ga
door galaxys3 Aug 21, 2014 om 17:06
Computers & telefonie

Verkeerd product geleverd en dan ook not 20 euro annuleringskosten

Bij Trendycomputers. nl had de Samsung Galaxy S3 besteld . Uit de specifiacties bleek heel duidelijk dat het niet om de Neo ging. Zij versturen echter wel de veel goedkopere Samsung Galaxy S3 Neo. En dit zonder te overleggen. Bij retour zending wil de eigenaar van dit bedrijf mij 20 euro aan annulerinigkosten bereken. Volgens mij is dit wettetlijk niet toegestaan. Wat kan ik doen?

7921 31 Rapporteer

mahadma
door mahadma - Aug 21, 2014 om 17:16
11539 Antwoorden / 51 Vragen

Na de site te hebben bekeken op de samsung galxy S3 is en èn de S3 èn de S3 neo te vinden. Weet je zeker (orderbevestiging?) dat je de juiste hebt besteld?

Als je correct hebt besteld is niet redelijk te noemen dat er kosten in rekening gebracht worden. Hun voorwaarden kloppen ook nog niet (7 dagen retourrecht). Waarop bazeert de zaak dat ze € 20 willen vangen?

czar
door czar - Aug 21, 2014 om 18:13
1209 Antwoorden / 20 Vragen

Als u het product niet wilt behouden, ook al is het het juiste product, dan kunt u het product kosteloos retourneren en uw geld terug krijgen. U heeft daarvoor wettelijk 14 kalenderdagen na ontvangst van het product de tijd. KLIK

lekkerisdat
door lekkerisdat - Aug 21, 2014 om 18:20
4299 Antwoorden / 5 Vragen

Welke prijs betaalde je?

czar
door czar - Aug 21, 2014 om 18:26
1209 Antwoorden / 20 Vragen

[quote=mahadma schreef op donderdag 21 aug 2014, 17:16]Hun voorwaarden kloppen ook nog niet (7 dagen retourrecht).
Het wàs 7 WERKdagen retourrecht, maar sinds 13 juni 2014 is dat veranderd naar 14 kalenderdagen. KLIK

ga
door galaxys3 - Aug 21, 2014 om 18:32
9 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=lekkerisdat schreef op donderdag 21 aug 2014, 18:20]Welke prijs betaalde je?

Ik heb 240,78 betaald voor product en verzending.

Dit is voor de Samsung Galaxy S3 een geode prijs.
Voor de opgestuurde Neo zijn er echter bedrijven die het voor veel minder leveren. Bijvoorbeeld Belsimpel.nl voor 224,- euro.

ga
door galaxys3 - Aug 21, 2014 om 18:39
9 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=mahadma schreef op donderdag 21 aug 2014, 17:16]Na de site te hebben bekeken op de samsung galxy S3 is en èn de S3 èn de S3 neo te vinden. Weet je zeker (orderbevestiging?) dat je de juiste hebt besteld?

Als je correct hebt besteld is niet redelijk te noemen dat er kosten in rekening gebracht worden. Hun voorwaarden kloppen ook nog niet (7 dagen retourrecht). Waarop bazeert de zaak dat ze € 20 willen vangen?

Ja ik weet zeker dat ik niet de Neo besteld heb. Het bedrijf vind dat ze zelf kunnen bepalen dat de Neo beter is. Maar mijn Samsung Galaxy S3, oude versie is gestolen, terwijl ik er enthousiast over was. De laagste prijs van de Neo ligt ook onder de laagste prijs van de oude Galaxy S3.

Ze willen 20 euro ontvangen voor kosten die ze maken. Wat ik ook gek vind is dat ze met het ictwaarborg logo schermen terwijl ze niet bij deze organisatie zijn aangesloten.

De communicatie met trendycomputers verloopt erg moeizaam. Ze vinden dat ik blij moet zijn met de nieuwere versie (Neo).

mahadma
door mahadma - Aug 21, 2014 om 18:43
11539 Antwoorden / 51 Vragen

€ 240.78 betaald. De genoemde samsung galaxy s3 kost (16Gb) € 242,90 (excl verzenden) en de neo kost € 221,79 (ecl. verzendkosten). Kennelijk heb je het bedrag voor de neo betaald. Welk model staat er op je orderbevestiging?

ga
door galaxys3 - Aug 21, 2014 om 18:47
9 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=mahadma schreef op donderdag 21 aug 2014, 18:43]€ 240.78 betaald. De genoemde samsung galaxy s3 kost (16Gb) € 242,90 (excl verzenden) en de neo kost € 221,79 (ecl. verzendkosten). Kennelijk heb je het bedrag voor de neo betaald. Welk model staat er op je orderbevestiging?

Op de orderbevestiging staat het oude model vermeld. De specificities waren ook van het oude model. Ik heb hier screenshots van.

Over de telefoon beweerden ze dat ze het oude model niet meer hebben. Wanneer ze de site gaan aanpassen weten ze niet. Er zullen dus nog wel meer slachtoffers vallen.

ga
door galaxys3 - Aug 21, 2014 om 18:56
9 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=mahadma schreef op donderdag 21 aug 2014, 18:43]€ 240.78 betaald. De genoemde samsung galaxy s3 kost (16Gb) € 242,90 (excl verzenden) en de neo kost € 221,79 (ecl. verzendkosten). Kennelijk heb je het bedrag voor de neo betaald. Welk model staat er op je orderbevestiging?

kopie van de orderbevestiging:

Bestelde artikelen
Samsung Galaxy SIII 16GB Blauw (Simlockvrij)
(GT-I9300 Blauw) 1 €233,79 €233,79
Verzending en afhandeling €6,99
Totaal incl. BTW: €240,78 EUR

mahadma
door mahadma - Aug 21, 2014 om 18:59
11539 Antwoorden / 51 Vragen

Uitgaande van de laatste info heb je alle recht om het ontvangen toestel terug te sturen en uw volledig betaalde geld retour te krijgen (binnen 30 dagen) dacht ik.

ga
door galaxys3 - Aug 21, 2014 om 19:03
9 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=czar schreef op donderdag 21 aug 2014, 18:58]
Model, type, het maakt allemaal niks uit. U kunt gebruik maken van uw bedenktijd.
Volgens de wet kopen op afstand kunt u binnen 14 dagen na ontvangst het product, zonder opgaaf van redenen, terug sturen. Voor wat betreft de verzendkosten geldt hetvolgende:

U betaalt de verzendkosten voor het terugsturen van het product. Dit hoeft alleen als de verkoper u van te voren heeft geïnformeerd over die kosten. Heeft de verkoper u niet laten weten dat u verzendkosten moet betalen als u het product terugstuurt? Dan moet de verkoper de verzendkosten die u maakt om het product terug te sturen betalen.
U krijgt uw aankoopbedrag terug als u gebruik maakt van uw bedenktijd. Hebt u bezorgkosten betaald om het product thuis afgeleverd te krijgen? Dan moet u die kosten ook terugkrijgen.

Bron KLIK

Verder niet zeuren, de eerste 2 reacties hadden voldoende moeten zijn.

Maar die 20 euro annuleringskosten ben ik dan gewoon kwijt, Zij vinden dat ze dat in rekening Mogen brengen, Bovendien vertrouw ik terugsturen niet. De werknemers komen bij mij niet al te capabel en vertouwenwekkend over.

czar
door czar - Aug 21, 2014 om 19:55
1209 Antwoorden / 20 Vragen

[quote=galaxys3 schreef op donderdag 21 aug 2014, 19:03]
Maar die 20 euro annuleringskosten ben ik dan gewoon kwijt, Zij vinden dat ze dat in rekening Mogen brengen...

Nee hoor, ze kunnen wel van alles vinden.
De wet is toch echt heel duidelijk in deze.
En wat zij zelf vinden doet totaal niet ter zake.

tenormin
door tenormin - Aug 21, 2014 om 20:01
16828 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=galaxys3 schreef op donderdag 21 aug 2014, 19:03]

Maar die 20 euro annuleringskosten ben ik dan gewoon kwijt, Zij vinden dat ze dat in rekening Mogen brengen, Bovendien vertrouw ik terugsturen niet. De werknemers komen bij mij niet al te capabel en vertrouwend wekkend over.

Trendy.
Nou, na die voorwaarden gelezen te hebben zou ik het ook niet vertrouwen. Al zou @czar nog zo gelijk hebben; krijg maar eens je gelijk bij deze toko.

czar
door czar - Aug 21, 2014 om 20:10
1209 Antwoorden / 20 Vragen

[quote=tenormin schreef op donderdag 21 aug 2014, 20:01]
Nou, na die voorwaarden gelezen te hebben zou ik het ook niet vertrouwen. Al zou @czar nog zo gelijk hebben; krijg maar eens je gelijk bij deze toko.
@czar heeft gelijk, maar dan nog zou het kunnen zijn dat je uiteindelijk je recht moet halen via de kantonrechter. @czar gaat er in beginsel vanuit dat een bedrijf zich aan de wetgeving houdt.
Daar moet je toch vanuit gaan, anders is het hek van de dam.

alfatrion
door alfatrion - Aug 21, 2014 om 20:59
1659 Antwoorden / 1 Vragen

De bedenktermijn is in dit geval 12 maanden na ontvangst, omdat de verkoper niet op correcte wijze heeft gewezen op de termijn van 14 dagen. Verder betreft het hier non-conformiteit, zodat TS ook recht heeft op vergoeding van de verzendkosten die hij heeft gemaakt.

tenormin
door tenormin - Aug 21, 2014 om 21:22
16828 Antwoorden / 108 Vragen

Is allemaal mooi wat er in de wet staat; is alleen maar voor iemand die haar op de tanden heeft en door wil gaan "tot het gaatje". Moet je dus uiteindelijk bij de rechter terechtkomen om je gelijk te halen: denk dat dit nu juist het punt is waar dit soort waardeloze toko's op spelen: dat men het opgeeft en die twintig euro's dan maar kwijt is. Zet mij dan maar op een lijstje 'slappelingen'; ik zou er geen trek in hebben.

czar
door czar - Aug 21, 2014 om 21:52
1209 Antwoorden / 20 Vragen

[quote=tenormin schreef op donderdag 21 aug 2014, 21:22]Zet mij dan maar op een lijstje 'slappelingen'; ik zou er geen trek in hebben.
Even kijken, je staat op plaats 3 :-)
Zonder gekheid, je hebt natuurlijk gelijk.
MAAR, je mag er op voorhand niet vanuit gaan dat een bedrijf zich niet aan de regels houdt. Dus wijs een bedrijf op de regels en vraag je geld terug, wijzend op de wet.

Als ze daar niet aan voldoen, maak ze dan maar helemaal zwart hier op het forum.
Publiceer desnoods alles met naam en toenaam.

aurora1
door aurora1 - Aug 21, 2014 om 22:28
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Ik zie in groen bij deze gsm staan: neem contact op over dit product, had je dat gedaan? Overigens blijft staan dat je geen retour-of annuleringskosten hoeft te betalen.
Als je verder op zoek wilt gaan naar dit toestel, deze SIII 16 Gb blauw is al maanden nergens meer te koop of te bestellen en de witte versie ook niet voor zover ik weet. Wel staat hij nog op vele sites vermeld.
Misschien valt de SIII wit G4 (16 Gb), de i9305, nog ergens te bestellen.

czar
door czar - Aug 22, 2014 om 11:01
1209 Antwoorden / 20 Vragen

Model, type, het maakt allemaal niks uit. U kunt gebruik maken van uw bedenktijd.
Volgens de wet kopen op afstand kunt u binnen 14 dagen na ontvangst het product, zonder opgaaf van redenen, terug sturen. Voor wat betreft de verzendkosten geldt hetvolgende:

U betaalt de verzendkosten voor het terugsturen van het product. Dit hoeft alleen als de verkoper u van te voren heeft geïnformeerd over die kosten. Heeft de verkoper u niet laten weten dat u verzendkosten moet betalen als u het product terugstuurt? Dan moet de verkoper de verzendkosten die u maakt om het product terug te sturen betalen.
U krijgt uw aankoopbedrag terug als u gebruik maakt van uw bedenktijd. Hebt u bezorgkosten betaald om het product thuis afgeleverd te krijgen? Dan moet u die kosten ook terugkrijgen.

Bron KLIK

[Edit redactie]

ga
door galaxys3 - Aug 22, 2014 om 13:04
9 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb ook gechat met Samsung. De Samsung medewerker schrijft in de chat dat de Neo niet in alle opzichten beter is.
De processor is minder snel geworden van 1400 Hz naar 1200 Hz, build in storage is gehalveerd en ook talktime is minder lang.

Trendycomputers blijft echter volhouden dat de Neo beter is en blijft ook bij de 20 Euro annuleringskosten.
De verbinding wordt nu ook stelselmatig verbroken als ik ze bel.

Ik durf het product ook niet terug te sturen. Ik lees op dit forum dat het dan soms niet aankomt.
Als ik langs deze winkel ga, is het dan redelijk dat ze het bedrag meteen terugstorten en dat ik hier direct een bewijs van ontvang?

wimmi20
door wimmi20 - Aug 22, 2014 om 14:26
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Of de Neo minder 'goed' is dan de gewone S3 kan ik niet beoordelen.
Wat ik wel weet : de Neo heeft de laatste software.
De S3 draait op Android 4.1.
De Neo op 4.4

WvV
door WvV - Aug 22, 2014 om 15:13
17 Antwoorden / 19 Vragen

Kijk eens op de site: www.opgeletopinternet.nl
Misschien zijn er meerdere meldingen van Trendycomputers

John1313
door John1313 - Aug 22, 2014 om 15:31
34 Antwoorden / 1 Vragen

Dit staat er op hun website:
Retourneren Bij Trendy Computers kunt u uw aankoop binnen 7 dagen ruilen of retourneren. Bij de aankoop van producten heeft u als consument de mogelijkheid de overeenkomst zonder opgave van redenen te ontbinden gedurende zeven dagen. Deze termijn gaat in op de dag na ontvangst van het product. Als u gebruik wilt maken van het herroepingsrecht moet u zorgvuldig omgaan met het product en de verpakking. U mag het product slechts in die mate uitpakken of gebruiken voor zover dat nodig is om te kunnen beoordelen of hij het product wenst te behouden. Indien u een product wilt retourneren dient u dit samen met de originele factuur en reden van retour binnen de vastgestelde retourtermijn van 7 dagen terug te sturen naar: Trendy Computers T.a.v.: RETOUREN Nieuwstraat 47-7 4524 EC Sluis Nederland

Dus niks over verzendkosten of administratiekosten. Beiden kunnen ze dus niet berekenen en u moet gewoon het gehele bedrag inclusief betaalde verzendkosten terug ontvangen na retourneren zonder opgaaf van redenen.

Ik weet niet waar u woont maar als het te doen is zou ik een bezoekje brengen en tegen inlevvering van da Galaxy direct cash geld terug eisen.

tenormin
door tenormin - Aug 22, 2014 om 16:19
16828 Antwoorden / 108 Vragen

@john1313, mogen ze de website wel veranderen: die 7 dagen is immers 14 dagen geworden!
(Is hier trouwens al vermeld).

aurora1
door aurora1 - Aug 22, 2014 om 16:21
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Op deze site klik hier kunt u de toestellen vergelijken, ik zie alleen het modelnummer niet bij de S III staan. Er zijn meerdere van dergelijke sites waarop je modellen kunt vergelijken.

alfatrion
door alfatrion - Aug 23, 2014 om 01:29
1659 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=tenormin schreef op vrijdag 22 aug 2014, 16:19]@john1313, mogen ze de website wel veranderen: die 7 dagen is immers 14 dagen geworden!
(Is hier trouwens al vermeld).
Waarom de termijn wel en de kosten niet?

ga
door galaxys3 - Aug 23, 2014 om 22:12
9 Antwoorden / 1 Vragen

Vandaag ben ik langs Trendycomputers gegaan met de Neo. De eigenaar wilde wel het bedrag terugbetalen min de 20 euro annuleringskosten op voorwaarde dat ik mijn review over de aankoop bij Tweakers zou aanpassen. In plaats van 1 ster moest ik hem 5 sterren geven. Ik zei dat ik dat een vreemd verzoek vond en dat ik geen 20 euro annuleringskosten wilde betalen. De eigenaar hield echter voet bij stuk en sleepte mij aan mijn kleren de winkel uit, waardoor mijn kleding nu ook schade heeft opgelopen.

tenormin
door tenormin - Aug 23, 2014 om 22:35
16828 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=galaxys3 schreef op zaterdag 23 aug 2014, 22:12]Vandaag ben ik langs Trendycomputers gegaan met de Neo. De eigenaar wilde wel het bedrag terugbetalen min de 20 euro annuleringskosten op voorwaarde dat ik mijn review over de aankoop bij Tweakers zou aanpassen. In plaats van 1 ster moest ik hem 5 sterren geven. Ik zei dat ik dat een vreemd verzoek vond en dat ik geen 20 euro annuleringskosten wilde betalen. De eigenaar hield echter voet bij stuk en sleepte mij aan mijn kleren de winkel uit, waardoor mijn kleding nu ook schade heeft opgelopen.

Nee, dat is toch te krankzinnig voor woorden. Nou, dan heeft U op Tweakers iets om aan toe te voegen; zou zelfs aangifte Politie overwegen, is die man helemaal zot geworden.

mahadma
door mahadma - Aug 23, 2014 om 22:35
11539 Antwoorden / 51 Vragen

Persoonlijk vind ik dit toch wel heel erg lijken op klik HIER. Als je een aankoop kan waarderen (voor je gevoel) met een waarde van 5 sterren, dan hebben die sterren in mijn visie toch zéér weinig waarde.

wimmi20
door wimmi20 - Aug 23, 2014 om 23:23
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Op Tweakers regent het klachten over Trendy computers.
Ik ga ze niet allemaal opnoemen, gewoon teveel.
Ook over die 20 euro retourkosten.
Volgens een klager zou die 20 euro retourkosten op de site zijn terug te vinden, onder : prijzen/aanbiedingen/betalingen.
Maar ik kan het niet ontdekken.
Misschien snel verwijderd ?
En voor Mahadma : wat er gebeurd is heeft niets met chantage te maken.
Chantage is heel iets anders.
Overigens : de Galaxy Neo is wel een nieuwere versie van de gewone S3.
Met veel meer mogelijkheden.
Ondersteunt alleen niet het nieuwe G4/LTE netwerk.

John1313
door John1313 - Aug 23, 2014 om 23:52
34 Antwoorden / 1 Vragen

Tja...
Wat nu?

Als u blijft bij uw standpunt, wat overigens erg terecht is ziet u nooit uw geld terug of het zou via de rechter moeten maar of dat handig is....?

Zou het programma van deze rubriek 'Vara's Kassa' niet bereid zijn langs te gaan met de bus of een koude douche. Ik vind de gang van zaken dermate schandalig dat het wat extra aandacht best wel waard is.

Mocht dit niet lukken zou ik in elk geval zo breed mogelijk de publiciteit zoeken als is het maar om andere consumenten te waarschuwen voor dit bedrijf. Ik kende deze firma nog niet maar zal daar in de toekomst in elk geval nooit klant worden na uw ervaringen.