ma
door martijnfc Nov 11, 2010 om 18:05
Geldzaken & recht

Veranderen van overlijdingsrisico verzekering

Ik heb in 2006 een hypotheek genomen met bijbehorende overlijdingsrisco verzekering. Ik zou graag een goedkopere verzekering willen afsluiten. Kan ik de bestaande verzekering stopzetten en een andere nemen? Natuurlijk kan ik naar "mijn" adviseur gaan van de Hypotheekshop maar die vertrouw ik voor geen cent. Ik ga liever naar een andere adviseur. Hoe pak ik dat aan?
Dank,
Martijn.

615 3 Rapporteer

invalide
door invalide - Nov 11, 2010 om 18:25
787 Antwoorden / 5 Vragen

Als de Verzekering is gekoppeld aan de Hypotheek kan het soms niet eens.
Ook zal deze tussenpersoon de premie die hij jaarlijks kreeg willen houden.

Zelf een verzekering nemen en die later voor Hypotheek gebruiken kan wel maar word vaak niet geaccepteerd omdat ze willen verdienen.
Ik kan ook elders goedkoper maar dit wilde ze ook niet doen.

Alleen als je alles zelf online regelde is dit vaak mogelijk, ze beschermen zo hun inkomsten voor komende 30 jaren helaas.

dhoogeve
door dhoogeve - Nov 11, 2010 om 23:17
16 Antwoorden / 0 Vragen

Gewoon naar een andere adviseur gaan ;-)

Indien de verzekering onlosmakelijk verbonden is met de hypotheek (verpand) kun je het beste contact opnemen met de hypotheekverstrekker (dus niet de adviseur, maar de hypotheekbank). Vraag daar of je een andere verzekering mag 'koppelen' en aan welke voorwaarden deze verzekering moet voldoen, vaak worden niet alle verzekeringsmaatschappijen geaccepteerd.

Als de verzekering niet verpand is; sluit gewoon een nieuwe verzekering af en zeg deze op....

Succes!!

ma
door martijnfc - Nov 12, 2010 om 21:48
49 Antwoorden / 29 Vragen

Mensen, dank voor jullie voor jullie antwoord!
Martijn.