ja
door jamesb Nov 4, 2015 om 14:28
Elektronica & tv

Verkeerd geleverd product door BOL niet juist aangepakt

Hallo,

Ik zit met een vraag over mijn rechten rondom een verkeerd geleverd product.

Op 29 oktober besteld ik via Bol.com een Denon D-M40DAB miniset. Ik was ervan op de hoogte dat Denon twee varianten voerde van dit product, de ene genaamd D-M40DAB is de volledige miniset. Het andere product (RCD-M40DAB) is hetzelfde product minus de luidsprekers. Bij bestelling heb ik zorgvuldig opgelet om welke variant het ging. De website van Bol gaf aan "D-M40DAB". Dit staat ook op de factuur.

Na een dag leverde Bol, maar dit bleek toch het verkeerde exemplaar te zijn: de versie zonder luidsprekers. Op de doos stond dan ook RCD-M40DAB. Ik heb de klantenservice gebeld, en na lang praten gehoord dat ik zelf via mijn account een omwisseling kon verzoeken met het juiste product. Dat heb ik gedaan.

Na de eerste levering retour gezonden te hebben kreeg ik na enkele dagen een tweede levering van Bol met opnieuw het verkeerde product. Opnieuw heb ik de helpdesk gebeld, en het probleem uitgelegd.

Er werd mij toen duidelijk gemaakt dat ik toch wel degelijk het juiste product had ontvangen. Op de site staat er namelijk nu in kleine letters onder de productnaam "Let op, zonder luidsprekers". Ik heb aangegeven dat dit er niet stond ten tijde van mijn order, en dat ook het typenummer in de titel en productomschrijving consistent die van Denon's versie met luidsprekers is: D-M40DAB. Ook op de factuur staat dit. Ik heb aangehouden dat ik recht had op het ontvangen van het juiste product, zoals ik besteld had, zoals in het typenummer vermeld staat, en zoals ook op mijn factuur staat. Bol's helpdesk wil daar niet in mee, en biedt alleen de optie tot terugstorting van de kosten als ik het artikel dat ik nu heb (de verkeerde) retourneer.

Wat kan ik doen? Ik wil graag dat Bol gewoon zijn afspraken nakomt, en het product levert dat ze adverteren. Klopt het dat ik daar recht op heb?

Met vriendelijke groet,

Rutger

5394 6 Rapporteer

gerbera
door gerbera - Nov 4, 2015 om 14:55
7364 Antwoorden / 14 Vragen

U heeft inderdaad recht op het juiste product, echter Bol wil hier niet aan meewerken. Blijkbaar willen zij , zoals gewoonlijk bij Bol, het door u bestelde product niet voor die prijs leveren. Dus zou het spul maar terug sturen en uw geld terug ontvangen anders blijft het vechten tegen de Bolkaai. Kunt u elders de set aanschaffen.

ja
door jamesb - Nov 4, 2015 om 15:44
2 Antwoorden / 2 Vragen

Ter informatie, na een derde contact neemt de klantenservice het toch uitgebreider in behandeling.

Ter waarschuwing: als je bewijs nodig hebt om aan te tonen hoe de artikel beschrijving en foto's eruit zagen ten tijde van de koop, vertrouw dan niet op je email inbox. De emails van bol bevatten code die productinformatie van de website trekt. Op die manier kunnen ze dus later de tekst "zonder luidsprekers" in je eigen emailbox laten verschijnen, zonder dat dit ooit op de oorspronkelijke orderbevestiging gestaan heeft.

Gelukkig had ik een screenshot als bewijs dat het anders was ten tijde van bestelling!

Rutger

akkerdistel
door akkerdistel - Nov 4, 2015 om 18:39
1790 Antwoorden / 3 Vragen

@jamesb Bol.com is nu zo coulant om je 'n waardebon van 5 euro te geven?

ho
door hopetobehelping - Nov 4, 2015 om 20:51
1289 Antwoorden / 0 Vragen

Beste jamesb,

zoals al aangegeven, u heeft recht op het juiste product.
In de volgende link vind u nog meer informatie, klik hier.
Uw product is niet goed omdat het niet compleet is (de boxen ontbreken).

Mocht u er met bol.com toch nog niet uitkomen dan kunt u naar de geschillencommissie stappen (zie ook de informatie in de link. Al het bewijs (de screenshot) goed bewaren uiteraard.
Veel succes en veel luisterplezier.

pi
door pieterwolters - Nov 4, 2015 om 21:12
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Waarom je energie in gedoe met een geschillencommissie steken als je de boel ook gewoon kunt terugsturen (want online gekocht) en het dan ergens anders gaat halen?

reflecs
door reflecs - Nov 5, 2015 om 19:03
1859 Antwoorden / 4 Vragen

@pieterwolters,

Kan me voorstellen dat ts daar niet voor voelt... Klik.
Waarom hebben ze het typenummer niet aangepast???