tg
door tgezer Oct 3, 2012 om 17:58
Huishouden & energie

Verbouwing wordt een hel

Ik voel me totaal hulpeloos omdat ik al 3 jaar in een soortgelijke situatie zit met onze verbouwing.

3 maanden werden een jaar. en uiteindelijk lijkt er niets gebeurt in het huis. We zijn nu wel een hele hoge lening 'rijk'. Tijdens de verbouwing heb ik hard meegewerkt aan het ruimen, sjouwen en slopen, zodat de heren hun werk sneller afkregen. In plaats van extra gemotiveerd te zijn door zoveel hulp, lieten ze expres dingen liggen zoals het plaatsen van een toilet en douche, zodat het leven in onze eigen huis een ware hel werd. Bovendien was alles zwaar, moeilijk etc. we hadden speciaal deze grote firma gekozen omdat ze zgn met ervaren/opgeleide vaklui werkten.

Het zogenaamde adviesbureau van de gemeente zou ons wel helpen. Er was iets niet in de haak, en dat kon zo niet doorgaan was hun reactie. Ze typten 4 keer opnieuw de offerte in, in excell, in de hoop er zo uit te komen. Natuurlijk schoot dit niet op. En de aannemer had er opeens ook geen zin meer in. Omdat wij zo 'kinderachtig' waren er iemand bij te halen.

Ik heb heel veel fotomateriaal waarop te zien is dat wij heel veel zelf heben gedaan. En ook de voor- en na de verbouwing-situatie is goed te zien. Kan dit helpen bij het indienen van een zaak?

Een andere vraag: mijn ouders hebben de overeenkomst gemaakt met de aannemer. Maar doordat alles zo uit de hand liep, zijn ze voor een tijdje weg gegaan uit het huis (ook extra kosten). Toen de ruzie erger werd heeft mijn zus (die de zaken waarnam) een overeenkomst getekend waarin afstand wordt gedaan van de klus en bij verdere gebreken geen garantie wordt gegeven. Dit is naar mijn idee niet rechtsgeldig, zij is noch eigenaar, noch opdrachtgever van de klus. De aannemer heeft hier natuurlijk gretig gebruik van gemaakt. Maar ik wil alsnog een officiële overdracht van de klus, aan mijn ouders. Dit was namelijk in het begin afgesproken.

Ik hoop dat iemand op mij reageert, ik zie het echt niet meer zitten zo.

1611 2 Rapporteer

zoekster
door zoekster - Oct 3, 2012 om 18:35
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Ik had al op gereageerd bij de andere post. Dus hier nog een keer.

Foto's waarop bewijsbare dingen zijn te zien (vooral die van voor en na de verbouwing) zijn altijd handig als u een zaak wilt beginnen. Uit de andere posts begrijp ik dat de RvA niet helemaal neutraal overkomt. Dan zult u bij de rechter moeten aankloppen. Heeft u een rechtsbijstandverzekering? Anders moet u zelf een advocaat/jurist inschakelen en dat laatste kan in de papieren lopen.
Het enige wat ik u kan aanraden, is voor advies bij het juridisch loket langs te gaan met alle papieren en foto's die u in verband met de verbouwing in uw bezit heeft. Klik hier voor de adressen. Bellen kan ook.

Het is overigens niet zo duidelijk hoe dat nu zit met die verbouwing, is het uw huis of het huis van uw ouders? Maar dat kunt u beter uitleggen bij het juridisch loket.

tg
door tgezer - Oct 3, 2012 om 21:23
4 Antwoorden / 1 Vragen

Beste zoekster, allereerst mijn dank voor uw reacties. Het huis is van mijn ouders. Zij zijn het spoor nu ook bijster omdat niemand helder kan uitleggen of ze hun recht nog kunnen krijgen. Ik probeer online zoveel mogelijk te onderzoeken. Maar wordt er moedeloos van. De meeste zaken lopen heel lang en leveren geen resultaten op. Een boekhouder die mij zou helpen kon opeens ook geen overzicht opmaken uit de offerte. De aannemer heeft alles zo onoverzichtelijk in elkaar gestoken, dat niemand er uit lijkt te komen ... Ik ga nog een keer contact opnemen met t juridisch loket. Nogmaals dank : )