Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.
Schuld van de (installateur van) de alarminstallatie? Wat was de oorzaak van de storing? Zou eens informeren bij m'n inboedelverzekering: gevolgschade.
Je kan beter een beroep op coulance doen bij je provider, sms'jes kosten tegenwoordig vrijwel niets meer, dus misschien willen ze wel 90% (bijvoorbeeld) van de rekening afhalen.
[quote=raymond1971 schreef op donderdag 6 aug 2015, 16:41]ik krijg zelf de smsjes....
Dan heb je blijkbaar niet snel (genoeg) gereageerd ...... Als je schrijft: In 2 uur...... Ongeveer... kan ook 3 uur zijn. ... Wat heeft zo'n sms-je dan voor nut?
ik zou als ik u was, zoals ook door diumenge aangegeven, proberen een beroep te doen op coulance bij uw provider. Als u de kosten van het overduidelijk overmatig versturen van sms-berichten door uw alarminstallatie al ergens op zou kunnen verhalen dan is de leverancier van de alarminstallatie de eerste waar ik aan zou denken. Het versturen van zoveel SMS'jes in zo'n korte tijd is niet hoe het zou moeten werken bij de alarminstallatie. Het lijkt me wel een moeilijk verhaal om daar de kosten te gaan verhalen.
Gezien uw vraag en uw antwoorden vermoed ik dat u over een alarminstallatie beschikt welke niet is aangesloten op een meldkamer en dat bij een alarm een SMS aan u (en wellicht enkele anderen) verstuurd wordt. Het is jaren goed gegaan, maar ik zou als ik u was toch overwegen om de SIM kaart in uw alarminstallatie te vervangen door een SIM kaart van een telecom aanbieder waarbij SMS'jes gratis zijn (dat zijn de meeste volgens mij). Daar zou ik dan als ik u was een abonnement af sluiten. Is uw alarminstallatie wel aangesloten op een meldkamer dan zitten, met de huidige systemen tegenwoordig, vaak de SIM-kaart en de kosten die daarbij horen bij het abonnement in (en heeft u daarvoor dus geen extra kosten).
.....Gezien uw vraag en uw antwoorden vermoed ik dat u over een alarminstallatie beschikt welke niet is aangesloten op een meldkamer en dat bij een alarm een SMS aan u (en wellicht enkele anderen) verstuurd wordt.....
Wat was de aard van de storing? Was er iets extern mis waardoor het alarmapparaat dacht dat er iets moest worden verstuurd? Bijvoorbeeld iets met de stroomvoorziening (lege batterij of zo), of tampering met een sensor? Of stuurde het apparaat SMS-jes zonder aanleiding?
[quote=hopetobehelping schreef op donderdag 6 aug 2015, 18:06]Beste raymond1971,
Als u de kosten van het overduidelijk overmatig versturen van sms-berichten door uw alarminstallatie al ergens op zou kunnen verhalen dan is de leverancier van de alarminstallatie de eerste waar ik aan zou denken.
De leverancier van de installatie is nergens (meer) voor verantwoordelijk. De installatie heeft al jaren goed gewerkt volgens Ts en is ook nog eens door hem zelf geïnstalleerd. Het enige dat blijft is een beroep doen op de coulance van de provider, zoals reeds meerdere malen is aangegeven.
Het is vrij simpel het alarmsysteem is uw eigendom hoe u dat systeem gebruikt is aan u. Wat ik niet snap is dat u 1300 euro kosten aan verzonden sms'jes ontvangt want die zijn wel bij u aangekomen dus moet u zich 3 uur lang suf getikt hebben om ze te verwijderen. Gezien het feit dat de alarminstallatie jarenlang wel goed gewerkt heeft is er ook geen onderhoud aan gepleegd. Als dit onwerkelijke relaas klopt moet u toch echt bij de leverancier van het alarmsysteem aankloppen.
@edrick3 over de late reactie van mij, heb niet 24/7 telefoon in de broekzak... en over slecht geregeld.... mijn familie is op de hoogte dat wij weg zijn, kan moeilijk vragen of er iemand bij mijn huis gaat posten...
Maargoed, toch leverancier gevonden van de installatie, die ga ik aanschrijven..
Ga er van uit dat de storing in de installatie zit, maar wie zegt dat probleem niet bij ben ligt? zit op rekening te wachten, kan ik eea nakijken met blokkeren sim etc.
[quote=raymond1971 schreef op maandag 10 aug 2015, 15:05] Ga er van uit dat de storing in de installatie zit, maar wie zegt dat probleem niet bij ben ligt? zit op rekening te wachten, kan ik eea nakijken met blokkeren sim etc.
Als de alarmunit SMSjes heeft verstuurd, hoe kan het probleem dan bij Ben liggen?
.....@edrick3 over de late reactie van mij, heb niet 24/7 telefoon in de broekzak.... OK, maar dan heeft zo/n eventuele alarmmelding ook niet zo veel zin. Als je pas na een paar uur een familielid inlicht om eens te gaan kijken omdat je een melding hebt is het huis al leeggehaald, afgebrand, o.i.d.
ik kom vrij regelmatig bij Albert Heijn en maak gebruik van de bonuskaart. Nu valt me op, het is een eenpersoonssteekproef ikweethet, dat ik qua bonusvoordeel een stuk minder voordelig uit ben sinds pakweg een half jaar. Waar ik voorheen makkelijk zonder veel moeite 10 procent bonusvoordeel had, kom ik nu tot ongeveer de helft als ik het bonnetje naloop. Zijn er meer AH-klanten die deze trend besp
...
Lees meer
Bol.com zegt dat ik een abonnement heb genoemen maar dat heb ik niet,ik bestel zelden iets on-line, zij voegen dat zelf toe denk ik. Nu steeds verhoging etc maar zij zitten fout. Komt dit vaker voor?? Dreigen nu met incasso.
Lees meer
Hallo
Ik ben 80 jaar en heb een tv gekocht via Bol.com maar in feite bij Deli-Lifestyle.
De tv zou na 3 dagen geleverd worden maar dat werd een week.
Dit schijnt bij nader inzien meer regel dan uitzondering te zijn bij Deli-Lifestyle.
Na aankomst bleek de tuner van de tv niet te werken.
De setup kwam niet verder dan het land (nederland) maar ik kon geen frequentie ingeven.
Uiteindelij
...
Lees meer
Ik heb mijn tablet laten rooten en het moest ook gereset worden. Dus moet ik een nieuwe vingerafdruk aanmaken, maar het probleem is dat de vingerafdruksensor niet werkt. Ik heb het daarna meerdere kern opnieuw geprobeerd maar het heeft geen succes meer. Wat kan ik het beste doen?
Lees meer