ke
door keltjens Apr 28, 2015 om 17:57
Huishouden & energie

Verkeerde douchewand

Wie heeft negatieve arvaring(en) met Sanidirect??

Order geplaatst en ondertekend bij Sanidirect op 29-6-2014, daarin douchewand besteld van 1.40 mtr. Bij afleveren blijkt deze 1.361/2 te zijn (het luistert enorm nauw, omdat er in de inloopdouche andere tegels liggen, die nu buiten de wand komen te liggen) Sanidirect beroept zich op de zgn 2e overeenkomst ondertekend op 6-7-2014, dat daar de stelmaten in staan, echter aan ons is onherroepelijk gegarandeerd, ook na het tekenen van zgn 2e koopovereenkomst dat de douchewand 1.40 mtr is. Ze willen niet herstellen, noch correcte wand leveren. We hebben € 976,50 voor deze wand betaald. (in de ondertekende zgn 2e overeenkomst staat niet dat eerdere koopovereenkomst(en) zijn komen te vervallen). Sanidirect meet met 2 maten, wat hun het beste uitkomt.
Ik stap nu naar het kantongerecht, omdat Sanidirect haar klanten bedondert

4108 34 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Apr 28, 2015 om 18:07
27632 Antwoorden / 85 Vragen

.....Ik stap nu naar het kantongerecht, omdat Sanidirect haar klanten bedondert.....
Veel suc6 toegewenst.
Heb je een rechtsbijstandverzekering?

tijger1
door tijger1 - Apr 28, 2015 om 18:27
42060 Antwoorden / 21 Vragen

"Negatieve ervaringen met Sanidirect?" Nee, nog nooit iets daar gekocht.

Waarom twee koopovereenkomsten voor één douchewand?

En als het zo nauw luistert, dan gaat men dat toch eerst meten, voordat men koopt?

pi
door pieterwolters - Apr 28, 2015 om 18:39
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Er is dus een afwijking van 2,5%. In de bouw zijn dat hele keurige afwijkingen. Was alles maar zo nauwkeurig....

edrick3
door edrick3 - Apr 28, 2015 om 18:50
27632 Antwoorden / 85 Vragen

[quote=pieterwolters schreef op dinsdag 28 apr 2015, 18:39]Er is dus een afwijking van 2,5%. In de bouw zijn dat hele keurige afwijkingen. Was alles maar zo nauwkeurig....

Vind ik een onzinnige reactie.
Als je een wand van 1.40 meter besteld mag je er van uit gaan dat er ook een wand van 1.40 m geleverd wordt en niet 3 1/2 cm minder of meer.
Soms luistert een afmeting erg nauwkeurig, zoals hier met de tegels.

tenormin
door tenormin - Apr 28, 2015 om 19:36
16826 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=edrick3 schreef op dinsdag 28 apr 2015, 18:50]
Vind ik een onzinnige reactie.
Als je een wand van 1.40 meter besteld mag je er van uit gaan dat er ook een wand van 1.40 m geleverd wordt en niet 3 1/2 cm minder of meer.
Soms luistert een afmeting erg nauwkeurig, zoals hier met de tegels.

Helemaal mee eens. Sanidirect zou toch mensen in dienst moeten hebben met een duimstok, meetlint of wat dan ook. 1.40m is 1.40m; niet meer en zeker niet minder.

zoekster
door zoekster - Apr 28, 2015 om 19:47
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Ik begrijp niet precies hoe het zit met die twee overeenkomsten. Kunt u dat wat beter uitleggen. Staan er verschillende maten in de overeenkomsten. En waarom zijn het er twee?

door 1953 - Apr 28, 2015 om 21:55
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Sanidirect schriftelijk (aangetekend) in gebrekestellen voor een onjuiste uitvoering van de bestelling.

user123
door user123 - Apr 29, 2015 om 10:05
1346 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=edrick3 schreef op dinsdag 28 apr 2015, 18:50][quote=pieterwolters schreef op dinsdag 28 apr 2015, 18:39]Er is dus een afwijking van 2,5%. In de bouw zijn dat hele keurige afwijkingen. Was alles maar zo nauwkeurig....

Vind ik een onzinnige reactie.
Als je een wand van 1.40 meter besteld mag je er van uit gaan dat er ook een wand van 1.40 m geleverd wordt en niet 3 1/2 cm minder of meer.
Soms luistert een afmeting erg nauwkeurig, zoals hier met de tegels.

Wel een beetje onzinnig om bovenstaande reactie als onzinnig te bestempelen.

Ik kan mij voorstellen dat zo'n ruit inderdaad iets kleiner wordt geleverd om problemen in het werk te voorkomen. Wanden zijn niet altijd recht, en tegels zijn niet altijd even strak. En de winkel zal vast niet hebben gegarandeerd dat de wand 1400 mm exact is, eerder de bevestiging dat het om 140 gaat en niet om 130 of 150.

Context is dus belangrijk.

Het lijkt mij eerder dat er sprake is van een ontwerpfout, waarbij geen rekening is gehouden met toleranties. Wanneer dit inderdaad zo precies komt, had men beter eerst de wand uitgepakt en gecontroleerd in het werk.

tijger1
door tijger1 - Apr 29, 2015 om 10:13
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Is deze wand dan speciaal voor u gemaakt?

hansje klein
door hansje klein - Apr 29, 2015 om 10:27
3037 Antwoorden / 62 Vragen

1.40 meter is 1.40 meter

Toleranties natuurlijk geen boodschap aan, dan had er bij de maatgeving ca. 1.40 moeten staan. Het verhaal met de twee orders snap ik ook niet. TS vraagt verder ook niets, maar kondigt aan naar de rechter te gaan......een topic om frustraties te deponeren mag ook!

......wordt later dus vervolgd?

koekeloer
door koekeloer - Apr 29, 2015 om 11:15
562 Antwoorden / 18 Vragen

Wat is nu Uw vraag hier ?

ke
door keltjens - Apr 29, 2015 om 11:30
4 Antwoorden / 1 Vragen

'Dank voor de 'levendige' discussies, altijd goed om te lezen.
Sanidirect is alleen maar gebaat bij verkopen en verkopen, garantie, service...kennen ze niet, na Sanidirect de zondvloed.
Het linke ligt inderdaad in de 2 overeenkomsten. Echter wanneer wij de 2e overeenkomst hadden begrepen, waren wij nooit met deze terug naar de winkel gegaan voor uitleg. Ondubbelzinnig werd ons wederom gegarandeerd dat de douchewand 1.40mtr breed was, waarna wij in vertrouwen - immers de originele hadden wij al ondertekend - de zgn. 2e overeenkomst hebben ondertekend. Echter nergens staat dat deze koopovereenkomst in de plaats komt van de eerste koopovereenkomst.
Omdat wij met verschillende vloertegels hebben gewerkt, kan je niet spreken van keurige toleranties.
Het dossier is inmiddels 8 cm dik. Conform artikel 7:22 BW heb ik de koopovereenkomst t.a.v. de douchewand ontbonden en hen verzocht € 976,50 op de rekening terug te storten, dat doen ze dus niet. Maar ook het retourneren van een overbodig artikel € 138,00 betalen ze niet terug.
Artikel 7:22 BW stelt dat je je geld kan terugeisen, indien geen herstel of vervanging mogelijk is of indien verkoper herstel of vervanging weigert. (verkoper weigert, dan wel biedt een nieuwe (2e) wand aan tegen een extra korting) Dus het is aan de rechter hier vonnis te wijzen.

tijger1
door tijger1 - Apr 29, 2015 om 11:43
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Er is nog steeds geen touw aan vast te knopen. Is die wand nu speciaal voor u gemaakt? Waarom tekent u twee overeenkomsten? Wees dan maar blij dat u geen twee douchewanden bezorgd kreeg.

labren
door labren - Apr 29, 2015 om 11:56
862 Antwoorden / 0 Vragen

dit is een zeer onzinnig verhaal , klopt niet helemaal hahahaha

edrick3
door edrick3 - Apr 29, 2015 om 12:04
27632 Antwoorden / 85 Vragen

..... Is die wand nu speciaal voor u gemaakt? .....
Al eens op de site van sanidirect gekeken? Daar staan zo'n 200 inloopdouches vermeld waaronder vele met de standaardmaat van 1.40 m.

ke
door keltjens - Apr 29, 2015 om 12:20
4 Antwoorden / 1 Vragen

Sanidirect heeft mij een 2e koopovereenkomst voorgelegd, achteraf kan ik stellen dat dit met voorbedachte rade was, immers in de 2e koopovereenkomst staan de stelmaten vermeld, doch de verkoper garandeerde ondubbelzinnig dat de wand 1.40 mtr. was. In het kader van de 1ste overeenkomst, ondertekend zag ik geen probleem om nogmaals - en na ondubbelzinnige bevestiging - deze overeenkomst ook te ondertekenen. Ik spreek van een 2e koopovereenkomst, want nergens staat dat de overeenkomsten een onherroepelijk geheel vormen met elkander.

Leg mij uit waarom mijn verhaal onzinnig is en wat er niet aan klopt, wellicht kan ik wat leren!!!!

labren
door labren - Apr 29, 2015 om 12:27
862 Antwoorden / 0 Vragen

omdat als je iets gaat bouwen je altijd eerst je materialen in huis moet hebben omdat er altijd een afwijking is in het materiaal , hahahaha ik heb 50 jaar in de bouw gewerkt dus weet er alles van

tijger1
door tijger1 - Apr 29, 2015 om 12:56
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dus u hebt blijkbaar twee douchewanden gekocht.;-))

Waarom twee overeenkomsten tekenen voor één douchewand?

ma
door marleenvanh - Apr 29, 2015 om 13:05
451 Antwoorden / 1 Vragen

Dan zou meneer (of mevrouw - lol) Labren m.i. dus helemaal moeten weten dat in sommige gevallen 3 cm wel degelijk uitmaakt!!

ke
door keltjens - Apr 29, 2015 om 13:31
4 Antwoorden / 1 Vragen

Labren, ooit gehoord van de klok horen luiden....
Alles kwam binnen op 9-2-2015, maar doordat Sanidirect zelf schade aan de douchwand verrichtte, bleef de douchewand ter omruiling in de verpakking staan. De ingehuurde lui moesten door, anders kostte dat ook weer geld.

Bovendien hebben wij een douchewand van 1.40mtr besteld en niets anders.

wimmi20
door wimmi20 - Apr 29, 2015 om 15:54
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Sanidirect biedt aan een nieuwe wand te leveren met korting.
Kennelijk neemt men dus de verkeerde wand terug.
En nog kennelijker : Sanidirect geeft toe dat ze wel een wand kunnen leveren van 140 cm.
Dusss is de geleverde wand een fout van Sanidirect.
Overigens : ik zag op een site een douchewand voor 329 euro waarvan men de maten kan veranderen door inschuiven.
De maten waren van 137 tot 141 cm veranderbaar met een simpele handeling.
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++=========

=keltjens schreef op woensdag 29 apr 2015, 11:30:
Artikel 7:22 BW stelt dat je je geld kan terugeisen, indien geen herstel of vervanging mogelijk is of indien verkoper herstel of vervanging weigert. (verkoper weigert, dan wel biedt een nieuwe (2e) wand aan tegen een extra korting) Dus het is aan de rechter hier vonnis te wijzen.

aurora1
door aurora1 - Apr 29, 2015 om 16:04
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Het is mij ook nog niet duidelijk waarom er een 2e koopovereenkomst over kennelijk die wand is opgesteld en getekend.

vr1944
door vr1944 - Apr 29, 2015 om 16:30
1210 Antwoorden / 5 Vragen

Wie heeft negatieve arvaring(en) met Sanidirect??

Zo te lezen ben je de enige met slechte ervaringen met dit bedrijf
je bent de enige die beweerd dat dit bedrijf de boel bedonderd.
Na het lezen van je warrige verhaal kan ik er ook geen touw aan vastknopen.

user123
door user123 - Apr 29, 2015 om 23:29
1346 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=aurora1 schreef op woensdag 29 apr 2015, 16:04]Het is mij ook nog niet duidelijk waarom er een 2e koopovereenkomst over kennelijk die wand is opgesteld en getekend.

De manier van communiceren verklaart in elk geval het dossier van 8 cm...

ke
door keltjens - Apr 30, 2015 om 14:06
4 Antwoorden / 1 Vragen

Als je het niet zelf meemaakt, is het wellicht wat lastig om te begrijpen, ook al doe je je best vr1944
Maar om nou een conclusie te trekken, zonder dat je echt de materie kent (beetje lastig om een dossier van 8cm op dit forum te zetten is een tikkeltje te naïef. Ik wijd hier dan ook verder geen antwoord aan.

Cookies
door Cookies - Apr 30, 2015 om 14:15
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=keltjens schreef op donderdag 30 apr 2015, 14:06]Als je het niet zelf meemaakt, is het wellicht wat lastig om te begrijpen, ook al doe je je best vr1944
Maar om nou een conclusie te trekken, zonder dat je echt de materie kent (beetje lastig om een dossier van 8cm op dit forum te zetten is een tikkeltje te naïef. Ik wijd hier dan ook verder geen antwoord aan.

Er is nu al een paar keer gevraagd waarom er 2 overeenkomsten zijn afgesloten. Zou erg handig zijn voor een juiste beantwoording als daar eens antwoord op kwam.

pino123
door pino123 - Apr 30, 2015 om 15:36
2763 Antwoorden / 14 Vragen

Als in de eerste overeenkomst wordt gesteld dat er een douchewand van 140cm geleverd wordt, waarom dan inderdaad de tweede overeenkomst?

Dat er iets verschil in 140cm glas zit kan ik mij voorstellen, 3,5cm is onzinnig wat Labren ook brult. Ik weet niet in welke bouwbedrijf hij gewerkt heeft, maar ik zou er zeker niet akkoord meegegaan zijn. Een 0,5cm kan ik mij nog voorstellen, maar 3,5cm onzin.

wimmi20
door wimmi20 - Apr 30, 2015 om 16:39
2154 Antwoorden / 7 Vragen

[quote=pino123 schreef op donderdag 30 apr 2015, 15:36]

Dat er iets verschil in 140cm glas zit kan ik mij voorstellen, 3,5cm is onzinnig wat Labren ook brult. Ik weet niet in welke bouwbedrijf hij gewerkt heeft, maar ik zou er zeker niet akkoord meegegaan zijn. Een 0,5cm kan ik mij nog voorstellen, maar 3,5cm onzin.

wimmi20
door wimmi20 - Apr 30, 2015 om 16:43
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Pino,
ook een 1/2 cm te kort valt niet te tolereren.
De wand moet nl. vastgekit worden aan de tegels.
En dan is een 1/2 cm al teveel.
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++=========

quote=pino123 schreef op donderdag 30 apr 2015, 15:36]Als in de eerste overeenkomst wordt gesteld dat er een douchewand van 140cm geleverd wordt, waarom dan inderdaad de tweede overeenkomst?

Dat er iets verschil in 140cm glas zit kan ik mij voorstellen, 3,5cm is onzinnig wat Labren ook brult. Ik weet niet in welke bouwbedrijf hij gewerkt heeft, maar ik zou er zeker niet akkoord meegegaan zijn. Een 0,5cm kan ik mij nog voorstellen, maar 3,5cm onzin.

tijger1
door tijger1 - Apr 30, 2015 om 17:26
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Die wand wordt niet vastgekit aan de tegels. Voor het vastzetten wordt een strip gebruikt in een U vorm. En uiteraard moet er wel speling zijn, want ook niet elke wand is volkomen glad en staat haaks op de vloer.

wimmi20
door wimmi20 - Apr 30, 2015 om 19:22
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Tijger,
uw verhaal klopt niet.
Ga naar badkamermarkt.nl, en naar Diessen disign.
Daar wordt in een filmpje uitgelegd hoe je een douchewand monteert.
En daar ziet Tijger dat er strips worden gebruikt die met kit worden afgedicht om het geheel 'waterdicht' te maken.
Komt u nog even terug om Wimmi gelijk te geven ?

tijger1
door tijger1 - Apr 30, 2015 om 19:33
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dacht het niet @Wimmie20.

Afgezien daarvan zijn er veel verschillende systemen.

Oz
door Oz - Feb 9, 2016 om 09:01
2 Antwoorden / Vragen

Zelfde probleem gehad met sanidirect. Wand van 80 cm besteld. Zowel op tekening als op contract word er 80 cm aangegeven. Heel de badkamer verbouwd aan de hand van de tekening. En toen de douchewand gemonteerd moest worden kwamen we er achter dat de wanden ruim 5,5 cm te kort zijn. Gebeld met klantenservice en deze gaven de aannemer de schuld en t was op te lossen met een wand op maat gemaakt maar de meerprijs mocht de klant betalen. Ze vonden het vrij normaal om iets te leveren wat niet afgesproken was. Ik vind het vrij normaal dat een douchewand een stelmaat heeft maar dan moet de maat wel in de stelmaat voorkomen in de maat die is afgesproken. Dus als je 80 cm afspreekt kan je een stelmaat hebben van 78,5- 80,5 zoals de wand die we uiteindelijk moesten halen zoals bij de hornbach. Maar voor sanidirect was een stelmaat van 74,5 tot 76,5 vrij normaal als er 80 word afgesproken. Wat een flutbedrijf!
Wat is de uitslag en oplossing geweest bij u?

Oz
door Oz - Feb 9, 2016 om 09:04
2 Antwoorden / Vragen

En er is niks onzinnigs aan uw verhaal hoor? Ik werk zelf ook al jaren in de bouw en er is niks wat logischer is dan leveren wat je belooft!