komsja
door komsja Apr 1, 2015 om 17:21
Computers & telefonie

Veranderen van je e-mail ontvangen

Heb al een hele tijd upc mail,maar als ik (bijvoorbeeld)me mail voortaan via outlook wil hebben en ik outlook installeer,dan ontvang ik voortaan m,n mail via outlook.Maar hoe zit dat dan met de ontvangen en verzonden mails etc etc die op m,n huidige upc webmail staan.

1555 19 Rapporteer

diumenge
door diumenge - Apr 1, 2015 om 17:43
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Alle ontvangen mails die nog in je inbox op de webmail staan zullen de eerste keer door Outlook worden binnengehaald. De verzonden mails echter niet, die zou je dus aan jezelf moeten mailen of, als dat kan, naar je inbox verplaatsen.

komsja
door komsja - Apr 1, 2015 om 17:48
1064 Antwoorden / 218 Vragen

@diumenge
Dus m,n ontvangen mails ben ik niet kwijt als ik overstap naar bijvoorbeeld outlook,
Maar is outlook een goede optie of zou u me iets anders(beters)aanraden

diumenge
door diumenge - Apr 1, 2015 om 17:59
11969 Antwoorden / 15 Vragen

De ontvangen mails blijven sowieso via webmail beschikbaar en het moet wel mogelijk zijn om ze in Outlook te krijgen. Maar misschien wel via een truukje. Zoals dus naar jezelf doorsturen of verplaatsen naar je inbox, in het laatste geval zou Outlook ze dan als inkomende mail behandelen en binnenhalen (in theorie althans). Mogelijk kan je de mails ook opslaan of exporteren vanuit de webmail en weer inlezen in Outlook. Ik weet echter niet wat er met UPC mogelijk is.

Ik ben zelf een tevreden gebruiker van Outlook. Voor de duidelijkheid, ik bedoel dus de e-mailclient Outlook, onderdeel van Office. Gebruik het op mijn werk, en dan is het wel makkelijk als het thuis , met de privé mail, hetzelfde werkt. Er zijn vast nog meer goede programma's voor e-mail, maar daar heb ik al lange tijd geen ervaring meer mee. Wellicht hebben anderen op dat gebied nog tips.

aurora1
door aurora1 - Apr 1, 2015 om 18:12
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Als u windows live essentials op de pc heeft staan kunt u daarvan de Windows Live Mail als mailprogramma op uw pc installeren.
Vervolgens bij uw provider kijken hoe u alles in dat programma moet instellen, het zal er stapsgewijs uitgelegd staan.
Klik hier en klik hier.

akkerdistel
door akkerdistel - Apr 1, 2015 om 23:42
1790 Antwoorden / 3 Vragen

W.L.M. kun je sowieso beter niet gebruiken in plaats daarvan is Thunderbird aan te bevelen.

aurora1
door aurora1 - Apr 2, 2015 om 00:19
15645 Antwoorden / 6 Vragen

@akkerdistel, waarom vindt u dat? Als dat zo zou zijn dan is het handig als u voor vraagsteller dan ook een linkje plaatst over hoe die op zijn pc in te stellen.
WLM is een prima programma naar mijn mening en velen vinden dat met mij....

akkerdistel
door akkerdistel - Apr 2, 2015 om 00:44
1790 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=aurora1 schreef op donderdag 2 apr 2015, 00:19]@akkerdistel, waarom vindt u dat?
Omdat Thunderbird makkelijker en logischer in gebruik is, daarnaast zit het onder de motorkap beter in elkaar en bezit het geen spyware.

diumenge
door diumenge - Apr 2, 2015 om 06:51
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Zolang je maar geen Incredimail gebruikt valt het met al die andere mailprogramma's wel mee.

edrick3
door edrick3 - Apr 2, 2015 om 11:55
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@komsja,

Klik hier voor thunderbird.

Kijk ook even hier.

reflecs
door reflecs - Apr 2, 2015 om 11:59
1859 Antwoorden / 4 Vragen

[quote=akkerdistel schreef op donderdag 2 apr 2015, 00:44][quote=aurora1 schreef op donderdag 2 apr 2015, 00:19]@akkerdistel, waarom vindt u dat?Omdat Thunderbird makkelijker en logischer in gebruik is, daarnaast zit het onder de motorkap beter in elkaar en bezit het geen spyware.@akkerdistel
Bedoelt u dat Windows Live Mail wél spyware bevat?

akkerdistel
door akkerdistel - Apr 3, 2015 om 09:54
1790 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=reflecs schreef op donderdag 2 apr 2015, 11:59]Bedoelt u dat Windows Live Mail wél spyware bevat?
Dat is juist.

Vergelijk het aantal processen maar eens voor en na het openen van W.L.M..

gompy2
door gompy2 - Apr 3, 2015 om 10:35
2796 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=akkerdistel schreef op vrijdag 3 apr 2015, 09:54]Dat is juist.

Vergelijk het aantal processen maar eens voor en na het openen van W.L.M..
Geef eens precies aan welke processen kwaadaardig zijn volgens jou, en wat ze precies doen?
Kun je dat?
Je kunt zo maar wel wat gaan roeptoeteren maar je moet dan ook met een onderbouwing of bewijs komen.

akkerdistel
door akkerdistel - Apr 3, 2015 om 10:47
1790 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=gompy2 schreef op vrijdag 3 apr 2015, 10:35]Geef eens precies aan welke processen kwaadaardig zijn volgens jou, en wat ze precies doen?
Kun je dat?
Je kunt zo maar wel wat gaan roeptoeteren maar je moet dan ook met een onderbouwing of bewijs komen.
Ja natuurlijk kan ik dat. Echter neem even de moeite om zelf te kijken, jou overtuigen gaat namelijk toch nooit lukken, je kunt het daarom beter zelf ontdekken.

Stap 1; kijk welk proces er actief blijft, 2; kijk eens wat dit proces doet.

gompy2
door gompy2 - Apr 3, 2015 om 10:57
2796 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=akkerdistel schreef op vrijdag 3 apr 2015, 10:47]
Ja natuurlijk kan ik dat. Echter neem even de moeite om zelf te kijken, jou overtuigen gaat namelijk toch nooit lukken, je kunt het daarom beter zelf ontdekken.

Stap 1; kijk welk proces er actief blijft, 2; kijk eens wat dit proces doet.
Tuurlijk ben ik wel te overtuigen, het ligt er aan waarmee je komt.
Dus welk proces blijft er achter en wat doet het precies, waar jij de bewering op baseert dat Windows Live Mail spyware bevat?
Als je dat beweerd moet het toch ook makkelijk zijn om een onderbouwing te geven?

diumenge
door diumenge - Apr 3, 2015 om 11:14
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Precies, doe niet zo mysterieus en noem gewoon even dat proces.

sjjoppy
door sjjoppy - Apr 3, 2015 om 11:22
7181 Antwoorden / 3 Vragen

Ja, daar hebben wij allemaal baat bij.

edrick3
door edrick3 - Apr 3, 2015 om 11:32
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Ben ook wel benieuwd. ;-)

reflecs
door reflecs - Apr 3, 2015 om 12:16
1859 Antwoorden / 4 Vragen

[quote=akkerdistel schreef op vrijdag 3 apr 2015, 09:54][quote=reflecs schreef op donderdag 2 apr 2015, 11:59]Bedoelt u dat Windows Live Mail wél spyware bevat?Dat is juist.
Vergelijk het aantal processen maar eens voor en na het openen van W.L.M..
@akkerdistel
Gebruik het zelf niet. Dit kan echter een reden zijn voor gebruikers om over te stappen naar iets anders.

Kan het wel uittesten, maar dat is een beetje omslachtig :)
En vervolgens hier vermelden of er spyware gevonden is.

Het is efficiënter wanneer u zelf de betrokken processen benoemt; ze zijn immers bij u bekend.

gompy2
door gompy2 - Apr 3, 2015 om 12:23
2796 Antwoorden / 0 Vragen

@akkerdistel.

Nog niks te zien van je...
Maar ik wil je het wel makkelijk maken en je helpen.

Je download de laatste nieuwe "Process Explorer v16.05" hier:

Klik-> Process Explorer v16.05

Je kijkt tussen de vele processen die bezig zijn welk proces jij als "verdachte" beschouwd.
Je "rechtsklikt" er op.
Je kijkt bij "Properties" waar het toe behoort.
En je klikt ook nog op "Check Virus Total", dat is een tool van Google die de engine's van vele virusscanners heeft samengevoegd tot een bruikbare "online"scanner, en je laat dat onderdeel onderzoeken op wat jij beweerd, spyware.
Eventueel kun je met Proces Explorer ook nog online zoeken wat het verdachte proces behelst.

Makkelijker kan ik het je toch niet maken denk ik.
It's your turn mate..