fr
door freewilly Aug 11, 2004 om 19:12
Computers & telefonie

Verbindingen die steeds wegvallen met Chello

Beste Kassa Lezers,


Sinds 3 dagen geleden heb ik enorm veel last van, dat mijn chello verbinding wegvalt. Daarna (soms seconden, soms minuten) komt het weer terug. Waarna het weer wegvalt. Ik heb de modem al eens gerest, kabels nagekeken, pc opnieuw opgestart, instellingen gecheckt, quicfix gedraaid, 3x gebeld met chello, modem hard reset, lease vervangen, enz.


Niets helpt.


Nu zag ik de de status van het netwerk, daar waar je de activiteit kan zien van pakketten die verzonden en ontvangen worden dat dit geregeld stil staat. Op het moment dat die monitors weer beginnen te knipperen, werkt het weer.


Mijn vraag is hoe kan ik dit oplossen zodat ik weer gewoon kan internetten. Iemand het zelfde probleem gehad?


Alvast bedankt.


William

904 7 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

ve
door verwijderd - Aug 12, 2004 om 01:08
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

ik heb dit verhaal ook gehad maar dat bij @home. In mijn geval was het dat de modem van het netwerk werd afgegooit waarna deze zich weer probeert aan te melden op het netwerk. Bekijk de status van de lampjes van de modem zodra u weer de verbinding verliest. Veranderen deze lampjes van status (anders dan normaal) dan zit het probleem bij chello.

ve
door verwijderd - Aug 12, 2004 om 18:08
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

De storing ligt hoogstwaarschijnlijk bij Chello, aangezien zij bekend staan om een instabiele verbinding. Soms wel en soms niet op internet kan bijna geen hard- of softwareprobleem van jezelf.

Felix Rothuizen
Kassa-expert

http://www.felixrothuizen.nl

ve
door verwijderd - Aug 14, 2004 om 19:32
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

als je de keus hebt... weggaan bij chello/upc en overstappen naar adsl en dan gewoon een goede provider .... bv xs4all. Is mijn beste stap tot nu toe geweest en scheelt beduidend in grijze haren...


groet

ve
door verwijderd - Oct 8, 2004 om 12:03
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Dringend advies: zo snel mogelijk overstappen op adsl ( hetnet of zo), scheelt je geld ( goedkoper) en een dreigend hartinfarct. Mijn ervaringen: weken geen internet omdat iemand bij chello een vlaggetje had omgezet ( wat na 4 weken in 1 minuut gerepareerd was), big-brother controle op wat je doet ( bij faire-use na het downloaden van 10 cd's ineens voor straf je limiet terugzetten), ongeloofelijk slechte service, maar wel geld vangen.


stop met chello!!


Groet,


Theone56

ve
door verwijderd - Nov 4, 2004 om 19:49
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Hallo,


Blijkbaar ben ik niet de enige die last heeft dat zijn verbinding ineens weg is. Sinds ik het nieuwe eurodocsis modem heb, dat ik afgelopen maandag heb gekregen, loopt het niet lekker meer. Ik heb al 6x gebeld naar chello, en dan hoor je wat iedereen al eens heeft gehoord. Het ligt aan uw pc, netwerkkaart, kabels, firewall, virusscanner, de kleur van uw behang ect.. Maar het ligt nooit aan de kant van chello. Zelfs na her-installeren van mijn pc, omdat chello zei dat het een softwre probleem was, werkte het nog niet. Ze zouden mij vandaag terug bellen, is niet gebruikt. Ook emails worden niet behandeld. UPC zit daar alleen om klanten binnen te halen, en als dat is gelukt dan hoor je niets meer van ze. Zo belde ik dus vandaag naar chello om te vragen waarom ze niet hadden gebeld:


Ik zei tegen deze persoon (in rustige en nette nederlanse verstaanbare taal) dat ik al sinds maandag problemen had met mijn verbinding sinds dat Thomson modem er is. En toen vroeg die weer, heeft u een firewall, virusscanner bla bla bla bla....


Ik zeg nee, en heb dit al 6x gehoord en ik vindt het niet correct als chello iets belooft zoals terug mailen of bellen dat ik dan niets hoor. Ik moet wel elke maand 50 euro neertellen voor mijn internet. Ook heb ik mijn netwerk settings al 20x doorlopen. Heb ik niet gevraagd voor een ander modem. Moet ik per dag 5 tot 9 maal mijn modem resetten om te kunnen internetten. Zo ga je toch niet met je klanten om, als er een probleem is moet men dit toch op kunnen lossen of niet??


Toen zei hij: Bedankt voor het "onnodige commentaar" en gooide de hoorn op de haak.


En dat is nou UPC support!


Dus men andere woorden, zoek het maar uit. En dat doe ik ook want ik stap over op ASDL binnenkort. Ik weet alleen niet welke provider goed is, dacht zelf aan Wanadoo. Heeft een vriend van me ook.


Ik weet ook waarom zij nu het eurodocsis modem gebruiken. Met het oude COM21 en terayon modem, konden zij de snelheid niet terugbrengen naar 64kb/s. Ik heb vaak dit soort mails gehad over dat data verbruik. Ook zit er nu een ingebouwde firewall in deze modems die chello zelf aan/uit kan zetten, en kan chello persies zien hoeveel je download/upload en waar je allemaal bent geweest op internet. Dus privacy is er niet meer bij.


Schande hoe zij met hun bestaande klanten omgaan.


William

ve
door verwijderd - Nov 4, 2004 om 20:20
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Hallo William, Prima zaak dat je de gebeurtenissen eens op deze website
zet wat UPC schijnt de laatste tijd op oorlogspad te zijn wat betreft
het zogenaamd overschrijden van de FUP. Geen sterveling kan het
controleren of het waar is wat ze zeggen maar ondertussen knijpen ze je
wel af tot de snelheid van een lekke trekschuit. En dan dat
klantvriendelijke service niveau ! Jammer dat ze niet om de hoek zitten
anders ben je in staat om daar een fragmentatiebom naar binnen te
gooien. Inderdaad die stomme vragen over firewall, bent u kazza aan het
downloaden, heeft u een proxy en ga zo maar door maar een probleem op
lossen is ze nog nooit gelukt. Een vriend van mij in Valkenswaard heeft
exact dezelfde klachten als jij. DE man is zich van geen kwaad bewust,
heeft UPC al tich malen schriftelijk om opheldering gevraagd en niet
één keer antwoord ontvangen. Ikzelf heb ooit eens de fout gemaak over
te stappen van ADSL naar Chello (hoe dom kan een mens zijn!)  maar
ik dank alle bekende en onbekende goden dat ik weer teruggekeerd ben op
het oude ADSL nest waar problemen, in mijn geval, niet of nauwelijks
voorkomen en ik dus ongestoord kan internetten zonder dat ik last
krijgt van een lamme arm, hartritme stoornissen of de  neiging
tot, in dit geval, zinvol geweld tegen het leed dat UPC heet. Wordt het
niet eens tijd dat onze bovenmeester Meurders de klachten
inventariseert en daar een programma of wat aan wijdt ? Want in een
half uur redt hij het niet. Ik kan je alleen maar heel veel sterkte
wensen. Groeten - PML



ve
door verwijderd - Nov 4, 2004 om 20:23
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Beste william,  Wanadoo komt er vaak in de discussie ook niet zo goed uit.


Typ op de homepage  van www.trosradar.nl  bij zoeken maar eens de naam wanadoo in , en er gaat een wereld voor je open!

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Sp
Sportfan1998 - Apr 24, 2024 om 07:51
Huishouden & energie

Onderbuurman haalt stroom eraf

Mijn onderbuurman haalt mijn stroom en warm water eraf omdat hij last heeft van mijn normale woongeluiden. Hij is mij echt aan het wegpesten. 2 dagen geleden heeft hij mij 12 uur zonder gelaten. Als ik aanklop doet hij niet open en de verhuurder wil niks doen en vindt dat ik dit zelf maar moet oplossen.  Alleen de onderbuurman heeft toegang tot de meterkast.
Wat kan ik doen en bij wie kan ... Lees meer

Ma
MartinG010 - Mar 14, 2024 om 12:04
Computers & telefonie

Agressieve verkoop en misleidende informatie door Ziggo/Vodaphone ivm glasvezel

Ik heb inmiddels 4x iemand aan de deur gehad en 10x aan de telefoon van Ziggo/Vodaphone. Ze melden zich met de opmerking dat ze bellen om een afspraak te maken voor het aansluiten van glasvezel. Als je niet direct geinteresseerd bent, zeggen ze dat de wijk wordt omgezet naar glasvezel en dat je straks geen internet meer hebt als je hier geen gebruikt van maakt. Hierbij geven ze het idee dat dit Zi ... Lees meer

Peteri
Peteri - Apr 24, 2024 om 11:24
Geldzaken & recht

Overschrijvingsfomulier fraude

Ik help iemand van 85 met administratieve dingen. In Dec 2023 heeft hij overschrijvingsform abn gestuurd voor anwb lidmaatschap van €17. In feb 2024 kreeg hij aanmaning en bleek het niet afgeschreven. Dus maakte hij nog een aan, die werd betaald. Nu is er met het 1. Formulier in maart € 497 afgeschreven naar rekening in België, met zelfde naam erbij als hij heet. Blijkbaar is formulier bij po ... Lees meer