raymond1971
door raymond1971 Aug 6, 2015 om 16:08
Elektronica & tv

Veel smsjes door storing alarmcentrale

Ik heb thuis een alarminstallatie die waarschuwt door middel van het sturen van sms.

Nu heb ik een storing gehad waardoor er ontzettend veel sms'jes zijn gestuurd met een totale rekening van 1300 euro.

Kan ik dit verhalen op een verzekering?

1236 24 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

edrick3
door edrick3 - Aug 6, 2015 om 16:17
27632 Antwoorden / 85 Vragen
0

Hallo raymond1971,

Schuld van de (installateur van) de alarminstallatie?
Wat was de oorzaak van de storing?
Zou eens informeren bij m'n inboedelverzekering: gevolgschade.

Suc6

raymond1971
door raymond1971 - Aug 6, 2015 om 16:21
6 Antwoorden / 1 Vragen
0

Zelf geïnstalleerd. ...
Gaat al jaren goed.

Verzekering gebeld en uitgelegd.. valt niet onder de dekking van inboedel.... over gevolgschade heb ik ze niet gehoord.

tijger1
door tijger1 - Aug 6, 2015 om 16:23
42060 Antwoorden / 21 Vragen
0

Sms'jes kosten hooguit € 0,17 . Zijn er dan ruim 7500 sms'jes verstuurd in een maand?

raymond1971
door raymond1971 - Aug 6, 2015 om 16:28
6 Antwoorden / 1 Vragen
0

In 2 uur......

raymond1971
door raymond1971 - Aug 6, 2015 om 16:28
6 Antwoorden / 1 Vragen
0

Ongeveer... kan ook 3 uur zijn. ...

edrick3
door edrick3 - Aug 6, 2015 om 16:31
27632 Antwoorden / 85 Vragen
0

@raymond1971,

Dat dit in een kort tijdsbestek is geweest lijkt me logisch.
Neem aan dat de alarmcentrale gereageerd heeft.

tijger1
door tijger1 - Aug 6, 2015 om 16:33
42060 Antwoorden / 21 Vragen
0

Gaat er dan wel een bericht naar de alarmcentrale? Of krijgt u zelf die sms'jes?

raymond1971
door raymond1971 - Aug 6, 2015 om 16:41
6 Antwoorden / 1 Vragen
0

ik krijg zelf de smsjes....

diumenge
door diumenge - Aug 6, 2015 om 17:14
11969 Antwoorden / 15 Vragen
0

Je kan beter een beroep op coulance doen bij je provider, sms'jes kosten tegenwoordig vrijwel niets meer, dus misschien willen ze wel 90% (bijvoorbeeld) van de rekening afhalen.

edrick3
door edrick3 - Aug 6, 2015 om 17:25
27632 Antwoorden / 85 Vragen
0

[quote=raymond1971 schreef op donderdag 6 aug 2015, 16:41]ik krijg zelf de smsjes....


Dan heb je blijkbaar niet snel (genoeg) gereageerd ......
Als je schrijft:
In 2 uur......
Ongeveer... kan ook 3 uur zijn. ...

Wat heeft zo'n sms-je dan voor nut?

tijger1
door tijger1 - Aug 6, 2015 om 18:00
42060 Antwoorden / 21 Vragen
0

Je zult maar op vakantie zijn en dan iemand moeten regelen om te gaan kijken.

edrick3
door edrick3 - Aug 6, 2015 om 18:04
27632 Antwoorden / 85 Vragen
0

[quote=tijger1 schreef op donderdag 6 aug 2015, 18:00]Je zult maar op vakantie zijn en dan iemand moeten regelen om te gaan kijken.

OT
Tja, maar dan heb je het dus NIET goed geregeld.

ho
door hopetobehelping - Aug 6, 2015 om 18:06
1289 Antwoorden / 0 Vragen
0

Beste raymond1971,

ik zou als ik u was, zoals ook door diumenge aangegeven, proberen een beroep te doen op coulance bij uw provider.
Als u de kosten van het overduidelijk overmatig versturen van sms-berichten door uw alarminstallatie al ergens op zou kunnen verhalen dan is de leverancier van de alarminstallatie de eerste waar ik aan zou denken. Het versturen van zoveel SMS'jes in zo'n korte tijd is niet hoe het zou moeten werken bij de alarminstallatie. Het lijkt me wel een moeilijk verhaal om daar de kosten te gaan verhalen.

Gezien uw vraag en uw antwoorden vermoed ik dat u over een alarminstallatie beschikt welke niet is aangesloten op een meldkamer en dat bij een alarm een SMS aan u (en wellicht enkele anderen) verstuurd wordt. Het is jaren goed gegaan, maar ik zou als ik u was toch overwegen om de SIM kaart in uw alarminstallatie te vervangen door een SIM kaart van een telecom aanbieder waarbij SMS'jes gratis zijn (dat zijn de meeste volgens mij). Daar zou ik dan als ik u was een abonnement af sluiten.
Is uw alarminstallatie wel aangesloten op een meldkamer dan zitten, met de huidige systemen tegenwoordig, vaak de SIM-kaart en de kosten die daarbij horen bij het abonnement in (en heeft u daarvoor dus geen extra kosten).

edrick3
door edrick3 - Aug 6, 2015 om 18:08
27632 Antwoorden / 85 Vragen
0

@hopetobehelping,

.....Gezien uw vraag en uw antwoorden vermoed ik dat u over een alarminstallatie beschikt welke niet is aangesloten op een meldkamer en dat bij een alarm een SMS aan u (en wellicht enkele anderen) verstuurd wordt.....

TS schrijft: ....ik krijg zelf de smsjes........

jo
door jorisw - Aug 6, 2015 om 19:09
4340 Antwoorden / 1 Vragen
0

Wat was de aard van de storing? Was er iets extern mis waardoor het alarmapparaat dacht dat er iets moest worden verstuurd? Bijvoorbeeld iets met de stroomvoorziening (lege batterij of zo), of tampering met een sensor? Of stuurde het apparaat SMS-jes zonder aanleiding?

tijger1
door tijger1 - Aug 6, 2015 om 22:44
42060 Antwoorden / 21 Vragen
0

Uw titel is dus niet echt correct. Er was geen storing in de alarmcentrale, maar in uw eigen installatie.

me
door mein33 - Aug 7, 2015 om 11:10
5658 Antwoorden / 28 Vragen
0

[quote=hopetobehelping schreef op donderdag 6 aug 2015, 18:06]Beste raymond1971,

Als u de kosten van het overduidelijk overmatig versturen van sms-berichten door uw alarminstallatie al ergens op zou kunnen verhalen dan is de leverancier van de alarminstallatie de eerste waar ik aan zou denken.

De leverancier van de installatie is nergens (meer) voor verantwoordelijk.
De installatie heeft al jaren goed gewerkt volgens Ts en is ook nog eens door hem zelf geïnstalleerd.
Het enige dat blijft is een beroep doen op de coulance van de provider, zoals reeds meerdere malen is aangegeven.

akkerdistel
door akkerdistel - Aug 7, 2015 om 15:21
1790 Antwoorden / 3 Vragen
0

Waarom in Godsnaam geen prepaid kaartje gebruiken? Kun je hoogstens 10 euro verliezen..

aurora1
door aurora1 - Aug 7, 2015 om 15:24
15645 Antwoorden / 6 Vragen
0

Lees eens klik hier, mocht zoiets ook bij u van toepassing zijn.

ro
door ron530 - Aug 7, 2015 om 16:34
4084 Antwoorden / 17 Vragen
0

Het is vrij simpel het alarmsysteem is uw eigendom hoe u dat systeem gebruikt is aan u. Wat ik niet snap is dat u 1300 euro kosten aan verzonden sms'jes ontvangt want die zijn wel bij u aangekomen dus moet u zich 3 uur lang suf getikt hebben om ze te verwijderen. Gezien het feit dat de alarminstallatie jarenlang wel goed gewerkt heeft is er ook geen onderhoud aan gepleegd. Als dit onwerkelijke relaas klopt moet u toch echt bij de leverancier van het alarmsysteem aankloppen.

raymond1971
door raymond1971 - Aug 10, 2015 om 15:05
6 Antwoorden / 1 Vragen
0

@edrick3 over de late reactie van mij, heb niet 24/7 telefoon in de broekzak... en over slecht geregeld.... mijn familie is op de hoogte dat wij weg zijn, kan moeilijk vragen of er iemand bij mijn huis gaat posten...

Maargoed, toch leverancier gevonden van de installatie, die ga ik aanschrijven..

Ga er van uit dat de storing in de installatie zit, maar wie zegt dat probleem niet bij ben ligt? zit op rekening te wachten, kan ik eea nakijken met blokkeren sim etc.

hou jullie op de hoogte..

jo
door jorisw - Aug 10, 2015 om 15:12
4340 Antwoorden / 1 Vragen
0

[quote=raymond1971 schreef op maandag 10 aug 2015, 15:05]
Ga er van uit dat de storing in de installatie zit, maar wie zegt dat probleem niet bij ben ligt? zit op rekening te wachten, kan ik eea nakijken met blokkeren sim etc.



Als de alarmunit SMSjes heeft verstuurd, hoe kan het probleem dan bij Ben liggen?

raymond1971
door raymond1971 - Aug 10, 2015 om 15:28
6 Antwoorden / 1 Vragen
0

wie zegt dat de installatie er zoveel heeft verstuurd?
Ga er wel vanuit, maar kan het een "bug" zijn bij ben?

Is maar een idee hoor....

edrick3
door edrick3 - Aug 10, 2015 om 15:39
27632 Antwoorden / 85 Vragen
0

@raymond1071,

.....@edrick3 over de late reactie van mij, heb niet 24/7 telefoon in de broekzak....
OK, maar dan heeft zo/n eventuele alarmmelding ook niet zo veel zin.
Als je pas na een paar uur een familielid inlicht om eens te gaan kijken omdat je een melding hebt is het huis al leeggehaald, afgebrand, o.i.d.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Ha
Hansie1947 - Mar 28, 2024 om 13:13
Vrije tijd & tuin

Vriendenloterij stoppen lukt niet

Al 2 keer een telefonsch gesprek gehad met een zeer irritante dame. Maar krijg het niet voor elkaar om op te bzeggen. Lees meer

mijnnaamwashaas2345
mijnnaamwashaas2345 - Mar 25, 2024 om 16:49
Winkels & webshops

Minder bonusvoordeel bij Albert Heijn?

ik kom vrij regelmatig bij Albert Heijn en maak gebruik van de bonuskaart. Nu valt me op, het is een eenpersoonssteekproef ikweethet, dat ik qua bonusvoordeel een stuk minder voordelig uit ben sinds pakweg een half jaar. Waar ik voorheen makkelijk zonder veel moeite 10 procent bonusvoordeel had, kom ik nu tot ongeveer de helft als ik het bonnetje naloop. Zijn er meer AH-klanten die deze trend besp ... Lees meer

JM
JM de Troije - Mar 26, 2024 om 14:40
Winkels & webshops
Bol.com wil geld afschrijven voor een abonnement dat ik niet heb

Bol.com wil geld afschrijven voor een abonnement dat ik niet heb

Bol.com zegt dat ik een abonnement heb genoemen maar dat heb ik niet,ik bestel zelden iets on-line, zij voegen dat zelf toe denk ik. Nu steeds verhoging etc maar zij zitten fout. Komt dit vaker voor?? Dreigen nu met incasso. Lees meer