af
door afkopen Oct 2, 2015 om 14:06
Computers & telefonie

Veranderen van provider

Hallo, ik wilde van ziggo naar tele 2, dan vragen ze of je de postcode doorgeef en dan kunnen ze zien of dat op mijn adres mogelijk is , dan kon en heb toen besloten om over te stappen.
alles in huis van tele 2 en een bekende van mij zou helpen met aansluiten, die kwam er achter dat er in mijn woning geen isra punt aanwezig is , dus moest alles weer opzeggen bij tele 2, maar nu moet ik wel 2 maanden betalen voor dit abonnement want ze zeggen dat ik verantwoordelijk ben wat er in mijn woning wel of niet kan dus zit nu met dubbelle kosten van mijn ziggo waar ik gelukkig kon blijven en ook nog 2 maanden tele 2,
en eerst kreeg ik een brief van tele 2 op 19 september met de mededeling dat ze het netjes afhandelen, en dat ze op 18-10-15 het abonnement stoppen en dan vervalt ook de maandelijkse incasso, maar dan krijg ik 4 dagen erna een brief met medededeling dat ik tot 14-11-15 moet betalen,
voor iets waar ik geen gebruik van maak . sorry voor mijn schrijf fouten maar ik kan het niet beter. wie kan mijn helpen ?
vriendelijke groet renate.

1256 6 Rapporteer

aurora1
door aurora1 - Oct 2, 2015 om 14:12
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Lees eens klik hier door en de reacties, betreft een oudere, gelijkluidende vraag.

zoekster
door zoekster - Oct 2, 2015 om 14:17
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Die eerste brief is een mededeling waar u ze aan kunt houden. Ze kunnen zich niet later weer bedenken. Dan hadden ze die eerste brief maar niet moeten versturen.
Zet uw klacht ook op het tele2 forum.

Heeft u het pakket dat bij het abonnement al ontvangen? En wanneer heeft u de overeenkomst gesloten en wanneer heeft u gemeld bij Tele2 dat u van het contract af wil, omdat u geen isra punt heeft?

ho
door hopetobehelping - Oct 2, 2015 om 20:45
1289 Antwoorden / 0 Vragen

Beste afkopen,

als u uw overstap naar tele2 destijds via de telefoon/internet geregeld heeft dan zit heeft u een bedenktijd van ten minste 14 dagen. Als dat inderdaad zo is en u nadat u de spullen van Tele2 thuis ontvangen heeft binnen 14 dagen weer opgezegd heeft dan mag het uiteraard niet wat Tele2 doet. Spreek ze in dat geval er op aan.
Meer informatie leest u in de volgende link, klik hier.

Blijven ze bij hun standpunt dan leest u in de volgende link wat u nog meer kunt doen, klik hier.

hereistom
door hereistom - Oct 2, 2015 om 21:27
729 Antwoorden / 1 Vragen

Bijna hetzelfde meegemaakt met Tele2!
Verhuizing doorgegeven, krijg netjes bevestiging!
Dag voor verhuizing ineens bericht dat de verhuizing is geannulleerd!
Ik gelijk bellen, blijven ze volhouden dat de verhuizing is geannulleerd!
Ik zeg ga toch echt verhuizen, moet de hele procedure opnieuw en duurt twee maanden voor ik aansluiting heb op nieuwe adres!
Niet geaccepteerd dus en meteen opgezegd, ook daar weer bevestiging van!
Maar kreeg later weer rekening en zeggen ze dat er niks is opgezegd!
Ik heb niks betaald en mijn poot stijf gehouden.
Incassobureau alle bewijzen gestuurd en die gaven mij gelijk!
Administratie is een zooitje bij Tele2!
Ben blij dat ik van ze af ben en zit nu lekker bij Vodafone Thuis, beter en nog goedkoper ook!

door 1953 - Oct 3, 2015 om 02:25
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Het is uw eigen verantwoordelijk, uw onderzoeksplicht, u mag nog van geluk spreken dat u niet een volledig jaar abonnementskosten hoeft te betalen.

Als u zich bij KPN had aangemeld, dan was er een Israpunt aangemaakt door de KPN-engineer.

tele2webcare
door tele2webcare - Oct 4, 2015 om 15:32
366 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi afkopen,
Wat vervelend zeg, dat we je niet konden aansluiten op ons netwerk.
Het is vervelend voor ons en voor jou dat het zo is gelopen.
We kijken altijd na of we kunnen aansluiten.
Als er ooit op de woning een ISRA-punt is geweest zegt onze database dat er aangesloten kan worden en dat we het signaal kunnen doorzetten van de wijkcentrale naar de woning. Helaas komt het soms voor dat ISRA-punten worden verwijderd/dichtgemaakt. Dit kan komen door verbouwingen en aanpassingen van de woning, etc.. Er zijn verschillende redenen voor. Daarom kunnen wij ook niet altijd zien of het ISRA-punt nog actief is werkend is, maar we zien wel dat de lijnen er naar toe lopen. We willen je graag meer hierover uitleggen. Kan je alsjeblieft een bericht op onze facebook-wall plaatsen of ons een twitter bericht sturen @tele2webcare.
We helpen je graag verder daar. Groet, Ben