ba
door bakkerad Aug 10, 2014 om 12:23
Computers & telefonie

V&D en Kras Reizen

Vorige week kreeg bij V&D een kaartje waarin je meedeed om een V&D prijs te winnen. Eerst dacht ik het zal we weer de vriendenloterij zijn, maar nee er waren 3 prijzen beschikbaar en je had er één van gewonnen. Om te weten welke moest je inloggen op de v&d site. Nadat ik dat had gedaan moest ik wel eerst bij V&D registreren en dan zou ik via de mail te weten komen welke prijs (van de drie) ik had gewonnen. Dus email opgegeven en wachten maar.

Tot mijn grote verbazing kreeg ik een mail van V&D met de mededeling dat het antwoord onderweg was. Nou dat antwoord kwam van Kras Reizen met de mededeling dat ik een tegoed bon van €100 had gewonnen die ik in mindering kon brengen op mijn boeking voor een reis bij hun.

Vanaf dat moment wordt ik gebombardeerd door spammail van Kras.

Heb V&D gebeld en gevraagd of zij op de hoogte waren van dat Kras Reizen? Geen antwoord. Kunnen jullie dat mijn emailadres verwijderd wordt bij kras? Nee dat moet Kras doen. Daarna Kras gebeld en na lang wachten en van het kastje naar de muur gestuurd op een 0900 nummer, vertelde de mevrouw dat zij dat niet konden en dat V&D dat moest doen.

Mijn vragen zijn de volgende;
Mag V&D onder valse voorwendselen dit doen (op het kaartje staat geen enkele verwijzing naar Kras reizen).
Waarom kunnen (willen) ze mijn emailadres niet verwijderen? Ik heb toch recht op privacy en heb niet gevraagd om op de lijst van Kras te komen!
Waarom doet de consumenten autoriteit niets hier aan?

Dank en pas op voor V&D uw heeft gewonnen kaartjes.

Ad Bakker

1151 11 Rapporteer

ro
door ron530 - Aug 10, 2014 om 12:32
4084 Antwoorden / 17 Vragen

U heeft zich geabonneerd op de nieuwsbrief van Kras dan wel V&D. Met wat mazzel staat er in de reclame mail onderaan een link waarbij u na aanklikken zich kunt uitschrijven van de nieuwsbrief.

edrick3
door edrick3 - Aug 10, 2014 om 12:33
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo bakkerad,

Dat soort 'koppelpraktijken' komt vaker voor.
Vorm van reclame.
Je wint echt niet 'zomaar' wat.
Toch fijn dat je € 100 korting gewonnen hebt voor een te boeken reis bij Kras? ;-)

Je kunt je trouwens afmelden voor de mails van Kras: even onderaan de mail op afmelden klikken.
Of je zet de afzender op je 'zwarte lijst'= blokkeren.

.....Mag V&D onder valse voorwendselen dit doen (op het kaartje staat geen enkele verwijzing naar Kras reizen)......
Hoezo valse voorwendselen? Ze zeggen dat je 'een' prijs kunt winnen.
Die prijs blijkt dan een kortingsbon te zijn.

..... Ik heb toch recht op privacy en heb niet gevraagd om op de lijst van Kras te komen!.....
Beetje naïef. Je hebt zelf je mailadres doorgegeven.
Privacyvoorwaarden VD wel doorgelezen? Denk het niet.

Met vr.gr.

macwouter
door macwouter - Aug 10, 2014 om 12:35
825 Antwoorden / 9 Vragen

Maakt u zich geen zorgen. V&D en Krasreizen zijn gerenommeerde bedrijven die vast geen rare dingen doen. Heel vaak kunt u zich onderaan de mail tussen de hele kleine lettertjes afmelden (unsubscript ) of iets dergelijks. Soms moet je echt zoeken.

macwouter
door macwouter - Aug 10, 2014 om 12:36
825 Antwoorden / 9 Vragen

[quote=ron530 schreef op zondag 10 aug 2014, 12:32]U heeft zich geabonneerd op de nieuwsbrief van Kras dan wel V&D. Met wat mazzel staat er in de reclame mail onderaan een link waarbij u na aanklikken zich kunt uitschrijven van de nieuwsbrief.

Je was me net voor potverdikke.

ba
door bakkerad - Aug 10, 2014 om 12:54
3 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=edrick3 schreef op zondag 10 aug 2014, 12:33]Hallo bakkerad,

.....Mag V&D onder valse voorwendselen dit doen (op het kaartje staat geen enkele verwijzing naar Kras reizen)......
Hoezo valse voorwendselen? Ze zeggen dat je 'een' prijs kunt winnen.
Die prijs blijkt dan een kortingsbon te zijn.

Met vr.gr.

Op het kaartje stond helemaal niets over Kras Reizen en werden er 3 prijzen getoond van V&D zelf. Als ze op het kaartje zouden vermelden dat het ging om Kras Reizen, dan was het duidelijk. Net als al die "U hebt gewonnen" kaarten die naar de Vrienden Loterij verwijzen. Dan ben je gewaarschuwd.

In ieder geval bedankt en ik ga kijken onder aan de spammails.

mahadma
door mahadma - Aug 10, 2014 om 12:59
11540 Antwoorden / 51 Vragen

Onlangs bij de kijk***p een gratis lot gekregen. De adder? De lotto. Gewoon eerst voorwaarden lezen voordat je alle info geeft aan "jan en alleman".

diumenge
door diumenge - Aug 10, 2014 om 13:00
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Indien u zich werkelijk niet hebt aangemeld voor de mails van Kras, dan kunt u een melding doen bij spamklacht.nl. Denk dat bedrijven als Vendex en Kras daar wel gevoelig voor zijn.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Aug 10, 2014 om 14:32
4299 Antwoorden / 5 Vragen

Tip; hiermee maskeer je je mailadres met 2 klikken. Mochten ze gaan spammen, geen probleem verwijder het adres en klaar.

ba
door bakkerad - Aug 10, 2014 om 23:34
3 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=lekkerisdat schreef op zondag 10 aug 2014, 14:32]Tip; hiermee maskeer je je mailadres met 2 klikken. Mochten ze gaan spammen, geen probleem verwijder het adres en klaar.

Bedankt voor uw tip. Het werkte gelijk in mijn Firefox.

ba
door bakkerad - Aug 10, 2014 om 23:38
3 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=diumenge schreef op zondag 10 aug 2014, 13:00]Indien u zich werkelijk niet hebt aangemeld voor de mails van Kras, dan kunt u een melding doen bij spamklacht.nl. Denk dat bedrijven als Vendex en Kras daar wel gevoelig voor zijn.

Je meld je aan op de site van V&D, daar vul je je gegevens in (maakt niet uit want ze kennen me al van de VIP kaart). V&D verteld je dat je een email krijgt met welke prijs (één van de drie van het kaartje) je hebt gewonnen.

Het e-mailtje komt dan van Kras Reizen en ben je al bij hun geregistreerd. Ze beginnen de mail met "Fijn dat u zich bij ons heeft aangemeld" hetgeen dus niet waar is.

costnix
door costnix - Aug 11, 2014 om 02:40
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Dat mailtje van Kras weggooien en het emailadres in je mailprogramma blokkeren. Probleem opgelost.