br
door brianegberink Nov 12, 2014 om 17:48
Huishouden & energie

Vergunning nodig?

Hallo,

Wij (een groep jongens van 14/15 jaar) willen met oud en nieuw een partytent neerzetten op gemeentegrond. Onze vraag is: mag dit zonder vergunning?

Mvg. Brian Egberink

5443 9 Rapporteer

getty
door getty - Nov 12, 2014 om 17:53
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Misschien kunnen jullie de vraag beter aan de gemeente zelf stellen?

edrick3
door edrick3 - Nov 12, 2014 om 18:13
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo brianegberink,

Volgens mij mag dat niet zomaar. Kan ook nog per gemeente verschillen.
Om problemen te voorkomen zou ik even bij de Gemeente informeren.
Die kunnen je precies vertellen wat wel en niet mag en wat de eventuele kosten zijn.

Suc6

mahadma
door mahadma - Nov 12, 2014 om 18:23
11539 Antwoorden / 51 Vragen

Gemeentes zijn gek op inkomsten, dus ook van vergunningen. En ze vragen voor de gekste dingen vergunningen. Vooraf informeren is het meest verstandige, want als je het niet doet en je feestje wordt verstoort omdat je geen papiertje met een stempel en een handtekening hebt is het einde party.

tenormin
door tenormin - Nov 12, 2014 om 18:33
16828 Antwoorden / 108 Vragen

Google even op jullie Gemeente, komt vast wel iets over vergunningen e.d. Toestemming krijgen? Mwah, hier gaat dat niet zonder heel veel regeltjes.

user123
door user123 - Nov 13, 2014 om 00:11
1346 Antwoorden / 3 Vragen

Formeel zal je vast een vergunning moeten hebben.

Maar wanneer je niemand tot last bent en het vrolijk en leuk blijft voor iedereen zal die tent op oudejaarsavond echt geen prioriteit worden.

En anders pak je hem zo weer op.

door 1953 - Nov 13, 2014 om 01:22
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Per gemeente verschillend geregeld in de verordeningen, de grootte van de partytent o.a.

Kan zijn dat een er (klein) evenementenvergunning nodig is, een drank en horecavergunning en een omgevingsmelding/vergunning (met de nodige leges) dient plaats te vinden. Voor een dergelijke aanvraag heeft de gemeente meestal 10 weken (en soms 6 weken) nodig qua procedure. Informeer bij uw gemeente wat daar geregeld is en wat de uiterste termijnen zijn.

De buren/omgeving kunnen dan zonodig bij de voorzieningenrechter aankloppen om de vergunning(en) te schorsen.

tijger1
door tijger1 - Nov 13, 2014 om 09:55
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Even vragen bij de gemeente, simpel.

diumenge
door diumenge - Nov 13, 2014 om 09:56
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Naast navragen bij de gemeente kan je ook informeren bij de Wijkagent.

audb
door audb - Nov 21, 2014 om 12:49
1668 Antwoorden / 5 Vragen

Denkelijk heb je daarvoor een evenementen vergunning voor nodig maar hou wel alsjeblieft rekening er mee dat met oud en nieuw vuurwerk wordt afgestoken en als zo tent in de fik vliegt je niet zo makkelijk weg kan komen.
Nou zou het met een open tent misschien wat makkelijker zijn dan met een gesloten tent maar bij paniek rennen mensen door elkaar heen,
Denkelijk zal je dan ook aan heel veel voorwaarden zoals een paar brandblussers en een vluchtplan moeten voldoen voor ze een vergunning afgeven.