Verandering zonder te informeren
Onze ORV verzekering is overgegaan naar een andere verzekeringsmaatschappij. Voor het incasseren van de premie hebben zij de regels veranderd. Normaal werd de premie in een bedrag geincasseerd. Zij hebben besloten om dat in twee keer te doen. Mogen zij dit zomaar veranderen zonder de consument hierover te informeren?
Nee dat mogen zij niet zomaar doen.
Kan mij ook niet voorstellen dat dit gebeurd is. ORV verzekeringen vallen onder levensverzekeringen, en voor overbrengen naar een andere maatschappij moet toestemming gevraagd worden aan de verzekerde.
Is het niet zo dat het naar een andere tussenpersoon is gegaan?
En zijn het twee verzekeringen, die eerst in één keer werden geincasseerd en nu wellicht apart?
We zijn op de hoogte gebracht dat de verzekering overging naar een andere maatschappij. Er is niet om toestemming gevraagd, werd gewoon via een brief medegedeeld.
Een andere tussenpersoon zijn wij niet akkoord gegaan.
Zij hebben zonder ons te informeren besloten om de premie op een andere manier te incasseren.
De incasso procedure is veranderd. Van een premiebetaling in één keer gaat de betaling nu in twee termijnen dus 50% in de eerste termijn en 50% in de tweede termijn. Voor veel verzekerden is dat een voordeel want in één keer de gehele premie ophoesten is vaak moeilijk. Edoch als u in één keer de jaarpremie wil blijven voldoen moet dat mogelijk zijn, vraag de nieuwe maatschappij eens of een jaar betaling ook mogelijk is.
Incasso procedure mag wel zijn veranderd best mogelijk. Dan is het zo wie zo geen 50% regeling geworden. Punt is gewoon als ze dat veranderen dan behoren ze de consument daarvan op de hoogte te brengen. Dan is het ook nog zo dat waar de verzekering eerst liep, dan hadden die deze procedure al in werking moeten zetten
Het is geen probleem maar een principe kwestie. Zij hebben besloten om de premie in twee keer de innen zonder dit aan ons mede te delen. Als je gewend bent dat het bedrag in een keer gaat en je weet van niets dan kijk je wel raar op als je het bedrag niet meer kunt vinden en er 2 andere bedragen op staan. Helemaal omdat het ook nog over is gegaan naar een andere verzekeraar. Deze behoren je zo wie zo op de hoogte te brengen hoe zij incasseren.
Bij mijn (auto) verzekering is het wel zonder voorafgaande brief gegaan. Zag ineens een onbekende afschrijving van OHRA autoverzekering. Dus gelijk in de mail geklommen. Veel sorry, kennelijk had ik geen brief ontvangen, (waar lees ik dit nu vaker?); verder was de prijs wel hetzelfde maar toch...het hoort niet, naar mijn idee dan. Ben het dus wel met @venema79 eens.
Blijkbaar zijn er twee polissen die nu ieder apart geïncasseerd worden en gebeurde dat voorheen in één bedrag.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Charlie Temple komt afspraken niet na en laat niets van zich horen, ben niet dei
CharleyTemple nog actief? Komen hun verplichtingen niet na. Hoe zit dit vragen velen met mij zich af Lees meer
Gevonden goederen terug zien te krijgen lukt maar niet
Ik ben een weekje op vakantie geweest in Spanje en heb daar een auto gehuurd bij Europcar. Je vliegt op Madrid (Barajas) en dan moet je een flink eind naar T1 lopen waar je Europcar ergens zult vinden.
De gehuurde auto bracht ik op 22 april 2024 terug, maar helaas heb ik mijn koker met zonnebril op sterkte in de auto laten liggen en ik kwam daar pas achter toen het te laat was om terug
...
Lees meer
Zero sugar jumbo
tot mijn verbazing zit er gewoon suiker in de frisdrank van jumbo sinas zero sugar en cola zero sugar,vreem want op de etiket staat groot ..zero sugar.. dn mag je er van uit gaan dat er geen suiker in zit,dus al dietijd als suikerpatient ben ik dus misleid..mag dit zomaar suiker in frisdrank terwijl er zero sugar op staat. Lees meer
Populair in Garantie & Verzekeringen
Wel of geen trekhaak
Mijn Ford Fiësta ST van april 2018 heeft een trekkracht van 0 en mag dus niets trekken, maar hoe zit ik met de verzekering als ik er een trekhaak op laat zetten die ik alleen voor het vervoer van de crossfiets van mijn zoontje gebruikt. Zou ik nu een nieuwe kopen mag het wel.
Ook ga hierover nog in kontakt met mijn verzekering, maar misschien is iemand anders ook tegen dit probleem aangelope
...
Lees meer
Hoe komt men van een Ardanta uitvaartpolis af?
In 2004 hadden wij een Nivo uitvaartpolis bij Uzet afgesloten. Dit hadden wij zeer zorgvuldig uitgezocht en besproken. Groot was de verrassing dan ook dat wij in april 2016 een brief kregen met daarin de vermelding 'Zoals u wellicht in de pers heeft gelezen, heeft NIVO uitvaartverzekeringen haar verzekeringsportefeuille overgedragen aan ASR Levensverzekering N.V. in Utrecht. ...Ardanta, onderdeel ... Lees meer
Kruidvat foto cd's niet afleesbaar
De foto's die ik destijds bij KRUIDVAT op cd's heb laten zetten zijn niet of heel moeilijk af te spelen op de pc en volgens kruidvat fotoservice is dat niet hun verandwoordelijkheid en kan het zeker niet afgespeeld worden op DVD.
WIE is hier verandwoordelijk voor???
Lees meer