ts
door tssrct Oct 6, 2014 om 14:48
Computers & telefonie

Verkoper ontkent defect laptop

Beste Kassa,

2 jaar geleden is er een hoogwaardige laptop van 1800 euro aangeschaft bij Informatique in Berkel en Rodenrijs. Deze was en is nog steeds nodig voor het uitvoeren van grafisch werk voor een opleiding en freelance werk. Sinds 1 jaar geleden zijn er ernstige defecten geconstateerd aan de laptop en is deze meerdere malen ter reparatie aangeboden aan de verkoper, die blijft zeggen dat de defecten niet reproduceerbaar zijn. De laptop is zelfs al 2 maal teruggestuurd naar de fabrikant (die overigens ook door de verkoper werd aangesteld als 'onafhankelijke derde partij') die ook blijft zeggen dat het defect niet te reproduceren is. Hun keurmerk is al meerdere malen benaderd, waarmee de zaak 1 maal is heropend, maar nu over lijkt te zijn gegaan tot het negeren van onze berichten. Ook de directie van het bedrijf is meerdere malen aangeschreven, waarbij wij enkel de melding krijgen dat de klacht wordt doorgegeven, waarna complete radiostilte volgt. Als laatste hebben wij, helaas zonder succes, de koop proberen te ontbinden. Wij zitten nu met een laptop die om de haverklap vastloopt of spontaan uitvalt, waar daardoor totaal niet mee te werken valt. Ondanks dat deze ernstige defecten door ons continue ervaren worden, blijft de verkoper zich verschuilen achter het oordeel van de fabrikant.

Wij zitten al heel lang met onze handen in het haar. Wij zijn doodmoe van het schrijven van ellenlange brieven zonder enige inhoudelijke reactie of resultaat. Deze zaak duurt inmiddels al meer dan een jaar en wij worden nog steeds aan het lijntje gehouden door het bedrijf. Ze zeggen nu dat ze onze foutmeldingen gaan controleren. Wij verwachten echter niet dat wij hier nog voortgang mee zullen maken.

Iemand enige suggesties hoe dit verder aan te pakken?

944 3 Rapporteer

alfaromeo164
door alfaromeo164 - Oct 6, 2014 om 15:03
174 Antwoorden / 1 Vragen

Het is wel vreemd dat bij u de laptop regelmatig vastloopt en uitvalt en dat bij de fabrikant niets geconstateerd wordt. Loopt de laptop bij bepaalde software gebruik vaker vast of gebeurt het willekeurig? Loopt de temperatuur in de laptop vlak voordat deze vastloopt hoog op? Etc... Lijkt mij sterk dat de fabrikant niets kan vinden. Mogelijk laten ze alleen maar even een "burn in" test lopen om vervolgens te concluderen dat er verder niets aan de hand is. Mogelijk kun je de laptop elders laten onderzoeken.

ts
door tssrct - Oct 6, 2014 om 16:15
2 Antwoorden / 2 Vragen

Het is meer dan vreemd. Onze laptop loopt zeg maar om de paar minuten voor een aantal seconden vast. Daarnaast valt hij zeer onregelmatig spontaan uit, soms met en soms zonder BSOD. Dit laatste gebeurd soms 2 keer per dag, maar soms wekenlang niet. Wat van de kant van de verkoper/fabrikant vooral erg vervelend is, is dat er de laatste keer werd gezegd dat de laptop zeer intensief getest werd. We zijn de laptop bijna 3 maanden kwijt geweest, om vervolgens te lezen dat de laptop maar 1 week getest is... Nog een grote irritatie is dat de verkoper beweert dat de fabrikant een herinstallatie van de laptop heeft gedaan. Bij ontvangst van de laptop na de reparatie stonden alle originele programma's er echter nog steeds op. Dat gaf ons het gevoel dat er helemaal niet gedaan was met de laptop, aangezien dat een software herinstallatie tegenspreekt.

ts
door tssrct - Oct 6, 2014 om 16:18
2 Antwoorden / 2 Vragen

Het vastlopen gebeurd overigens willekeurig. Soms bij het werken met Adobe programma's, maar ook gewoon tijdens het surfen op internet of zelfs bij gebruik van windows verkenner. Het gaat verder niet gepaard met het oplopen van de temperatuur.

Ik weiger om, op mijn eigen kosten, mijn laptop door een derde te laten nakijken. Ten tijde van het ontstaan van het defect viel de laptop nog onder de garantie. Vreemd genoeg heeft de verkoper gekozen om de fabrikant als derde naar de laptop te laten kijken...