ro
door roelant Jul 17, 2014 om 21:12
Computers & telefonie

Vergelijk

Kan iemand mij het verschil vertellen tussen Samsung Galaxy S5 en HTC one M8. Hou het simpel aub

966 8 Rapporteer

boppe1943
door boppe1943 - Jul 17, 2014 om 21:16
1129 Antwoorden / 98 Vragen

Klik HIER en u krijgt diverse sites waarop u beide merken kunt vergelijken.

gompy2
door gompy2 - Jul 17, 2014 om 21:45
2796 Antwoorden / 0 Vragen

Was ik nog vergeten.
Nog een technische uiteenzetting bij NUtech.nl
Klik-> Vergelijking: HTC One M8, Galaxy S5 of Xperia Z2?

gompy2
door gompy2 - Jul 17, 2014 om 22:26
2796 Antwoorden / 0 Vragen

Toevallig dat ik in Mei een heel artikel en beoordelingen bij Tweakers heb gezien.
Daar is een soort review gedaan van de beide toestellen die jij noemt plus de Sony Xperia Z2.
Misschien wel interessant voor je.
Klik-> De Android-titanenstrijd - Galaxy S5, Xperia Z2 en HTC One vergeleken
Daar worden de onderlinge verschillen en overeenkomsten besproken.

aurora1
door aurora1 - Jul 17, 2014 om 23:14
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Overdenk ook of je het al dan niet zelf uit kunnen nemen van de accu belangrijk vindt. Soms kan dat handig zijn met vastlopen, en zelf de accu kunnen vervangen is ook wel handig.

gompy2
door gompy2 - Jul 18, 2014 om 18:29
2796 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=aurora1 schreef op donderdag 17 jul 2014, 23:14]Overdenk ook of je het al dan niet zelf uit kunnen nemen van de accu belangrijk vindt. Soms kan dat handig zijn met vastlopen, en zelf de accu kunnen vervangen is ook wel handig.
Dit vind ik een hele goeie van Aurora1, ik had er zelf niet bij stilgestaan, maar dit is zou een heel belangrijk punt voor mij zijn, een dikke groen duim dus.
De accu van de HTC One (M8) is niet, of in ieder geval niet zo maar even te vervangen.
Dit vraagt wel enige ervaring in het dé en monteren van smartphones.
Volgens onderstaande site:

HTC One M8 Repairability Score: 2 out of 10 (10 is easiest to repair)
It's very difficult—although no longer impossible—to open the device without damaging the rear case. This makes every component extremely difficult to replace.

The battery is buried beneath the motherboard and adhered to the midframe, hindering its replacement.

The display assembly cannot be replaced without tunneling through the entire phone. This makes one of most common repairs, a damaged screen, very difficult to accomplish.

Copious amounts of tape, adhesive, and copper shielding make many components difficult to remove and replace.

Klik hier-> HTC One (M8)

De Sony Xperia Z2 gaat iets makkelijker, maar nog wel even schroeven.
Deze Sony Xperia Z2 was wel geen onderdeel van je vraag maar wel leuk om te laten zien.
Klik-> Sony Xperia Z2
Dan zou dus v.w.b. het makkelijk kunnen verwisselen de Galaxy S5 overblijven, dat is een fluitje van een cent.
Maar dat zou voor mij persoonlijk geen keuze zijn.
Heeft géén FM-radio ontvanger.
Ik loop en fiets veel en dan luister ik naar "on air" radio of ik speel mp3's af, maar het ontbreken van een FM-ontvanger hoeft geen beletsel voor TS te zijn

lekkerisdat
door lekkerisdat - Jul 19, 2014 om 15:00
4299 Antwoorden / 5 Vragen

Wijsgeertje; voor minder dan 120 euro koop je ook een uitmuntend toestel.

gompy2
door gompy2 - Jul 20, 2014 om 10:57
2796 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=lekkerisdat schreef op zaterdag 19 jul 2014, 15:00]Wijsgeertje; voor minder dan 120 euro koop je ook een uitmuntend toestel.
Als iemand jou vraagt wat het verschil is tussen een Mercedes en een Ferrari, wat is je antwoord dan?
Een fiets bij de Aldi is goedkoper?
Kant noch wal... , zoals bijna alles.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Jul 20, 2014 om 16:31
4299 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=gompy2 schreef op zondag 20 jul 2014, 10:57]Wat het verschil is tussen een Mercedes en een Ferrari?
Koop een Toyota'tje.