperatuur 36 °C
Thread 1
APIC ID 0
Thread 2
APIC ID 1
Core 1
Coresnelheid 1648.6 MHZ
Multiplier x 16.0
Bussnelheid 103.0 MHZ
Temperatuur 29 °C
Thread 1
APIC ID 2
Thread 2
APIC ID 3
Core 2
Coresnelheid 1648.6 MHZ
Multiplier x 16.0
Bussnelheid 103.0 MHZ
Temperatuur 33 °C
Thread 1
APIC ID 4
Thread 2
APIC ID 5
Core 3
Coresnelheid 1648.6 MHZ
Multiplier x 16.0
Bussnelheid 103.0 MHZ
Temperatuur 31 °C
Thread 1
APIC ID 6
Thread 2
APIC ID 7

crewmember
door crewmember - May 28, 2015 om 10:24
1040 Antwoorden / 0 Vragen

Het vervangen van je cooler doet niks voor je v-core of andere cpu instellingen. Het laat je de v-core hoger opvoeren omdat je cpu dan minder snel oververhit. Maar dat moet je wel handmatig doen in je bios/progje op je pc. Je CPU heeft verder geen idee wat er voor koeler op zit. Je kan er zelfs een blok masief staal op bouten als je wilt.

Het enige wat er fout kan zijn is dat de kabel van de nieuwe cooler niet goed aangesloten is. Maar je CPU is nu 32 graden, dus dat zit wel goed.

je V-core kan wel omlaag geschroefd worden om energie te besparen als je cpu niet veel doet. Dit heet een dynamische v-core en zou als optie in je bios.Dit zie je nu waarschijnlijk gebeuren met die 1.016-1.008 Volt.

Kan je ook niet aan de stijl van het venster zien van welk programma het is? Of er met je rechter muisknop op klikken?

Temperaturen onder de 60 zijn prima voor een CPU en onder de 85 voor je GPU.

eclipse
door eclipse - May 28, 2015 om 10:35
1561 Antwoorden / 370 Vragen

[quote=crewmember schreef op donderdag 28 mei 2015, 10:24]Het vervangen van je cooler doet niks voor je v-core of andere cpu instellingen. Het laat je de v-core hoger opvoeren omdat je cpu dan minder snel oververhit. Maar dat moet je wel handmatig doen in je bios/progje op je pc. Je CPU heeft verder geen idee wat er voor koeler op zit. Je kan er zelfs een blok masief staal op bouten als je wilt.

Het enige wat er fout kan zijn is dat de kabel van de nieuwe cooler niet goed aangesloten is. Maar je CPU is nu 32 graden, dus dat zit wel goed.

je V-core kan wel omlaag geschroefd worden om energie te besparen als je cpu niet veel doet. Dit heet een dynamische v-core en zou als optie in je bios.Dit zie je nu waarschijnlijk gebeuren met die 1.016-1.008 Volt.

Kan je ook niet aan de stijl van het venster zien van welk programma het is? Of er met je rechter muisknop op klikken?

Temperaturen onder de 60 zijn prima voor een CPU en onder de 85 voor je GPU.

@Hoi Crewmember, , Ik ken hem in de bios softwarematig opvoeren, allemaal beveiligt, ik hoef eigenlijk enkel maar aan te geven wat ik wil, en dan schiet ie een 400 hrz omhoog mja vindt ik onnodig,
ik heb op het logotje geklikt maar niks hij verdwijnt gewoon... gaat echt snel.... waarschuwing hop weg .. ?? maar dat doet ie alleen als deze niks te doen hebt, dan staat enkel outlook open, ik weet wel dat ioe veel en veel meer werk heeft, maar als ik bijv tombraider speel dan komt het NIET ...
ik heb er ca 2 weken terug die koeler op laten zetten ( zelf kom ik daar niet aan ivm nieuwe slotjes draai, klik, draai...omdat ik die warning 73 centigrade kreeg als de kast "in rust was" nu is het de v core ? alle temps zijn oké ik heb een heel overzicht van voltages op de asus software maar die laten zich niet kopieeren ..bij de een staat een geel blokje de ander groen weer ander blauw enz.... nooit rood .............
ik ken hem ook opvoeren als windows draait, maar dan moet ie herstarten, maar zoals gezegt onnodig....

crewmember
door crewmember - May 28, 2015 om 10:46
1040 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=eclipse schreef op donderdag 28 mei 2015, 10:35][quote=crewmember schreef op donderdag 28 mei 2015, 10:24]Het vervangen van je cooler doet niks voor je v-core of andere cpu instellingen. Het laat je de v-core hoger opvoeren omdat je cpu dan minder snel oververhit. Maar dat moet je wel handmatig doen in je bios/progje op je pc. Je CPU heeft verder geen idee wat er voor koeler op zit. Je kan er zelfs een blok masief staal op bouten als je wilt.

Het enige wat er fout kan zijn is dat de kabel van de nieuwe cooler niet goed aangesloten is. Maar je CPU is nu 32 graden, dus dat zit wel goed.

je V-core kan wel omlaag geschroefd worden om energie te besparen als je cpu niet veel doet. Dit heet een dynamische v-core en zou als optie in je bios.Dit zie je nu waarschijnlijk gebeuren met die 1.016-1.008 Volt.

Kan je ook niet aan de stijl van het venster zien van welk programma het is? Of er met je rechter muisknop op klikken?

Temperaturen onder de 60 zijn prima voor een CPU en onder de 85 voor je GPU.

@Hoi Crewmember, , Ik ken hem in de bios softwarematig opvoeren, allemaal beveiligt, ik hoef eigenlijk enkel maar aan te geven wat ik wil, en dan schiet ie een 400 hrz omhoog mja vindt ik onnodig,
ik heb op het logotje geklikt maar niks hij verdwijnt gewoon... gaat echt snel.... waarschuwing hop weg .. ?? maar dat doet ie alleen als deze niks te doen hebt, dan staat enkel outlook open, ik weet wel dat ioe veel en veel meer werk heeft, maar als ik bijv tombraider speel dan komt het NIET ...
ik heb er ca 2 weken terug die koeler op laten zetten ( zelf kom ik daar niet aan ivm nieuwe slotjes draai, klik, draai...omdat ik die warning 73 centigrade kreeg als de kast "in rust was" nu is het de v core ? alle temps zijn oké ik heb een heel overzicht van voltages op de asus software maar die laten zich niet kopieeren ..bij de een staat een geel blokje de ander groen weer ander blauw enz.... nooit rood .............
ik ken hem ook opvoeren als windows draait, maar dan moet ie herstarten, maar zoals gezegt onnodig....

Je CPU overclocken is inderdaad nu nog niet nodig. Het is eerder nuttig voor over een paar jaar wanneer je merkt dat hij spellen enzo niet meer zo goed aankan. Je kan hem dan bijvoorbeeld 25% sneller laten draaien zodat hij nog even meekan.

Kan je een screenshot maken van dat scherm? En eventueel van het scherm dat de melding geeft?
Je kan de foto hier uploaden (click) en dan hier de link ernaar posten.

eclipse
door eclipse - May 28, 2015 om 10:57
1561 Antwoorden / 370 Vragen

[quote=crewmember schreef op donderdag 28 mei 2015, 10:46][quote=eclipse schreef op donderdag 28 mei 2015, 10:35][quote=crewmember schreef op donderdag 28 mei 2015, 10:24]Het vervangen van je cooler doet niks voor je v-core of andere cpu instellingen. Het laat je de v-core hoger opvoeren omdat je cpu dan minder snel oververhit. Maar dat moet je wel handmatig doen in je bios/progje op je pc. Je CPU heeft verder geen idee wat er voor koeler op zit. Je kan er zelfs een blok masief staal op bouten als je wilt.

Het enige wat er fout kan zijn is dat de kabel van de nieuwe cooler niet goed aangesloten is. Maar je CPU is nu 32 graden, dus dat zit wel goed.

je V-core kan wel omlaag geschroefd worden om energie te besparen als je cpu niet veel doet. Dit heet een dynamische v-core en zou als optie in je bios.Dit zie je nu waarschijnlijk gebeuren met die 1.016-1.008 Volt.

Kan je ook niet aan de stijl van het venster zien van welk programma het is? Of er met je rechter muisknop op klikken?

Temperaturen onder de 60 zijn prima voor een CPU en onder de 85 voor je GPU.

@Hoi Crewmember, , Ik ken hem in de bios softwarematig opvoeren, allemaal beveiligt, ik hoef eigenlijk enkel maar aan te geven wat ik wil, en dan schiet ie een 400 hrz omhoog mja vindt ik onnodig,
ik heb op het logotje geklikt maar niks hij verdwijnt gewoon... gaat echt snel.... waarschuwing hop weg .. ?? maar dat doet ie alleen als deze niks te doen hebt, dan staat enkel outlook open, ik weet wel dat ioe veel en veel meer werk heeft, maar als ik bijv tombraider speel dan komt het NIET ...
ik heb er ca 2 weken terug die koeler op laten zetten ( zelf kom ik daar niet aan ivm nieuwe slotjes draai, klik, draai...omdat ik die warning 73 centigrade kreeg als de kast "in rust was" nu is het de v core ? alle temps zijn oké ik heb een heel overzicht van voltages op de asus software maar die laten zich niet kopieeren ..bij de een staat een geel blokje de ander groen weer ander blauw enz.... nooit rood .............
ik ken hem ook opvoeren als windows draait, maar dan moet ie herstarten, maar zoals gezegt onnodig....

Je CPU overclocken is inderdaad nu nog niet nodig. Het is eerder nuttig voor over een paar jaar wanneer je merkt dat hij spellen enzo niet meer zo goed aankan. Je kan hem dan bijvoorbeeld 25% sneller laten draaien zodat hij nog even meekan.

Kan je een screenshot maken van dat scherm? En eventueel van het scherm dat de melding geeft?
Je kan de foto hier uploaden (click) en dan hier de link ernaar posten.

hoop dat het lukt dit is wat asus zegt
[img]http://i.imgur.com/NrfIDsT.jpg[/img]

http://i.imgur.com/NrfIDsT.jpg

crewmember
door crewmember - May 28, 2015 om 11:18
1040 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=eclipse schreef op donderdag 28 mei 2015, 10:57]

21C is ongebruikelijk koud voor een CPU. Is het 10 graden in je huis ofzo? Verder niet schadelijk ze kunnen tot ver in de 0 gekoeld worden met vloeibare stikstof/phase change koeler.

Maar goed, het ziet er allemaal normaal uit. Als je een spel opstart gaat waarschijnlijk je v-core omhoog naar 1.10-1.20V. Dat is die dynamische V-core.
En je CPU temp naar iets van 40-55C.
Als dat zo is is alles prima.

Is het venstertje dat die meldingen geeft toevallig dezelfde kleur (turqois en witte letters) als dit asus venster? En kan je hier ook nog een screenshot van maken?

eclipse
door eclipse - May 28, 2015 om 11:22
1561 Antwoorden / 370 Vragen

[quote=crewmember schreef op donderdag 28 mei 2015, 11:18][quote=eclipse schreef op donderdag 28 mei 2015, 10:57]

21C is ongebruikelijk koud voor een CPU. Is het 10 graden in je huis ofzo? Verder niet schadelijk ze kunnen tot ver in de 0 gekoeld worden met vloeibare stikstof/phase change koeler.

Maar goed, het ziet er allemaal normaal uit. Als je een spel opstart gaat waarschijnlijk je v-core omhoog naar 1.10-1.20V. Dat is die dynamische V-core.
En je CPU temp naar iets van 40-55C.
Als dat zo is is alles prima.

Is het venstertje dat die meldingen geeft toevallig dezelfde kleur (turqois en witte letters) als dit asus venster? En kan je hier ook nog een screenshot van maken?

Hoi, nee dat popupje komt en is weg eer je erop ken reageren, zal volgende keer op de kleur letten, op klikken heeft geen nut hij verdwijnt gewoon dus een printscreen misschien als ik snel ben ik heb ff een proggie geinstalleerd die geeft dit aan

crewmember
door crewmember - May 28, 2015 om 11:42
1040 Antwoorden / 0 Vragen

Coretemp ken ik wel. Goed progje.

Let er wel op dat er zo 10C verschil kan zitten tussen verschillende programma's.

De ene noemt de de cpu temperatuur de temperatuur van alle core's gemiddeld. Een andere neemt weer de temperatuur van de sensor die tussen de 4 cores inzit. de 3e weer elke core appart. weer een ander gebruikt een sensor in het moederbord.Maar allemaal noemen ze het CPU temp. Er zitten 10+ sensors in je moederboard en CPU die allemaal de temperatuur meten.

Hetzelfde geld voor in mindere mate voor voltages.

Met of zonder die verschillen, ziet dat er goed uit in ieder geval. Er is niks om je zorgen over te maken in je pc. En die meldingen zijn waarschijnlijk gewoon foutief. (niet bestaande sensor uitlezen/kapotte sensor).

Nu is het alleen nog uitvogelen welk programma dat foutieve bericht geeft.En waarom.

eclipse
door eclipse - May 28, 2015 om 15:11
1561 Antwoorden / 370 Vragen

[quote=crewmember schreef op donderdag 28 mei 2015, 11:42]Coretemp ken ik wel. Goed progje.

Let er wel op dat er zo 10C verschil kan zitten tussen verschillende programma's.

De ene noemt de de cpu temperatuur de temperatuur van alle core's gemiddeld. Een andere neemt weer de temperatuur van de sensor die tussen de 4 cores inzit. de 3e weer elke core appart. weer een ander gebruikt een sensor in het moederbord.Maar allemaal noemen ze het CPU temp. Er zitten 10+ sensors in je moederboard en CPU die allemaal de temperatuur meten.

Hetzelfde geld voor in mindere mate voor voltages.

Met of zonder die verschillen, ziet dat er goed uit in ieder geval. Er is niks om je zorgen over te maken in je pc. En die meldingen zijn waarschijnlijk gewoon foutief. (niet bestaande sensor uitlezen/kapotte sensor).

Nu is het alleen nog uitvogelen welk programma dat foutieve bericht geeft.En waarom.

hoi hij kwam weer ff kijken daarnet, ljjkt op asus maar zeker weten ?? was iets van groen ? mja gelijk floeps weg. maar goed hij gaf aan vcore 0.0000 ?? moet toch de computer uit gaan ???? printscreen was te kort,

crewmember
door crewmember - May 28, 2015 om 16:04
1040 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=eclipse schreef op donderdag 28 mei 2015, 15:11]

hoi hij kwam weer ff kijken daarnet, ljjkt op asus maar zeker weten ?? was iets van groen ? mja gelijk floeps weg. maar goed hij gaf aan vcore 0.0000 ?? moet toch de computer uit gaan ???? printscreen was te kort,
Het is waarschijnlijk ASUS AI suite. Ik heb net even zitten zoeken, en het blijkt dat er meer mensen dit probleem hebben met dit programma. Het treed vooral op als je meer dan 1 monitoring programma tegelijk met AI suite draait. (dus ook coretemp ofzo).

Het is dus nu 100% zeker gewoon een foute sensor reading en er is niks kapot.
Je kan de meldingen gewoon negeren.

http://www.tomshardware.co.uk/answers/id-2504161/asus-suite-pop-warning-voltage.html

eclipse
door eclipse - May 28, 2015 om 16:16
1561 Antwoorden / 370 Vragen

dank allen, was ff gepriegel :-) suite van asus moet idd rare meldingen geven , als de stroom o.000 is dan doet ie het toch niet ? zal tzt een pr scr proberen te maken gaat erg snel... maar maak me er nu geen zorgen meer om. crewmember vertelt het logisch, .. en als je alles bekijkt dan ken het gewoon niet anders .. hartrelijk dank allemaal voor het zoeken , piekeren, denken, helaas is er met het core proggie een startpagina mneegekomen ( onzichtbaar) mystartsearch, enkel weg te halen door jawel spyhunter va 60 euro.... mbam krijg hem ook weg maart die ruimt de hele extensie pagina op van google en start ze niet meer op. als ik de extensie heb van dat mystartsearch ken ik het wel verwijderen, mja is acadabra ... iets van flwjf0wf8aofaf8hpojapqpfujq-dj;ldnl; en zo heten ze allemaal uit de google store ik ken ze allen verwijderen maar dan werkt zelfs lastpass niet meer ....ik heb het nu zover dat google wel als stratpagina komt en dat mystartsearch als balkje met kruisje erbij komt, die klik ik dan maar weg...komt wel bij de volgende format, moet nog een opstart cd hebben van m n backup maar daar is geen antwoord meer opgekomen...dus ken geen schone instal terugzetten van 68 gig heb hem wel staan hoor...mja hoe krijg ik heb hem terug zonder opstart cd ? :-(

eclipse
door eclipse - May 28, 2015 om 16:16
1561 Antwoorden / 370 Vragen

snik :-(