lo
door loek1967 Mar 15, 2015 om 14:10
Huishouden & energie

Verlichting badkamer

Bij de Kwantum verkopen ze een kleine plafondlamp van € 3. Kan deze lamp zonder gevaar in de badkamer worden opgehangen?

http://www.kwantum.nl/catalog?params=fh_location%3d%2f%2fcatalog01%2fnl_NL%2fcategories%3c%7bcatalog01_verlichting%7d%2fpr_productgroup%3e%7bplafonniers%7d%26fh_user_date%3d20150315%26fh_lister_pos%3d0%26fh_refview%3dlister%26user_time%3d03151359%26current_url%3d%252Fverlichting%252Fplafonniers%26fh_user_date%3d20150315%26channel%3dDesktop%26fh_secondid%3d1531210%26fh_sort_by%3d%252Bva_salesprice

11752 13 Rapporteer

gompy2
door gompy2 - Mar 15, 2015 om 14:22
2796 Antwoorden / 0 Vragen

@ loek1967
Ik heb je link klikbaar gemaakt, klik-> Hier
Die is niet geschikt voor in de badkamer vrees ik.

tenormin
door tenormin - Mar 15, 2015 om 14:27
16826 Antwoorden / 108 Vragen

Dank voor de link @gompy-2. En wat zie ik: exact de (foute) lamp die ik voor de badkamer had gekozen en dus geruild heb. Hij, de lamp dan, beste TS, moet geschikt zijn in vochtige ruimtes en deze is het niet. Dus bij het kopen gewoon even vertellen waar hij moet komen te hangen.

tenormin
door tenormin - Mar 15, 2015 om 14:34
16826 Antwoorden / 108 Vragen

zie hier . En laat "de mijne" er nu ook nog bij hangen. De Vado plafonnière, ja, 'ons ben zûnig'; maar het ding werkt prima.

tijger1
door tijger1 - Mar 15, 2015 om 14:37
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Er staat bij die plafonnière geen Ip nummer, dus niet geschikt voor de badkamer, behalve als u een zaal hebt en hij ver van douche of bad wordt bevestigd.

tenormin
door tenormin - Mar 15, 2015 om 15:10
16826 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=tijger1 schreef op zondag 15 mrt 2015, 14:37]Er staat bij die plafonnière geen Ip nummer, dus niet geschikt voor de badkamer, behalve als u een zaal hebt en hij ver van douche of bad wordt bevestigd.

Nee hoor, klik maar even op dat ding: ook geschikt voor badkamer.

edrick3
door edrick3 - Mar 15, 2015 om 15:18
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo loek1967,

Je hebt, zoals hierboven al aangegeven, wel een geschikte lamp voor vochtige ruimtes nodig.
Kost iets meer dan € 3,-
Kijk eens in diverse winkels naar geschikte lampen. Die zijn er ook wel voor niet al te veel geld.
Bij de Kwantum bv. deze.
Of kijk eens hier naar de Lillholmen.

Suc6

ph
door philip36 - Mar 15, 2015 om 15:30
2275 Antwoorden / 4 Vragen

Komt niet zo spits in de badkamer.
Eigenlijk is elke lamp geschikt, wat kan er gebeuren, wat waterdamp kan geen kwaad.
Zou eerder kijken of lamp niet kan gaan roesten.
In het verleden werden in de badkamer warmtelampen gebruikt in open armaturen en toen waren er nog geen aardlekschakelaars geïnstalleerd.

tijger1
door tijger1 - Mar 15, 2015 om 15:39
42060 Antwoorden / 21 Vragen

[quote=tenormin schreef op zondag 15 mrt 2015, 15:10][quote=tijger1 schreef op zondag 15 mrt 2015, 14:37]Er staat bij die plafonnière geen Ip nummer, dus niet geschikt voor de badkamer, behalve als u een zaal hebt en hij ver van douche of bad wordt bevestigd.

Nee hoor, klik maar even op dat ding: ook geschikt voor badkamer.

Mijn reactie was gericht aan de Ts. In die plafonnière zit een gewone fitting. De uwe is halogeen of led.

In ern toilet doet het er helemaal niet toe.

komsja
door komsja - Mar 15, 2015 om 17:28
1064 Antwoorden / 218 Vragen

Heb al 9 jaar zo,n halogeen spotje (niet ingebouwd)in de badkamer hangen en is geen enkel probleem,ook niet als ik een keer de griep heb opgelopen en kouwelijk ben en dan lang onder de douche sta,wat je natuurlijk wel moet voorkomen is dat er niet zoveel mist ontstaat dat het Knmi code oranje voor af zou geven,dus als je tijdens het douchen de deur open kan laten staan of je hebt een goed werkende dampafzuig dan kan een gewoon lampje ook wel gemonteerd worden.

gompy2
door gompy2 - Mar 15, 2015 om 18:38
2796 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=komsja schreef op zondag 15 mrt 2015, 17:28]Heb al 9 jaar zo,n halogeen spotje (niet ingebouwd)in de badkamer hangen en is geen enkel probleem,ook niet als ik een keer de griep heb opgelopen en kouwelijk ben en dan lang onder de douche sta,wat je natuurlijk wel moet voorkomen is dat er niet zoveel mist ontstaat dat het Knmi code oranje voor af zou geven,dus als je tijdens het douchen de deur open kan laten staan of je hebt een goed werkende dampafzuig dan kan een gewoon lampje ook wel gemonteerd worden.
Het is niet te hopen dat de TS jouw absurde advies op gaat volgen.
Je advies is levensgevaarlijk man, dit is toch niet te geloven, heb je zelf nou het benul niet?
Als een lamp specifiek voor een badkamer bedoeld is staat het er wel bij vermeld.

Tijdens het douchen de deur op laten staan dan is het niet gevaarlijk meer, wat een verstand.

komsja
door komsja - Mar 15, 2015 om 18:51
1064 Antwoorden / 218 Vragen

gompy2
U trekt hier nou wel flink van leer (is mijzelf ook niet vreemd)maar heb dat lampje al 9 jaar op de douche hangen en kan de deur van de badkamer open laten staan en mijn badkamer grenst aan een halletje en daarna de slaapkamer waar dag en nacht het raam of balkon deur van open staat dus voldoende om code oranje te voorkomen,en heb ook m,n wasmachine op de douche staan en ook geen last mee,heb nog geen ene keer tijdens het douchen stijf gestaan van een stroom optater,het enige wat kan gebeuren is dat als er door vocht sluiting ontstaat is dat de betreffende stop op nul gaat,niet meer en niet minder,maar tuurlijk is beter om een lampje aan te brengen speciaal voor vochtige ruimtes

van leyden
door van leyden - Mar 15, 2015 om 19:06
1289 Antwoorden / 17 Vragen

Heb een jaar lang gedoucht met enkel de gloeilamp aan een draadje en een kroonsteentje.
Altijd goed gegaan, een beetje waterdamp kan helemaal geen kwaad.
Mensen doen gelijk allemaal zo paniekerig, wat kan er nou gebeuren, de stop of de aardlekschakelaar slaat door, maar nogmaals, dat is nooit gebeurd,

Met andere woorden, elke lamp is goed, als die maar niet te snel roest.

gompy2
door gompy2 - Mar 15, 2015 om 19:21
2796 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=komsja schreef op zondag 15 mrt 2015, 18:51]gompy2
U trekt hier nou wel flink van leer (is mijzelf ook niet vreemd)maar heb dat lampje al 9 jaar op de douche hangen en kan de deur van de badkamer open laten staan en mijn badkamer grenst aan een halletje en daarna de slaapkamer waar dag en nacht het raam of balkon deur van open staat dus voldoende om code oranje te voorkomen,en heb ook m,n wasmachine op de douche staan en ook geen last mee,heb nog geen ene keer tijdens het douchen stijf gestaan van een stroom optater,het enige wat kan gebeuren is dat als er door vocht sluiting ontstaat is dat de betreffende stop op nul gaat,niet meer en niet minder,maar tuurlijk is beter om een lampje aan te brengen speciaal voor vochtige ruimtes
Zolang je niet onder stroom komt te staan is het dus veilig.
Komsja ik kan hier eigenlijk geen antwoord meer op te geven, ik ben sprakeloos, echt...
Maar die van leyden is je nog de baas zie ik..