ef
door efdee Jul 20, 2015 om 16:29
Geldzaken & recht

Vermelding beide namen en/of rekening

Wij hebben een en/of rekening (bijv: op naam van "Piet en/of Marie") bij de SNS-bank maar bij een overschrijving naar een andere rekening ziet de ontvanger uitsluitend de eerste naam ("Piet") en niet de twee naam ("Marie"). Erg verwarrend en gebruikersonvriendelijk!

Vraag: welke andere banken laten in een overschrijving wel of niet beide namen ("Piet en/of Marie") aan de ontvangende partij zien?

Wij overwegen over te stappen naar een andere bank die wel de volledige tenaamstelling ("Piet en/of Marie") aan de ontvangende partij laat zien.

2229 8 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

edrick3
door edrick3 - Jul 20, 2015 om 16:34
27632 Antwoorden / 85 Vragen
0

ING gebruikt de volledige tenaamstelling voor zover ik weet.
Lijkt me ook niet meer dan logisch.

jantje7
door jantje7 - Jul 20, 2015 om 16:41
1459 Antwoorden / 23 Vragen
0

ING gebruikt de volledige tenaamstelling zowel naar ING begunstigde als bv RABO bank begunstigde.

uwjurist
door uwjurist - Jul 20, 2015 om 17:22
1043 Antwoorden / 0 Vragen
0

Ligt dat niet ook aan de bank waar de ontvanger bankiert? Als de eigen bank het wel vermeldt is het misschien toch zo dat de bank van de ontvanger het niet compleet weergeeft.

di
door digioma - Jul 20, 2015 om 17:51
646 Antwoorden / 29 Vragen
0

Uitgaand in elk geval ING... beide namen worden vermeld

ef
door efdee - Jul 20, 2015 om 18:47
3 Antwoorden / 2 Vragen
0

[quote=uwjurist schreef op maandag 20 jul 2015, 17:22]Ligt dat niet ook aan de bank waar de ontvanger bankiert? Als de eigen bank het wel vermeldt is het misschien toch zo dat de bank van de ontvanger het niet compleet weergeeft.

ef
door efdee - Jul 20, 2015 om 18:53
3 Antwoorden / 2 Vragen
0

[quote=uwjurist schreef op maandag 20 jul 2015, 17:22]Ligt dat niet ook aan de bank waar de ontvanger bankiert? Als de eigen bank het wel vermeldt is het misschien toch zo dat de bank van de ontvanger het niet compleet weergeeft.

Toen ik dit probleem bemerkte (door verwarde reacties van begunstigden) heb ik het gedrag zelf meermalen getest door zowel met internetbankieren als via mijn mobiel-app een bedragje over te maken van mijn en/of-rekening bij de SNS naar mijn rekening bij de ING. In alle gevallen trad dit probleem op.

De SNSbank heeft het probleem bevestigd (klacht 2015-76897) en gezegd dat ze er voorlopig niets aan (kunnen) doen.

akkerdistel
door akkerdistel - Jul 21, 2015 om 18:25
1790 Antwoorden / 3 Vragen
0

Bij SNS doen ze sowieso niets met klachten/opmerkingen/vragen.

ge
door gerboe - Jul 22, 2015 om 13:56
806 Antwoorden / 0 Vragen
0

[quote=akkerdistel schreef op dinsdag 21 jul 2015, 18:25]Bij SNS doen ze sowieso niets met klachten/opmerkingen/vragen.

Dit is er een uit de categorie losse flodders.
Zo zit het echt.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Le
Leny van der Plas - Apr 19, 2024 om 19:46
Geldzaken & recht

Klarna, aanmaning niet besteld artikel

Op 6 februari krijg ik een pakket toegestuurd enkel met mijn naam en adres zonder kenmerk door wie het is verstuurd. In het pakket zit een trainingsbroek zonder verzendbrief o.i.d.

Op 3 april krijg ik een brief toegestuurd van Klarna met de kosten van de broek met aanmaningskosten.
Direct telefonisch contact gezocht, na 40 minutengewacht te hebben uiteindelijk doorverbonden met de ... Lees meer

zoom1
zoom1 - Apr 16, 2024 om 17:31
Computers & telefonie

Belkin usb-c koptelefoon aan Samsung Galaxy A52s 5G werkt ineens niet meer

Op 19 feb 2024 heb ik Belkin G3H0002 usb-c headset met bel functie gekocht. Meteen na inpluggen in mijn mobiele telefoon, de Samsung Galaxy A52s 5G werkte hij meteen feilloos. Echter zo'n 2 weken geleden deed hij het ineens niet helemaal meer.
Dwz ik hoorde nog wel het audio van de NPO radio1 live stream, maar ik kon het volume niveau met de knopjes aan de kabel van de headset  niet meer ver ... Lees meer

Ha
Hans Wijtman - Apr 19, 2024 om 19:46
Geldzaken & recht
Ik ben via internet opgelicht. Hoe krijg ik mijn geld terug?

Ik ben via internet opgelicht. Hoe krijg ik mijn geld terug?

Op 25 maart j.l. kreeg ik een sms-je van iemand die zich voordeed als medewerker van ICS (International Card Service) met een noodnummer. Er was geprobeerd €899 van mijn rekening te halen. Ik belde dit nummer en was even later €1794 kwijt. Ik heb aangifte gedaan bij de politie en heb mijn rechtbijstandsverzekering ingelicht. Hoe krijg ik mijn geld terug? Lees meer