Verdwenen 4000,= €
Geachte leer,
Naar aanleiding van een annulering van een vliegvakantie heb ik de volgende vraag aan u.
De kosten van de vlucht die was geboekt bij Arkefly waren totaal 4000,= € voor 5 personen.
Door privé omstandigheden is deze vlucht geannuleerd bij Arke.
Tot nu toe zijn daar geen problemen want de reis was verzekerd via een annuleringen verzekering.
Alle gemaakte kosten worden voor zover bekend worden door de annuleringsverzekering gedekt.
Maar bij de vraag waar die 4000,= € die ik reeds bij het reisbureau had betaald zijn gebleven kreeg ik geen duidelijk antwoord.
Die gereserveerde vliegtuigstoelen zijn tijdig geannuleerd dus deze konden eventueel nog verkocht worden.
Bij na vraag bij de verzekeringsmaatschappij werd verbaast gekeken en ook daar had niemand een duidelijk antwoord.
Daar had niemand eigenlijk nog aan gedacht.
Ik krijg waarschijnlijk wel het gehele bedrag terug maar ik vindt het toch vreemd dat er 4000,= € verdwijnt.
Ik ben toch wel nieuwsgierig hoe een reisbureau of vliegmaatschappij uit kan leggen waar deze 4000,= € gebleven zijn.
M.v.gr.
A.D.
[edit e-mailadres]
Hallo @31,
.....Ik ben toch wel nieuwsgierig hoe een reisbureau of vliegmaatschappij uit kan leggen waar deze 4000,= € gebleven zijn......
Dan moet je dat dus DÁÁR vragen en niet hier. ;-)
Dit is een openbaar forum en dan is het niet handig om persoonlijke gegevens te vermelden. SPAM!
Heb de redactie gevraagd dat te verwijderen.
Met vr.gr.
.....Die gereserveerde vliegtuigstoelen zijn tijdig geannuleerd dus deze konden eventueel nog verkocht worden......
Maar wellicht ook niet.
Soms kun je wel de betaalde belastingen van het vliegticket terugvragen onder aftrek van administratiekosten.
Informeer eens bij je reisbureau.
(Zou de annuleringsverzekering beter kunnen doen, maar klaarblijkelijk wegen de baten niet op tegen de te maken kosten).
Met vr.gr.
Beste @3l,
die € 4000,- zijn echt niet verdwenen, daar hoeft u zich geen zorgen over te maken.
Na uw betaling gaat dat geld 'op de grote hoop' bij het bedrijf waar u de tickets heeft gekocht en betaald. Vanuit die 'grote hoop' worden de kosten betaald zoals personeel, kantoor, vliegtuigstoelen etc. etc.
Maar niemand gaat natuurlijk precies de door u betaalde € 4000,- in de gaten houden en dus zal ook niemand u precies kunnen vertellen waar die gebleven zijn. Maar verdwenen zijn die € 4000,- natuurlijk niet, die zijn in ieder geval deels al uitgegeven voor gemaakte kosten voor uw boeking.
Hoop voor u dat aan de voorwaarden van uw annuleringsverzekering is voldaan en dat u het gehele bedrag terug krijgt.
Hoezo verdwenen?
Verdwenen? Misschien zelfs wel dubbel verdiend........
U koopt een dienst die ter beschikking gesteld wordt en de aanbieder krijgt daarvoor een vergoeding zoals gecalculeerd. Hier gaat verder niets fout, ook niet indien u niet komt opdagen. Het ter beschikking stellen was hier de dienst.
U koopt tevens een verzekering, die, indien u er géén gebruik van maakt, gecalculeerd als inkomsten worden geboekt. Het ter beschikking stellen van de claimmogelijkheid is ook hier een dienst, waarvan zelden gebruik gemaakt wordt.
U maakt nu gebruik van de reis of van de verzekering en deze keer is de verzekeraar de 'domme'. Wanneer de reisaanbieding alsnog voor een twééde keer verkocht kan worden is dat een meevaller, maar zoiets kan natuurlijk nooit ingecalculeerd worden.
Het enige wat verdwenen is, is het plezier aan een leuke reis........
Als u de reis voor het gehele gezelschap heeft geannuleerd en u heeft een annuleringsverzekering daarbij afgesloten, voor het gehele gezelschap, dan is de verzekeraar van de annuleringsverzekering die dat gaat uitbetalen, mits u zich gehouden heeft aan de voorwaarden van de annuleringsverzekering.
Er moet wel een moverende reden zijn geweest om te annuleren voor het gehele gezelschap, anders kunt u fluiten naar uw €4.000,--.
[quote=hänschen klein schreef op maandag 21 sep 2015, 23:59]
U koopt tevens een verzekering, die, indien u er géén gebruik van maakt, gecalculeerd als inkomsten worden geboekt.
Dat klopt niet helemaal. De premies worden op 1 hoop gegooid en daar worden alle claims van betaald. Wat overblijft is de winst. Dat is wat anders dan stellen dat een verzekering waar niets geclaimd wordt winst is voor de verzekeraar.
[quote=1953 schreef op dinsdag 22 sep 2015, 01:43]Als u de reis voor het gehele gezelschap heeft geannuleerd en u heeft een annuleringsverzekering daarbij afgesloten, voor het gehele gezelschap, dan is de verzekeraar van de annuleringsverzekering die dat gaat uitbetalen, mits u zich gehouden heeft aan de voorwaarden van de annuleringsverzekering.
Er moet wel een moverende reden zijn geweest om te annuleren voor het gehele gezelschap, anders kunt u fluiten naar uw €4.000,--.
Dat is weer eens geen antwoord op de gestelde vraag!
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Apparatuur tas blijkt niet waterdicht, website zegt het is waterdicht - heb ik recht op geld terug?
Hai. Ik heb bij een winkel voor dj benodigheden [edit-red.] een tas gekocht voor dj apparatuur. Volgens de website is de tas waterdicht.
Dat was ie niet. Ik was voor werk op reis en merkte dat de tas niet water dicht is. Ik heb direct gemaild en de situatie uitgelegd.
Ik wil mijn geld terug, want dat ding functioneert niet zoals beloofd en nu doen ze er alles aan om dat dus n
...
Lees meer
Abonnement Red Together Vodafone
Ik heb een mobiel abonnement bij Vodafone Red Together met mijn vrouw als medegebruiker genomen om buitenshuis wifi te hebben en te gebruiken. Nu kwam ik erachter dat Vodafone mijn thuisgebruik van de wifi (deze gebruik ik overig van Ziggo) de mb"s noteert en aftrekt van mijn afgesloten gb contract bij Vodafone.
Bijvoorbeeld: op 02/03/2024 heb ik om 19.23 0,01 mb gebruikt. Hoe dan? als ik en
...
Lees meer
Probleem bij pakket bezorgen door DPD
Ik heb een CDi (brommer onderdeel) besteld en deze zou DPD bezorgen. Echter is de CDi nooit afgelevert alleen de verpakking zat in de brievenbus. En daar gaat het in onze ogen mis, omdat dit geen brievenbus pakket was. De afmetingen van de CDi zie foto zijn groter dan die van onze brievenbus. Wij hebben natuurlijk direct contact gehad met DPD maar zij geven de leverancier de schuld omdat het pakke ... Lees meer
Populair in Vakantie & Reizen
Deutsche Bahn
in september strandde ik in Hamburg . Defecte bovenleiding . Omdat ik met mijn fiets onderweg was , was het niet mogelijk om verder te reizen , zoals me verteld werd in het reis- / ticketcentrum ter plaatse .Voor de fiets heb je een reservering nodig . Die kreeg ik voor de volgende dag . Mijn overnachtingsdeclaratie ingediend , en ....afgewezen ! Hiertegen bezwaar gemaakt , maar krijg geen reacti ... Lees meer
Misleidende deal tussen HEMA en Verrassingstickets
Ik heb vorige week via de HEMA de drie daagse stedentrip voor 95 euro geboekt. Superleuke deal en goedkoop. Ik ging er vanuit dat dit een betrouwbare aanbieding zou zijn, omdat HEMA een betrouwbare naam is.
Als je de HEMA voucher inwisselt kom je automatisch op de website van Flywise, waar je alle keuzes moet invullen. Je wordt verplicht om vier vliegvelden aan te vinken waarvan er drie in
...
Lees meer
Light in the box, ervaringen?
3 augustus heb ik een bestelling geplaatst, 3 kleding stukken.
12 augustus is de betaling ontvangen en is het pakketje om 22:00 verstuurd, 13 augustus laten we zeggen.
Ik heb voor de normale verzending gekozen, 10/20 werkdagen...
iemand enig idee wanneer het binnen komt?
heb het voor volgende week (30 augustus) nodig.
Op me mails krijg ik een automatische mailterug,
...
Lees meer