J. Schipper
door J. Schipper Dec 20, 2014 om 13:51
Geldzaken & recht

Verkeerd voorgelicht

Zo'n 10 jaar geleden heeft de eigenaar van de SomnoClinic in Weert mij na een wel heel simpele
'test ' maar zelf noemen ze dat 'onderzoek' (steel van een theelepeltje op mijn tong) als diagnose gesteld om van het snurken af te komen: zijn Snörex anti-snurkbeugel te kopen. Dat geloof je dan, want je wilt hoe dan ook het snurkprobleem af. Kosten toen bijna 1000 gulden waarvoor geen enkele vergoeding door de ziektekostenverzekering. (Die Snörex kost nu rond de
€ 900,00 en worden nog steeds NIET vergoed door geen enkele zorgverzekering). Die Snörex heeft niet bij mij gewerkt want ik verdroeg hem niet. Hij heeft dan ook al die jaren ongebruikt in zijn doosje gelegen.

N.a.v. mijn meedoen aan de KASSA snurktest dit voorjaar heeft de daarbij aanwezige KNO arts mij geadviseerd om in het - door de overheid erkend- Instituut voor Slaapgeneeskunde in Woerden een slaaptest te doen. De uitkomst was dat ik apneu heb! Ik heb nu een MRA beugel aangemeten gekregen en o wonder: met dat ding in snurk ik niet meer en is de apneu ook gestopt. Alle kosten worden door de ziektekostenverzekering betaald. Overigens is die MRA beugel de helft goedkoper dan die SnörEx.
Mijn stelling is nu: ik vind dat die SomnoClinic eigenaar mij toen zeer onvoldoende getest heeft om van het snurken af te komen. Maar vooral: om zijn Snörex maar te verkopen.

Nog steeds werkt hun PR op diverse media op volle toeren, nu door zijn zoon Olivier Tielemans. Overal krijgt hij een podium om zijn SnörEx maar te promoten echter: zonder kritische vragen van de programmamakers.
De reviews op hun eigen sites zijn zonder uitzondering zeer lovend. Echter: op een - objectieve - site van Radar van paar jaar geleden zijn naast positieve ook heel negatieve ervaringen van SnörEx gebruikers te lezen.
Nu is mijn vraag: gezien eerstgenoemde ervaring, heb ik - alsnog - recht op vergoeding van die beugel?

18038 6 Rapporteer

zoekster
door zoekster - Dec 20, 2014 om 14:05
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Nee, dat kunt u wel vergeten. Zelfs al zou het product non-conform zijn, niet beantwoorden aan de overeenkomst, dan moet u dat binnen 2 maanden na ontdekking van de non-conformiteit melden bij de verkoper. En al heeft u het binnen 2 maanden gemeld, dan geldt daar weer een verjaringstijd van 2 jaar voor.

U heeft het over guldens, de gulden is op 1 januari 2002 afgeschaft, dus uw 10 jaar is wel een erg losse schatting. Geeft niet hoor, dat doen mensen altijd om hun argumenten kracht bij te zetten, het wat voordeliger voor zichzelf neerzetten.
Je vraagt je dan wel af wat die bijna 1000 gulden is.

ro
door ron530 - Dec 20, 2014 om 14:28
4084 Antwoorden / 17 Vragen

Kwakzalvers en hun fabrikanten beloven alles wat u maar wilt. De normale weg is naar de huisarts met u probleem en die verwijst u als het niet simpel op te lossen is door naar een specialist. Voordeel is dat de zorgverzekeraar een groot deel vergoedt. U echter heeft een commercieel bedrijfje ingeschakeld die vooral Snorex promoot met de bedoeling om over uw rug snurkend rijk te worden.

valerius-2
door valerius-2 - Dec 20, 2014 om 14:28
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Ge feliciteert met u verdwijnen van het snurken, kijk mij toch een hele opluchting. Maar om u eerdere kosten vergoed te kunnen krijgen is niet veel kans om dat verhalen, maar denk aan de rust die u nu heeft.

edrick3
door edrick3 - Dec 20, 2014 om 15:22
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo jaripam,

.....heb ik - alsnog - recht op vergoeding van die beugel?......
En wie zou dat dan moeten vergoeden (na al die tijd)?

-je wist dat het niet door je verzekeraar vergoed werd.
-die leverancier vergoed het zeker niet (commercieel!)

Kan me voorstellen dat je van alles wilt proberen om van dat snurken af te komen - fijn dat dat nu gelukt is! - maar je had dat beter via KNO-arts kunnen doen.

Met vr.gr.

Gerry1969
door Gerry1969 - Dec 21, 2014 om 00:17
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Dat de beugel bij u niet werkt ligt ook aan het feit dat u deze niet kon verdragen. Met de beugel is dus niet per definitie iets mis.Als u de beugel wel had verdragen hadden uw klachten wellicht tot aanvaardbaar niveau af kunnen nemen maar dat is dus niet vastgesteld.
Ik hoop maar dat de zoon van de toenmalige arts dit artikel niet onder ogen krijgt want ik proef ook wel wat smaad in uw artikel.

ju
door julestjien - Dec 30, 2014 om 17:31
1 Antwoorden / 0 Vragen

Beste,

Ten eerste riekt uw verhaal naar smaad!
Ten 2de ben ik het ook niet met u eens.
Ik heb sinds 4 jaar een snorex beugel en bij mij werkt het fantastisch. Oke, ik moest in het begin echt wel ff wennen, maar dat leek mij logisch.
Daarnaast werd bij mij beide beugels, de MRA en de snorex voorgesteld!
ik wilde zelf perse voor de snorex gaan, aangezien mijn KNO arts al had afgeraden om voor een MRA te gaan, aangezien dit kaakgewrichtsklachten kan veroorzaken en de stand van de tanden kan veranderen!
De snorex zit perfect en ik heb er totaal geen last van! Ik heb mijn zwager inmiddels ook aan de snorex geholpen en ook hij en mijn zus zijn er blij mee...
Ook heb ik ff gekeken op de site van kassa en ook hier vind ik enkel lovende verhalen over de snorex.
Als ik u was zou ik terug naar somnoclinic gaan en hen het verhaal voorleggen! Wellicht kunnen ze nog iets voor u doen.
Dit lijkt mij een stuk sympathieker dan uw verhaal op internet schrijven! Vooral na 10 jaar!!!

Mvg.

Jules