vi
door videootje Jul 24, 2014 om 23:27
Vakantie & reizen

Verkeerde datum utb

k heb een utb gehad van de douane echter de datum die er staat klopt niet ik zat toen nog in turkije kan ik bezwaar maken of moet ik gewoon betalen

391 4 Rapporteer

zoekster
door zoekster - Jul 24, 2014 om 23:30
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Is de UTB op zich wel terecht? Als het een verschrijving betreft, dan moet u wel betalen.

vi
door videootje - Jul 24, 2014 om 23:32
1 Antwoorden / 1 Vragen

hij is wel terecht mmar we vlogen de 19e terug en de datum staat op de 17e

mahadma
door mahadma - Jul 24, 2014 om 23:40
11537 Antwoorden / 51 Vragen

Als de Uitnodiging tot betalen terecht is, zult u moeten betalen.

Heffingen bij invoer
Als de Douane een navorderingsaanslag oplegt, dan heet dat een UTB (een "uitnodiging tot betaling"). In dat geval bent u bij de douane-advocaat aan het juiste adres. Dat oorzaak van de navordering kan bijvoorbeeld liggen aan de classificatie van de ingevoerde goederen, en daarmee het toepasselijke tarief (het percentage). De UTB kan ook zijn opgelegd omdat een te lage douanewaarde zou zijn opgegeven, of omdat niet de juiste de oorsprong is vermeld en daardoor ten onrechte gebruik zou zijn gemaakt van een tariefpreferentie of tariefcontingent
Het kan ook zijn dat u niet rechtstreeks door de Douane wordt aangesproken, maar dat uw (douane)expediteur of uw vervoerder u aanspreekt.

zoekster
door zoekster - Jul 24, 2014 om 23:40
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Ze zullen uw paspoortnummer enz wel hebben genoteerd, dus ze kunnen zo aannemelijk maken dat u het was en dat dit een verschrijving betreft.
U heeft een overtreding begaan en u zult de boete moeten betalen.