jo
door johankrol Oct 29, 2012 om 16:15
Huishouden & energie

Verkoop contracten BDR containerreiniging

Vorig jaar november/december werden wij aan de deur bezocht door een verkoper van BDR containerreiniging. Hij had een mooie service voor een mooi tarief.

Deze verkoper had mij zo goed als overtuigd, waarna ik hem nog vroeg naar de contractvoorwaarden. Ik wilde namelijk nergens aan vast zitten. Hij zei tegen mij dat ik een jaarcontract had wat daarna automatisch beëindigd zou worden. Op het formulier wat ik moest tekenen stond echter vermeld dat het abonnement stilzwijgend verlengd zou worden. Deze jongen zei dat dit nog een oud aanvraagformulier was, aangezien de regelgeving mbt opzeggingen en contracten sinds kort aangescherpt was. Hier kon ik mij het een en ander van herinneren wat het verhaal plausibel voor mij maakte.

Vandaag bekeek ik mijn rekening en zag ik dat ze voor een kwartaal hebben afgeschreven. Hierna ging ik reklameren bij de klantenservice. Zij gaven aan dat dit nou eenmaal op het formulier stond en dat dit gangbaar is en dat ik gewoon moet betalen. Bij de melding dat ik wilde opzeggen werd mij doodleuk verteld dat ik hiervoor een brief moest sturen.

Is er iets wat ik hieraan kan doen? Heb inmiddels een mail gestuurd met het verzoek om op te zeggen. Ik kreeg daarop vrolijk terug dat ik zelf maar moest bellen met hun en dat ik schriftelijk kon opzeggen.

Iemand tips/ideeen?

4008 51 Rapporteer

zwemmer
door zwemmer - Oct 29, 2012 om 17:46
2638 Antwoorden / 35 Vragen

Ik ben van mening dat de wetgeving zwaarder weegt dan een voorwaarde op een oud formulier. De geldigheid van het formulier zou vervallen moeten zijn. Of het gangbaar is dat er verouderde formulieren gebruikt worden betwijfel ik zeer. Wijs BDR daarop in een schrijven.

Zwemmer

sl
door slinky - Nov 9, 2012 om 00:11
3 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi,

Lees dit topic even door:
http://kassa.vara.nl/vraag-beantwoord/vraag/vadetail/klachten-over-bdr-container-reiniging-huisvuil-klikos/cpagina/0/?vHash=c749c73j&tx_varakassalib[todo]=submit&cHash=cfb666451b2363c88a3557a9bb66034a
Hier zie je op de laatste pagina dat Omroep MAX hier mee bezig is, dus ook goed om daar even contact mee op te nemen!

En op TROS Radar is ook een hele hoop te lezen:
http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic.php?f=89&t=58275&sid=43a55d536165dc6c25ea2f30740dea01

Ik ben er helaas ook in gestonken. Ik raad je in ieder geval een om een aangetekende brief naar ze te versturen, zonder dat heb je nooit een poot om op te staan.

jolijn nr.2
door jolijn nr.2 - Nov 9, 2012 om 08:29
355 Antwoorden / 1 Vragen

Als je een mail terug hebt ontvangen is je opzegging in elk geval aan gekomen!
Stuur 'm nog een keer terug met de boodschap dat je hun mail als bevestiging van opzegging beschouwt. Zet er in dat je dit tevens (op hun verzoek) per reguliere post verstuurd.

hutch
door hutch - Dec 12, 2012 om 14:07
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Er worden een paar malafide bedrijven onder de loep genomen, o.a. het ***'bedrijf' BDR Containerreiniging.

Zie: Meldpunt.tv

(Met dank aan: Sara1960)

mi
door misterzuinig - Dec 13, 2012 om 17:35
22 Antwoorden / 2 Vragen

Ik kreeg vandaag zomaar een brief van BDR containerreiniging met stickers voor op de container, terwijl ik helemaal niets heb getekend. Ik heb hun daarover gebeld en ze zouden mij een kopie van het contract sturen. Aan de telefoon heb ik BDR containerreiniging uitgescholden voor oplichters en criminelen en heb ik gedreigd met Radar en Kassa en om ook naar de rechter te stappen. Volgens hun had ik op 28 november aan de deur getekend, terwijl ik aan het werk was. Aan de hand van de kopie van het contract kan ik zien of de handtekening wel klopt. Wil ik het opzeggen dan moest ik volgens hun naar de BDR containerreiniging een kopie van mijn ID-bewijs sturen, wat eigenlijk bij de wet verboden is.

Wat moet ik nu in dit geval doen?

zoekster
door zoekster - Dec 13, 2012 om 17:45
10965 Antwoorden / 34 Vragen

[quote=misterzuinig schreef op donderdag 13 dec 2012, 17:35]Ik kreeg vandaag zomaar een brief van BDR containerreiniging met stickers voor op de container, terwijl ik helemaal niets heb getekend. Ik heb hun daarover gebeld en ze zouden mij een kopie van het contract sturen. Aan de telefoon heb ik BDR containerreiniging uitgescholden voor oplichters en criminelen en heb ik gedreigd met Radar en Kassa en om ook naar de rechter te stappen. Volgens hun had ik op 28 november aan de deur getekend, terwijl ik aan het werk was. Aan de hand van de kopie van het contract kan ik zien of de handtekening wel klopt. Wil ik het opzeggen dan moest ik volgens hun naar de BDR containerreiniging een kopie van mijn ID-bewijs sturen, wat eigenlijk bij de wet verboden is.

Wat moet ik nu in dit geval doen?

De sticker er weer afhalen en zorgen dat er geen container langs de weg staat als ze langskomen. Verder hoeft u niets te doen. U hoeft niet naar de rechter te stappen, laat BDR maar voor de kosten opdraaien van een rechtsgang. (gaan ze toch niet doen) En absoluut geen kopie van uw ID sturen, dit stelletje criminelen is tot alles in staat.

mi
door misterzuinig - Dec 13, 2012 om 17:50
22 Antwoorden / 2 Vragen

@Zoekster:
De sticker er weer afhalen en zorgen dat er geen container langs de weg staat als ze langskomen. Verder hoeft u niets te doen. U hoeft niet naar de rechter te stappen, laat BDR maar voor de kosten opdraaien van een rechtsgang. (gaan ze toch niet doen) En absoluut geen kopie van uw ID sturen, dit stelletje criminelen is tot alles in staat.

Ik heb de stickers NIET op de containers geplakt. Wat moet ik doen als zij mij een acceptgiro sturen, of zomaar geld van mijn rekening halen?

zoekster
door zoekster - Dec 13, 2012 om 17:53
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Nog even voor de duidelijkheid Omroep Max besteedt vanavond aandacht aan BDR

Uitzending
donderdag 13 december 2012 19:25 uur, Nederland 2

Herhalingen (hh)
zaterdag 15 december 2012 12:25 uur, Nederland 2

@misterzuinig, sorry vergissing over de stickers. Hoe zouden zij geld van uw rekening kunnen halen als ze uw rekeningnummer niet hebben. Neem aan dat u ze dat niet heeft gegeven?
Indien wel, meteen storneren en rekeningnummer BDR blokkeren voor automatische incasso's.

mi
door misterzuinig - Dec 13, 2012 om 18:01
22 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=zoekster schreef op donderdag 13 dec 2012, 17:53]Nog even voor de duidelijkheid Omroep Max besteedt vanavond aandacht aan BDR

Uitzending
donderdag 13 december 2012 19:25 uur, Nederland 2

Herhalingen (hh)
zaterdag 15 december 2012 12:25 uur, Nederland 2

@misterzuinig, sorry vergissing over de stickers. Hoe zouden zij geld van uw rekening kunnen halen als ze uw rekeningnummer niet hebben. Neem aan dat u ze dat niet heeft gegeven?
Indien wel, meteen storneren en rekeningnummer BDR blokkeren voor automatische incasso's.

Mocht ik van BDR containerreiniging een acceptgiro krijgen, moet ik dan dat niet openmaken en 'Retour Afzender' doen? En hoe moet ik bij de ING storneren en het rekeningnummer BDR blokkeren?

zoekster
door zoekster - Dec 13, 2012 om 18:14
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Als u toch een acceptgiro krijgt, dan stuurt u BDR een aangetekende brief waarin staat dat u nooit een contract met ze heeft afgesloten en dat er daarom geen reden is voor betaling. Stuur deze mededeling tevens als gewone brief. Mocht u de aangetekende brief terug krijgen, laat hem dan dicht, dan is het duidelijk dat u er niet mee heeft zitten knoeien, mocht u er ooit mee voor de rechter verschijnen. Bewaar zelf een kopie.
En hoe zit het nu, heeft u BDR uw rekeningnummer gegeven of niet?
Voor storneren en automatische incasso stopzetten kunt u makkelijk googelen. Typ 'storneren" en uw bank in, dan wijst het zich vanzelf.

mi
door misterzuinig - Dec 13, 2012 om 18:21
22 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=zoekster schreef op donderdag 13 dec 2012, 18:14]Als u toch een acceptgiro krijgt, dan stuurt u BDR een aangetekende brief waarin staat dat u nooit een contract met ze heeft afgesloten en dat er daarom geen reden is voor betaling. Stuur deze mededeling tevens als gewone brief. Mocht u de aangetekende brief terug krijgen, laat hem dan dicht, dan is het duidelijk dat u er niet mee heeft zitten knoeien, mocht u er ooit mee voor de rechter verschijnen. Bewaar zelf een kopie.
En hoe zit het nu, heeft u BDR uw rekeningnummer gegeven of niet?
Voor storneren en automatische incasso stopzetten kunt u makkelijk googelen. Typ 'storneren" en uw bank in, dan wijst het zich vanzelf.

Ik hem BDR NIET mijn rekeningnummer gegeven. Maar waarom zou ik voor de rechter kunnen verschijnen? En is het terugsturen van de eventuele acceptgiro met 'Retour Afzender' naar BDR voldoende om daar vanaf te komen? En is het een goed idee om die lui van BDR aan de telefoon met Kassa, Tros Radar en de politie/rechter te dreigen?

zoekster
door zoekster - Dec 13, 2012 om 18:42
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Als u geen rekeningnummer hebt gegeven, dan kan BDR ook niets van uw rekening halen. Omdat u zo uitdrukkelijk vroeg over geld van uw rekening halen, dacht ik dat u misschien wel al wat gegevens aan BDR had gegeven, maar niet uw handtekening had gezet.

De enige manier waarop u voor de rechter zou moeten verschijnen is als BDR blijft volhouden dat u wel een contract bij BDR heeft lopen en ze daarmee naar de rechter zouden stappen. Dat zullen ze niet doen, omdat u niets heeft getekend. En nu blijkt ook nog eens dat ze geen rekeningnummer van u hebben. In feite is er geen enkel bewijs van contact tussen u en BDR.

U kunt dan ook wel volstaan met helemaal niet reageren. U hoeft die rekening zelfs niet terug te sturen. Het enige waarom u per aangetekende brief zou reageren is om u zeker te voelen. Het zou me nl niet verbazen als BDR met incassobureautjes gaat dreigen en dreigen met gerechtelijke stappen.
Echter, u komt behoorlijk agressief over, dus ik denk dat u uw mannetje wel zult staan. Dreigen aan de telefoon is niet nodig, maar op een rustige toon uitleggen dat u ermee in de publiciteit treedt kan geen kwaad. U kunt de acceptgiro terugsturen, hoeft niet, er is toch geen enkel bewijs dat BDR met u een contract heeft afgesloten.

zoekster
door zoekster - Dec 13, 2012 om 19:42
10965 Antwoorden / 34 Vragen

U kunt ook een klacht indienen bij consuwijzer klik hier

mi
door misterzuinig - Dec 13, 2012 om 20:48
22 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=zoekster schreef op donderdag 13 dec 2012, 18:42]Als u geen rekeningnummer hebt gegeven, dan kan BDR ook niets van uw rekening halen. Omdat u zo uitdrukkelijk vroeg over geld van uw rekening halen, dacht ik dat u misschien wel al wat gegevens aan BDR had gegeven, maar niet uw handtekening had gezet.

De enige manier waarop u voor de rechter zou moeten verschijnen is als BDR blijft volhouden dat u wel een contract bij BDR heeft lopen en ze daarmee naar de rechter zouden stappen. Dat zullen ze niet doen, omdat u niets heeft getekend. En nu blijkt ook nog eens dat ze geen rekeningnummer van u hebben. In feite is er geen enkel bewijs van contact tussen u en BDR.

U kunt dan ook wel volstaan met helemaal niet reageren. U hoeft die rekening zelfs niet terug te sturen. Het enige waarom u per aangetekende brief zou reageren is om u zeker te voelen. Het zou me nl niet verbazen als BDR met incassobureautjes gaat dreigen en dreigen met gerechtelijke stappen.
Echter, u komt behoorlijk agressief over, dus ik denk dat u uw mannetje wel zult staan. Dreigen aan de telefoon is niet nodig, maar op een rustige toon uitleggen dat u ermee in de publiciteit treedt kan geen kwaad. U kunt de acceptgiro terugsturen, hoeft niet, er is toch geen enkel bewijs dat BDR met u een contract heeft afgesloten.

Mar kan BDR wel een deurwaarder op mij af sturen? En zou BDR banden hebben met de Vrijmetselarij? Want ik zie in hun logo met die driehoek, de piramide met het Alziend Oog.

hutch
door hutch - Dec 14, 2012 om 10:11
4515 Antwoorden / 29 Vragen

[quote=misterzuinig schreef op donderdag 13 dec 2012, 17:35]Wil ik het opzeggen dan moest ik volgens hun naar de BDR containerreiniging een kopie van mijn ID-bewijs sturen, wat eigenlijk bij de wet verboden is. Wat moet ik nu in dit geval doen?
Pas op voor deze hoogst malafide 'onderneming', die met allerlei trucs en leugens de boel probeert te besodemieteren.

Mogelijk is het vragen om een kopie van uw id-bewijs op te sturen weer een 'nieuwe' methode om achter uw handtekening te komen en te kopiëren naar een fake-contract.
Dit ***'bedrijf' is tot alles toe in staat. PAS OP!

NOOIT een kopie naar dit of een (dergelijk) 'bedrijf' sturen.

Onvoorstelbaar dat dit malafide 'bedrijf' nog steeds door kan gaan.

Buiten dit alles zijn zij ook nog eens laf en achterbaks. Zij durven (!) hier niet eens te reageren. Als er een lijst opgesteld kon worden van malafide 'ondernemingen' stond dit ***'bedrijf' bovenaan.

Indien u zeker weet dat u geen overeenkomst met dit 'bedrijf' heeft afgesloten, zou ik überhaupt totaal niet (meer) reageren. Maar ja, dan moet u wel sterk in uw schoenen staan.

"Mar kan BDR wel een deurwaarder op mij af sturen? En zou BDR banden hebben met de Vrijmetselarij? Want ik zie in hun logo met die driehoek, de piramide met het Alziend Oog."

U moet nergens bang voor zijn. Dit malafide 'bedrijf' kan helemaal niets. En al helemaal geen deurwaarder op u afsturen. Een deurwaarder komt pas 'om de hoek' kijken na een gerechtelijke uitspraak. Het enige wat die malafide club kan doen is een (obscuur) incassobureautje op u afsturen. Wat dit laatste betreft: een bonafide incassobureau kent zijn klanten en zal, aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid, niet mee werken aan die leugens van dit clubje.

Voor de rest heeft Zoekster ook goede tips gegeven. Aan u de keus.

Sterkte en succes verder, gr. Hutch

mi
door misterzuinig - Dec 14, 2012 om 10:30
22 Antwoorden / 2 Vragen

En kan ik d.m.v. een aangetekende brief het 'contract' opzeggen? Is dat wel zo verstandig, want op de aangetekende brief staat dan wel mijn handtekening die BDR zou kunnen misbruiken. Op de stickers voor op de containers staat een nummer dat begint met 570758, dat nummer zou ik dan in de angetekende brief moeten vermelden.

zoekster
door zoekster - Dec 14, 2012 om 10:44
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Nee, geen handtekening op die aangetekende brief, dit bedrijf doet aan handtekening vervalsing blijkt uit de uitzending. Gewoon een kruis onderaan zetten.
Maar ook de aangetekende brief is niet nodig, want er is geen enkel bewijs van contact, ze hebben zelfs uw rekeningnummer niet. Bovendien heeft u het over een contract opzeggen, dat is alweer een fout. U zou alleen maar fouten maken met zo'n brief.

Laat het gewoon zitten!
Mocht er een incassobureau worden ingeschakeld, dan kunt u altijd met hun in contact treden.
Meld deze klacht bij consuwijzer, al eerder naar verwezen in een post. Die zijn op zoek naar klachten over dit bedrijf.

Als u zo graag hier nog meer energie aan wil besteden gaat u BDR gewoon ieder uur bellen met hoe schandalig u het vindt hoe u wordt behandeld. Leef u uit!

mi
door misterzuinig - Dec 14, 2012 om 10:58
22 Antwoorden / 2 Vragen

En al deze klachten over BDR kunnen wij ook indienen bij Tros Radar, Tros Opgelicht en bij Kassa. Dan komt dat oplichtersbedrijf BDR ook in die uitzendingen aan bod.

Ik heb BDR gevraagd om een kopie van het contract. Staat daar een valse handtekening op, dan doe ik aangifte bij de politie wegens oplichting. Heeft het zijn om ook de Tweede Kamerfracties van de VVD, PvdA en het CDA aan te schrijven over deze wanpraktijken van BDR?

hutch
door hutch - Dec 14, 2012 om 12:48
4515 Antwoorden / 29 Vragen

[quote=misterzuinig schreef op donderdag 13 dec 2012, 17:35]Ik kreeg vandaag zomaar een brief van BDR containerreiniging met stickers voor op de container, terwijl ik helemaal niets heb getekend. Volgens hun had ik op 28 november aan de deur getekend, terwijl ik aan het werk was.
U heeft niets getekend, u heeft dus helemaal GEEN overeenkomst.
Als u GEEN overeenkomst heeft, hoeft u dus ook niets op te zeggen.

Maar zoals eerder gezegd, indien zij op uw brief niet reageren, kunt u misschien beter (gezien een bepaalde angst van u jegens dit 'bedrijf') er toch nog één (!) aangetekende brief aan wagen (met ontvangstbevestiging) en daarin klip en klaar schrijven, dat u GEEN overeenkomst met hen heeft en verder geen contact meer wenst te hebben. Mocht dat 'bedrijf' menen wel een overeenkomst met u te hebben, geef hen dan aan binnen uiterlijk 2 weken met keihard bewijs te komen. Dit hoeft niet met vriendelijke woorden. Eisen en vorderen.

Hopelijk bent u niet gevoelig voor al die loze dreigementen van dat malafide 'bedrijf'.
Zij blijven maar door gaan en elk slachtoffer die wel betaald door toedoen van hun dreigementen, is maar weer mooi meegenomen. U wordt als het ware gewoon uitgelachen indien u wel betaald.

Wat dat 'bedrijf' doet is gewoon valsheid in geschrifte en levert een misdrijf op. En dan ook nog eens zich verstoppen achter hun 'wervers'. Hoe achterbaks kan men zijn.

mi
door misterzuinig - Dec 14, 2012 om 13:00
22 Antwoorden / 2 Vragen

Maar hoe moet ik bewijzen dat ik op 28 november jl. niet thuis, maar op mijn werk was, toen de werver van BDR bij mij aan de deur kwam?

En mag ik in de aangetekende brief ook bedreigingen naar BDR toe uiten, of ben ik dan zelf strafbaar?

zoekster
door zoekster - Dec 14, 2012 om 13:03
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Stel niet van die domme vragen, ik krijg de indruk dat u het erom doet. U heeft genoeg uitleg gehad.

mi
door misterzuinig - Dec 14, 2012 om 13:23
22 Antwoorden / 2 Vragen

Voor diegenen die een brief naar BDR containerreiniging willen toesturen zonder daar zelf postzegels op willen te plakken, kan op http://www.antwoordnummer.nl/zoeken.php?zoek=BDR+Containerreiniging&zoeken=antwoordnummer&submit=zoeken het antwoordnummer van BDR gebruiken. Deze luidt als volgt:

[quote]BDR Containerreiniging Antwoordnummer 16026 4730 WN Oudenbosch
BDR Containerreiniging Antwoordnummer 100 3260 VB Oud-Beijerland

hutch
door hutch - Dec 14, 2012 om 13:25
4515 Antwoorden / 29 Vragen

U mag geen bedreigingen uitten en u hoeft niet te bewijzen dat u niet thuis was........

Verder nog 'moeilijke' vragen?

mi
door misterzuinig - Dec 14, 2012 om 13:32
22 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=hutch schreef op vrijdag 14 dec 2012, 13:25]Verder nog 'moeilijke' vragen?

Is het een mooie methode om BDR flink de voet dwars te zetten door gebruik te maken van de bovenstaande antwoordnummers? Want zij moeten dan betalen voor de post die zij ontvangen. Als alle gedupeerden dat doen via het antwoordnummer van BDR, zal BDR wel een flinke les leren.

hutch
door hutch - Dec 14, 2012 om 13:36
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Zie: Uitzending gemist

(mocht deze link niet goed werken, bijv. -verbinden met videoserver mislukt-, dan kunt u proberen om via '' die uitzending te downloaden op uw laptop/pc.)

Gezien de uitzending over dit malafide 'bedrijf'? Ze doen de deuren op slot en doen net of ze de filmploeg niet zien...... Hebben ze wat te verbergen? Uiteraard niet...... of?

Het is wel grappig om te zien en te horen hoe die (zogenaamde) woordvoerder (terwijl hij zegt: "ik geef geen toestemming om te filmen bij mij" niet gefilmd wil worden. Woorvoerder? Duidelijk DE eigenaar van dit malafide 'bedrijf'. Later wil hij niet in beeld komen...... Waarom niet, Hij heeft toch niets te verbergen? Hij spreekt zelfs over: "een goed gezond bedrijf".

En dan die uitspraken van hem. Hieronder een kleine opsomming m.b.t. de geplaatste valse handtekening door een 'werver' van hen:

"Ik sluit het niet helemaal uit, het is voorgekomen in het verleden en wij nemen dan ook onmiddellijk afscheid van dat soort wervers."
Jaja, afscheid nemen van dat soort wervers....... En nu maar hopen dat wij dat geloven.

"Ja dat is duidelijk, dit is geen klant meer van mij" - - "Deze klant is, als zij dat willen, geen klant meer."
Dus duidelijk de eigenaar! En hoezo 'geen klant meer van mij'? Die mevrouw is nog nooit klant geweest! Punt uit! En begrijpt die vent nog niet, dat zij inderdaad geen klant willen ZIJN / WORDEN?

"Dit gaan wij per direct opzeggen"
Er valt helemaal NIETS op te zeggen! Er valt pas wat op te zeggen, als er een overeenkomst is afgesloten.

"Het heeft aan onze kant natuurlijk ook de gevolgen dat als dat waar blijkt te zijn, dat gevolgen heeft voor de werver in kwestie."
Uiteraard weet de eigenaar niet wat die 'werver' uitvreet.......... Ook niet als er zeer vele telefoontjes binnen komen met klachten. Dan nog 'begrijpt' de eigenaar er helemaal niets van......

"En dat zit je toch aan mensen hun inkomen"
Ja natuurlijk, als die 'wervers' het helemaal eerlijk spelen, 'verdienen' zij geen rooie cent. De meesten onder ons willen namelijk eerst goed overleggen/nadenken en googelen.
En wat zien zij dan allemaal over dit 'bedrijf'.....? Juist: dit dus.

"We zijn gewoon een goed gezond bedrijf die graag onze diensten verkopen."
Hier schoot ik helemaal in de lach......

Iedereen moet zo langzamerhand toch gewaarschuwd zijn....... Komt er zo'n 'werver' aan de deur, direct de deur weer dicht doen. Laat u nier verleiden, anders wordt het 'lijden'.

mi
door misterzuinig - Dec 15, 2012 om 15:01
22 Antwoorden / 2 Vragen

Ik heb vandaag het kopie van het valse contract gekregen. Er staat inderdaad een valse handtekening op en de rekeningnummer op het contract klopt ook niet eens. Dit is valsheid in geschrifte en ik doe zeker aangifte bij de politie.

zoekster
door zoekster - Dec 15, 2012 om 15:04
10965 Antwoorden / 34 Vragen

[quote=misterzuinig schreef op zaterdag 15 dec 2012, 15:01]Ik heb vandaag het kopie van het valse contract gekregen. Er staat inderdaad een valse handtekening op en de rekeningnummer op het contract klopt ook niet eens. Dit is valsheid in geschrifte en ik doe zeker aangifte bij de politie.
Verschrikkelijk wat een bedrijf, meld je dit ook bij consuwijzer? Als ze genoeg klachten krijgen, kunnen ze onderzoek doen naar dit bedrijf en zelfs boetes opleggen.

mi
door misterzuinig - Dec 15, 2012 om 15:40
22 Antwoorden / 2 Vragen

Via het contactformulier op http://www.bdr.nu/contact/ kan BDR vertellen dat het 'contract' vals is. Mag ik BDR ook vertellen dat ik aangifte bij de politie ga doen en is het wel zo verstandig om op dat formulier je email adres te vermelden?

hutch
door hutch - Dec 15, 2012 om 15:40
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Wedden dat dit malafide 'bedrijf' weer de schuld geeft aan een 'werver' en dat zij er zelf niets aan kunnen doen?

Leugen op leugen op leugen op......... enz. enz.

Voor laten komen die zaak. Maar dan wel door henzelf, via een één of ander obscuur incassobureautje, in gang gezet. Dus zelf passief blijven. Hier trapt geen rechter in.
Dan mogen zij ook nog eens de kosten van die rechtzaak betalen.

Nu maar hopen dat dit malafide 'bedrijf' weer (!!) failliet gaat.

Ik neem aan dat velen die uitzending gezien hebben. Zelf kruipt dat figuur, de eigenaar van dat malafide clubje, in de huid van slachtoffer.

Is er nu helemaal geen EX-werknemer die hier uit de doeken doet, hoe zijn/haar voormalige 'werkgever' te werk gaat? En dan doel ik op afspraken maken hoe (o.a.) een 'werver' te werk moet gaan.

Of is de angst zo groot (d.m.v. bedreigingen) dat dit niemand aandurft?

Zelf durft hij niet in beeld en al helemaal niet spontaan te reageren. Dat zegt alles al over dat figuur. Ik noem dat laf (= niet moedig, bang, lafhartig).
Maar wel onschuldige slachtoffers maken met als enig doel: zoveel mogelijk geld af troggelen d.m.v. list en bedrog.

mi
door misterzuinig - Dec 15, 2012 om 15:51
22 Antwoorden / 2 Vragen

In ieder geval heb ik een kopie van mijn ID-kaart en een kopie van mijn bankpasje naar ConsuWijzer gestuurd om aan te tonen dat het contract van BDR vals is.

mi
door misterzuinig - Dec 15, 2012 om 16:54
22 Antwoorden / 2 Vragen

Vervolg:

Moet ik ook de ING inlichten dat er op het BDR-contract een valse rekeningnummer op mijn naam staat? Ik wil niet hebben dat er bij de rechtmatige eigenaar van deze girorekeningnummer onterecht geld afgeschreven wordt.

Via het contactformulier op www.bdr.nu heb ik BDR op de hoogte gebracht dat het contract vals is en heb ik verteld dat ik genoodzaakt ben om aangifte te doen bij de politie wegens valsheid in geschrifte.

zoekster
door zoekster - Dec 15, 2012 om 17:05
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Ik denk dat ze het wel uit hun hoofd laten om geld van iemands rekening te halen nadat u hebt verteld dat u aangifte gaat doen bij de politie.

Misschien moet u eerst even het antwoord van BDR op uw bericht afwachten. Ze staan nu zo in de belangstelling, het zou heel goed kunnen dat u binnenkort antwoord krijgt dat het contract een 'vergissing' is.

mi
door misterzuinig - Dec 15, 2012 om 17:11
22 Antwoorden / 2 Vragen

Ik heb Tros Opgelicht daarover al gemeld en ik doe het ook bij de Fraudehelpdesk. Hoe meer ruchtbaarheid aan deze zaak wordt gegeven, hoe beter dat is en hoe groter de kans dat BDR eieren voor zijn geld kiest. Vanwege de drukte bij het politiebureau kan ik pas op maandag 24 december as. aangifte doen, kans groot dat ik nog meer gegevens kan verzamelen.

mi
door misterzuinig - Dec 17, 2012 om 12:06
22 Antwoorden / 2 Vragen

Ik had BDR zelf al over ingelicht dat het girorekeningnr. en de handtekening vals waren. Ik kreeg dit als antwoord:

"Geachte heer ***,

Wij vinden het zeer vervelend dat het zo gelopen is.
Natuurlijk willen wij graag het probleem oplossen, want dit is echt onze bedoeling niet.

Wij verzoeken u vriendelijk een kopie van uw identiteitsbewijs naar ons te sturen.
Dit mag uiteraard ook per email.
Wanneer wij dit ontvangen hebben en de handtekening komt inderdaad niet overeen,
zullen wij het per direct annuleren.
Tevens zullen wij u dan, per post, een bevestiging sturen dat u per direct uit ons klantenbestand verwijderd bent.

Uw kopie zal dan, met het contract zoals wij het hier ontvangen hebben, geretourneerd worden aan het
colportagebureau zodat de desbetreffende werver op zijn handelen zal worden aangesproken.
Natuurlijk zijn er voor de desbetreffende werver consequenties aan verbonden, dus u kunt er zeker van zijn
dat er aktie ondernomen wordt.

Onze excuses voor het ongemak.

Hopende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd,
Met vriendelijke groet,
Team BDR Containerreiniging"

Aan zulke lieden geef ik absoluut geen kopie van mijn ID-bewijs!

hutch
door hutch - Dec 17, 2012 om 13:14
4515 Antwoorden / 29 Vragen

"Aan zulke lieden geef ik absoluut geen kopie van mijn ID-bewijs!"

Perfect! Heel goed! Dergelijke malafide 'bedrijven' never en nooit een kopie id.bewijs sturen.

U kunt als reactie op dat (lach wekkende) toneelstuk-emailtje (want wie gelooft die onzin nu.....? Hij zal wel op z'n donder krijgen, maar eerder omdat hij zich heeft laten snaaien......) nog één mailtje sturen, waarin u aangeeft dat u verder geen contact meer wilt hebben met hen en dat u bij deze de zaak als afgehandeld ziet.

Laat hen maar verder actie ondernemen. Het aantonen van het (echte) bewijs ligt bij hen en niet bij u !!

Ben wel benieuwd met welk obscuur incassobureautje zij in zee gaan.......

Wees niet bang en blijf sterk in uw schoenen staan. Laat ze maar verder bluffen. Er zullen wel allerlei blufbrieven komen met dreigingen in de trant van dat zij een incassobureau in zullen schakelen, de kosten hoog zullen oplopen enz. enz........

Sterkte verder.......

mi
door misterzuinig - Dec 17, 2012 om 22:45
22 Antwoorden / 2 Vragen

Het zou mooi wezen dat BDR al haar klantgegevens vernietigt. Hebben we daar ook geen last meer van.

valerius-2
door valerius-2 - Dec 17, 2012 om 23:57
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Wordt hier maar eens wijzer van ik denk dat TS dit allang heeft opgegeven.

mi
door misterzuinig - Dec 18, 2012 om 22:10
22 Antwoorden / 2 Vragen

Ik heb BDR het volgende geschreven en aangetekend verstuurd. Verder heb ik deze brief niet ondertekend om te voorkomen dat BDR misbruik van mijn handtekening zou maken.

Hier volgt nu de brief dik ik BDR gesturd heb:

[quote]"Betreft: Overeenkomst met BDR gesloten achter mijn rug om, verzoek tot nietig verklaren.

Geachte heer/mevrouw,

Op donderdag 13 december ontving ik van uw bedrijf een bevestiging van een op 26-11-2012 gesloten overeenkomst met daarbij stickers voor op de containers. Terwijl ik met uw bedrijf nooit contact heb gehad en ook GEEN overeenkomst heb gesloten. En volgens de colportagewet moet het contract zijn ondertekend door zowel de klant als de aanbieder. Hier is dat absoluut niet het geval en daarom verzoek ik u om dit valse contract met onmiddellijke ingang nietig te verklaren!

Aangezien er geen sprake is van een door mij verrichte toestemming - ook geen mondelinge toestemming - welke nodig is om een overeenkomst tot stand te doen komen, beschouw ik deze overeenkomst als ongeldig. Zolang u niet slaagt een bewijs van mijn toestemming te verschaffen, zal ik mij niet gebonden achten aan het contract en niet verplicht zijn u iets te betalen. Uit de kopie van het zogenaamde contract blijkt dat mijn handtekening gefingeerd is en ook mijn rekeningnummer bij de ING die op het contract vermeld staat, klopt niet.

Dit is Valsheid in Geschrifte en ik ben daarom genoodzaakt om daarover aangifte te doen bij de politie.

Uit eerdere reacties daarover waaronder uw antwoord per email op 17-12-2012 hebt u mij verzocht om u een kopie te sturen van mijn ID-bewijs om mij uit uw klantenbestand te verwijderen. Dit ben ik geenszins van plan, omdat het volgens het Burgelijk Wetboek niet zomaar mag. Op http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/criminaliteit/vraag-en-antwoord/ben-ik-verplicht-om-een-kopie-van-mijn-identiteitsbewijs-te-geven-aan-een-bedrijf.html lees ik het volgende:

Een bedrijf of instelling mag niet van u eisen dat u uw identiteitsbewijs laat kopiëren, tenzij u er wettelijk toe verplicht bent.

Ik verwacht per omgaande een reactie op deze brief, ik eis u om dit contract nietig te verklaren en ik verwacht geen verdere rekeningen van uw bedrijf meer te ontvangen."

mi
door misterzuinig - Dec 20, 2012 om 15:22
22 Antwoorden / 2 Vragen

Vandaag kreeg ik van BDR-containerreining de bevestiging dat ik uit hun klantenbestand ben uitgeschreven. Uiteraard moet ik bij de politie nog wel aangifte doen vanwege Valsheid in Geschrifte. Want dit soort praktijken dienen wel aangepakt te worden.

zoekster
door zoekster - Dec 20, 2012 om 15:28
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Zo, u bent er vanaf. Ik moet zeggen, dat heeft u allemaal goed en resoluut aangepakt. Prima gedaan!

mi
door misterzuinig - Dec 20, 2012 om 15:31
22 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=zoekster schreef op donderdag 20 dec 2012, 15:28]Zo, u bent er vanaf. Ik moet zeggen, dat heeft u allemaal goed en resoluut aangepakt. Prima gedaan!

Inderdaad. Maar ik doe toch wel aangifte, ook in het belang van andere gedupeerden, want dit bedrijf BDR moet keihard aangepakt worden.

zoekster
door zoekster - Dec 20, 2012 om 15:36
10965 Antwoorden / 34 Vragen

[quote=misterzuinig schreef op donderdag 20 dec 2012, 15:31][quote=zoekster schreef op donderdag 20 dec 2012, 15:28]Zo, u bent er vanaf. Ik moet zeggen, dat heeft u allemaal goed en resoluut aangepakt. Prima gedaan!

Inderdaad. Maar ik doe toch wel aangifte, ook in het belang van andere gedupeerden, want dit bedrijf BDR moet keihard aangepakt worden.
Helemaal mee eens!

hutch
door hutch - Dec 20, 2012 om 16:38
4515 Antwoorden / 29 Vragen

[quote=misterzuinig schreef op donderdag 20 dec 2012, 15:22]Vandaag kreeg ik van BDR-containerreining de bevestiging dat ik uit hun klantenbestand ben uitgeschreven. Uiteraard moet ik bij de politie nog wel aangifte doen vanwege Valsheid in Geschrifte. Want dit soort praktijken dienen wel aangepakt te worden.
Tja, nu ze al eens benaderd zijn door de media volgen zij uiteraard met aurgusogen o.a. ook deze site.

Maar hoeveel slachtoffers heeft deze malafide bende ondertussen al gemaakt, en worden er nog (meer) gemaakt......? En hoeveel mensen betalen ondertussen, terwijl wij dit schrijven, al niet, volledig ten onrechte, aan hen?

Eigenlijk wel zielig hoe zo'n 'bedrijf' aan geld moeten komen. Het grenst tegen het criminele aan. En gebruiken zij contracten met een valse handtekening, is (!) het gewoon crimineel. ALTIJD aangifte doen.

Het mankeert er nog maar aan, of zij gaan personen, die aangifte tegen hen doen, ook nog eens bedreigen.......

mi
door misterzuinig - Dec 20, 2012 om 18:32
22 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=hutch schreef op donderdag 20 dec 2012, 16:38][quote=misterzuinig schreef op donderdag 20 dec 2012, 15:22]Het mankeert er nog maar aan, of zij gaan personen, die aangifte tegen hen doen, ook nog eens bedreigen.......

Dus de kans is groot dat ik door BDR bedreigd wordt nadat ik aangifte bij de politie heb gedaan? Hoe dan ook, ik roep alle door BDR gedupeerden om aangifte bij de politie te doen. Dan is de kans groot dat de bedrijfsleiding van dat bedrijf bij een inval opgepakt wordt en voor jaren achter de tralies zullen verdwijnen!

re
door renger1965 - Jan 28, 2013 om 19:45
2 Antwoorden / 0 Vragen

Ben ook benaderd door een colporteur van BRD op 26 november 2012 en ben ook met mijn grote voeten erin getrapt.

Kan iemand mij svp het rekeningnummer van BRD Container Reiniging doorgeven, zodat ik de automatische incasso kan blokkeren.

Bij voorbaat dank.

dc
door dcz - Jan 28, 2013 om 20:39
439 Antwoorden / 1 Vragen

Als ze gewoon volgens contract reinigen kunt u niet zomaar opzeggen of incasso's blokkeren.
En het rekeningnummer staat op het contract neem ik aan...

sweeterlake
door sweeterlake - Jan 28, 2013 om 21:39
468 Antwoorden / 16 Vragen

BDR Containerreiniging staat (stond) bekend om menigmaal in consumentenprogramma's aan de orde te komen om 'wanprestaties'!

U annuleert de overeenkomst binnen de acht bedenkdagen schriftelijk en aangetekend.

Mocht de aangetekende zending onverhoopt terug komen, de aangetekende zending dan niet openen. Mocht het voor de kantonrechter (Rechtbank Rotterdam) komen dan heeft u bewijs wat u heeft gestuurd naar BDR, de kantonrechter ziet dan wat u heeft gestuurd aan BDR als de aangetekende zending ongeopend wordt overhandigd. Bewijslast!

Bedragen storneren bij uw bank! Niets van een eventuele incassobureau het te vorderen bedrag vermeerderd met buitengerechtelijke kosten betalen, wel eventueel reageren dat u de vordering betwist door het annuleren van de overeenkomst. Incassobureau gaat dan na vellen aanmaningen over tot vordering bij de kantonrechter, verweerschrift schrijven en de vermeende vordering betwisten etc. De kantonrechter zal de vordering van eiseres als onredelijk beschouwen en de vordering van eiseres (volledig) afwijzen en eiseres veroordelen in de proceskosten. U kunt, als gedaagde, in uw verweerschrift aangeven de redelijke kosten en het griffierecht vorderen op eiseres.

re
door renger1965 - Jan 29, 2013 om 07:01
2 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb binnen 8 dagen bedenktijd een brief en een aangetekende brief verzonden waarin stond
geschreven dat wij van hun diensten geen gebruik wensen te maken.

Ik heb totaal niets ontvangen, geen contract, geen stickers, geen reactie op onze brieven. Totaal niks.

Op advies van het juridisch loket en als voorzorgsmaatregel heb ik het rekeningnummer nodig om de automatische incasso te blokkeren.

Bij voorbaat dank!!!!

sweeterlake
door sweeterlake - Jan 30, 2013 om 01:12
468 Antwoorden / 16 Vragen

[quote=renger1965 schreef op dinsdag 29 jan 2013, 07:01]
Ik heb binnen 8 dagen bedenktijd een brief en een aangetekende brief verzonden waarin stond
geschreven dat wij van hun diensten geen gebruik wensen te maken.

Ik heb totaal niets ontvangen, geen contract, geen stickers, geen reactie op onze brieven. Totaal niks.

Op advies van het juridisch loket en als voorzorgsmaatregel heb ik het rekeningnummer nodig om de automatische incasso te blokkeren.

Bij voorbaat dank!!!!

Dat heet de overeenkomst annuleren binnen de wettelijke bedenktijd.

ru
door run - Feb 13, 2013 om 01:42
2 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=hutch schreef op zaterdag 15 dec 2012, 15:40]Wedden dat dit malafide 'bedrijf' weer de schuld geeft aan een 'werver' en dat zij er zelf niets aan kunnen doen?

Leugen op leugen op leugen op......... enz. enz.

Voor laten komen die zaak. Maar dan wel door henzelf, via een één of ander obscuur incassobureautje, in gang gezet. Dus zelf passief blijven. Hier trapt geen rechter in.
Dan mogen zij ook nog eens de kosten van die rechtzaak betalen.

Nu maar hopen dat dit malafide 'bedrijf' weer (!!) failliet gaat.

Ik neem aan dat velen die uitzending gezien hebben. Zelf kruipt dat figuur, de eigenaar van dat malafide clubje, in de huid van slachtoffer.

Is er nu helemaal geen EX-werknemer die hier uit de doeken doet, hoe zijn/haar voormalige 'werkgever' te werk gaat? En dan doel ik op afspraken maken hoe (o.a.) een 'werver' te werk moet gaan.

Of is de angst zo groot (d.m.v. bedreigingen) dat dit niemand aandurft?

Zelf durft hij niet in beeld en al helemaal niet spontaan te reageren. Dat zegt alles al over dat figuur. Ik noem dat laf (= niet moedig, bang, lafhartig).
Maar wel onschuldige slachtoffers maken met als enig doel: zoveel mogelijk geld af troggelen d.m.v. list en bedrog.

ru
door run - Feb 13, 2013 om 02:02
2 Antwoorden / 0 Vragen

er zijn wel ex medewerker,s maar ook die worden de mond gesnoert en zo niet sta je voor de rechter met een kortgeding en willen ze geld van je zien maar het lecht niet aan de jongen,s op straat nee aan de top ik hoop dat je dat wel begrijpt