ch
door ch13l May 5, 2015 om 11:17
Computers & telefonie

Verkeerde telefoon

Hallo iedereen.Ik was toe aan een nieuwe abbo en heb toen de samsung galaxy s6 edge gepre-orderd bij vodafone. Ik zou daar een oplaadmat en een clear cover bij krijgen. Ongeveer een week voordat ik de telefoon binnen zou krijgen kreeg ik nog een mail dat ik gratis 1 gb extra p/m zou krijgen en 6 maanden napster. En dat voor 47 euro p/m. Op 10 April werd het pakket bezorgd en wat schetst mijn verbazing. Er zit een gewone s6 in. Kan gebeuren zou je zeggen. Het was al na 6 uur dus de klantenservice was al gesloten, dus zaterdagochtend even via vodafone.nl een chat gestart met iemand van de helpdesk en die zei dat het geen probleem was en dat ik deze aangetekend retour kon sturen en dat de goede dan snel mijn kant op zou komen. Zo gezegd, zo gedaan. Na 11 dagen ging ik eens bellen waar hij bleef want mijn nieuwe abbo was wel ingegaan.(Zonder de extra gb en napster). Ik kreeg daar na 3 kwartier in de wacht te hebben gestaan het antwoord dat er een storing zou zijn geweest en dat deze order enkel geannuleerd kon worden en dat dat een week of 6 gaat duren. Ik stelde de vraag of het niet gewoon mogelijk is de goede telefoon op te sturen want ze hadden op 14 april de andere telefoon al binnen gekregen. Dat hebben ze toen bevestigd. Dat was niet mogelijk en de extra´s van de pre/order was ik ook kwijt. Ik moest maar een nieuwe order plaatsen en daar kon ik het mee doen. Ik heb toen een klachtenformulier ingevuld. Ik kreeg netjes de mail dat deze klacht in behandeling was genomen en dat ik op een link kon drukken om te zien hoever ze met mijn klacht waren. Maar als ik daar op druk dan staat er dat er geen vragen-klachten zijn. Een week later belde ik nog eens met de helpdesk en toen kreeg ik te horen dat mijn order on hold was gezet om een of andere vage rede. De goede telefoon kon pas worden opgestuurd wanneer ze de nieuwe telefoon binnen hadden. Maar de extra kosten voor de nieuwe telefoon zouden verrekend worden op mijn eerste maand van mijn nieuwe abbo. Maar dat is ook niet gebeurd, dus de telefoon is wel retour anders had ik de bijbetaling voor de telefoon ook wel gehad. Op mijn antwoord dat de telefoon de 14e alweer retour was en dat ik daar bewijs van heb kreeg ik het antwoord dat zij ook niks kon betekenen. Ik betaal nu dus al een tijdje voor een abbo waar een telefoon bij hoort die ik niet heb. Ik mis zelfs nog meer dingen. Als vodafone gewoon de goede telefoon had opgestuurd nadat de andere binnen was had ik van die paar dagen een hogere abbo en aangetekende retourkosten (8,60) geen punt gemaakt. Wat kan ik hieraan doen? Ze beweren dat de extra kosten worden geretourneerd maar ik geloof er niks van. Ik van alle documenten foto's gemaakt.

897 7 Rapporteer

ho
door hopetobehelping - May 5, 2015 om 13:49
1289 Antwoorden / 0 Vragen

Beste ch13l,

de klantenservice van Vodafone heeft niet een echt goede naam.
Uit uw vraag lees ik dat Vodafone simpelweg de gemaakte afspraken niet nakomt, u teveel geld in rekening brengt en u simpelweg aan het lijntje houd.
Als de leverancier niet levert en zijn afspraken niet nakomt kunt u het volgende doen, klik hier.

Als ik u was zou ik gewoon de contract verlenging annuleren (Vodafone komt de gemaakte afspraken niet na) en zeggen dat u uit gaat zien naar een nieuwe telecom aanbieder en op gaat zeggen (hoeft u dan nog niet meteen te doen). U mag gerust boos worden (dan komt u wellicht door de 1e lijn van de helpdesk heen die compleet waardeloos is). Als u dreigt op te zeggen en u komt voorbij de 1e lijn van de helpdesk dan is er vaak wel meer mogelijk. Het door u teveel betaalde bedrag moet u uiteraard ook terug eisen.

De keuze is aan u, Vodafone is niet de enige telecom aanbieder (mocht u een andere telecom aanbieder kiezen let dan wel op de bereikbaarheid op voor u belangrijke gebieden).
Ik zou wel in actie komen als ik u was, de mooie zoete praatjes zou ik niet meer slikken. Het is natuurlijk volstrekt waardeloos wat Vodafone u flikt.

akkerdistel
door akkerdistel - May 5, 2015 om 17:34
1790 Antwoorden / 3 Vragen

Kun je helemaal niets aan doen, ook jij gaat ze bij Vodafone niet op andere gedachten brengen dat klanten in één keer helpen efficiënter, klantvriendelijker en bovenal goedkoper is.

Zie hierboven wat te doen, vergeet niet op tijd uw abonnementskosten te storneren.

Let op; Vodafone gaat je overigens nog mededelen dat de telefoon nooit retour gekomen is (ook al zegt de correspondentie dat dit wel zo is). Laat je hierdoor niet van de wijs brengen, ontvangstbevestiging van PostNL zegt helemaal niets, echter je hebt het op hun voorwaarden zo verzonden (hopelijk heb je dit op schrift) daarmee is het hun probleem wanneer deze nooit aangekomen is, laat je dit niet in de schoenen schuiven door Vodafone (en hun incassobureau).

vodafonewebcare
door vodafonewebcare - May 6, 2015 om 08:39
779 Antwoorden / 0 Vragen

Beste ch13l,

Ik wil u graag verder helpen. Wilt u uw klacht en onderstaande gegevens e-mailen naar webcare.nl@vodafone.com met als onderwerp: "kassa | ch13l | 5 mei 2015 | verkeerde telefoon"?

Gegevens:
- naam
- mobiele nummer
- klantnummer
- adres, postcode en woonplaats
- geboortedatum
- de laatste 4-cijfers van uw bankrekeningnummer

Met vriendelijke groet, Astrid

Vodafone 24/7 Web Crew

ch
door ch13l - May 8, 2015 om 16:48
2 Antwoorden / 1 Vragen

Beste Astrid,

Ik heb meer dan 48 uur geleden alles aan je doorgemaild. (klacht en alle info die je wilde + de bewijzen van alle benogdigde info). Beetje jammer dat er totaal niet gereageerd word. Ik denk dat ik mijn advocaat maar erbij ga halen. Misschien kan ik ook nog die kosten op jullie verhalen.

zoekster
door zoekster - May 8, 2015 om 17:27
10965 Antwoorden / 34 Vragen

[quote=ch13l schreef op vrijdag 8 mei 2015, 16:48]Beste Astrid,

Ik heb meer dan 48 uur geleden alles aan je doorgemaild. (klacht en alle info die je wilde + de bewijzen van alle benogdigde info). Beetje jammer dat er totaal niet gereageerd word. Ik denk dat ik mijn advocaat maar erbij ga halen. Misschien kan ik ook nog die kosten op jullie verhalen.

Mensen die uitgenodigd worden, word je geloof ik binnen een week geholpen. Als je Vodafone zonder uitnodiging via de webcare benaderd duurt het een maand.

Het is een suffe bende daar bij Vodafone.

ch
door ch13l - May 8, 2015 om 17:40
2 Antwoorden / 1 Vragen

Beste zoekster,

Dank voor je reactie. Ik ben ondertussen een maand verder, 4 telefoongesprekken meerdere klachten via vodafone.nl die gewoon nadat ze verzonden zijn nergens meer te vinden zijn. meerdere chats met vodafone mensen en ik kan zo nog wel ff doorgaan. Als je al tijden een klant bent en nog nooit een betaling gemist heeft, voel je je aardig in de zeik genomen. Ik moest een nieuw toestel (ouwe lag letterlijk aan barrels. Eigen schuld) en degene die ik bestelde bij een webwinkel (zal geen reclame maken) was het net niet om de tijd te overbruggen tot ik hopelijk de s6 edge heb. Die stuurde ik na 2 dagen retour. De dag erna kreeg ik een mail dat ze hem binnen hadden (niet eens aangetekend). Een half uur later dat ze hem bekeken hadden en dat ik mijn geld terug kreeg binnen 5 werkdagen. Het stond er zelfs na 2 dagen al op. Dat is gewoon topservice. Zo hoort het te gaan vind ik. Niet aan het lijntje gehouden worden met onzinverhalen.

vodafonewebcare
door vodafonewebcare - May 11, 2015 om 09:07
779 Antwoorden / 0 Vragen

Beste ch13l,

We doen ons best om zo snel mogelijk te reageren op e-mails. Ik heb zojuist gereageerd op uw e-mail.

Als u verdere vragen of opmerkingen heeft kunt u reageren op mijn e-mail.

Met vriendelijke groet, Rachelle

Vodafone 24/7 Web Crew