@3
door @3l Sep 21, 2015 om 18:30
Vakantie & reizen

Verdwenen 4000,= €

Geachte leer,

Naar aanleiding van een annulering van een vliegvakantie heb ik de volgende vraag aan u.

De kosten van de vlucht die was geboekt bij Arkefly waren totaal 4000,= € voor 5 personen.
Door privé omstandigheden is deze vlucht geannuleerd bij Arke.
Tot nu toe zijn daar geen problemen want de reis was verzekerd via een annuleringen verzekering.
Alle gemaakte kosten worden voor zover bekend worden door de annuleringsverzekering gedekt.

Maar bij de vraag waar die 4000,= € die ik reeds bij het reisbureau had betaald zijn gebleven kreeg ik geen duidelijk antwoord.

Die gereserveerde vliegtuigstoelen zijn tijdig geannuleerd dus deze konden eventueel nog verkocht worden.

Bij na vraag bij de verzekeringsmaatschappij werd verbaast gekeken en ook daar had niemand een duidelijk antwoord.
Daar had niemand eigenlijk nog aan gedacht.

Ik krijg waarschijnlijk wel het gehele bedrag terug maar ik vindt het toch vreemd dat er 4000,= € verdwijnt.
Ik ben toch wel nieuwsgierig hoe een reisbureau of vliegmaatschappij uit kan leggen waar deze 4000,= € gebleven zijn.

M.v.gr.

A.D.
[edit e-mailadres]

844 8 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Sep 21, 2015 om 18:37
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo @31,

.....Ik ben toch wel nieuwsgierig hoe een reisbureau of vliegmaatschappij uit kan leggen waar deze 4000,= € gebleven zijn......
Dan moet je dat dus DÁÁR vragen en niet hier. ;-)

Dit is een openbaar forum en dan is het niet handig om persoonlijke gegevens te vermelden. SPAM!
Heb de redactie gevraagd dat te verwijderen.

Met vr.gr.

edrick3
door edrick3 - Sep 21, 2015 om 18:39
27632 Antwoorden / 85 Vragen

.....Die gereserveerde vliegtuigstoelen zijn tijdig geannuleerd dus deze konden eventueel nog verkocht worden......
Maar wellicht ook niet.

edrick3
door edrick3 - Sep 21, 2015 om 18:49
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Soms kun je wel de betaalde belastingen van het vliegticket terugvragen onder aftrek van administratiekosten.
Informeer eens bij je reisbureau.
(Zou de annuleringsverzekering beter kunnen doen, maar klaarblijkelijk wegen de baten niet op tegen de te maken kosten).

Met vr.gr.

ho
door hopetobehelping - Sep 21, 2015 om 19:27
1289 Antwoorden / 0 Vragen

Beste @3l,

die € 4000,- zijn echt niet verdwenen, daar hoeft u zich geen zorgen over te maken.
Na uw betaling gaat dat geld 'op de grote hoop' bij het bedrijf waar u de tickets heeft gekocht en betaald. Vanuit die 'grote hoop' worden de kosten betaald zoals personeel, kantoor, vliegtuigstoelen etc. etc.
Maar niemand gaat natuurlijk precies de door u betaalde € 4000,- in de gaten houden en dus zal ook niemand u precies kunnen vertellen waar die gebleven zijn. Maar verdwenen zijn die € 4000,- natuurlijk niet, die zijn in ieder geval deels al uitgegeven voor gemaakte kosten voor uw boeking.
Hoop voor u dat aan de voorwaarden van uw annuleringsverzekering is voldaan en dat u het gehele bedrag terug krijgt.

hansje klein
door hansje klein - Sep 21, 2015 om 23:59
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Hoezo verdwenen?

Verdwenen? Misschien zelfs wel dubbel verdiend........

U koopt een dienst die ter beschikking gesteld wordt en de aanbieder krijgt daarvoor een vergoeding zoals gecalculeerd. Hier gaat verder niets fout, ook niet indien u niet komt opdagen. Het ter beschikking stellen was hier de dienst.

U koopt tevens een verzekering, die, indien u er géén gebruik van maakt, gecalculeerd als inkomsten worden geboekt. Het ter beschikking stellen van de claimmogelijkheid is ook hier een dienst, waarvan zelden gebruik gemaakt wordt.

U maakt nu gebruik van de reis of van de verzekering en deze keer is de verzekeraar de 'domme'. Wanneer de reisaanbieding alsnog voor een twééde keer verkocht kan worden is dat een meevaller, maar zoiets kan natuurlijk nooit ingecalculeerd worden.

Het enige wat verdwenen is, is het plezier aan een leuke reis........

door 1953 - Sep 22, 2015 om 01:43
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Als u de reis voor het gehele gezelschap heeft geannuleerd en u heeft een annuleringsverzekering daarbij afgesloten, voor het gehele gezelschap, dan is de verzekeraar van de annuleringsverzekering die dat gaat uitbetalen, mits u zich gehouden heeft aan de voorwaarden van de annuleringsverzekering.

Er moet wel een moverende reden zijn geweest om te annuleren voor het gehele gezelschap, anders kunt u fluiten naar uw €4.000,--.

pi
door pieterwolters - Sep 22, 2015 om 08:55
3610 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=hänschen klein schreef op maandag 21 sep 2015, 23:59]
U koopt tevens een verzekering, die, indien u er géén gebruik van maakt, gecalculeerd als inkomsten worden geboekt.

Dat klopt niet helemaal. De premies worden op 1 hoop gegooid en daar worden alle claims van betaald. Wat overblijft is de winst. Dat is wat anders dan stellen dat een verzekering waar niets geclaimd wordt winst is voor de verzekeraar.

edrick3
door edrick3 - Sep 22, 2015 om 10:12
27632 Antwoorden / 85 Vragen

[quote=1953 schreef op dinsdag 22 sep 2015, 01:43]Als u de reis voor het gehele gezelschap heeft geannuleerd en u heeft een annuleringsverzekering daarbij afgesloten, voor het gehele gezelschap, dan is de verzekeraar van de annuleringsverzekering die dat gaat uitbetalen, mits u zich gehouden heeft aan de voorwaarden van de annuleringsverzekering.

Er moet wel een moverende reden zijn geweest om te annuleren voor het gehele gezelschap, anders kunt u fluiten naar uw €4.000,--.

Dat is weer eens geen antwoord op de gestelde vraag!