ha
door haimos Apr 14, 2015 om 04:17
Geldzaken & recht

Verbouwing

Beste,

Ik ben vorig jaar begonnen met een verbouwing, ik heb hierbij een aannemer in de arm genomen om de kozijnen te vervangen.
nu zijn en er wat gebreken want het is niet klaar, de winter in de kou moeten zitten en de tocht komt langs de kozijnen naar binnen. Nu zegt de aannemer dat ik hier voor gekozen heb. Ik kan ook aantonen dat er tussen de prijsopgaves en inmeten en zelfs de offertes maat verschillen zitten. Nu zegt deze aannemer dat ik alle afwerking zou doen. Dit zou voor binnen gelden want ik moest toch een stucadoor laten komen. Er is een expertise geweest en ik heb rechts bijstand en ik word niet gehoord. Ineens heb ik een afspraak met de aannemer om de kozijnen af te maken zodat ik de laatste 10% nog moet betalen. Hier is het een frotzooi, ik ben opgelicht door de offerte en orderbevestiging en gemaakte afspraken worden door de aannemer niet nagekomen. Word hierbij niet ondersteunt door de rechtsbijstand en de expert want ondanks dat er degelijk schade is vast gesteld word daar net als het afwerken en het fatsoenlijk monteren niks mee gedaan. Het heeft veel geld gekost en blijkbaar gaan die kosten nog een keer komen.

Ik weet niet of ik hier de naam van de aannemer mag benoemen maar ik voel me net een voorwerp op de markt.

Ik word onbeschoft behandeld zowel door de aannemer als de rechtbijstand. Nogmaals ik word niet gehoord en er komt niemand kijken wat de situatie is en als dat wel zo is dan is de aannemer erbij en word ik weer van top tot teen afgebrand, net zolang tot mensen weggaan. Het is serieus te gek voor woorden.

Ohja. Er is (op voorhand) met tegenzin een consessie gedaan op de fouten.die gemaakt zijn door de aannemer. Dit komt omdat deze aannemer net zolang zijn verhaal aanpast en bespreekt tot je wel ja moet zeggen want anders vertrekt hij niet eens. En bij herstel of montage dag blijkt het weer anders te zijn.

Volgens de rechtsbijstand word een contra expertise niet vergoed en omdat mij een orderbevestiging onder mijn neus is geschoven waarvan de aannemer mij beloofd heeft dat dit is wat wij willen heb ik deze getekend en blijk ik hiermee dus opgelicht te zijn want dit is totaal niet wat wij willen en vervolgens komen wij met de rotzooi te zitten.

Wat kan ik nog doen zodat er wel iemand luisterd of wel degelijk helpt?

545 1 Rapporteer

ha
door haimos - Apr 14, 2015 om 04:26
1 Antwoorden / 1 Vragen

Oh en nog een ding die niet in de haak is? Afwerkingen die wel besproken zijn worden ineens niet meer uitgevoerd en worden in alle gesprekken totaal vergeten en dat terwijl er wel voor betaald is. Nu is het zo dat zei nog willen komen en als ik er vanaf zie dan mag ik 50% van het nog openstaande bedrag overmaken... Ik zit met een schade van €11.000,- en volgens de expert €2500,- en als ik gelijk heb dat het kozijn opbde oude (rotte) dorpel staat dan kwam er nog €250,- bij. Ik moet nog een bedrag van rond de €750,- betalen en dus word door zowel de rechtsbijstand als de aannemer niet over het schadebedrag gepraat maar wel over hetgeen wat ik moet betalen en ik heb die afspraak te accepteren ondanks dat wij die dag niet kunnen. Moeten wij dit uberhaubt nog wel willen vraag ik mij af?