we
door wever1979 Sep 20, 2014 om 20:36
Geldzaken & recht

Verkeerd ibannummer is geld weg!

Op 22 juli hebben wij een behoorlijk bedrag overgemaakt. Helaas naar het verkeerde rekeningnummer. Door een cijfer... De check van naam met nummer was blijkbaar niet meer aanwezig want er kwam geen fotmelding ondanks het foutive nummer ook een ing nummer was. De ing bank kan geen geld terug storten maar heeft een brief gestuurd naar de houder van het onjuist rekeningnummer. Na drie weken zelf het adres gekregen. Daaruit bleek dat het foute nummer op een buitenlands adres stond. De ing bank kon alleen nog herinnering sturen, adviseerde ons aangifte te doen en nog zelf een brief te sturen. Al deze stappen hebben wij ondernomen maar zonder resultaat. Politie doet niks, ing bank doet niets dus het geld ben je kwijt! En dat door het nieuwe systeem? Ik vraag me af wat het nieuwe systeem hier tegen doet. Hoe wordt dit voorkomen?

13852 80 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Sep 20, 2014 om 20:39
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dat kunt u alleen voorkomen door het nummer zorgvuldig te controleren. Die vroegere controle was slechts een service.

sw
door swat1500 - Sep 20, 2014 om 23:03
3774 Antwoorden / 0 Vragen

Het probleem is het feit dat er gebruik is gemaakt van een ING nummer. Op de bankrekeningnummers van de andere banken (de 10 cijferige) zat een controle waardoor het invullen van een foutnummer resulteerde in een niet bestaand rekeningnummer.
Op de ING nummers zit (en zat) een dergelijke controle niet.
Ook met IBAN zit deze controle er nog steeds op behalve.... bij de ING nummers.

De politie zal overigens nog wel met de zaak bezig zijn, echter doordat de rekeninghouder kennelijk in het buitenland woont moet de politie een deel van het onderzoek door buitenlandse politie instanties laten doen en dat kost veel tijd zeker als de buitenlandse politieinstantie niet veel prioriteit hecht aan het verzoek van Nederland.

Cookies
door Cookies - Sep 20, 2014 om 23:06
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Naam-nummer controle is sinds de invoering van IBAN verdwenen. Foutieve overboekingen kun je dus alleen voorkomen door het nummer goed te checken. Beter 1x te veel dan 1x te weinig.

tijger1
door tijger1 - Sep 20, 2014 om 23:10
42060 Antwoorden / 21 Vragen

De banknummers waren voorheen 9-vijferig. Ze hebben alle alleen een 0 ervoor gekregen.

diumenge
door diumenge - Sep 20, 2014 om 23:15
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Tiencijferige bestonden wel, maar alleen voor spaarrekeningen.

tijger1
door tijger1 - Sep 20, 2014 om 23:36
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Swat denkt dat de politie nog wel iets doet, maar dat geloof ik echt niet.

me
door mein33 - Sep 21, 2014 om 10:28
5658 Antwoorden / 28 Vragen

[quote=swat1500 schreef op zaterdag 20 sep 2014, 23:03]

De politie zal overigens nog wel met de zaak bezig zijn, echter doordat de rekeninghouder kennelijk in het buitenland woont moet de politie een deel van het onderzoek door buitenlandse politie instanties laten doen en dat kost veel tijd zeker als de buitenlandse politie instantie niet veel prioriteit hecht aan het verzoek van Nederland.

Helaas voor Ts. doet de politie hier helemaal niets mee. Er is immers geen sprake van een strafbaar feit.
Ts heeft, weliswaar door een eigen fout, een normale overboeking gedaan en is daardoor nu geheel afhankelijk van de begunstigde of deze de fout wil corrigeren of niet.
Zo zie je maar weer dat een driedubbele controle van alle gegevens noodzakelijk is alvorens er op de knop verzenden wordt geklikt.

pi
door pieterwolters - Sep 21, 2014 om 10:43
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb het even gecheckt, maar een foute overboeking door 1 verkeerd cijfer kan niet. Je krijgt dan meteen een melding dat het nummer niet klopt. En dat gebeurt zowel bij een tikfout in het voormalige bankrekeningnummer, als bij de extra codes die in een IBAN zitten.

Dus of je hebt een paar tikfouten gemaakt die wonder boven wonder een geldig nummer opleverde, of je hebt per ongeluk het bedrag aan iemand anders overgemaakt.

gompy2
door gompy2 - Sep 21, 2014 om 10:49
2796 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=wever1979 schreef op zaterdag 20 sep 2014, 20:36]Politie doet niks, ing bank doet niets dus het geld ben je kwijt! En dat door het nieuwe systeem? Ik vraag me af wat het nieuwe systeem hier tegen doet. Hoe wordt dit voorkomen?Dit kunnen de banken niet voorkomen, dit is eigen verantwoording.Tijger schreef het al, controle die een bankt toepast is een gewone service, geen recht.
Van de Consumentenbond:

Vraag
Ik heb per ongeluk een overboeking naar een verkeerde rekening gedaan. Wat moet ik doen?

Wat zijn mijn rechten?

Je hebt helaas weinig rechten. Je bent afhankelijk van de medewerking van de ontvanger. In de Algemene Bankvoorwaarden staat dat banken niet de naam en het rekeningnummer hoeven te controleren. Dit betekent dat het geld gewoon wordt overgemaakt als het verkeerd ingetypte rekeningnummer daadwerkelijk bestaat.

Wat kan ik het beste doen?

Heb je een fout nummer ingevoerd? Vraag dan aan je bank of ze het geld kunnen terughalen.
Jouw bank neemt contact op met de bank waarbij de ontvanger de rekening heeft. Die bank vraagt de ontvanger om het geld weer terug over te maken.
Als de ontvanger het geld niet vrijwillig terugboekt, moet je zelf (juridische) maatregelen nemen. De banken geven op verzoek wel de contactgegevens van de ontvanger.

Wat je wel kunt doen, of eigenlijk moet doen, is de ontvanger flink het vuur aan de schenen leggen (wat een uitdrukking.), en schrijven dat er een onverschuldigde betaling heeft plaats gevonden en dat behouden van dat bedrag een overtreding is.
De wet bepaalt in artikel 6:203 BW dat u het geld kunt terugvorderen van degene die het onterecht op zijn rekening heeft ontvangen. In beginsel heb je dus recht op terugbetaling.
Maar ja zoals altijd, recht hebben en recht krijgen...

tijger1
door tijger1 - Sep 21, 2014 om 10:49
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@pieterwolters

Bij een Ing nummer, oud Postbanknummer kan dat dus wel.

me
door mein33 - Sep 21, 2014 om 11:09
5658 Antwoorden / 28 Vragen

[quote=tijger1 schreef op zaterdag 20 sep 2014, 23:10]De banknummers waren voorheen 9-vijferig. Ze hebben alle alleen een 0 ervoor gekregen.

@tijger1,

Uw opmerkingen, zoals u die hier aangeeft, kloppen niet.
Voorheen had ik bij de ING een rekeningnummer van 6 cijfers.
Na de invoering van IBAN bestaat het rekeningnummer uit 6 letters en 12 cijfers.

U had misschien, voor u reageerde, eerst eens naar de juiste informatie kunnen zoeken of even naar uw eigen rekeningnummer kunnen kijken, want ook dat nummer bestaat nu uit 18 karakters.

gompy2
door gompy2 - Sep 21, 2014 om 11:12
2796 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb zojuist het zelfde gedaan als pieterwolters, 3 keer een overschrijving gedaan naar 3 verschillende banken, vanaf een ING account.
Daarbij heb ik bij alle 3 de overschrijvingen geprobeerd 1 cijfer van de iban combinatie te veranderderen, maar bij alle drie de pogingen kreeg ik de melding van de ING, voorzien van een wit kruis in een rood veld: Controleer dit veld, mogelijk is het niet juist ingevuld.
Dit waren wel adressen die ik vanuit het adresboek van mijn ING rekening heb gehaald
Er wordt dus nog wel degelijk controle toegepast bij de ING naar het schijnt...

zoekster
door zoekster - Sep 21, 2014 om 11:18
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Over welk land heeft u het? Het ene 'buitenland' is het andere niet.

Als het over Duitsland of Belgie gaat lijkt het me een makkelijker geval dan iemand uit bijv. Rusland.

U zou er een incassobureau op kunnen zetten dat op no cure no pay basis werkt.

Ik vond deze klik HIER die ook vorderingen in het buitenland int. (of dat althans probeert)

Maak wel goede afspraken over wat u overhoudt in geval van 'cure', hoeveel neemt het incassobureau en hoeveel gaat naar u. Bedenk wel, beter iets dan niets. Het lijkt mij de meest praktische oplossing.

Verder moet u nooit overgaan tot een echte rechtszaak, dat kost u meer dan dat het u oplevert. Ook bij no cure no pay, moet je wel betalen als je een rechtszaak start. Dan geldt de no cure no pay niet meer.

Het komt er dus op aan, zwichten ze onder de druk van een incassokantoor of niet. Maar reken er maar op dat ze het die schuldenaar uiterst lastig gaan maken. Aanmaningen, incassokosten, dreigen met een deurwaarder. Je moet stevig in je schoenen staan om daar tegen te kunnen.

zoekster
door zoekster - Sep 21, 2014 om 11:21
10965 Antwoorden / 34 Vragen

[quote=gompy2 schreef op zondag 21 sep 2014, 11:12]Ik heb zojuist het zelfde gedaan als pieterwolters, 3 keer een overschrijving gedaan naar 3 verschillende banken, vanaf een ING account.
Daarbij heb ik bij alle 3 de overschrijvingen geprobeerd 1 cijfer van de iban combinatie te veranderderen, maar bij alle drie de pogingen kreeg ik de melding van de ING, voorzien van een wit kruis in een rood veld: Controleer dit veld, mogelijk is het niet juist ingevuld.
Dit waren wel adressen die ik vanuit het adresboek van mijn ING rekening heb gehaald
Er wordt dus nog wel degelijk controle toegepast bij de ING naar het schijnt...

Het moet natuurlijk wel om een nummer gaan dat bij verandering nog een geldig bankrekeningnummer oplevert.

diumenge
door diumenge - Sep 21, 2014 om 11:30
11969 Antwoorden / 15 Vragen

[quote=gompy2 schreef op zondag 21 sep 2014, 11:12]Ik heb zojuist het zelfde gedaan als pieterwolters, 3 keer een overschrijving gedaan naar 3 verschillende banken, vanaf een ING account.
Daarbij heb ik bij alle 3 de overschrijvingen geprobeerd 1 cijfer van de iban combinatie te veranderderen, maar bij alle drie de pogingen kreeg ik de melding van de ING, voorzien van een wit kruis in een rood veld: Controleer dit veld, mogelijk is het niet juist ingevuld.
Dit waren wel adressen die ik vanuit het adresboek van mijn ING rekening heb gehaald
Er wordt dus nog wel degelijk controle toegepast bij de ING naar het schijnt...
Naar banken vanaf een ING account, ofwel naar bankrekeningnummers die (vroeger) uit negen cijfers bestonden en waar een elf-proef op zit. Niet zo vreemd dat dat niet lukt.

Probeer het eens vanaf ING naar een oud gironummer. TS geeft tenslotte aan dat het foutieve nummer een oud ING nummer is, vrijwel zeker een oud gironummer dus. Gironummers kennen geen elf-proef, daarom bestond de naam-nummer-controle, die nu kennelijk niet meer wordt uitgevoerd door de ING.

tijger1
door tijger1 - Sep 21, 2014 om 11:40
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@gompy2

Als men vanuit zijn EIGEN adresboek een rekeningnummer neemt, uiteraard wordt dan de daarbijbehorende naan ingevuld, en u verandert dan één cijfer, dan wordt er aangegeven dat iets niet klopt.
Dus er is een controle met uw eigen adresboek.

Maar tikt u een willekeurig oud postbanknummer in met de bij te voegen cijfers en letters ivm IBAN dan kunt u elke naam invullen, maakt niets uit.

@mein33

Niet iedereen had een Postbanknummer van 6 cijfers. Rekeningen met minder cijfers kwamen ook voor.
Bankrekeningnummer voor betaalrekeningen, dus niet van de Postbank, hadden altijd al 9 cijfers.

me
door mein33 - Sep 21, 2014 om 11:59
5658 Antwoorden / 28 Vragen

[quote=tijger1 schreef op zondag 21 sep 2014, 11:40]
@mein33

Niet iedereen had een Postbanknummer van 6 cijfers. Rekeningen met minder cijfers kwamen ook voor.
Bankrekeningnummer voor betaalrekeningen, dus niet van de Postbank, hadden altijd al 9 cijfers.

@tijger1,

Dan had u dat in uw reactie waar ik op reageerde moeten schrijven.
En dat er alleen een 0 is toegevoegd klopt ook van geen kant.

gompy2
door gompy2 - Sep 21, 2014 om 12:06
2796 Antwoorden / 0 Vragen

Ik lees nergens dat het een oud ING nummer was, wel dat het een ING nummer was.
Waarschijnlijk dus zonder iban toevoeging, maar dat is gissen, er staat niet beschreven.
Dit invoeren zou sowieso fout zijn, hier kan dus helemaal geen controlecheck meer op plaats vinden, daar zijn omzetters voor waar het goede IBAN nummer uit komt, en volgens mij worden daar wel controles op uitgevoerd want bij mijn testjes was 1 ING rekening met 1 verkeerd ingegeven cijfer.
Maar wellicht komt het,zoals tijger schreef, de check heeft plaats gevonden vanuit mijn eigen adresboek.

Klik-> IBAN-BIC-Service

tijger1
door tijger1 - Sep 21, 2014 om 12:08
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@mein33

U begrijpt het niet helemaal.

Oude Postbanknummer, die later ING nummers zijn geworden, kan men niet vergelijken met bestaande bankrekeningnummers.

Cookies
door Cookies - Sep 21, 2014 om 12:11
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Op 6 maart jl. stond onderstaand bericht op RTL Nieuws. Of daar nog wat mee is/wordt gedaan, weet ik niet.

"De PvdA vindt dat banken moeten controleren of naam en IBAN-nummer bij elkaar horen bij overboekingen via internetbankieren.

Dat moet voorkomen dat mensen door een vergissing bij het invullen van het lange IBAN-rekeningnummer het geld overmaken naar een verkeerde rekening. Ze hebben dan vaak moeite het geld terug te krijgen.

Ellende voorkomen
PvdA-Kamerlid Henk Nijboer vindt dat controle van naam en rekeningnummer 'veel ellende' kan voorkomen. Hij wil van minister Dijsselbloem ook weten hoe vaak dit voorkomt en wat die denkt eraan te kunnen doen.

Een verkeerde incasso kan wel worden teruggedraaid, waarom een IBAN-overboeking dan niet, wil Nijboer weten. Hij vraagt de minister met de banken in overleg te gaan over de problemen."

gompy2
door gompy2 - Sep 21, 2014 om 12:35
2796 Antwoorden / 0 Vragen

Wil toch even terugkomen met betalingen wel of niet uit een adresboek.
Ik heb zojuist een willekeurig ING rekeningnummer van internet geplukt, die van Wehkamp.
Wehkamp is mij niet bekend v.w.b. betalingen, heb er dus nooit handel mee gedaan.
Heb het Iban nummer ingevoerd bij "mijn ing."

IBAN-nummer NL08INGB0000966966

Naam: Wehkamp Finance BV te Zwolle

Heb het cijfer eerste cijfer 9 vanaf links veranderd in een 1, daarna een 6, en ik krijg weer:
Controleer dit veld, mogelijk is het niet juist ingevuld.

Het maakt dus niks uit of er een nummer uit een adresboek wordt genomen, of zo maar een willekeurig iban nummer van internet, als er een cijfer niet klopt wordt er een alarm gegeven.
Zelfs zonder naamsvermelding wordt het alarm al gegeven.

Ik had graag dat anderen dat ook eens uitproberen, gewoon voor de leut, en om het zeker weten.

gerbera
door gerbera - Sep 21, 2014 om 12:50
7358 Antwoorden / 14 Vragen

Wanneer er, bij internetbankieren, van een ING rekening wordt overgeschreven naar een andere ING rekening is er wel degelijk controle en krijg je een melding als er iets niet klopt met de naam of het nummer. Ook als je een overboeking maakt naar een nummer van een andere bank krijg je een melding, maar alleen als betreffend gegevens in je persoonlijk adresbestand staat. Met de invoering van Iban zijn alle voormalige postbanknummers 10 cijferig geworden doordat men voor het bestaande nummer een aantal nullen heeft gezet. Zelf heb ik een 6 cijferig (postbank)nummer waar 4 nullen voor gezet zijn.

zoekster
door zoekster - Sep 21, 2014 om 12:51
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Maar bestaat dat andere nummer wel? Natuurlijk wordt er alarm geslagen als een nummer niet bestaat. Het gaat juist om de koppeling naam en rekeningnummer bij nummers die allebei bestaan.

Ik weet het volgende. Voor invoering Iban, als ik geld overmaakte aan mijn zus (niet in adresboek) dan kreeg ik nadat ik haar nummer intypte meteen een verbeterde versie iets van Mevr. Zusvanzoekster uit Nergenshuizen erbij. Nu blijft gewoon in kleine lettertjes zusvan staan. Ik neem niet eens de moeite om haar woonplaats erbij te zetten. Er komt geen waarschuwing, ook geen verbetering.

zoekster
door zoekster - Sep 21, 2014 om 12:52
10965 Antwoorden / 34 Vragen

reactie was voor @gompy2

diumenge
door diumenge - Sep 21, 2014 om 12:52
11969 Antwoorden / 15 Vragen

[quote=gompy2 schreef op zondag 21 sep 2014, 12:35]

IBAN-nummer NL08INGB0000966966

Naam: Wehkamp Finance BV te Zwolle

Heb het cijfer eerste cijfer 9 vanaf links veranderd in een 1, daarna een 6, en ik krijg weer:
Controleer dit veld, mogelijk is het niet juist ingevuld.

Ik zit bij de ASN Bank, heb jouw test herhaald en krijg deze melding:

"Sorry, er gaat iets fout
Het ingevulde IBAN is niet geldig
".

Ook bij een bij mij bekend oud gironummer krijg ik die melding. Dus kennelijk zit er toch een soort van controle op oude gironummers, geen idee of dat wel of niet met het invoeren van IBAN te maken heeft.

gompy2
door gompy2 - Sep 21, 2014 om 12:52
2796 Antwoorden / 0 Vragen

Heb nog een willekeurige gedaan, ook van internet, nog nooit handel mee gedaan.
Klik-> Mycom
Weer een willekeurig cijfer veranderd in het iban-nummer, en weer een controle melding dat het niet goed was.
Er wordt dus wel degelijk controle's uitgevoerd.
Heeft iemand andere ervaringen, graag melden svp

Cookies
door Cookies - Sep 21, 2014 om 12:55
13336 Antwoorden / 36 Vragen

@gompy: heb jij zelf ook ING? Dus overboeking van ING naar ING?

gompy2
door gompy2 - Sep 21, 2014 om 12:58
2796 Antwoorden / 0 Vragen

Bedankt voor het melden Diumenge.
Ik vind dit, gewoon voor mij zelf, erg interessant.
Je weet dan dat er toch ergens een controle is, maar daar bouwen we maar niet op, we bouwen op het tig keer controleren of ik het wel goed ingevuld heb ;-)

zoekster
door zoekster - Sep 21, 2014 om 13:05
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Maar heeft iemand al het volgende geprobeerd? Een bestaand rekeningnummer gekoppeld aan een willekeurig persoon?

Dus je maakt een bedrag over aan iemand die je kent, al is het 1 cent, staat niet in je adresboek en dan zet je er tnv Pietje Puk bij. Het gaat dan niet om een bekend bedrijf.

Daar gaat het om, klopt naam met rekeningnummer.

Het is toch doodlogisch dat een niet bestaand rekeningnummer niets oplevert?

Hallo, mag ik aandacht?

;-)

gompy2
door gompy2 - Sep 21, 2014 om 13:08
2796 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=zoekster schreef op zondag 21 sep 2014, 12:51]Maar bestaat dat andere nummer wel? Natuurlijk wordt er alarm geslagen als een nummer niet bestaat. Het gaat juist om de koppeling naam en rekeningnummer bij nummers die allebei bestaan.

Ik weet het volgende. Voor invoering Iban, als ik geld overmaakte aan mijn zus (niet in adresboek) dan kreeg ik nadat ik haar nummer intypte meteen een verbeterde versie iets van Mevr. Zusvanzoekster uit Nergenshuizen erbij. Nu blijft gewoon in kleine lettertjes zusvan staan. Ik neem niet eens de moeite om haar woonplaats erbij te zetten. Er komt geen waarschuwing, ook geen verbetering.
Je zou kunnen testen Zoekster.
Ik zelf heb geprobeerd om 1 Euro over te maken naar Mycom met het goede iban-nummer, maar met de naam Huppeldepup, dat wordt gewoon geaccepteerd, uiteraard de transactie later wel afgebroken.
Toen het bedrag van 1 Euro proberen over te maken naar Mycom met de goede naam, maar met een verkeerd cijfer er tussen, kreeg toen weer een alarm melding.

gompy2
door gompy2 - Sep 21, 2014 om 13:14
2796 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=carola.83 schreef op zondag 21 sep 2014, 12:55]@gompy: heb jij zelf ook ING? Dus overboeking van ING naar ING?Ja ik heb ING.
Ik heb overboekingen naar andere banken ook geprobeerd Corola.83, als er één cijfer niet klopt krijg ik een alarm melding, zonder naam maar met het goede nummer werd wel geaccepteerd.

tenormin
door tenormin - Sep 21, 2014 om 13:15
16826 Antwoorden / 108 Vragen

Als het goed is komt Kassa a.s. Zaterdag met dit item over IBAN nummers. Zal dan (als ik er aan denk) even kijken; meestal levert het weinig op, maar je kan niet weten...misschien ook wel.

gompy2
door gompy2 - Sep 21, 2014 om 13:21
2796 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=carola.83 schreef op zondag 21 sep 2014, 12:55]@gompy: heb jij zelf ook ING? Dus overboeking van ING naar ING?Toevoeging.
Mijn overboekingstest naar Wehkamp was van ING naar ING Corola.83.
Klik-> Hier

Cookies
door Cookies - Sep 21, 2014 om 13:22
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=gompy2 schreef op zondag 21 sep 2014, 13:14][quote=carola.83 schreef op zondag 21 sep 2014, 12:55]@gompy: heb jij zelf ook ING? Dus overboeking van ING naar ING?Ja ik heb ING.
Ik heb overboekingen naar andere banken ook geprobeerd Corola.83, als er één cijfer niet klopt krijg ik een alarm melding, zonder naam maar met het goede nummer werd wel geaccepteerd.

Zojuist ook even uitgeprobeerd (ING naar ING), zowel een foutje gemaakt bij de eerste cijfers icm correct rek.nr. en andersom: je krijgt een waarschuwing en je kunt niet door naar het volgende scherm zolang de fout niet is opgelost.

Het is mij dan een raadsel hoe topicstarter het voor elkaar heeft gekregen. Zou fijn zijn als er meer informatie kwam van TS.

zoekster
door zoekster - Sep 21, 2014 om 13:25
10965 Antwoorden / 34 Vragen

[quote=gompy2 schreef op zondag 21 sep 2014, 13:08].
Toen het bedrag van 1 Euro proberen over te maken naar Mycom met de goede naam, maar met een verkeerd cijfer er tussen, kreeg toen weer een alarm melding.
Niet om het een of ander, maar als dat verkeerde nummer niet bestaat, dan is het toch niet zo gek dat er een alarmmelding komt. Dan is dat toch niet 'een zekerheid inbouwen' op naam en nummer?

Ze kunnen dat geld natuurlijk niet de willekeurige internetruimte insturen..

Bij oude postbanknummers heb je nog bankrekeningnummers die met 1 verkeerd ingetoetst cijfer het bestaande nummer van een ander worden. Dat komt door de lengte, die is vrij kort. Het mijne bestond maar uit 7 cijfers en nu staan daar een stel nullen voor. Helaas heeft nog niemand zich vergist en mijn nummer ingetikt. Maar als nu iedereen vanmiddag blijft oefenen met een verkeerd nummer dan hoop ik vanavond wat te oogsten ;-)

Dat is hier het geval volgens mij. Ze heeft 1 of 2 cijfers verkeerd ingetoetst van een oud INGnummer en toen is het mis gegaan.

zoekster
door zoekster - Sep 21, 2014 om 13:29
10965 Antwoorden / 34 Vragen

En als toevoeging. Als vroeger (voor IBAN) iemand van ING naar ING boekte en je vulde bij het rekeningnummer een verkeerde naam in, dan kreeg je een vermelding van wie het nummer wel was.

Zo was via marktplaats vrij veilig bestellen als iemand ING als bank had. Dan kom ik meteen even controleren of de juiste naam was opgegeven en de juiste woonplaats.
Nu is dat helaas niet meer het geval bij van ING naar ING overboeken.

gompy2
door gompy2 - Sep 21, 2014 om 13:43
2796 Antwoorden / 0 Vragen

@Zoekster.
Klopt

wi
door wilhelmina59 - Sep 21, 2014 om 13:48
512 Antwoorden / 0 Vragen

Ook bij mij geeft zowel een ING als een "gewoon" bankreknr een foutmelding als ik een cijfer niet goed zet.
Als je op de IBANsite het enkele banknummer invul krijg je het juiste letter/cijfercombinatie.
Deze link opslaan is altijd handig. IBAN BIC service.
(ook voor Buitenlandse rekeningen)

gompy2
door gompy2 - Sep 21, 2014 om 13:49
2796 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=zoekster schreef op zondag 21 sep 2014, 13:25]
Dat is hier het geval volgens mij. Ze heeft 1 of 2 cijfers verkeerd ingetoetst van een oud INGnummer en toen is het mis gegaan.
Nee zoekster.
Als je een goed of fout, dat maakt niet uit, oud nummer gebruikt krijg je weer een andere alarm melding met wit kruis in rood vlak.
Heb van alles geprobeerd.

Het rekeningnummer wordt niet herkend. Gebruik een IBAN, het internationale rekeningnummer. Heeft u dat niet? Kijk dan op www.ibanbicservice.nl.

Er klopt volgens mij gewoon iets niet aan het bericht van TS

zoekster
door zoekster - Sep 21, 2014 om 14:08
10965 Antwoorden / 34 Vragen

[quote=gompy2 schreef op zondag 21 sep 2014, 13:49][quote=zoekster schreef op zondag 21 sep 2014, 13:25]
Dat is hier het geval volgens mij. Ze heeft 1 of 2 cijfers verkeerd ingetoetst van een oud INGnummer en toen is het mis gegaan.
Nee zoekster.
Als je een goed of fout, dat maakt niet uit, oud nummer gebruikt krijg je weer een andere alarm melding met wit kruis in rood vlak.
Heb van alles geprobeerd.

Het rekeningnummer wordt niet herkend. Gebruik een IBAN, het internationale rekeningnummer. Heeft u dat niet? Kijk dan op www.ibanbicservice.nl.

Er klopt volgens mij gewoon iets niet aan het bericht van TS
Ik bedoelde natuurlijk de IBAN van een oorspronkelijk gironummer. Dat kan niet meer misgaan?

Cookies
door Cookies - Sep 21, 2014 om 14:09
13336 Antwoorden / 36 Vragen

........Dat is hier het geval volgens mij. Ze heeft 1 of 2 cijfers verkeerd ingetoetst van een oud INGnummer en toen is het mis gegaan........

Verkeerde conclusie, dat is juist wat ik ook gedaan heb en dan krijg je toch echt die melding.

Nou ja, zolang TS geen licht in de duisternis brengt, kunnen we verder niks met zijn vraag.

zoekster
door zoekster - Sep 21, 2014 om 14:38
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Oké, het ligt dus aan het controlegetal dat het met IBAN niet meer fout kan gaan, ook niet met de oude gironummers die overgezet zijn naar IBAN.

Ik vond het volgende
Het controlegetal voorkomt dat u geld naar de verkeerde overmaakt met een verschrijving in slechts één getal, of door een omwisseling van twee getallen. Het rekeningnummer dat daardoor ontstaat, kan nooit een bestaand nummer zijn. Dat zou 90 procent van de gemaakte tikfouten uitsluiten.
bron

Waar die overige 10% dan over gaan, geen idee.

tijger1
door tijger1 - Sep 21, 2014 om 14:58
42060 Antwoorden / 21 Vragen

De Ts heeft in juli betaald. Toen was IBAN nog niet verplicht, wellicht ligt het daaraan.

Cookies
door Cookies - Sep 21, 2014 om 15:01
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=tijger1 schreef op zondag 21 sep 2014, 14:58]De Ts heeft in juli betaald. Toen was IBAN nog niet verplicht, wellicht ligt het daaraan.

Sh*t, je hebt gelijk! Helemaal over heen gelezen.

Naam-nummer controle was er toen nog wel, maar dat was alleen het geval als je van ING naar ING geld overmaakte. Ik vermoed dat het naar een rekening is overgemaakt van een rekeninghouder bij andere bank.

gompy2
door gompy2 - Sep 21, 2014 om 16:05
2796 Antwoorden / 0 Vragen

Ja tijger, dat zou het kunnen zijn want vanaf 1 Augustus 2014 was iban verplicht.
Dan neem ik mijn geopperde twijfels v.w.b. de melding van TS terug.

@carola.83
Het was van ING naar ING.
Quote:

De check van naam met nummer was blijkbaar niet meer aanwezig want er kwam geen fotmelding ondanks het foutive nummer ook een ing nummer was.

door 1953 - Sep 21, 2014 om 16:08
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Een civiele procedure opstarten.

Het probleem is wel dat vanwege de privacywetgeving dat/door ING geen naam noch adres met woonplaats geeft.

diumenge
door diumenge - Sep 21, 2014 om 16:11
11969 Antwoorden / 15 Vragen

[quote=1953 schreef op zondag 21 sep 2014, 16:08]Een civiele procedure opstarten.

Het probleem is wel dat vanwege de privacywetgeving dat/door ING geen naam noch adres met woonplaats geeft.
Zoals altijd reageren om het reageren en niet lezen, TS heeft het adres gekregen!

jantom
door jantom - Sep 22, 2014 om 14:15
377 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb niet alle reacties gelezen (er zijn er zoveel) maar zag al in de vraagstelling dat TS nogal veel foutjes pleegt te maken ~ mij werd meteen duidelijk dat er geen controle door hem/haar plaatsvindt.... Dat vraagt om moeilijkheden.

Het gaat hier om lettertjes en cijfertjes en die moeten correct zijn. Een IBAN-nummer invoeren lijkt me niet moeilijk. Dat is geen taal waarin fouten kunnen worden gemaakt.

Het invoeren van een verkeerd rekeningnummer is ook mij wel eens overkomen maar ik controleer altijd deze essentiële gegevens. Wie dat niet doet doet het naar mijn oordeel fout....
Banken zullen best in staat zijn foute nummers te herkennen maar ik begrijp dat het geld op een geldende rekening is overgemaakt. Dus het nummer was goed.
Je zou bijna zeggen "niets aan de hand".

tijger1
door tijger1 - Sep 22, 2014 om 14:42
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@jantom

Waaruit maakt u op dat de Ts nogal veel foutjes pleegt te maken?

Bij deze overschrijving kan geen Iban zijn ingevoerd. Als de Ts per abuis twee cijfers had verwisseld of zo, zou het controle getal van Iban niet meer geklopt hebben en was het een niet bestaand numer geweest.

dus misschien toch maar even de reacties lezen.

jantom
door jantom - Sep 22, 2014 om 15:09
377 Antwoorden / 0 Vragen

Dag Tijger1

Het is mij duidelijk geworden dat TS niet gewoon is het door hem/haar geschrevene te controleren. Dat leidt ik niet alleen af uit het feit dat een verkeerd nummer is ingevoerd maar ook uit diverse (mij opvallende) spelfouten. Nu weet ik dat ik daar geen opmerkingen over mag maken maar hier wreekt het zich. Het maakt ook niet uit of het hier een IBAN-nummer of een bankrekeningnummer betreft maar een fout is een fout en kan tot rampen leiden.
Voor mij is duidelijk dat het geld overgemaakt is op een rekening waar geld op kan worden gestort/overgemaakt. Als dat niet zo is dat blijft het geld bij ING en zal ING bij TS aan de bel trekken.

Als ik er aan toe kom dan ga ik de resterende reacties wel lezen.
Groeten, Jan

tijger1
door tijger1 - Sep 22, 2014 om 15:13
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Het maakt dus wel uit. Iban heeft een controlenummer.

jantom
door jantom - Sep 22, 2014 om 15:14
377 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=tijger1 schreef op maandag 22 sep 2014, 15:13]Het maakt dus wel uit. Iban heeft een controlenummer.

Dat hadden de voorheen geldende rekeningnummers ook. Dus...

tijger1
door tijger1 - Sep 22, 2014 om 15:21
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Oude postbanknummers dus niet

jantom
door jantom - Sep 22, 2014 om 15:26
377 Antwoorden / 0 Vragen

Dat is het verschil Tijger1. Ik heb nooit direct met ING te maken gehad en ben daar nooit rouwig om geweest (maar dat is weer een ander verhaal).

ja
door janf43 - Sep 22, 2014 om 16:16
733 Antwoorden / 0 Vragen

Het is onmogelijk door het ingeven van een fout cijfer een bedrag over te maken naar een fout IBAN-rekeningnummer. Zie voor de controle http://nl.wikipedia.org/wiki/International_Bank_Account_Number

jantom
door jantom - Sep 22, 2014 om 16:19
377 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=janf43 schreef op maandag 22 sep 2014, 16:16]Het is onmogelijk door het ingeven van een fout cijfer een bedrag over te maken naar een fout IBAN-rekeningnummer. Zie voor de controle http://nl.wikipedia.org/wiki/International_Bank_Account_Number

Maar als dat fout ingevoerde IBAN-nummer nu eens toevallig een geldend nummer is?

gerardk
door gerardk - Sep 22, 2014 om 16:32
175 Antwoorden / 8 Vragen

[quote=jantom schreef op maandag 22 sep 2014, 16:19][quote=janf43 schreef op maandag 22 sep 2014, 16:16]Het is onmogelijk door het ingeven van een fout cijfer een bedrag over te maken naar een fout IBAN-rekeningnummer. Zie voor de controle http://nl.wikipedia.org/wiki/International_Bank_Account_Number

Maar als dat fout ingevoerde IBAN-nummer nu eens toevallig een geldend nummer is?

Niets is onmogelijk maar door het controle getal in het IBAN-nummer wordt het wel heel erg toevallig dat er een juist controle getal uit komt en daarom wordt de naam/nummer combinatie niet meer gecontroleerd.
Het blijft de verantwoordelijkheid van degene die het IBAN-nummer invult om dit te controleren evenals de ander gegevens.
Ik zet de datum van de overschrijving altijd minimaal een dag later zodat ik fouten nog kan verbeteren nadat ik op verzenden heb gedrukt.

bvdsteeg
door bvdsteeg - Sep 22, 2014 om 17:36
13 Antwoorden / 1 Vragen

Maak opnieuw een klein bedrag (1 cent) over naar het foute IBAN-nummer en vraag in de omschrijving om het bedrag terug te storten.

diumenge
door diumenge - Sep 22, 2014 om 17:55
11969 Antwoorden / 15 Vragen

[quote=bvdsteeg schreef op maandag 22 sep 2014, 17:36]Maak opnieuw een klein bedrag (1 cent) over naar het foute IBAN-nummer en vraag in de omschrijving om het bedrag terug te storten.Zucht.... Dat zullen ze vast doen als ze al niet op de eerder geschreven brief reageren...

wimmi20
door wimmi20 - Sep 22, 2014 om 18:05
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Logisch dat de politie niets doet.
Wat is het strafbare feit ?
Stel : u gaat een envelop met 500 euro erin bezorgen op de Zwarte Pietsstraat
nummer 100.
Maar u gooit de envelop op nummer 110 in de bus.
Uw fout dus.
Moet de politie dan de envelop voor u terughalen ?
Deze vraag staat hier wel vaker, ouwe koek.
Als de ontvangende partij verklaart dat u hem/haar dat geld schuldig was, wat dan ?
U kunt voorlopig niet veel bewijzen.

mo
door mof - Sep 22, 2014 om 18:40
3619 Antwoorden / 3 Vragen

uiteraard doet de politie niets. de ontvanger heeft geen strafbaar feit gepleegd.

u moet de bank aanspreken: de bank hoort te controleren of rekeningnummer bij rekeninghouder hoort. Als niet toevallig de foute rekeninghouder dezelfde achternaam heeft is de bank al aan te spreken.

U op uw beurt had kunnen zien dat de naam niet correct was. Wanneer u bij de ing een overschrijving doet geeft de bank aan wie als rekeninghouder staat geregistreerd. Hoewel dit vaak snel weggeklikt wordt had u een controle moment

jantom
door jantom - Sep 22, 2014 om 18:47
377 Antwoorden / 0 Vragen

@Wimmi20

Weer een heel nuchtere samenvatting van het verhaal.

Het is een feit (of die constatering hier gewaardeerd wordt of niet) dat sommigen beter bepaalde zaken aan zich voorbij laten gaan. Men noemt dat ook zelfbescherming.

wimmi20
door wimmi20 - Sep 22, 2014 om 19:35
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Wat ik op de valreep ook zo vreemd vind aan de vraag :
ING zou de vraagsteller hebben geadviseerd om aangifte te doen bij de politie.
Nou zal ING zeer regelmatig dit soort problemen moeten aanhoren.
En de betreffende afdeling weet bliksemsgoed dat er geen strafbaar feit is gepleegd.
En zal dus ook nooit adviseren aangifte te doen.
Maar vraagsteller vertelt iets anders.

tenormin
door tenormin - Sep 22, 2014 om 19:48
16826 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=wimmi20 schreef op maandag 22 sep 2014, 19:35]ING zou de vraagsteller hebben geadviseerd om aangifte te doen bij de politie.
En zal dus ook nooit adviseren aangifte te doen.
Maar vraagsteller vertelt iets anders.

Het door de TS geschreven "advies" van de bank: die aangifte, daar verslik ik me ook in. Kan gewoon niet. Er is nergens een strafbaar feit gepleegd; wel een fout. En de niet rechtmatige ontvanger "heeft er kennelijk geen zin aan" om gehoor te geven om het terug te storten. Tja.

ah
door ahead - Sep 22, 2014 om 22:04
17 Antwoorden / 2 Vragen

Ik weet niet of er (al) jurisprudentie over is maar het lijkt mij dat de ontvanger zich schuldig maakt aan verduistering (Artikel 321 Wetboek van Strafrecht:"Hij die opzettelijk enig goed dat geheel of ten dele aan een ander toebehoort en dat hij anders dan door misdrijf onder zich heeft, wederrechtelijk zich toeëigent wordt, als schuldig aan verduistering.....")

Zeker nu de ontvanger weet (is aangeschreven) dat het bedrag hem niet toebehoort
Is net als bij een huurder waarbij eerst de teruggave moet worden gevorderd zodat hij/zij weet dat hij het wederrechtelijk onder zich heeft - anders zou de ontsnapping "ik ben het vergeten" opgaan want dan is er geen "opzet" meer.

Wellicht juristen hier die hier iets over kunnen roepen!?

tijger1
door tijger1 - Sep 22, 2014 om 22:20
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@ahead

Allemaal mooi. Uiteraard is het een onverschuldigde betaling, maar de ontvanger woont in het buitenlan. Welk? Dat weten we niet, dus niet zo simpel een proces te starten.

gompy2
door gompy2 - Sep 22, 2014 om 22:53
2796 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=ahead schreef op maandag 22 sep 2014, 22:04]Ik weet niet of er (al) jurisprudentie over is maar het lijkt mij dat de ontvanger zich schuldig maakt aan verduistering (Artikel 321 Wetboek van Strafrecht:"Hij die opzettelijk enig goed dat geheel of ten dele aan een ander toebehoort en dat hij anders dan door misdrijf onder zich heeft, wederrechtelijk zich toeëigent wordt, als schuldig aan verduistering.....")
Wat jij er bij denkt te moeten slepen heeft er niets mee van doen.
Even het huiswerk overdoen...
De persoon die het geld toegestuurd is geworden, heeft zichzelf helemaal niets toegeëigend, het is hem toegestuurd geworden, derhalve is het geen verduistering, en die persoon heeft dus niets dat door een misdrijf is verkregen onder zich.
Het gaat in deze om een heel ander feit, een onverschuldigde betaling, en dat is al in het begin van dit topic aangekaart, misschien het hele topic maar eens doorlezen.
Artikel 203 van het Burgerlijk Wetboek Boek 6 gaat hier over.

Burgerlijk Wetboek Boek 6

Artikel 203
Degene die een ander zonder rechtsgrond een goed heeft gegeven, is gerechtigd dit van de ontvanger als onverschuldigd betaald terug te vorderen.
Betreft de onverschuldigde betaling een geldsom, dan strekt de vordering tot teruggave van een gelijk bedrag.
Degene die zonder rechtsgrond een prestatie van andere aard heeft verricht, heeft eveneens jegens de ontvanger recht op ongedaanmaking daarvan.

wimmi20
door wimmi20 - Sep 22, 2014 om 23:03
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Ahead vraagt: zijn er hier juristen die er iets over kunnen roepen, ja hoor !
Bewijs maar dat het geld niet voor de ontvanger bestemd was.
Bewijs maar dat hij artikel 321 WvS overtreden heeft.
Bewijs maar dat ontvanger het geld niet wil teruggeven.
Bewijs maar dat je het bedrag niet aan de ontvanger schuldig was.
Bron : Wimmipedia

De enige opening is : als de tegenrekening bij de Nederlandse ING is dan kan een rechtszaak mogelijk uitkomst brengen.
Want met een buitenlands adres kun je onder bepaalde voorwaarden een Nederlandse ING rekening openen.
Als de tegenrekening een Nederlandse rekening is kan mogelijk een deurwaarder daar beslag op leggen.
Maar zo juridisch ondergelegen is Wimmi nou ook weer niet.

tijger1
door tijger1 - Sep 22, 2014 om 23:17
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@wimmie20

"Bewijs maar dat het niet voor de ontvanger bestemd was".

Daarom wordt ook altijd geadviseerd ern kenmerk of ern reden voor de betaling te geven. Bijvoorbeeld verjasrdag Marietje of nota gas september. Dan is het aannemelijk maken van een onverschuldigde betaling wat simpeler.

tijger1
door tijger1 - Sep 22, 2014 om 23:21
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Men heeft hier toch vaak wonderlijke ideeën wat de politie kan en zou moeten doen.

zoekster
door zoekster - Sep 22, 2014 om 23:42
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Een onverschuldigde betaling hoeft niet bewezen te worden, maar zeer aannemelijk te worden gemaakt, zo is het vaak in een rechtszaak. In veel gevallen kun je niet keihard bewijzen dat je gelijk hebt, maar wel zo aannemelijk maken dat de rechter in je voordeel beslist. Dat de persoon het bedrag niet wil terugbetalen lijkt me duidelijk, maar dat plaatst hem nog niet meteen in het wetboek van Strafrecht. Dat heb je met veel gevallen van niet willen betalen. Als ik mijn rekening niet betaal, dan is het geen strafzaak, maar een civiele zaak, waarbij de tegenpartij me kan dagen. Na het vonnis krijg ik de deurwaarder achter me aan.

Een bank zal in het geval van een onverschuldigde betaling niet naar de politie verwijzen, maar naar een civiele procedure.
De bank verwijst wel naar de politie als je bent opgelicht. Bijv, je hebt een aankoop gedaan en het blijkt een of andere struikrover uit Verweggistan te zijn die die mooie spikplinternieuwe iPhone voor 200 euro aanbood (omdat hij ermee verlegen zat.) die anders 700 euro kost.

Het lastige is dat als je bij de bank meteen al zegt dat je bent opgelicht, ze niet meer naam en adres prijsgeven. Dat is dan bankgeheim, want wie zegt dat wat jij beweert waar is?

Erg vreemd dat de vraagsteller niet meer reageert. Wat me eigenlijk ook bevreemd dat die zegt dat er een verkeerd IBAN was opgegeven in de titel. Maar in de IBAN staat ook het land vermeld, dus....
Het mijne begint in ieder geval met NL.
Dat moet wel een erg vreemde verschrijving zijn geweest.

Eigenlijk is het hele verhaal ongeloofwaardig als je er langer over nadenkt.

tenormin
door tenormin - Sep 22, 2014 om 23:57
16826 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=zoekster schreef op maandag 22 sep 2014, 23:42
Eigenlijk is het hele verhaal ongeloofwaardig als je er langer over nadenkt.

Nou, dan heeft wever1979 toch een prettig weekend gehad met 5 pagina's aan (achteraf nutteloze) antwoorden. Met nutteloos bedoel ik dan dat we met Jan met de korte achternaam de moeite genomen hebben een en ander te beweren/verzinnen/aandragen etc. 't Is jammer dat we geen van allen Derek Ogilvie of Jomanda zijn. ? Tenminste, ik zie nooit wat. ;-)

tenormin
door tenormin - Sep 22, 2014 om 23:59
16826 Antwoorden / 108 Vragen

**chips, alweer een foute quote, sorry.

jantom
door jantom - Sep 23, 2014 om 00:29
377 Antwoorden / 0 Vragen

weer met zijn allen en met de beste wil van de wereld een zaak tot een goed einde gebracht...... zoiets als: "operatie geslaagd maar patiënt overleden".

wimmi20
door wimmi20 - Sep 23, 2014 om 00:35
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Zoekster,
in de vraag staat duidelijk dat het een ING rekeningnummer betreft.
De rekening staat op een buitenlands postadres, dat is mogelijk bij ING Nederland.
Dus gewoon een NL IBAN nummer.
++++++++++++++++++++++++++++++=================

=zoekster schreef op maandag 22 sep 2014, 23:42

Erg vreemd dat de vraagsteller niet meer reageert. Wat me eigenlijk ook bevreemd dat die zegt dat er een verkeerd IBAN was opgegeven in de titel. Maar in de IBAN staat ook het land vermeld, dus....
Het mijne begint in ieder geval met NL.
Dat moet wel een erg vreemde verschrijving zijn geweest.

Eigenlijk is het hele verhaal ongeloofwaardig als je er langer over nadenkt.
[/quote:

zoekster
door zoekster - Sep 23, 2014 om 01:05
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Is de IBAN landcode dan niet het land waar de rekeninghouder woont?

wimmi20
door wimmi20 - Sep 23, 2014 om 01:18
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Nee
++++++++++++++++++++++++++=======================

=zoekster schreef op dinsdag 23 sep 2014, 01:05: Is de IBAN landcode dan niet het land waar de rekeninghouder woont?

door 1953 - Sep 23, 2014 om 01:30
3725 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=diumenge schreef op zondag 21 sep 2014, 16:11][quote=1953 schreef op zondag 21 sep 2014, 16:08]Een civiele procedure opstarten.

Het probleem is wel dat vanwege de privacywetgeving dat/door ING geen naam noch adres met woonplaats geeft.
Zoals altijd reageren om het reageren en niet lezen, TS heeft het adres gekregen!

Mooi! Dan kan ts een civiele procedure gaan starten als het wil.

wimmi20
door wimmi20 - Sep 23, 2014 om 02:03
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Inderdaad, 1953 reageert met zijn reacties nagenoeg altijd op reacties van anderen die reageren op de reactie's van 1953.
Ik merk dat het reageren van reactanten op de reactie's van 1953 vele reactie's oproept.
1953, het is niet nodig dat u reageert op mijn reactie.
Dat zou weer reactie's oproepen van reactanten die vinden dat uw zinloze reacties teveel reacties oproepen.
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++==============

=1953 schreef op dinsdag 23 sep 2014, 01:30: [quote=diumenge schreef op zondag 21 sep 2014, 16:11
=1953 schreef op zondag 21 sep 2014, 16:08: Een civiele procedure opstarten.

Het probleem is wel dat vanwege de privacywetgeving dat/door ING geen naam noch adres met woonplaats geeft.

Zoals altijd reageren om het reageren en niet lezen, TS heeft het adres gekregen!

Mooi! Dan kan ts een civiele procedure gaan starten als het wil.

wi
door wilhelmina59 - Sep 27, 2014 om 11:38
512 Antwoorden / 0 Vragen

TS, kijken vanavond naar Kassa.
Misschien is er een andere oplossing.