keessie1
door keessie1 Feb 3, 2010 om 23:16
Computers & telefonie

Verbieden Hard geluid reclame blokken

Hou zouden we een vuist kunnen maken tegen het kei harde geluid dat de STER reclame blokken hebben, als jaren op TV maar nu ook op internet b.v. uitzending gemist.
Ik ben het zat om steeds tijdens de TV reclame's maar ook bij uitzending gemist SNEL mijn geluid tenmiste de helft zachter te moeten zetten tot de reclame is afgelopen en dan weer harder als het programma begint.
Het ergste is dat de STER dit expres doet om de aandacht van de kijkers te trekken, maar het werkt averechts omdat ik en vele met mij, het geluid bijna uitzet omdat het HARDE volume irriteerd.

Weet iemand waar een email adres om te klagen over dit verschijnsel, en misschien helpt het als er meer mensen die het met me eens zijn een klacht email zouden sturen naar de STER.

Ben benieuwd of meer mensen beseffen dat ze steeds weer opnieuw het volume moeten aanpassen tijdens de reclame blokken.

Groetjes Keessie

20639 88 Rapporteer

raadgever
door raadgever - Feb 4, 2010 om 00:44
123 Antwoorden / 10 Vragen

Ik weet niet welke TV u heeft maar er zijn TV's die je kunt zodanig kunt instellen dat het volume automatisch wordt gecorrigeerd zoals bijv. bij reclameboodschappen.
U zou eens in de handleiding van de TV kunnen kijken.

pavoordf
door pavoordf - Feb 4, 2010 om 08:35
519 Antwoorden / 73 Vragen

Ik heb er zelf niet zo'n last van, kan me redelijk goed afsluiten voor geluid (ben niet doof hoor). Heb vroeger bij een Philips TSCA gewerkt en daar stonden dikwijls verschillende apparaten tegelijk geluid te produceren. Mijn vrouw ergert zich overigens wl aan het geluid bij reclames en zapt dan ook meestal weg :-)

Heb eeb aantal jaren terug overigens begrepen dat reclame niet harder wordt uitgezonden dan gewone programma's maar dat de dynamiek wordt gereduceerd. Dat wil zeggen dat het verschil tussen hard en zacht is verminderd en wel zo dat er niets is gedaan aan de hardere passages en dat zachtere passages extra zijn versterkt. Als dit zo is, dan wordt dit dus als ergerlijk ervaren. Ik heb overigens nooit onderzocht of deze bewering waar is.

@raadgever kom eens met typenummers van TV's die zachter gaan bij reclame. Lijkt me een onzin verhaal. Het is namelijk erg lastig om reclameblokken te detecteren en dus selectief zachter te zetten. Wel kan een TV voorzien zijn van Automatische Volumeregeling (vergelijkbaar met automatische opnameregeling in vroegere cassetterecorders). Hierbij wordt het maximalegeluidsniveau gemeten en daarmee wordt het volume ingesteld. Dit werkt niet alleen op reclame maar op alle programma's

sonjaatje
door sonjaatje - Feb 4, 2010 om 09:02
1961 Antwoorden / 1 Vragen

@raadgever kom eens met typenummers van TV's die zachter gaan bij reclame. Lijkt me een onzin verhaal. Het is namelijk erg lastig om reclameblokken te detecteren en dus selectief zachter te zetten. Wel kan een TV voorzien zijn van Automatische Volumeregeling (vergelijkbaar met automatische opnameregeling in vroegere cassetterecorders). Hierbij wordt het maximalegeluidsniveau gemeten en daarmee wordt het volume ingesteld. Dit werkt niet alleen op reclame maar op alle programma's

Lijkt mij dat Raadgever dat ook bedoelt.
Kan bij mijn televisie ook.

tdehond
door tdehond - Feb 4, 2010 om 09:28
4744 Antwoorden / 9 Vragen

HIER

staat een interessant artikel hierover.

raadgever
door raadgever - Feb 4, 2010 om 09:31
123 Antwoorden / 10 Vragen

@ pavoordf

Zoals Sonjaatje dat ook al schreef bedoel ik uiteraard de Automatische Volumeregelaar.
Ik heb een Phillips 32PFL9604H.
Het werkt uitstekend, ook bij reclameboodschappen.

Dus uw opmerking "Lijkt me een onzin verhaal" laat ik dan ook maar voor uw rekening.

Gegroet.

raadgever
door raadgever - Feb 4, 2010 om 09:37
123 Antwoorden / 10 Vragen

@ tdehond, dank voor de ingevoegde bijlage maar artikel is van 2003.

Inmiddels hebben ook de TV-fabrikanten middels de Automatische Volumeregelaar daar al aardig op ingespeeld. Maar het kan nog altijd beter.

Met collegiale groet,
Hans

(offtopic) Hoe krijg je dat voor elkaar om bijlage onder button te plaatsen.

pavoordf
door pavoordf - Feb 4, 2010 om 10:00
519 Antwoorden / 73 Vragen

Ik heb net het artikel in proaudio gescanned (niet echt gelezen). Inderdaad is er sprake van compressie. Dat wil zeggen dat er geen verschil is tussen hard en zacht. Verder wordt uitgezonden op maximum geluidsniveau (0 dB), maar dat is voor andere programma's niet anders. Gebruik maken van AVR (automatische volumeregeling) zorgt ervoor dat het geluid wordt teruggeregeld naar een "aanvaardbaar" niveau. Nadeel is dat door AVR het geluid van andere programma's ook gecomprimeerd wordt. Je raakt dus dynamiek kwijt. Gevolg is bijvoorbeeld dat na een explosie in een film (korte hard geluid), daarna alle geluid veel zachter is. Dat wordt dan weer langzaam bijgeregeld naar een harder niveau.
We hebben hier wel eens nagedacht over een "reclame-killer", maar zijn nooit tot een goed concept gekomen.

tdehond
door tdehond - Feb 4, 2010 om 10:03
4744 Antwoorden / 9 Vragen

@ raadgever

het lijkt mij geen probleem dat het een ouder artikel is. Meer bedoeld als achtergrond info voor wie er belangstelling voor heeft.

ik zal zeker als ik nieuwe tv koop kijken of deze optie aanwezig is, met dank voor uw bijdrage in deze.

keessie1
door keessie1 - Feb 4, 2010 om 11:03
138 Antwoorden / 9 Vragen

Iedereen vast bedankt voor de reactie's.
Ik zal inderdaad vanavond eens kijken of deze optie op mijn 1 jaar oude TV zit.
Maar dit geeft nog geen oplossing voor b.v. Uitzending gemist, hier bekijk in s'avond een evt gemist programma en dan krijg ik eerst een Loeihard reclame blok zodat ik snel met de muis via de volume regeling het geluid uit moet zetten.
Om het daarna weer aan te zettten. Het is toch van de gekke dat wij met optie's via de TV of internet het geluids niveau steeds moeten aan passen, terwijl ze gewoon het geluid van de reclameblokken even hard kunnen zetten als van de programma's?

Ik ben blij te lezen dat er meer mensen zijn die het opvalt,
Zeventig procent van de ondervraagden
erkent het probleem en verder bleek dat
91 procent zich er aan stoort. Voor 40 procent
is het zelfs reden om weg te zappen

http://www.proaudiovideo.info/downloads/200303reclameirriteert.pdfMischien dat er toch nog iets gebeurd binnenkort.

tdehond
door tdehond - Feb 4, 2010 om 11:06
4744 Antwoorden / 9 Vragen

Misschien uitzending gemist bekijken op uw computer? Deze zijn ook via internet te bekijken

Lsk520
door Lsk520 - Feb 4, 2010 om 11:30
827 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=raadgever schreef op donderdag 4 feb 2010, 00:51][quote=tp schreef op woensdag 3 feb 2010, 23:41]Dus klaag je in feite alleen over de publieke netten en niet over de commerciële zenders.
Die maken namelijk geen gebruik van de diensten van de STER......
Vraag me af of je wel weet wat de STichting Ether Reclame inhoudt....

TP, dit is een nogal onvriendelijk en betweterig antwoord jegens vragensteller. Het gaat hem/haar erom dat hij/zij zich beklaagt over het harde geluid tijdens de uitzending van reclameboodschappen.
Niet iedereen is zo verstandig dan jou die wel weet dat de commerciële omroepen via een ander bedrijf hun reclameblokken laten regelen.

Beste raadgever:
ik heb geen enkele interesse in jouw moraalridderige opmerkingen. Ik blijf reageren op mijn manier, dat moet je zo langzamerhand weten. Als ja daar niet tegenkunt dan rest je maar één optie en moet je een andere hobby zoeken.

raadgever
door raadgever - Feb 4, 2010 om 11:48
123 Antwoorden / 10 Vragen

@ Tp

Uiteraard kan ik u niet verbieden om te reageren zoals u zelf denkt dat het zou moeten. Dat is dus uw goed recht.

Echter, u staat op deze site aangemerkt als "Expert". Een vragensteller die voor het eerste op deze site komt en een welgemeende vraag stelt verwacht dan ook dat zo'n "Expert" de vraag op een correcte wijze beantwoord. Ik moet toegeven dat ik er met mijn beantwoording ook wel eens fouten maak maar dat neemt niet weg dat je altijd de hoffelijkheid dient te bewaren jegens vragensteller.

Als oud reserve-officier van de KLu doet het mij pijn dat u het wapen van het 604 Bewakingssquadron gebruiklt (ook dat staat u uiteraard vrij) maar wees dan ook waakzaam bij het geven van uw antwoorden.
De wapenspreuk van het squadron is "Semper paratus" oftewel
"Altijd voorbereid". Ik zou zeggen: Bereid u voor op het geven van correcte antwoorden in ieder geval qua toonzetting.

Lsk520
door Lsk520 - Feb 4, 2010 om 12:21
827 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=raadgever schreef op donderdag 4 feb 2010, 11:48]@ Tp

Uiteraard kan ik u niet verbieden om te reageren zoals u zelf denkt dat het zou moeten. Dat is dus uw goed recht.

Echter, u staat op deze site aangemerkt als "Expert". Een vragensteller die voor het eerste op deze site komt en een welgemeende vraag stelt verwacht dan ook dat zo'n "Expert" de vraag op een correcte wijze beantwoord. Ik moet toegeven dat ik er met mijn beantwoording ook wel eens fouten maak maar dat neemt niet weg dat je altijd de hoffelijkheid dient te bewaren jegens vragensteller.

Als oud reserve-officier van de KLu doet het mij pijn dat u het wapen van het 604 Bewakingssquadron gebruiklt (ook dat staat u uiteraard vrij) maar wees dan ook waakzaam bij het geven van uw antwoorden.
De wapenspreuk van het squadron is "Semper paratus" oftewel
"Altijd voorbereid". Ik zou zeggen: Bereid u voor op het geven van correcte antwoorden in ieder geval qua toonzetting.

beste (oud) collega:

misschien heeft u een punt. Ik ben echter recht door zee, kort en bondig en erger ik mij aan de onnozelheid van sommige vraagstellers.
Ik hanteer het standpunt dat vraagstellers zich eerst eens zelf goed op de hoogte moeten stellen van de problematiek en de zoekfunctie van deze site eens moeten gebruiken. Over dit onderwerp zijn al meerder vragen gesteld, en daar kun je ook reacties lezen.
Het voorstel om actie te gaan voeren over de geluidssterkte van tv-reclames is mijns inziens een zinloze poging. Doelstelling van reclamemakers is uiteraard aandacht te trekken voor hun product.
En m.b.t. uw verwijzing naar het 604 Sqn; Dit is geen specifiek bewakingssqn, onze taken zijn uitgebreider dan U misschien denkt, op Uw verzoek wil ik daar wel uitvoeriger op ingaan. Ondergetekende heeft oa de kist van onze Prins gedragen, en als Klu-Vaandeldrager bij de uitreiking MWO gestaan.

kazan
door kazan - Feb 4, 2010 om 13:51
38 Antwoorden / 1 Vragen

Ja reclame maken moet zoveel mogelijk opvallen dus zit ik met de afstandbediening met afgesleten toetsen vab het geluid sterkte, mar nu heb ik het gevonden druk gewoon even op mute wanneer de reclame begint en zo gauw de reclame is afgelopen een klikje en ik ben weer terug met het geluid.
Kazan

sonjaatje
door sonjaatje - Feb 4, 2010 om 13:56
1961 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=tdehond schreef op donderdag 4 feb 2010, 11:06]Misschien uitzending gemist bekijken op uw computer? Deze zijn ook via internet te bekijken

Dat doet ze toch ook!

ph
door phu - Feb 5, 2010 om 13:05
1 Antwoorden / 0 Vragen

In de regel zap ik even naar een andere zender om de te harde reclameboodschappen te ontlopen.

birdies
door birdies - Feb 5, 2010 om 13:26
6104 Antwoorden / 31 Vragen

[quote=phu schreef op vrijdag 5 feb 2010, 13:05]In de regel zap ik even naar een andere zender om de te harde reclameboodschappen te ontlopen.

Nog niet opgevallen dat reclame van commerciële zenders op elkaar zijn afgestemd?

birdies
door birdies - Feb 5, 2010 om 13:27
6104 Antwoorden / 31 Vragen

correctie: reclame m/z reclametijden.

sc
door schi9196 - Feb 5, 2010 om 13:30
9 Antwoorden / 4 Vragen

Ik vind tp geen aanwinst voor deze rubriek, integendeel!

fr
door fritschij - Feb 5, 2010 om 13:35
1 Antwoorden / 0 Vragen

Hier zijn al eens klachten over geweest.
Het schijnt dat niet het volume omhoog gaat maar ze stellen de tonen bij en dat mag dan wel weer!!!!

do
door dolfje - Feb 5, 2010 om 13:37
1 Antwoorden / 0 Vragen

@Raadgever:

U zou geloofwaardiger overkomen, als uw taalgebruik correct was.
Voorbeeld: "zo verstandig dan jou"

daadje
door daadje - Feb 5, 2010 om 13:38
1 Antwoorden / 0 Vragen

beste (oud) collega:

misschien heeft u een punt. Ik ben echter recht door zee, kort en bondig en erger ik mij aan de onnozelheid van sommige vraagstellers.
Ik hanteer het standpunt dat vraagstellers zich eerst eens zelf goed op de hoogte moeten stellen van de problematiek en de zoekfunctie van deze site eens moeten gebruiken. Over dit onderwerp zijn al meerder vragen gesteld, en daar kun je ook reacties lezen.
Het voorstel om actie te gaan voeren over de geluidssterkte van tv-reclames is mijns inziens een zinloze poging. Doelstelling van reclamemakers is uiteraard aandacht te trekken voor hun product.
En m.b.t. uw verwijzing naar het 604 Sqn; Dit is geen specifiek bewakingssqn, onze taken zijn uitgebreider dan U misschien denkt, op Uw verzoek wil ik daar wel uitvoeriger op ingaan. Ondergetekende heeft oa de kist van onze Prins gedragen, en als Klu-Vaandeldrager bij de uitreiking MWO gestaan.

Goedendag TP,

Ik ben het met raadgever eens, ik kan niet zeggen dat je sympathiek reageert, op vragen van mensen. En dan noem je sommige vragen nog onnozel ook. Je durft bijna niets meer te vragen, als je zulke antwoorden kan verwachten. Maar deze site is om je vragen te stellen. Dom of niet. Jij bent misschien op andere gebieden weer onnozel. Het zou leuk zijn, als je mensen gewoon in waarde zou laten. Dat wil je zelf toch ook? Er zijn nl. geen domme vragen alleen domme antwoorden.

Miranda

eclipse
door eclipse - Feb 5, 2010 om 13:41
1561 Antwoorden / 370 Vragen

[quote=tp schreef op donderdag 4 feb 2010, 11:30][quote=raadgever schreef op donderdag 4 feb 2010, 00:51][quote=tp schreef op woensdag 3 feb 2010, 23:41]Dus klaag je in feite alleen over de publieke netten en niet over de commerciële zenders.
Die maken namelijk geen gebruik van de diensten van de STER......
Vraag me af of je wel weet wat de STichting Ether Reclame inhoudt....

TP, dit is een nogal onvriendelijk en betweterig antwoord jegens vragensteller. Het gaat hem/haar erom dat hij/zij zich beklaagt over het harde geluid tijdens de uitzending van reclameboodschappen.
Niet iedereen is zo verstandig dan jou die wel weet dat de commerciële omroepen via een ander bedrijf hun reclameblokken laten regelen.

Beste raadgever:
ik heb geen enkele interesse in jouw moraalridderige opmerkingen. Ik blijf reageren op mijn manier, dat moet je zo langzamerhand weten. Als ja daar niet tegenkunt dan rest je maar één optie en moet je een andere hobby zoeken.

@TP ik vindt het nogal een rigide opstelling van je, je moet er vanuit gaan dat vraagstellers of de weg niet weten, of door de bomen het bos niet meer zien,
en voor discussie `s is een ander forum...... oud genie Vught, die never nooit een kist van het oranje gesjoemel zal dragen ..........................

dv
door dvdonck - Feb 5, 2010 om 13:42
21 Antwoorden / 0 Vragen

Ten eerste begrijp ik de verwijzing naar de publieken en de STER niet helemaal. Die tijdens tijdens programma's geen reclame uit, alleen tussen programma's.

Ten tweede was het volumen van de reclames blokken enkele jaren geleden ook erg hoog (of werd iig zo ervaren) en toen is er wat aan gedaan. Mij is ook opgevallen dat het de laatste maanden weer erger aan het worden is. Ik vermoed dat reclame makers dit zelf doen met het idee "als mijn reclame wat harder is valt 'ie meer op".

Ik zie maar 1 oplossing: producten van die reclames niet meer kopen en de fabrikant mailen dat je die keuze hebt genomen omdat ze je overlast veroorzaken met die reclames. Als voldoende mensen dat doen, stopt het vanzelf. Maar of je voldoende mensen mee krijgt ......

OpTijdNaarBed
door OpTijdNaarBed - Feb 5, 2010 om 14:01
1163 Antwoorden / 60 Vragen

Uniform TP moet zijn biezen pakken. Dat wordt hem al heel lang verteld, maar hij luistert niet. Misschien moeten we hem maar eens het commando 'oprotten' geven, hopelijk luistert hij dan wel. Dat zou deze site weer leuk maken.

Sorry, moest ik even kwijt.

le
door leid - Feb 5, 2010 om 14:10
3 Antwoorden / 5 Vragen

Ik kan me er ook ontzettend aan ergeren dat het geluid harder is in de reclameblokken. Ik vind eigenlijk dat het niet alleen bij de publieke omroep is, maar ook bij de commerciele.

sp
door spikeysmum - Feb 5, 2010 om 14:11
2 Antwoorden / 1 Vragen

Het harde geluid vind ik niet eens het ergste. Zit je naar een spannende film of een tranentrekkende documentaire te kijken komen er ineens grote aankondigingen door het beeld lopen voor een nieuw programma of film. Die lopen soms gewoon dwars door een gezicht heen. Dat vind ik pas storend. Het geluid kun je eventueel nog zachter zetten, maar die grote aankondigingen over het beeld kun je niet wegdraaien. Snappen die programmamakers niet dat bijvoorbeeld Gerard Joling die een 6 opendraait en zijn snuit eruit steekt met een aankondiging heeeeeeeeel vervelend gevonden kan worden? Of die aankondigingen voor een nieuwe Uri Geller (een is al te veel). Kan daar niks aan gedaan worden?

is
door isdanielle - Feb 5, 2010 om 14:15
3 Antwoorden / 2 Vragen

Zelfs op buitenlandse sites is het zo dat de reclameblokken harder zijn dan het betreffende opgevraagde beeldfragment.

mi
door miepsomers - Feb 5, 2010 om 14:23
2 Antwoorden / 0 Vragen

elisabeth Ik sluit me hier volledig bij aan want ik vind het heel irritant die herrie maar ik meen dat hier al een keer een beslissing over genomen is ???
Van mij mag het per direct ingaan

dv
door dvdonck - Feb 5, 2010 om 14:29
21 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=spikeysmum schreef op vrijdag 5 feb 2010, 14:11]Het harde geluid vind ik niet eens het ergste. Zit je naar een spannende film of een tranentrekkende documentaire te kijken komen er ineens grote aankondigingen door het beeld lopen voor een nieuw programma of film. Die lopen soms gewoon dwars door een gezicht heen. Dat vind ik pas storend. Het geluid kun je eventueel nog zachter zetten, maar die grote aankondigingen over het beeld kun je niet wegdraaien. Snappen die programmamakers niet dat bijvoorbeeld Gerard Joling die een 6 opendraait en zijn snuit eruit steekt met een aankondiging heeeeeeeeel vervelend gevonden kan worden? Of die aankondigingen voor een nieuwe Uri Geller (een is al te veel). Kan daar niks aan gedaan worden?

Helemaal met je eens. Maar dat lost zichzelf vanzelf op. Steeds meer mensen kijken TV via de PC. Dit soort dingen duwt mensen alleen maar verder bij de TV vandaan en dan is het vanzelf niet meer rendabel.
Dat er bij de SBS groep mensen op de PR afdeling werken die blijkbaar te dom zijn om dat principe te begrijpen is niet te min bijzonder jammer.

ja
door janenpaula - Feb 5, 2010 om 14:39
4 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo! Dit probleem is een paar jaren geleden al eens besproken. Was het niet een consumentenprogramma die zich daar toen op stortte? En naar ik meen heeft de reclamecodecommissie zich daar ook mee bezig gehouden? De boosdoeners geven het geluid een extra boost (bewerking)mee zodat het voller en luider, indringender overkomt. Er is toen een belofte gekomen dat men er meer rekening mee zou houden. Maar ook ik heb de indruk dat er weer andere mensen (jonge honden)op die plaatsen zijn komen werken waardoor het probleem weer op de achtergrond is geraakt. De laatste tijden is het weer geluid af tijdens de "blokken".

jokesk
door jokesk - Feb 5, 2010 om 15:09
50 Antwoorden / 9 Vragen

[quote=raadgever schreef op donderdag 4 feb 2010, 11:48]@ Tp

beste (oud) collega:

misschien heeft u een punt. Ik ben echter recht door zee, kort en bondig en erger ik mij aan de onnozelheid van sommige vraagstellers.
Ik hanteer het standpunt dat vraagstellers zich eerst eens zelf goed op de de hoogte moeten stellen van de problematiek en de zoekfunctie van deze site eens moeten gebruiken

Tp.
U spreekt over onnozelheid en dat vragenstellers zich eerst goed op de hoogte moeten stellen.
Over onnozelheid spreek ik nooit omdat je niet weet wat voor persoon achter de vragensteller zit.
Het kan goed zijn dat de vragensteller niet de capaciteiten heeft om verder door te denken en/of niet weet hoe verder te handelen. Ook antwoorden kunnen wel eens niet goed begrepen worden waardoor er weer een vraag wordt gesteld.

Zelf ergeren we ons al jaren aan het reclamevolume en de doordringende geluiden die er bij worden uitgezonden.
Er zijn in het verleden al vaker geluidsonderzoeken gedaan en daar bleek de maximale Db niet overschreden te werden.
Het is vaak een mix van geluiden die voor ons als hard overkomen.
Verder ben ik er wel van overtuigd dat, met of zonder bijgeluiden, reclames de laatste jaren lawaaieriger zijn geworden.
Er is al vaker vanuit officiële instanties gereageerd op de klachten en dat er door hub er naar gekeken zou worden.
Kennelijk wel kijken en verder niets doen want er is nog niets veranderd volgens mij.
De reclameblokken gaan hier in huis vaak ook op zacht en worden veel gebruik voor sanitair bezoek of even wat te drinken halen.
Is ook iets positiefs aan de reclame.... je kunt even weg zonder dat je een stuk van het tv programma mist. ;)
Wij (en velen onder ons) hebben een oudere of nieuwe tv zonder geluidscorrectie.
Wat ik ergens hier in een reactie las dat je dan ook geluidscorrecties krijgt bij een plotselinge klap..... daar heb ik ook een keer wat documentatie van gelezen.
De geluidscorrectie gaat pas werken na een bepaalde duur van lawaai. Dit juist om te voorkomen dat je een programma of film ziet waarvan het geluid constant van hard naar zacht gaat wat dan ook irritaties kan opwekken.

Voor wie het nog niet weet.... er zijn zenders zonder reclameblokken in de programma's o.a. SCI FI, Misdaadnet, humor TV24,, Zone reality, MGM movie, Hallmark Channel, TCM en nog een stel zenders die je via een uitgebreidere kabelabonnement bij verschillende aanbieders kunt nemen.
Iets duurder dan een basis abonnement maar met minder irritante reclameblokken.
Een TV schotel aanschaffen is ook een optie om zo zenders te kunnen ontvangen die geen reclameblokken in programma's uitzenden.

ro
door romarck - Feb 5, 2010 om 15:12
2 Antwoorden / 3 Vragen

Ja inderdaad is het een grote ergernis,daar komt nog bij dat het burenoverlast geeft.het knalt erdoor ,zeer irritant ,ook wij zappen vaak weg en zoeken de zenders zonder reclame.er is veel teveel reclame,veel telang en zeer aggressief,het doet mij denken aan dat toen veronica begon ,die telkens schreeuwde 808808,bij het horen daarvan was het ,,weg die zender.!
trouwens ,die reclame werkt zowiso averechts ,alles waarvoor reclame wordt gemaakt koop ik niet !!!De mens kan zelf wel beslissen wat hij koopt,dat behoeft niemand erin te pompen,daar komt bij dat er wordt gezegt dat die omroepen alles zelf moeten betalen en die reclame dus nodig hebben en dat zodoende de kijker e.d, die zender niet betaald ,nou niets is minder waar ,want wie betaald die reclame dan?,juist de consument,bijin zijn producten,dus betalen wij wel voor die coomercieele omroepen alleen met een omweg.kijk maar eens wat eraan reclame uitgegeven wordt,dat moeten U en Ik dan opbrengen.

ro
door romarck - Feb 5, 2010 om 15:19
2 Antwoorden / 3 Vragen

heb gereageerd maarkan het niet terug vinden????????

cl
door clubchc - Feb 5, 2010 om 15:31
2 Antwoorden / 0 Vragen

ZIGGO heeft de mogelijkheid om dit te verhelpen, ze hebben in het verleden in hun info gemeld, maar er is nooit iets verwezelijkt.(Auto volume voice)
U ben echt niet de enige die zich hieraan ergert, en wij hopen met U dat er eindelijk iets aan gedaan word.
Belofte maakt schuld ZIGGO.
En de andere RTV aanbieders, doe er zelf ook iets aan.
Gr.ClubCHC

jokesk
door jokesk - Feb 5, 2010 om 15:52
50 Antwoorden / 9 Vragen

[quote=romarck schreef op vrijdag 5 feb 2010, 15:19]heb gereageerd maarkan het niet terug vinden????????

Misschien dat er bij het verzenden iets fout is gegaan. Zo af en toe komt het voor.
Vooral op momenten als er druk gereageerd wordt heb ik gemerkt.
Waarom??? Geen idee maar ik heb het ook al 2 keer meegemaakt en beide keren toen er druk gereageerd werd.
Als ik jou was zou ik mijn reactie opnieuw inzenden.
Succes.

eclipse
door eclipse - Feb 5, 2010 om 16:05
1561 Antwoorden / 370 Vragen

[quote=romarck schreef op vrijdag 5 feb 2010, 15:19]heb gereageerd maarkan het niet terug vinden????????

vraag het TP even, mischien dat je een veeg uit de pan krijg, misschien moet je 3 weken wacht lopen, maar probeer het even... :-)

ja
door jank - Feb 5, 2010 om 16:41
168 Antwoorden / 8 Vragen

[quote=keessie1 schreef op donderdag 4 feb 2010, 11:03]
Ik ben blij te lezen dat er meer mensen zijn die het opvalt,

Dat gegeven was al langer bekend, getuige de vele soortgelijke reakties op de voormalige TT site "ergernisse".
Ik beschouw het als gezeur door mensen, die op dit moment niks beters hebben te doen.

ba
door basjan - Feb 5, 2010 om 16:54
3 Antwoorden / 7 Vragen

Inderdaad ik wordt er ook stront ziek van, dit is echt een onderwerp voor kassa.
Anders gebeurd er toch niets. 80% van alle mensen welke ik hierover spreek zouden dit zeer graag aangepast zien. We moeten hier veel meer over klagen, en dan bedoel ik echt massaal.
Groetjes

an
door annawalraven - Feb 5, 2010 om 19:07
11 Antwoorden / 3 Vragen

L.S.
Erger mij al lange tijd en met mij vele mensen aan de veeeeeeeel hardere tonatie van reclame uitzending ! Begrijp niet waar het voor nodig is. En dan daar een andere T.V. voor kopen waar een speciale knop op zit ???? BELACHELIJK !! Naar beneden die herrie .

tienvliet
door tienvliet - Feb 5, 2010 om 19:11
72 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=spikeysmum schreef op vrijdag 5 feb 2010, 14:11]Het harde geluid vind ik niet eens het ergste. Zit je naar een spannende film of een tranentrekkende documentaire te kijken komen er ineens grote aankondigingen door het beeld lopen voor een nieuw programma of film. Die lopen soms gewoon dwars door een gezicht heen. Dat vind ik pas storend. Het geluid kun je eventueel nog zachter zetten, maar die grote aankondigingen over het beeld kun je niet wegdraaien. Snappen die programmamakers niet dat bijvoorbeeld Gerard Joling die een 6 opendraait en zijn snuit eruit steekt met een aankondiging heeeeeeeeel vervelend gevonden kan worden? Of die aankondigingen voor een nieuwe Uri Geller (een is al te veel). Kan daar niks aan gedaan worden?

Volkomen mee eens, jammer genoeg zal het net gaan als de jarenlange discussie over het te harde geluid bij reclame. In ons land hebben wij niets meer in te brengen qua wensen. Daarom zal er ook niet snel meer een referendum gehouden worden, men weet van te voren dat het zonde van de moeite is.

rv
door rvdperk - Feb 5, 2010 om 21:33
3 Antwoorden / 0 Vragen

Ja, dat moet omlaag

eclipse
door eclipse - Feb 5, 2010 om 21:35
1561 Antwoorden / 370 Vragen

heb het maar uitgevinkt, onderwerp is een beetje vervaagt, gr han

wimmi20
door wimmi20 - Feb 5, 2010 om 22:09
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Ik heb een Digitenne aansluiting en een digitale digitenne recorder. Als ik naar een uitzending kijk kan ik met deze recorder 2 andere kanalen opnemen. Ik neem uitzendingen op met veel reclame ertussendoor, dan spoel ik de reclameboodschappen later met grote snelheid door. Ideaal!
Waar ik mij bijzonder aan erger is dat die zogenaamde consumenten programma's als RADAR en KASSA je dwingen eerst 5 minuten naar reclame te kijken voordat hun programma begint. In alle kranten en programmabladen worden met opzet de verkeerde aanvang tijden opgegeven, altijd 5 minuten te vroeg. Wil je KASSA of RADAR kijken: eerst 5 minuten verplicht reclame kijken als je op de genoemde aanvang tijden je TV inschakelt. Ook die programma's misleiden de kijkers!

do
door doncitta - Feb 5, 2010 om 23:04
3 Antwoorden / 0 Vragen

Ben jij dat Keessie1 op het filmpje? Zo kan ik geen vraag beantwoorden natuurlijk... Ik heb vandaag meerdere keren gebiologeerd naar je zitten kijken. Intrigerend. Mooi meissie, Keessie1! Maar dit terzijde.
Het geluid van de reclameblokken was enkele jaren geleden nog harder. Er is wel wat aan gedaan. Toen heb ik de knop 'mute' ontdekt, de eerlijkste knop die er bestaat! Gr Arthur, Den Helder

christin
door christin - Feb 6, 2010 om 01:55
105 Antwoorden / 4 Vragen

Tijdens de reclames zet ik altijd het geluid uit. Dat geschreeuw vind ik zo a-sociaal.
Vaak neem ik programma's op, vooral films zodat ik de reclames kan door spoelen en verder kijken. Dat scheelt ook heel veel tijd.

leoroos
door leoroos - Feb 6, 2010 om 10:26
11 Antwoorden / 7 Vragen

Ja, ben het helemaal met je eens.
Als dit al een petitie zou zijn om keihard nee te zeggen tegen die tetterende reclame blokken, had ik wel 10x getekend!
Irriteer me ook mateloos aan het harde geluid, aangezien ik heel gevoelig ben voor hard geluid en ook het te intensieve beeld soms.
Moet je maar eens op zij kijken van je beeld af, kan je op de muur zien wat je netvlies soms moet verwerken in rap tempo vaag en sterker wordende kleuren van de beeldbuis.

Ik heb verder geen tips, maar weet wel dat dit een aantal jaren gelden ook al een item was, het geluid toen naar benden moest en sluipsgewijs het geluid nu weer harder je huiskamer inkomt Als je iets gevonden hebt, laat het weten, ik sta achter je om dit aan te pakken!

M.v.g,

tolsma1945
door tolsma1945 - Feb 6, 2010 om 10:30
229 Antwoorden / 6 Vragen

Het plezier van naar en film of tv programma te kijken wordt al jaren verziekt door de reclame,en dan natuurlijk nog keihard ook.Ik baal van al die reclame blokken,dan is er nog iets wat ook zo`n herrie produceert,van wat er morgen ,overmorgen en volgende week op tv komt,doodziek word ik er van.

christin
door christin - Feb 6, 2010 om 12:35
105 Antwoorden / 4 Vragen

Ik zet ook wel eens via mijn UPC mediabox het beeld stil als de reclame begint (met de pauze knop dus). Na ca. 6 minuten druk ik weer op play en kan ik zo al die reclame versneld doorspoelen. Maar ook vaak met de mute knop uiteraard. Die is overal goed voor, Bij lelijke muziek of vervelende sprekers hup even op de mute knop.

danath
door danath - Feb 6, 2010 om 12:50
88 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=pavoordf schreef op donderdag 4 feb 2010, 08:35]Ik heb er zelf niet zo'n last van, kan me redelijk goed afsluiten voor geluid (ben niet doof hoor). Heb vroeger bij een Philips TSCA gewerkt en daar stonden dikwijls verschillende apparaten tegelijk geluid te produceren. Mijn vrouw ergert zich overigens wl aan het geluid bij reclames en zapt dan ook meestal weg :-)

Heb eeb aantal jaren terug overigens begrepen dat reclame niet harder wordt uitgezonden dan gewone programma's maar dat de dynamiek wordt gereduceerd. Dat wil zeggen dat het verschil tussen hard en zacht is verminderd en wel zo dat er niets is gedaan aan de hardere passages en dat zachtere passages extra zijn versterkt. Als dit zo is, dan wordt dit dus als ergerlijk ervaren. Ik heb overigens nooit onderzocht of deze bewering waar is.

@raadgever kom eens met typenummers van TV's die zachter gaan bij reclame. Lijkt me een onzin verhaal. Het is namelijk erg lastig om reclameblokken te detecteren en dus selectief zachter te zetten. Wel kan een TV voorzien zijn van Automatische Volumeregeling (vergelijkbaar met automatische opnameregeling in vroegere cassetterecorders). Hierbij wordt het maximalegeluidsniveau gemeten en daarmee wordt het volume ingesteld. Dit werkt niet alleen op reclame maar op alle programma's

Je hebt helemaal gelijk, maar ik erger mij veel meer aan de eigen reclames tijdens de uitzending en zelfs onder een film.
Ze komen levensgroot in beeld en zeer geregeld!
Dat leidt erg af en ik wil een programma in rust kunnen bekijken, om de 20 min. een reclameblok is al erg genoeg!!

tonjakassa
door tonjakassa - Feb 6, 2010 om 13:47
165 Antwoorden / 0 Vragen

Ja, er moet dringend iets gedaan worden aan de volume niveau verschillen.
Dit geldt overigens niet alleen voor de reclameblokken ook de volume verschillen van de zenders onbderling behoeft een aanpassing. Daar ligt een taak voor de "providers" zoals UPC, ZIGGO etc.
ZIj kunnen het binnekomende signaal ijken en dan nivelleren.

tonjakassa
door tonjakassa - Feb 6, 2010 om 13:51
165 Antwoorden / 0 Vragen

Toegift:

waar ik mij ook aan erger zijn die zender logo's die tijdens de "gewone" uitzendingen links en rechtboven in het beeld staan!!!

jo
door jona - Feb 6, 2010 om 14:32
1 Antwoorden / 0 Vragen

Hoy keesie.Je hebt gelijk dat het geluid bij de reclameblokken veel te hard is.Het is ergelijk hard.Om het normaal gesproken woord te kunnen verstaan moet ik het geluid iets harder zetten maar als dan de reclame komt is het echt VEEL te hard .Je valt bijna van schrik van je stoel.Er is al vaker geklaagd hierover maar men blijft volhouden dat het zo moet.Arme buren!!!!Misschien moeten we aktie voeren en de televisie helemaal even uitzetten tijdens de reclameblokken!!
Groeten Pluto

ha
door harrezoon - Feb 6, 2010 om 14:40
2 Antwoorden / 0 Vragen

Het wordt hoognodig tijd dat wat betreft harde geluiden en ook drukke, snel achter elkaar lopende beelden verboden worden. Televisie is bedoeld voor informatie en ontspanning. Voor radio geldt uiteraard hetzelfde. Evenals aankondigingen van op handen zijnde programma's welke binnenkort worden uitgezonden. Allemaal veel te druk, te hard en veel te vaak. Nogmaals TV en Radio zijn hier niet voor bedoeld.
Sommige mensen hebben hier, en gelukkig, geen last van. Er zijn echter legio mensen die hier uitermate last van hebben. Dit is geen aanstellerij, dit gaat heel veel mensen door merg en been. Het moet tegenwoordig allemaal snel en met een hoop bombarie. Dit heeft geen toegevoegde waarde, het slaat helemaal nergens op. Mensen die denken dat zij verstand hebben, om onderwerpen zo te produceren zijn hier niet voor geschikt. Dit is een ergernis voor de mensheid. Wees verstandig en keer om. Radicale verandering dat is het Motto!!
Maak Radio en Televisie met Verstand, zo gaat de Mensheid Hand in Hand!

J. Aarsen.

do
door doncitta - Feb 6, 2010 om 14:42
3 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=tonjakassa schreef op zaterdag 6 feb 2010, 13:51]Toegift:

waar ik mij ook aan erger zijn die zender logo's die tijdens de "gewone" uitzendingen links en rechtboven in het beeld staan!!!

Wat je zegt Tanjakassa. Dat is werl een onderwerp voor een nieuwe topic. Ik erger me daar ook allang groen en geel aan. Het is begonnen ten tijde van de kabelpiraten. Toen werden de officiële tv kanalen beschermd, gebrandmerkt met hun logo. Nu groeit het tv venster langzaam dicht met al die logootjes. En als er dan ook nog een ticker meeloopt onderin. Net zo gek dat de tv schermen steeds groter worden. Maar het is tijd voor een 'alarm' wat ook dit betreft.

do
door doncitta - Feb 6, 2010 om 14:43
3 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=tonjakassa schreef op zaterdag 6 feb 2010, 13:51]Toegift:

waar ik mij ook aan erger zijn die zender logo\'s die tijdens de \"gewone\" uitzendingen links en rechtboven in het beeld staan!!!

Wat je zegt Tanjakassa. Dat is werl een onderwerp voor een nieuwe topic. Ik erger me daar ook allang groen en geel aan. Het is begonnen ten tijde van de kabelpiraten. Toen werden de officiële tv kanalen beschermd, gebrandmerkt met hun logo. Nu groeit het tv venster langzaam dicht met al die logootjes. En als er dan ook nog een ticker meeloopt onderin. Net zo gek dat de tv schermen steeds groter worden. Maar het is tijd voor een \'alarm\' wat ook dit betreft.

vr
door vroon181 - Feb 6, 2010 om 15:28
2 Antwoorden / 0 Vragen

Onnodige geluiden, zeker harde, zijn helemaal niet nodig. Zeker niet die schreeuwerige reclame verhalen! Gewoon fatsoenlijke tekst wordt ook wel verstaan. Overigens, tijdens de uitzending van Kassa, en tegenwoordig ook al bij Radar, wordt ook onnodige achtergrond muziek gegeven, soms zelfs van die bonkende en overstemmende "muziek" !

ba
door basjan - Feb 7, 2010 om 11:29
3 Antwoorden / 7 Vragen

Actie,actie,actie

vr
door vroon181 - Feb 8, 2010 om 16:39
2 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=vroon181 schreef op zaterdag 6 feb 2010, 15:28]Onnodige geluiden, zeker harde, zijn helemaal niet nodig. Zeker niet die schreeuwerige reclame verhalen! Gewoon fatsoenlijke tekst wordt ook wel verstaan. Overigens, tijdens de uitzending van Kassa, en tegenwoordig ook al bij Radar, wordt ook onnodige achtergrond muziek gegeven, soms zelfs van die bonkende en overstemmende "muziek" !

Lsk520
door Lsk520 - Feb 11, 2010 om 09:35
827 Antwoorden / 2 Vragen

Dus klaag je in feite alleen over de publieke netten en niet over de commerciële zenders.
Die maken namelijk geen gebruik van de diensten van de STER......
[edit - redactie] ....

raadgever
door raadgever - Feb 11, 2010 om 09:37
123 Antwoorden / 10 Vragen

[quote=tp schreef op woensdag 3 feb 2010, 23:41]Dus klaag je in feite alleen over de publieke netten en niet over de commerciële zenders.
Die maken namelijk geen gebruik van de diensten van de STER......
[edit - redactie] ....

[edit - redactie] Het gaat hem/haar erom dat hij/zij zich beklaagt over het harde geluid tijdens de uitzending van reclameboodschappen.
[edit -redactie]

sk
door skirduul - Apr 4, 2010 om 15:16
10 Antwoorden / 4 Vragen

het probleem is voor mij ook heel herkenbaar en het geld niet alleen voor de tv, maar ook voor de radio. ik erger me er aan dat ik om de haverklap het toestel zachter moet zetten en dan weer harder om het nieuws te kunnen verstaan.vr.gr.Sandoor.

tienvliet
door tienvliet - Apr 4, 2010 om 18:29
72 Antwoorden / 3 Vragen

Zucht, wat is het toch jammer dat er nergens een oplossing schijnt te zijn voor dit ongelofelijke irritante fenomeen. Jaren en jaren klagen vele kijkers en luisteraars hier over. Zoals reeds eerder gesteld, wij nemen echt elk programma wat wij willen bekijken op via de HD recorder. Dan draaien we dus alles wat op reclame lijkt, snel EN ZONDER GELUID door. Veel meer kun je niet doen. Ergo het blijft een grof schandaal dat kijkers zo geschoffeerd worden.

mi
door miepsomers - Apr 4, 2010 om 20:29
2 Antwoorden / 0 Vragen

Een grote ergernis moeten ze direct verbieden wij zetten mee het geluid uit
Maar het is niet allen reclame maar ook de achtergrond muziek kan ook irritant zijn???

dl
door dlao - Apr 20, 2010 om 13:31
2 Antwoorden / 0 Vragen

De muziekindustrie, en dus de consument, kampen al enige tijd met dit probleem wat inderdaad een ridicule verkooptruc is omdat het gewoon averrechts werkt. Het laatste album van Metallica heeft een storm van reacties veroorzaakt van ontevreden kopers van de cd, hoe ver moet het nog komen.

Je tekst hier...

De Amerikaanse Pleasurize Music Foundation maakt nu een vuist door met toonaangevende spelers in de muziekindustrie, van fabrikanten tot platenmaatschappijen, een campagne te starten die bewustwording van dit probleem gaat bewerkstelligen.

http://www.pleasurizemusic.com/

De eerste stap is deze week gezet door de European Broadcast Union (EBU), welke opdracht geeft het geluid van TV spots te meten en waar nodig aan te passen.

keessie1
door keessie1 - Apr 20, 2010 om 14:59
138 Antwoorden / 9 Vragen

Hallo,

Ik ben blij dat dit onderwerp nog steeds leeft en er dus reacties op blijven komen.

Gelukkig lees ik in sommige reacties, dat er dus eindelijk naar gekeken wordt
of er wat aan gedaan kan worden.

Ik hoop tevens dat men ook de reclame blokken bekijkt die men op internet LOEI HARD uitzend , zoals bij Uitzending gemist.

Gelukkig heeft men bij uitzending gemist sinds Heel Kort en bij maar een Enkele reclame blok een mogelijkheid om het geluid uit te zetten, door op een speakertje te klikken.

Maar de meeste reclameblokken hebben bewust GEEN ENKELE mogelijkheid om het geluid uit of zachter te zetten of het reclameblok over te slaan.

VERPLICHT kijken en luisteren dus......
(tenzij je natuurlijk via je eigen PC het geluid uitzet)

Laten ze het geluid van de reclameblokken toch gewoon net zo hard zetten als van de programma's , dan is er niets aan de hand en schrik je je niet bijna dood van het loei harde geluid van de reclame blokken als je van uitzending wisseld.

Is toch niet zo moeilijk lijkt me ......????

P.s. Blijf reageren svp, misschien gebeurd er dan ooit eens wat.

Groetjes Keessie

jokesk
door jokesk - Apr 20, 2010 om 15:40
50 Antwoorden / 9 Vragen

Zolang de omroepen voor hun inkomsten van reklamegelden afhankelijk zijn zal er niet veel veranderen.
De klant is koning en in dit geval is de adverteerder de koning en niet de kijker.
Zodra de kijker mee betaald aan de programmering kan er iets veranderen.
Zelf heb ik een abonnement op bepaalde zenders. Doordat ik en andere medekijkers deze zendes 'betaal' is er nauwelijks of geen reklame op deze zenders te zien.
De reklame die we daar zien is vrijwel altijd tussen 2 programma's en dan meestal nog over hun eigen programma's die ze (gaan) uitzenden.
Het geluid van deze 'reklames' is gelukkig niets harder dan het geluid van het programma die daarvoor werd uitgezonden.

We kunnen dus eigenlijk kiezen uit 2 opties.
Weer het kijkgeld voor alle zenders invoeren of ons berusten in het feit dat de reklamemaker bepaald hoe en wat voor spotjes er worden uitgezonden en ook invloed kunnen hebben hoe vaak tijdens 1 programma de reklameuitingen uitgezonden worden.
Voor wie het nog niet weet; deze reklamemakers kunnen nu ook, deels, bepalen welke programma's hoe laat uitgezonden worden.
Het is dus eigenlijk gewoon een kwestie van centen.
Betaald de kijker en dan geen of nauwelijks reklame of..... blijven we doorgaan zoals het nu gaat.

dl
door dlao - Apr 20, 2010 om 17:02
2 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=keessie1 schreef op dinsdag 20 apr 2010, 14:59]
Laten ze het geluid van de reclameblokken toch gewoon net zo hard zetten als van de programma's

Het probleem is dat het geluidsniveau van de reclames net als alle andere media op 0 db of zelfs minder wordt aangeleverd, het geluid van (de meeste) reclamespots wordt echter extreem samengeperst waardoor de pieken onderdrukt worden zodat je het geluid nog een keer harder kunt zetten terwijl je toch hetzelfde niveau behoud.

Deze techniek wordt gebruikt tijdens de produktie en moet ook daar aangepakt worden. Het verbaast me dat reclame makers en andere producenten massaal voor deze truc vallen, des te meer omdat ze tijdens het aftroeven van de concurrentie de consument voor het gemak even vergeten.

Groet, Daniel

tienvliet
door tienvliet - Apr 20, 2010 om 20:17
72 Antwoorden / 3 Vragen

Zou het niet mogelijk zijn om via Kassa een email adres of site te verkrijgen waar een handtekeningen aktie richting overheid gestart wordt. Mogelijk dat ook dit helaas weer via (regeltjes) aangepakt moet/kan gaan worden. Het is toch te gek voor woorden dat dit hoogst irritante fenomeen maar blijft voortduren en dit reeds vele jaren. Als iemand weet hoe dit op te starten, denk ik dat er heel erg veel reactie op komt. Mvg TV

di
door digenie - Oct 18, 2010 om 22:59
4 Antwoorden / 0 Vragen

Het probleem is nu wél op te lossen.
D.w.z. als je via een Satelliet ontvanger of HD (kabel) Settopbox kijkt.
Van het merk Cyp is er een 'SRS TruVolume Control Processor' op de markt. Dat ding heet: AU-D8S.
Dit kastje zet je gewoon tussen de HDMI uitgang van je Settopbox en de HDMi ingang van de Televisie. Vervolgens stel je eenmalig je volume in en dat ingestelde volume blijft dan ook gehandhaafd. bijkomend voordeel is dat ook eigenlijk te lage volumes hoorbaar worden, dat is heel goed voor de verstaanbaarheid.
Geen HDMi en géén HD? Niet getreurd er komt ook een Scart uitvoering: AU-D11S
Alléén verkrijgbaar via de betere vakhandel

si
door sil92 - Jan 18, 2011 om 07:55
2 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=jank schreef op vrijdag 5 feb 2010, 16:41][quote=keessie1 schreef op donderdag 4 feb 2010, 11:03]
Ik ben blij te lezen dat er meer mensen zijn die het opvalt,

Dat gegeven was al langer bekend, getuige de vele soortgelijke reakties op de voormalige TT site "ergernisse".
Ik beschouw het als gezeur door mensen, die op dit moment niks beters hebben te doen.

Ik word er echt gek van, loop je eventjes naar de keuken komt er b.v. een schreeuw v.d. mediamarkt reclame loeihard door de kamer, mens schrikt zich het laplazurus.
Waarom kan hier niets aan gedaan worden?
Waarom moeten wij als consument iets aanschaffen om dit te voorkomen, dit brengt toch weer kosten met zich mee?
Ik vind dat de TV-makers dit probleem moeten oplossen!

herrdroetker
door herrdroetker - Jan 18, 2011 om 10:47
275 Antwoorden / 10 Vragen

Freunde und Freundinnen,

Weliswaar is dit al een oud onderwerp, maar ik kan er nog wel iets aan toevoegen. De truc met het geluidsvolume van reclameblokken is dat de geluidsenergie, die normaal verdeeld is over de volle bandbreedte van trillende lucht, wordt geconcentreerd in de bandbreedte waar het menselijk oor het gevoeligst is. Dat zijn de 'eigenfrequenties' van het menselijk ook. Vergelijk dat met een auto waarin opeens bij het bereiken van een snelheid van 125 km/uur van alles begint te trillen en bij 130 km/uur alles weer rustig is. De reclame komt als het ware met 126 km/uur binnen en dendert door alles heen. Ga je er nu met een geluidsdrukmeter voor staan, in de hoop om aan te tonen dat de reclame veel 'harder' is, dan komt er niks uit. De reclame is niet 'harder' dan de film. Hij is alleen 'optimaler' ;-) Hiermee heeft de reclameindustrie de klagers nog een tijdlang mee weten af te poeieren, 'wat zeurt u nou, het is helemaal niet harder'.

Het moet technisch mogelijk zijn om met een elektronische schakeling het 'optimale' geluid te herkennen en te dempen tot een door de luisteraar gewenst niveau. Het kastje wat mijn voorganger digenie meldt (zie hier) zou het weleens kunnen zijn. Je zou het zelfs nog mooier kunnen maken, door bij detectie van 'optimaal' geluid (dus reclame) automatisch het beeld op zwart te zetten en het geluid te dempen en zodra de film vervolgt de buis weer aan te zetten. Op dezelfde manier zou ook het opnemen van een film automatisch kunnen worden onderbroken, zolang reclame duurt. Dit is uiteraard niet waarop de reclameindustrie en de filmindustrie zitten te wachten ;-) Ziehier de reden waarom er nog geen enkele fabrikant van televisietoestellen op het idee is gekomen om standaard een reclamedetectie in te bouwen.

Gesundheit!
HerrDoktorOetker

pavoordf
door pavoordf - Jan 18, 2011 om 12:30
519 Antwoorden / 73 Vragen

[quote=herrdroetker schreef op dinsdag 18 jan 2011, 10:47]Het kastje wat mijn voorganger digenie meldt (zie hier) zou het weleens kunnen zijn.
HerrDoktorOetker

De werking van het kastje wordt als volgt omschreven
SRS TruVolume™ maintains a steady volume, allowing listeners to set their desired volume once to enjoy television, music and all other content without annoying volume fluctuations

Dit soort regelingen werd in de jaren 70 gebruikt voor de automatische opnameregeling van cassetterecorders. Wat het doet is het maximale constant houden. Dit soort regelingen kan op 2 manieren gedaan worden
Snel: De regeling volgt als het ware het binnenkomend geluid en regelt het naar het gewenste niveau. Hiermee wordt alle dynamiek (verschil tussen hard en zacht) uit het geluid weggeregeld (compressie)

Langzaam: Regeling stelt zich in op hardste passage in het verleden en past daar de rest van het geluid op aan. Wanneer er niet regelmatig een sterke passage (met ongeveer het zelfde volume als de vorige) langskomt, dan zal de regeling langzaam steeds meer gaan versterken, totdat het aan de uitgang van de regeling op het zelfde niveau is van het sterke signaal. Wanneer er dan weer een sterk signaal langskomt, dan wordt dat zwakke signaal weer verzwakt en begint de zaak weer van vooraf aan. Dat laatste wordt ademen genoemd.

Zo'n apparaat werkt maar beperkt voor reclames. Reclames zijn niet extra hard, maar worden continue met maximaal volume uitgezonden (geen dynamiek). Er zitten geen zachte passages in (dus zoals na een snelle regeling hierboven omschreven).

christin
door christin - Jan 18, 2011 om 16:44
105 Antwoorden / 4 Vragen

Ik zet het geluid uit of ik zet het beeld 7 minuten stil en kan daarna zo alles doorspoelen. Films neem ik op zodat ik reclames kan doorspoelen en veel tijd en ergernis bespaar. Of ik kijk vaak naar België, die hebben tussendoor geen reclames.

herrdroetker
door herrdroetker - Jan 18, 2011 om 22:29
275 Antwoorden / 10 Vragen

Lieber Pavoordf,

Dank voor uw uiteenzetting. Het echt handige antireclamekastje is er dus nog niet, ondanks dat het geoptimaliseerde geluid van reclame door zijn specifieke vermogensverdeling over de geluidsfrequentieband, eenvoudig te herkennen moet zijn met wat electronica. Hopelijk komt er binnenkort een innovatieve ondernemer, die er brood in ziet om zo'n reclamedetector op de markt te brengen. Reken maar, dan hebben we de poppen aan het dansen!

Gesundheit!
HerrDoktorOetker

si
door sil92 - Jan 19, 2011 om 12:54
2 Antwoorden / 0 Vragen

Beste mensen,

Bedankt voor al jullie technische vernuftige antwoorden, maar eerlijk heb ik er niets aan.
Ik heb absoluut niets tegen reclame, vind het zelfs soms leuk, je hebt er echt grappige bij.
Waar het mij omgaat is dat de media en de reclamemakers geen rekening houdt en luistert naar de klachten v.d. consument.
Waarom moeten wij dure kastjes gaan aanschaffen om rust te krijgen in de huiskamer?
Wat er volgt is dan weer luide reclame die deze kastjes gaan aanprijzen, te gek voor woorden hoor.
Op de radio wordt er tijdens een reclame-uitzending toch ook niet het geluid verhoogd?
Als men echt in iets geïnteresseerd is zet men zelf wel het geluid harder, dat is een persoonlijke keuze.
Dus ik vind dat de media in samenwerking met de reclameaanbieders het probleem hoort op te lossen!

herrdroetker
door herrdroetker - Jan 20, 2011 om 22:41
275 Antwoorden / 10 Vragen

Lieber Sil92,

Het is een kwestie van smaak en voorkeur. Als u zich niet stoort aan reclame dan is er niets aan de hand. Misschien zijn er zelfs liefhebbers die zich storen aan de filmblokken tussen de reclames. In de USA en Canada zijn er al televisiekanalen die reclame uitzenden, die af en toe onderbroken wordt door iets onderhoudends. Ik heb daar zelf met verwondering kennis van genomen. In Cali (Colombia) zag ik in een bar 15 jaar geleden al bij de vertoning van een belangrijke voetbalwedstrijd (dat leeft daar echt) steeds een enorm pak sigaretten ontspruiten aan de middenstip op de momenten dat het spannend werd. Hier zitten ze nog te prutsen met die denkbeeldige borden naast het doel. Maar het kan dus veel verder gaan. Kortom, als een consument geen behoefte heeft aan reclame, zal hij niet kunnen rekenen op de zelfbeheersing en coulance van de reclamemakers en de televisie. Hij zal een kastje moeten installeren, waar overigens geen reclame voor zal worden gemaakt. Omdat het slechts in het ondergrondse en subversieve circuit verkrijgbaar zal zijn.

Gesundheit!
HerrdoktorOetker

tonjakassa
door tonjakassa - May 27, 2011 om 13:08
165 Antwoorden / 0 Vragen

Een succesje....???

104 Teletekst vr 27 mei
***************************************
Tv-reclame wordt minder luidruchtig

***************************************
` Vanaf dit najaar worden reclamespots op tv minder luidruchtig.
Er worden nieuwe geluidseisen van kracht,die ook gelden voor promotiefilmpjes van tv-programma's.

SPOT, het marketingcentrum voor reclame op tv,heeft de eisen opgesteld in overleg met het samenwerkingsverband van publieke omroepen in Europa, de EBU.
De reclame en promo's mogen niet harder klinken dan de tv programma's.

Vanaf 1 september matigt SPOT desnoods het geluid zelf.
Vanaf 1 januari worden te luidruchtige producties geweigerd van publieke omroepen, maar ook van commerciële zenders als RTL en SBS.

***************************************

keessie1
door keessie1 - May 27, 2011 om 16:20
138 Antwoorden / 9 Vragen

Zou het dan eindelijk over zijn met het geluids verschil tussen programma's en reclame????

Laten we het hopen.

In ieder geval een positief bericht...............

Iedereen bedankt voor de reactie's
groetjes Keessie

toolboy
door toolboy - May 27, 2011 om 18:19
965 Antwoorden / 40 Vragen

yes eindelijk keesie 1

Jammer dat het bettutelende handje van den haag daar voor nodig is.

T

valerius-2
door valerius-2 - May 27, 2011 om 18:45
7840 Antwoorden / 95 Vragen

HE HE eindelijk eens een goed bericht hier over, ben benieuwd hoe snel dit gaat werken met oude reclame booddschappen die zullen dan aangepast moeten worden.
Maar even afwachten hoe dit gaat werken.

tienvliet
door tienvliet - May 27, 2011 om 19:43
72 Antwoorden / 3 Vragen

tienvliet schreef op Zondag 4 apr 2010, 18:29

Zucht, wat is het toch jammer dat er nergens een oplossing schijnt te zijn voor dit ongelofelijke irritante fenomeen. Jaren en jaren klagen vele kijkers en luisteraars hier over. Zoals reeds eerder gesteld, wij nemen echt elk programma wat wij willen bekijken op via de HD recorder. Dan draaien we dus alles wat op reclame lijkt, snel EN ZONDER GELUID door. Veel meer kun je niet doen. Ergo het blijft een grof schandaal dat kijkers zo geschoffeerd worden.
----------------------------------------------------------------------------
Zou het dan, eindelijk eindelijk, gaan gebeuren. Wat zou dat een heerlijkheid zijn. Blijkbaar zijn er zelfs bij onze regerende "bollebozen" ergernissen. Anders had het lekker gebleven zo als het was. Maar zoals met vele dingen, eerst zien of horen, dan pas geloven. Wij wachten in spanning af.

christin
door christin - May 27, 2011 om 23:14
105 Antwoorden / 4 Vragen

Eindelijk gaat de volumeknop van de reclames zachter. Hoef ik hopelijk de Mute knop niet meer zo vaak te gebruiken.

wimmi20
door wimmi20 - May 28, 2011 om 00:17
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Dit is een onderwerp dat 3 maanden geleden begon.
En nog steeds antwoorden.
Zucht

tienvliet
door tienvliet - May 28, 2011 om 01:44
72 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=wimmi20 schreef op zaterdag 28 mei 2011, 00:17]Dit is een onderwerp dat 3 maanden geleden begon.
En nog steeds antwoorden.
Zucht

Inderdaad ZUCHT, dit onderwerp is reeds jaar en dag een ergernis categorie A. Nu schijnt het opgelost te worden. Geheel met u eens wimmi20, ZUCHT-eindelijk. Dat er nog steeds antwoorden komen geeft m.i. aan dat vele mensen zich aan dit onderwerp groen en geel ergeren. Wij zijn niet gehoor-gestoord doch zullen het wel wel worden met dit overdreven onnutte lawaai.

go
door goudentips - Aug 23, 2011 om 00:28
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb hieronder de oplossing om alle STER reclame in een keer te blokkeren
Het werkt bij mij geweldig, en heb het recept op mijn site gezet, zodat iedereen er wat aan heeft

http://www.goudentips.org/geenreclame

rj
door rjw - Aug 23, 2011 om 08:12
3259 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=goudentips schreef op dinsdag 23 aug 2011, 00:28]Ik heb hieronder de oplossing om alle STER reclame in een keer te blokkeren
Het werkt bij mij geweldig, en heb het recept op mijn site gezet, zodat iedereen er wat aan heeft

http://www.goudentips.org/geenreclame

Op zich wek begrijpelijk om ads te willen blokkeren, maar vergeet niet dat dit de enige inkomstenbron voor veel websites is. Zonder reclame geen website.

r0
door r0nald - Jan 13, 2014 om 14:58
1 Antwoorden / 0 Vragen

Het is nu 2014 en het is nog steeds niet op alle kanalen toegepast.
Kanaal si-fi (Ziggo) is nog steeds veel te hard.

Radio Veronica heeft het ook met reclame blok bij opstarten van de online stream player