Verkeerd geleverd product door BOL niet juist aangepakt
Hallo,
Ik zit met een vraag over mijn rechten rondom een verkeerd geleverd product.
Op 29 oktober besteld ik via Bol.com een Denon D-M40DAB miniset. Ik was ervan op de hoogte dat Denon twee varianten voerde van dit product, de ene genaamd D-M40DAB is de volledige miniset. Het andere product (RCD-M40DAB) is hetzelfde product minus de luidsprekers. Bij bestelling heb ik zorgvuldig opgelet om welke variant het ging. De website van Bol gaf aan "D-M40DAB". Dit staat ook op de factuur.
Na een dag leverde Bol, maar dit bleek toch het verkeerde exemplaar te zijn: de versie zonder luidsprekers. Op de doos stond dan ook RCD-M40DAB. Ik heb de klantenservice gebeld, en na lang praten gehoord dat ik zelf via mijn account een omwisseling kon verzoeken met het juiste product. Dat heb ik gedaan.
Na de eerste levering retour gezonden te hebben kreeg ik na enkele dagen een tweede levering van Bol met opnieuw het verkeerde product. Opnieuw heb ik de helpdesk gebeld, en het probleem uitgelegd.
Er werd mij toen duidelijk gemaakt dat ik toch wel degelijk het juiste product had ontvangen. Op de site staat er namelijk nu in kleine letters onder de productnaam "Let op, zonder luidsprekers". Ik heb aangegeven dat dit er niet stond ten tijde van mijn order, en dat ook het typenummer in de titel en productomschrijving consistent die van Denon's versie met luidsprekers is: D-M40DAB. Ook op de factuur staat dit. Ik heb aangehouden dat ik recht had op het ontvangen van het juiste product, zoals ik besteld had, zoals in het typenummer vermeld staat, en zoals ook op mijn factuur staat. Bol's helpdesk wil daar niet in mee, en biedt alleen de optie tot terugstorting van de kosten als ik het artikel dat ik nu heb (de verkeerde) retourneer.
Wat kan ik doen? Ik wil graag dat Bol gewoon zijn afspraken nakomt, en het product levert dat ze adverteren. Klopt het dat ik daar recht op heb?
Met vriendelijke groet,
Rutger
U heeft inderdaad recht op het juiste product, echter Bol wil hier niet aan meewerken. Blijkbaar willen zij , zoals gewoonlijk bij Bol, het door u bestelde product niet voor die prijs leveren. Dus zou het spul maar terug sturen en uw geld terug ontvangen anders blijft het vechten tegen de Bolkaai. Kunt u elders de set aanschaffen.
Ter informatie, na een derde contact neemt de klantenservice het toch uitgebreider in behandeling.
Ter waarschuwing: als je bewijs nodig hebt om aan te tonen hoe de artikel beschrijving en foto's eruit zagen ten tijde van de koop, vertrouw dan niet op je email inbox. De emails van bol bevatten code die productinformatie van de website trekt. Op die manier kunnen ze dus later de tekst "zonder luidsprekers" in je eigen emailbox laten verschijnen, zonder dat dit ooit op de oorspronkelijke orderbevestiging gestaan heeft.
Gelukkig had ik een screenshot als bewijs dat het anders was ten tijde van bestelling!
Rutger
Beste jamesb,
zoals al aangegeven, u heeft recht op het juiste product.
In de volgende link vind u nog meer informatie, klik hier.
Uw product is niet goed omdat het niet compleet is (de boxen ontbreken).
Mocht u er met bol.com toch nog niet uitkomen dan kunt u naar de geschillencommissie stappen (zie ook de informatie in de link. Al het bewijs (de screenshot) goed bewaren uiteraard.
Veel succes en veel luisterplezier.
Waarom je energie in gedoe met een geschillencommissie steken als je de boel ook gewoon kunt terugsturen (want online gekocht) en het dan ergens anders gaat halen?
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Gevonden goederen terug zien te krijgen lukt maar niet
Ik ben een weekje op vakantie geweest in Spanje en heb daar een auto gehuurd bij Europcar. Je vliegt op Madrid (Barajas) en dan moet je een flink eind naar T1 lopen waar je Europcar ergens zult vinden.
De gehuurde auto bracht ik op 22 april 2024 terug, maar helaas heb ik mijn koker met zonnebril op sterkte in de auto laten liggen en ik kwam daar pas achter toen het te laat was om terug
...
Lees meer
Kapotte energiemeter
Toen we in januari jl ( van 8 tm 27 ) op vakantie waren ontdekte ik dat onze energiemeter niet meer werkte. Ik heb toen meteen Energie Direct hiervan op de hoogte gesteld. Immers we hadden de meter op 15 graden gezet. En het was in deze periode koud, dus praktisch geen verbruik tov dat we wel aanwezig waren geweest. Ze vertelden mij dat ik, zodra we weer terug waren de meter moest checken. Helaas ... Lees meer
De water electrolizer, kraanwater en schadelijke stoffen
De water electrolizer, zou aantonen dat kraanwater(en sommige fleswater) vol zit met allerlei scadelijke stoffen.
Heeft iemand hier ervaring mee ?
Lees meer
Populair in Elektronica & TV
<a href="//superaankoop.co.nl" target="_blank">www.superaankoop.co.nl</a>
is dit een veilig site om te kopen? Lees meer
Deli-lifestyle
Hallo Ik ben 80 jaar en heb een tv gekocht via Bol.com maar in feite bij Deli-Lifestyle. De tv zou na 3 dagen geleverd worden maar dat werd een week. Dit schijnt bij nader inzien meer regel dan uitzondering te zijn bij Deli-Lifestyle. Na aankomst bleek de tuner van de tv niet te werken. De setup kwam niet verder dan het land (nederland) maar ik kon geen frequentie ingeven. Uiteindelij ... Lees meer
Vingerafdruksensor Lenovo Tablet 4 10 Plus doet het niet, wat kan ik het beste doen?
Ik heb mijn tablet laten rooten en het moest ook gereset worden.
Dus moet ik een nieuwe vingerafdruk aanmaken, maar het probleem is dat de vingerafdruksensor niet werkt.
Ik heb het daarna meerdere kern opnieuw geprobeerd maar het heeft geen succes meer.
Wat kan ik het beste doen?
Lees meer