pt
door ptolk May 21, 2015 om 17:19
Computers & telefonie

Verkeerd rekeningnummer bij Provider

Goedemiddag,

Mijn ouders zijn in januari dit jaar overgestapt van internetprovider (Van UPC naar Telfort)

Nu hadden zij hierdoor recht op de borg die aan UPC is overgemaakt (mediabox)
Na diverse telefoontjes/mailtjes was dit tot op heden nog niet teruggestort...

Maar nu komt het....

UPC komt nu ineens met het verhaal, dat het rekeningnummer dat mijn ouders hebben opgegeven (En ja, dat klopt tot op de 0 nauwkeurig) is gewijzigd, ruim een jaar geleden. Mijn ouders weten van niks, zij hebben al tig jaar hetzelfde rekeningnummer bij dezelfde bank. Blijkbaar is bij het overgaan naar IBAN een fout gemaakt.

Aangezien mijn ouders UPC betaalden via automatische incasso, en dit helaas ook niet meer controleerden na al die jaren (zij kregen elke maand keurig een mail dat er weer werd afgeschreven van UPC) is er dus geruime tijd geld afgeschreven van een andere onbekende rekening.

De laatste melding vanuit UPC/Ziggo is dat het fout zou zijn gegaan bij het opzeggen bij een gratis proefabonnement van Eredivisie Live (waar mijn ouders niet voor hoefden te betalen overigens)

- UPC trekt niet aan de bel, want het geld komt gewoon binnen (het zal UPC worst zijn waar vandaan.
- Mijn ouders hebben het niet in de gaten gehad, want automatische incasso, mail van UPC elke maand en zij hebben niet zelf het rekeningnummer laten wijzigen.
- De bank weet ook zogenaamd van niets
- De partij waar van wordt afgeschreven heeft ook niets gemerkt/gedaan.

Mijn vraag is nu of UPC het bedrag nog kan vorderen van mijn ouders? Ook al is alles "gewoon" betaald.

1947 9 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - May 21, 2015 om 18:43
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Elke maand een mail dat er afgeschreven werd? Maar hebben uw ouders nou een jaar niet betaald of beweert UPC dat alleen maar? En van welk nummer werd het dan wel afgeschreven?

Controleren uw ouders dan hun rekening helemaal niet?

Als er inderdaad niet betaald is, kan UPC dat inderdaad nog opvorderen.

edrick3
door edrick3 - May 21, 2015 om 18:50
27632 Antwoorden / 85 Vragen

- UPC trekt niet aan de bel, want het geld komt gewoon binnen (het zal UPC worst zijn waar vandaan.
- Mijn ouders hebben het niet in de gaten gehad, want automatische incasso, mail van UPC elke maand en zij hebben niet zelf het rekeningnummer laten wijzigen.
- De bank weet ook zogenaamd van niets
- De partij waar van wordt afgeschreven heeft ook niets gemerkt/gedaan.

Conclusie: er zijn geen schulden op dit moment.

Lijkt me wel dat je het juiste rekeningnummer aan Ziggo/UPC moet gaan doorgeven.
Mocht de rekeninghouder van het andere nummer verhaal gaan halen dan lijkt het me netjes om het onterecht nog niet bij ouders afgeschreven bedrag terug te betalen.
UPC zal niets claimen, want daar staan geen openstaande posten.

Met vr.gr.

ho
door hopetobehelping - May 21, 2015 om 18:53
1289 Antwoorden / 0 Vragen

Beste ptolk,

als uw ouders een jaar blijkbaar niet betaald hebben voor hun abonnement bij UPC dan kan UPC dat uiteraard vorderen van uw ouders.
Het geld dat, via automatische incasso, is afgeschreven van een verkeerde rekening betreft natuurlijk niet de betaling van het abonnement bij UPC van uw ouders. U geeft zelf ook al aan dat het afgeschreven is van de verkeerde rekening.
Volkomen terecht dus dat UPC het geld van uw ouders vordert. Uw ouders en u zullen het toch ook niet meer dan normaal vinden dat er betaald wordt voor een abonnement dat is aangegaan.
In het vervolg beter de rekening in de gaten houden en voor nu de bankrekening controleren of de maanden die UPC aangeeft inderdaad kloppen.

zoekster
door zoekster - May 21, 2015 om 18:59
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Zeker zijn er wel schulden op dit moment. Uw ouders hebben de rekeningen niet betaald.

De bedragen die UPC heeft geïnd zijn onverschuldigde betalingen en UPC moet die terugbetalen aan degene wiens rekening per ongeluk is geplunderd.

Uw ouders zullen de rekeningen alsnog moeten betalen.

pt
door ptolk - May 21, 2015 om 19:30
1 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=tijger1 schreef op donderdag 21 mei 2015, 18:43]Elke maand een mail dat er afgeschreven werd? Maar hebben uw ouders nou een jaar niet betaald of beweert UPC dat alleen maar? En van welk nummer werd het dan wel afgeschreven?

Controleren uw ouders dan hun rekening helemaal niet?

Als er inderdaad niet betaald is, kan UPC dat inderdaad nog opvorderen.

UPC stuurde elke maand een mail waarin staat dat er een bedrag wordt afgeschreven van de rekening (in de mail klopte dit nummer, hebben we gecontroleerd) Echter, in het systeem van UPC klopte het dus niet.

tijger1
door tijger1 - May 21, 2015 om 19:44
42060 Antwoorden / 21 Vragen

OK, maar uw ouders moeten gewoon betalen.

ph
door philip36 - May 21, 2015 om 20:22
2275 Antwoorden / 4 Vragen

Als het banknummer in de mail klopt en ze innen van dat nummer geen abonnementsgeld dan zijn uw ouders dat dus nog altijd verschuldigd.
Dat ze het innen van een, voor u, onbekende bankrekening staat hier helemaal buiten.
De gegevens bij UPC van naam en bankrekeningnummer van uw ouders zijn dus correct, zie e-mail.
Alleen heeft de afdeling welke de automatische incasso's verzorgt een verkeerd bankrekeningnummer ingevoerd.
Dat is iets tussen UPC en de andere rekeninghouder.
Uw ouders moeten gewoon betalen.
Misschien dat de 'slapende' rekeninghouder nu wakker wordt als hij de borg van de mediabox op zijn rekening gestort krijgt.

akkerdistel
door akkerdistel - May 21, 2015 om 21:12
1790 Antwoorden / 3 Vragen

Het probleem in deze is dat je dit allemaal nooit rechtgebreid gaat krijgen, opdat dit simpelweg niet lukt bij de 'klantenservice' van Ziggo. Of je moet er graag een dagtaak van gaan maken..

Mijn inziens kun je dan het beste nu helemaal niets meer doen, met een beetje geluk (het is één grote administratieve puinhoop bij Ziggo) hoor je er nooit meer iets van.
Niet de juiste weg, maar weet wat je op je hals haalt wanneer je dit eerlijk wilt gaan spelen..

door 1953 - May 22, 2015 om 02:34
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Voormalig UPC heeft destijds natuurlijk ook van de bankrekening automatisch geïncasseerd. Vreemde uitleg. En van die vreemde bankrekening kwam nimmer reclamatie blijkbaar van de eigenaar van die bankrekeningnummer. Ook niet maandelijks gemerkt dat zij geen abonnementsgelden van de bankrekening werd afgeschreven?

Als de eigenaar van die vreemde bankrekening zich meldt bij ZIGGO, of zover nog mogelijk storneert de gelden, dan is de kans groot dat er een flinke naheffing van abonnementsgelden wordt gevorderd.