kn
door knidlev Aug 8, 2006 om 18:59
Geldzaken & recht

Verkeerde bieding ongedaan maken!!!

Bij de eerst keer op de site van Daanveilingen te zijn geweest, na aanmelding,

Op 3 augustus  06 rond 16:00 is er kennelijk wat fout begaan, door onbewust een bieding te doen op dure wijnen. daaropvolgde deze E-mail

Sluiting veilingGeachte heer/mevrouw

U heeft zojuist onderstaand bod uitgebracht:

Kavel: 25 Rode Wijn, Chateau Tour du Cauze 2001, partij 12 flessen
Bod: EURO 140,00
Mogelijk is er bij die handeling wat fout gegaan. In iedergeval heb ik daanveilingen via contakt op de site, omdat het buitenkantoortijd was, laten weten van de vergissing.

Omdat men daar niet op reageerde, heb ik op  05-08-2006 13:34:02 een email gestuurd aan daanveilingen dat e.a niet de bedoeling was. Ruim voor het sluiten van deze veilingkavels.

Men houdt mij nu aan de bieding en stelde als ik het niet afneem over het veilingsbedrag € 140 euro

16%veilingkosten +btw moet betalen.

Mijn stelling is dat ik binnen de wettelijke  gestelde termijn van bestellingen via internet heb geannuleerd. Zij stellen in hun algemene voorwaarden (dit moet je erkennen anders kan je je niet aanmelden) Dat een gedaan bod niet geannuleerd kan worden.

Ondanks wat over en weer E-mailverkeer houdt men halsstarrig vast aan hun naar mijn mening “eenzijdige voorwaarden” kan dit zo maar???

Graag uw mening en antwoord.

 viendelijke groet,

Knidlev

881 8 Rapporteer

ve
door verwijderd - Aug 8, 2006 om 19:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik denk helaas voor u dat u zich heeft te houden aan de voorwaarden. U heeft die geaccepteerd.

Ik vrees derhalve dat u wel degelijk de 16% en BTW moet betalen. Volgende keer voorzichtiger zijn.

Het bovenstaande geldt tenzij u echt hard kunt maken dat u een fout maakte en niet wilde bieden en tenzij u hard kunt maken dat u de voorwaarden niet hebrt geaccepteerd.

ve
door verwijderd - Aug 8, 2006 om 19:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

Heeft u werkelijk een bod gedaan of bent u in een valletje gelokt?
Misschien kunt u vertellen hoe u tot een bod bent gekomen.

ve
door verwijderd - Aug 9, 2006 om 00:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

Net als andere site's als E bay moet je daar je bod bevestigen, en als je dat niet doet geld het niet.

dus als ze zonder bevestiging toch dit accepteren is het twijfelachtig of ze het kunnen bewijzen.

Bieden, en accepteren dan wel, maar wat als er gefraudeerd zou worden, geef U adres, en zorg voor een slechte of niet beveiligde Wifi verbinding en U verzuipt in de wijn, en  hun moeten dan bewijzen dat ik deze bestelling deet en niet U .

daarom moet de bieding duidelijk bevestigt worden want sommige notebooks klikken de muispads erg makkelijk....

Dus een normale pc niet, maar muispads... die kun je ook de schuld geven.

ve
door verwijderd - Aug 9, 2006 om 00:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

Daanveilingen is inderdaad niet de klantvriendelijkste veilingsite, maar u moet nogal wat handelingen verrichten voordat u een bod kunt uitbrengen. eerst registreren en vervolgens inloggen. Ik neem aan dat ook Daanveilingen net als andere verkoopsites een beveiliging heeft ingebouwd. waarschijnlijk heeft u ook een e-mail ontvangen om uw bod te bevestigen. In de voorwaarde.waarmee u accoord bent gegaan staat inderdaad dat een bod onherroepelijk is en wat de voorwaarden zijn als u uw verplichtingen niet nakomt. U zit dus of aan de koop vast of aan de kosten als u de wijn niet afhaalt op het afgesproken tijdstip. In dit geval is er geen wettelijke termijn om van de koop af te zien. De wettelijke bedenktijd van 7 werkdagen bij koop op afstand geldt niet bij verkoop bij opbod, zoals een veilingsite.

groet

louisa2

ve
door verwijderd - Aug 9, 2006 om 01:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

Neen ze sturen allen een bericht van een bod per email.

er komt wel in beeld U bied € …..  Bevestig dit bod.

Ok                       Anuleren

Zoals Micrsoft intenet explorer dat vraagt.

Ik heb naar mijn oordeel op anuleren gedrukt.

Maar kan daarbij wel met de scrol zijn afgegleden.

Op biedingen welke ik bewust heb gedaan,(op een andere afhaal locatie bij mij in de buurt) ben ik wel tevreden, ik heb ook wat kavels toegewezen gekregen:

  1. Maar naar sliedrecht gaan  voor een dozijn flessen, 125km ver, dan druk je toch vanzelf wel op anuleren!!

  2. Het is voor mij een dure les geweest zoals het er naar uit ziet.

ve
door verwijderd - Aug 9, 2006 om 01:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

Helaas vvor u kopen/verkopen op interbet kent vele voordeln, maar ook nadelen. uw verhaal klinkt logisch, maar volgens de regeltejes doet daanveilingen daar niets mee.

groet

louisa2

ve
door verwijderd - Aug 9, 2006 om 01:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

Zoals ik aan je tekst kan lezen, zit jij er ook wel eens naast.

Foutje is menselijk.

vriendelijke groet,

Knidlev

ve
door verwijderd - Aug 9, 2006 om 07:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

Gezien Uw aanvullingen op Kopen en Annuleren, als deze te dicht bij elkaar zitten kunt U daar gebruik van maken en annuleren, de site moet wel goed werken en ze dienen daar rekening te houden met lastige notebooks die de muispas gebruiken.

Gewoon weigeren, omdat U elders wel gekocht heeft, en dit is niet normaal, 125km voor extra dure wijn.

U kunt zich beroepen op een niet klikvriendelijke website.  Het is door hun gemaakt of laten maken, dus hiervoor zijn ze dan ook verantwoordelijk.

Zij dienen nu te bewijzen dat er voldoende afstand tussen zit bij bijde knoppen, ook voor erg gevoelige notebooks!