ro
door rodagepi Mar 19, 2015 om 16:42
Vrije tijd & tuin

Verlopen kadobon

Eindelijk naar de voetbal. Voetbalkadocard tevoorschijn gehaald, blijkt deze twee weken geleden verlopen te zijn. Als ik het geld terug wil krijgen, dien ik € 15.00 te betalen. Is dit terecht?

709 6 Rapporteer

ve
door verwijderd - Mar 19, 2015 om 17:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

U gaat ons niet vertellen dat de cadeau kaart maar 2 weken geldig was.

Dit soort korten zijn standaard een geldig jaar, en soms nog langer.

Kortom, u kreeg van iemand een cadeau gekregen, en dat het u in de la gelegd.

De gulle gever heeft 40 of meer uitgegeven aan u, en u laat de kaart verlopen.

Gaat u het de gulle gever nog even melden dat u zijn cadeau niet gewaardeerd hebt? Want dat is wat u deed.

ve
door verwijderd - Mar 19, 2015 om 17:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dat hangt ervan af of er een datum op vermeld is en of daarbij staat hoe lang de bon geldig is.
Hoe lang is een cadeaubon geldig?
Klik https://www.consuwijzer.nl/elektronica/voor-de-koop/cadeaubon-tegoedbon

Zie ook:
http://kassa.vara.nl/vraag-beantwoord/vraag/vadetail/omwisselen-voetbalkadocard/?vHash=c749c73j
Daar lukt het iemand om het bedrag terug te krijgen.

ve
door verwijderd - Mar 19, 2015 om 17:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste rodagepi,

ik vermoed dat u de voetbalkadocard al geruime tijd in uw bezit had.
Kadocards hebben nu eenmaal een bepaalde geldigheidstermijn. Bij de meeste kadocards bent u het hele bedrag kwijt na de geldigheidstermijn.

Als het saldo op de voetbalkadocard boven de € 15,- zou ik als ik u was de € 15,- betalen en het bedrag in ontvangst nemen (neem aan dat het zo werkt).
Op de site van de voetbalkadocard vind u meer informatie: klik hier.

ve
door verwijderd - Mar 19, 2015 om 17:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

Kennelijk wordt cash geld, Euro's met een lange geldigheidsduur en overal te besteden, zelfs in het buitenland, is veiliger om te krijgen en te vragen als een kadokaart, welke dan ook ........ Deze worden zoals de vragen hier gezien, vaak "ergens" weggelegd en vergeten.

Anders gezien wat de kaart betreft, door het verlopen van de geldigheidsduur, krijg je administratie kosten want die bonnen zijn eerst verkocht, cadeau gegeven, niet gebruikt, maar de verkoper moet wel weer na (te) laat terug betalen zonder vergoeding voor zijn moeite. Dus u mag nog inderdaad blij zijn dat u nog wat terug krijgt. Noteer gewoon wanneer u een bon krijgt en twee maanden voor verlopen ervan een alarm in je telefoon ....................

ve
door verwijderd - Mar 19, 2015 om 17:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

jugendstil schreef op donderdag 19 mrt 2015, 17:00: U

Gaat u het de gulle gever nog even melden dat u zijn cadeau niet gewaardeerd hebt? Want dat is wat u deed.

:-) +1

ve
door verwijderd - Mar 19, 2015 om 17:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo rodagepi,

.....Eindelijk naar de voetbal......
Eerder geen gelegenheid gehad?
De Voetbalkadocard is vanaf de dag van aankoop 2 jaar geldig, tenzij anders vermeld.
Voetbalkadocard dient voor het einde van deze geldigheidstermijn te zijn ingewisseld bij een acceptant.

Blijkbaar niet.

..... Is dit terecht?.....
Ja.
Zie de Voorwaarden:
Aan het omruilen van de cadeaukaart zijn administratieve kosten verbonden. Deze kosten bedragen 15 euro per cadeaukaart. De kosten worden in mindering gebracht op het bedrag dat Voetbalkadocard aan u uitkeert.

Met vr.gr.