jj
door jjvwfrustratie Apr 6, 2015 om 13:01
Elektronica & tv

Verdwijnen Guide Plus bij Ziggo

Betreft: vervallen Guide Plus menu op HDD recorder t.b.v. programmeren.
Sinds enige dagen ontvangt de HDD ontvanger, merk Phllips, geen Guide Plus menu meer. Ziggo heeft dit signaal gewijzigd of laten vervallen. Op internet zijn er honderden klachten te vinden. Daar betreft het niet alleen Philips maar ook Samsung, Panasonic, Sony.
Waarschijnlijk heeft Ziggo het signaal op 1 april laten vervallen i.v.m. het samengaan met UPC. Slechte grap overigens!
Er zijn al veel mensen die geklaagd hebben maar die krijgen - zo te zien op diverse forums - vaak als antwoord dat het aan hun apparatuur ligt.

Kunnen jullie hier aandacht aan besteden?

https://community.ziggo.nl/ziggo-algemeen-23/waar-guide-plus-gebleven--2842

5570 8 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

edrick3
door edrick3 - Apr 6, 2015 om 13:06
27632 Antwoorden / 85 Vragen
0

.....Kunnen jullie hier aandacht aan besteden?...

Voor contact met de redactie: klik onderaan deze pagina onder Algemeen op 'Contact met Kassa'

Met vr.gr.

akkerdistel
door akkerdistel - Apr 6, 2015 om 15:03
1790 Antwoorden / 3 Vragen
0

Dit gaat Ziggo simpelweg niet oplossen, die wachten gewoon dat mensen stoppen met klagen. Of overstappen naar de -niet bestaande- concurrent.

valerius-2
door valerius-2 - Apr 6, 2015 om 15:24
7840 Antwoorden / 95 Vragen
0

[quote=akkerdistel schreef op maandag 6 apr 2015, 15:03]Dit gaat Ziggo simpelweg niet oplossen, die wachten gewoon dat mensen stoppen met klagen. Of overstappen naar de -niet bestaande- concurrent.
Het zonder medewerking van de fabrikant van het apparaat moeilijk worden voor ziggo want die kan de boel niet aanpassen.

me
door mein33 - Apr 6, 2015 om 15:51
5658 Antwoorden / 28 Vragen
0

[quote=valerius-2 schreef op maandag 6 apr 2015, 15:24][quote=akkerdistel schreef op maandag 6 apr 2015, 15:03]Dit gaat Ziggo simpelweg niet oplossen, die wachten gewoon dat mensen stoppen met klagen. Of overstappen naar de -niet bestaande- concurrent.
Het zonder medewerking van de fabrikant van het apparaat moeilijk worden voor ziggo want die kan de boel niet aanpassen.

@valerius-2,

Het ligt niet aan de apparatuur maar aan de dienst die tot 1 april jl. geleverd werd en waar UPC/ZIGGO nu mee gestopt is.

me
door mein33 - Apr 6, 2015 om 15:57
5658 Antwoorden / 28 Vragen
0

Het zou mij niets verbazen als UPC/ZIGGO hier niets aan gaat doen om zo de kabelklanten, die misschien geen alternatief hebben, te dwingen tot een ander en duurder abonnement waarin een mogelijkheid tot "opnemen" zit.
UPC/Ziggo heeft 95% van de kabelaansluitingen in bezit, hoezo over een monopoliepositie gesproken.

Cookies
door Cookies - Apr 7, 2015 om 22:52
13336 Antwoorden / 36 Vragen
0

[quote=mein33 schreef op maandag 6 apr 2015, 15:57]Het zou mij niets verbazen als UPC/ZIGGO hier niets aan gaat doen om zo de kabelklanten, die misschien geen alternatief hebben, te dwingen tot een ander en duurder abonnement waarin een mogelijkheid tot "opnemen" zit.
UPC/Ziggo heeft 95% van de kabelaansluitingen in bezit, hoezo over een monopoliepositie gesproken.

Verkeerde gedachte:

Problemen Guide+ opgelost
De problemen met Guide+ zijn opgelost, het signaal is weer beschikbaar. Tijdelijk was het signaal in Nederland afwezig, omdat Eurosport wijzigingen had doorgevoerd.

Sinds afgelopen maand zendt Eurosport in de Benelux de MotoGP races uit, met een eigen Nederlandstalige productie. Dit betekende dat de internationale Eurosport feed vervangen is door een Benelux Eurosport feed.

Het Guide+ signaal wordt meegezonden met Eurosport. In de nieuwe Nederlandstalige feed was dat echter niet beschikbaar, waardoor sinds de MotoGP van Qatar geen gids bijgewerkt werd.

De problemen zijn nu opgelost. Het signaal is weer toegevoegd.

19
door 1953 - Apr 7, 2015 om 23:27
3725 Antwoorden / 95 Vragen
0

Ging via het analoge circuit van uw ZIGGO, de recorder wordt niet meer ondersteund qua analogie.

me
door mein33 - Apr 8, 2015 om 14:27
5658 Antwoorden / 28 Vragen
0

[quote=carola.83 schreef op dinsdag 7 apr 2015, 22:52][quote=mein33 schreef op maandag 6 apr 2015, 15:57]Het zou mij niets verbazen als UPC/ZIGGO hier niets aan gaat doen om zo de kabelklanten, die misschien geen alternatief hebben, te dwingen tot een ander en duurder abonnement waarin een mogelijkheid tot "opnemen" zit.
UPC/Ziggo heeft 95% van de kabelaansluitingen in bezit, hoezo over een monopoliepositie gesproken.

Verkeerde gedachte:

Problemen Guide+ opgelost
De problemen met Guide+ zijn opgelost, het signaal is weer beschikbaar. Tijdelijk was het signaal in Nederland afwezig, omdat Eurosport wijzigingen had doorgevoerd.

Sinds afgelopen maand zendt Eurosport in de Benelux de MotoGP races uit, met een eigen Nederlandstalige productie. Dit betekende dat de internationale Eurosport feed vervangen is door een Benelux Eurosport feed.

Het Guide+ signaal wordt meegezonden met Eurosport. In de nieuwe Nederlandstalige feed was dat echter niet beschikbaar, waardoor sinds de MotoGP van Qatar geen gids bijgewerkt werd.

De problemen zijn nu opgelost. Het signaal is weer toegevoegd.

@carola.83,

Bedankt voor uw melding, ga het zo snel als mogelijk proberen opnieuw in te stellen.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Ni
Niet-op-vakantie - May 2, 2024 om 11:05
Vakantie & reizen

Mag corendon dit zomaar doen?

Goedemiddag,

Op 30 april boekten wij een last minute bij Corendon. We kozen een rondreis Spanje, last minute, met vertrekdatum 11 mei. Op 10 en 11 mei was de prijs van deze reis goedkoper: 446 euro pp maar vlucht vanaf Eindhoven. Geen vreemde prijs voor een last minute met 3* hotel (Logies) over 10 dagen, dachten wij. Met de koffers en alle andere extra kosten erbij kwamen we op een bed ... Lees meer

kl
kl.beens - May 2, 2024 om 11:57
Winkels & webshops

Hoe kan ik On that ass bereiken?

Ik heb begin dit jaar fotoboeken besteld bij Albelli samen met een collega, daarbij konden we 3 producten gratis bestellen uit een lijst van verschillende leveranciers. Mijn collega ging voor een onderbox van "On that ass". Ik heb 2 eurocent betaald en zijn adres opgegeven. Nadat hij zijn "gratis" onderbox had ontvangen, kreeg hij elke maand een ander onderbox. Hij had mij na de 1e zending gebeld ... Lees meer

Kn
Knipperbolletje - May 1, 2024 om 14:09
Geldzaken & recht

ABP wil Partnerpensioen enkel registreren met Notariele samenlevingsakte.

In de pensioenwet staat dat je een Partnerpensioen kunt aanvragen als je -tenminste- 5 jaar, aantoonbaar, samenwoont.  Wij hebben ABP twee uittreksels uit het Bevolkingsregister gestuurd om aan te tonen dat wij al 19 jaar samenwonen maar zij verwerpen dit en schrijven "Om uw partner aan te melden heeft u een samenlevingscontract nodig."
Staan zij in hun 'recht'? Is het dus zo dat de reger ... Lees meer