ge
door gemmadegroot Jul 20, 2015 om 20:31
Vakantie & reizen

Veranderen van reisdatum door reisbureau

Ik heb een vliegreis geboekt.Nu kom ik er per toeval achter dat het reisbureau de datum van mijn reis ongevraagd van datum verandert heeft.Dus zonder mij daar eerst van op de hoogte te stellen.
Ik vertrek nu een dag later dan dat op mijn boekingsgegevens staat en ben dus ook een dag later thuis.Mag dit zomaar?

4696 11 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jul 20, 2015 om 21:10
0 Antwoorden / 0 Vragen
ve
door verwijderd - Jul 21, 2015 om 10:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo gemmadegroot,

Het is natuurlijk van de zotte dat een reisbureau dat 'zomaar' even doet.
Uiteraard moet over zoiets eerst contact opgenomen worden om te overleggen of dat mogelijk is.
Als een reisdatum verandert zou dat reden tot annulering kunnen zijn.
Ook al levert de verandering geen problemen voor je op dan nog is dit een incorrecte manier van handelen en zou ik het reisbureau hierop aanspreken.

Met vr.gr.

ve
door verwijderd - Jul 21, 2015 om 12:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

@gemmadegroot,

Het gaat om alleen een vliegticket?

.....Nu kom ik er per toeval achter .....
Hoe? Staat er een andere datum op je ticket dan dat je dacht geboekt te hebben?

Er zal wel iets meer aan de hand zijn ....?

Gaat het soms om een geboekte vakantiereis met een charter?

Weet je wel zeker dat de datum veranderd is en niet alleen de tijden?

ve
door verwijderd - Jul 21, 2015 om 12:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

Neen! U kunt de reis kosteloos annuleren, de overeenkomst is eenzijdig gewijzigd.

ve
door verwijderd - Jul 21, 2015 om 12:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik ben er achter gekomen omdat ik een stoel wilde reserveren in het vliegtuig maar kon niet inloggen op mijn tansavia.Toen heb ik contact gezocht met het reisbureau en zij vertelde mij dat ik een dag later ging vliegen omdat ze op mijn geplande dag het vliegtuig niet vol hadden.Dit heb ik dus gister pas van hun te horen gekregen terwijl ze het 2 weken geleden al aangepast hebben maar mij nog niet op de hoogte hebben kunnen brengen omdat ze het erg druk hadden.
Het gaat wel om een chartervlucht maar het is een compleet vakantie pakket.
Mijn probleem is nu nl dat ik een dag later dan gepland weer thuis kom en dat ik die dag eigenlijk weer aan het werk moet.Ik moet nu onbetaald een vrije dag nemen.
Kan ik het reisbureau voor aansprakelijk stellen.
Ik weet zeker dat de datum verandert is omdat ik nieuwe reisgegevens binnen heb.

ve
door verwijderd - Jul 21, 2015 om 13:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

Vervelende kwestie. Kunt u bij uw werkgever niet een dag schuiven met uw vakantie? Want ik neem aan dat u toch wel wilt gaan.

ve
door verwijderd - Jul 21, 2015 om 14:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

@gemmadegroot,

.....Kan ik het reisbureau voor aansprakelijk stellen......
Zou ik zeker doen.

.... maar mij nog niet op de hoogte hebben kunnen brengen omdat ze het erg druk hadden......
Dat is een kul argument.

En nogmaals: ze kunnen/mogen niet zomaar de DATUM veranderen.

.....Het gaat wel om een chartervlucht maar het is een compleet vakantie pakket.....
Reisbureau? Reis? Vertrekdatum?

ve
door verwijderd - Jul 21, 2015 om 14:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

.....Ik weet zeker dat de datum verandert is omdat ik nieuwe reisgegevens binnen heb.....
Zo maar opeens (vandaag) zónder overleg?
Raar reisbureau.
Daar hoef je dus geen genoegen mee te nemen!

ve
door verwijderd - Jul 21, 2015 om 18:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

"Neen! U kunt de reis kosteloos annuleren" aldus 1953.

Oh, en de vakantie dan?

ve
door verwijderd - Jul 21, 2015 om 21:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste gemmadegroot,

natuurlijk mag het reisbureau niet zomaar eenzijdig, zonder overleg, de datum veranderen.
Een 'ingrijpende' verandering (wat 1 dag verschuiven is) mag niet zomaar door het reisbureau gedaan worden.
In de volgende link leest u er meer over, u hoeft niet akkoord te gaan met deze wijziging, klik hier.

Als u de vakantie niet meer wilt (omdat u wellicht iets wat beter past heeft gevonden) kunt u de reis kosteloos annuleren. Als u de vakantie nog wel wilt dan kunt u wellicht, zoals al eerder aangegeven, kijken of u uw verlof bij uw werkgever met 1 dag kunt verschuiven.
Hoop dat u toch kunt genieten van een prettige vakantie.

ve
door verwijderd - Jul 21, 2015 om 23:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

Eenzijdige acties zoals deze zouden natuurlijk niet mogen. Maar een vraag: wat waren de boekingsvoorwaarden bij de reis? Staat daar iets vermeld over een wijziging in vertrekdatum bij onvoldoende deelname?