cl
door clementine Apr 19, 2015 om 09:24
Geldzaken & recht

Vermiste goederen bij verhuizing

hallo,
bij een verhuizing vorige week zijn er spullen niet aangekomen/vermist...tw 2 x boormachine en transistorradio, ik heb hier melding van gedaan maar krijg het antwoord dat het niet bij de verhuizers is...ze hebben de verhuiswagen voor me nagezocht!?!
ik ben verhuisd door een erkende verhuizer die met een verhuislift zou komen verhuizen...heb ik speciaal uitgekozen omdat ik meubels heb die niet in de lift pasten en de verhuizing sneller zou gaan....jaja die verhuislift was stuk op mijn dag, daardoor heeft het 2 x zo lang geduurd voordat ik over was...van 8 00 uur 's morgens tot 's avonds 21.00 uur en moest meubilair uit de flat getakeld worden..nu heb ik wat beschadigingen [klein] op mijn dressoir en zijn er stukjes afgebroken van een haltafel, kapstok en spiegel, dit heb ik pas een dag of 2/3 later geconstateerd en er melding van gedaan. mijn kledingkasten zijn ook door hen gedemonteerd en in nieuwe woning gemonteerd...helaas 1 schuifkast is in de verkeerde kamer neergezet en nu heb ik problemen met mijn inrichting, vind ik eigenlijk dat zij dit ook moeten oplossen omdat ik anders kosten krijg om dit door een ander te laten doen.
wie weet hoe ik dit het best kan aanpakken...vooral de vermissing van 2 goede boormachines en de plek van de kast zit me dwars....zoals gezegd ik heb het bedrijf tel. hierover aangesproken..maar word ik voorlopig met een kluitje het riet in gestuurd.
ik lees graag jullie tips en suggesties,

2761 8 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

diumenge
door diumenge - Apr 19, 2015 om 09:29
11969 Antwoorden / 15 Vragen
0

Neem contact op met de koepelorganisatie, zij zullen u daar wel in kunnen adviseren neem ik aan.

zoekster
door zoekster - Apr 19, 2015 om 10:22
10965 Antwoorden / 34 Vragen
0

Als het goed is, is dit bedrijf voor dit soort situaties verzekerd. Ik vind het eerlijk gezegd schandalig dat ze bij u voor durven komen rijden zonder verhuislift.

U moet schriftelijk (mail, aangetekende brief) uw klacht bij de verhuizer indienen. Als deze hierop negatief reageert kunt u naar de geschillencommissie verhuizen. Verzoek altijd om een schriftelijk antwoord binnen een bepaalde tijd. Bijv. 2 weken.
klik HIER

Lees goed de voorwaarden door klik HIER

Als u nog niet heeft betaald, dan zou ik de geschillencommissie overslaan en een redelijk bedrag van de factuur afhouden. Wel moet u dat motiveren in een aangetekende brief aan de verhuizer. Dan zal de verhuizer zelf actie moeten ondernemen (via de rechter) om het geld binnen te halen en ik denk dat de verhuizer een slechte zaak heeft. Neem nu alvast foto's van de schade die is ontstaan aan uw spullen. Het zou ook handig zijn als u nog bonnen heeft van de vermiste artikelen, want op dat punt zit u wel met de bewijslast.

Hoe waren de boren verpakt, zaten ze in verhuisdozen of lagen ze los bij de rest van de boedel? Is de inhoud van de verhuiswagen continu bewaakt, of was het makkelijk voor andere personen om even in de verhuiswagen te duiken, of lagen spullen onbewaakt op straat? Dat zijn allemaal dingen waar u uw zaak sterker van maakt. Foto's zijn nog beter, maar dat is iets waar je tijdens een verhuizing niet zo vaak aan denkt.

Ook als u een rechtsbijstandverzekering heeft, neem daar dan contact mee op.
Eventueel kan die u bijstaan bij de geschillencommissie, of gaat die direct met uw zaak aan de slag. Een brief van een jurist kan wonderen doen.

Een heel andere weg is flink wat lawaai maken over dit bedrijf op internet. Dat lijkt mij de weg als al het andere gefaald heeft. (hoewel dat soms de snelste manier is om schadevergoeding te krijgen, een onbetrouwbaar verhuisbedrijf daar wil niemand aan beginnen)

zoekster
door zoekster - Apr 19, 2015 om 10:30
10965 Antwoorden / 34 Vragen
0

Verzoek altijd om een schriftelijk antwoord binnen een bepaalde tijd. Bijv. 2 weken.

Voor de duidelijkheid, dit sloeg op de brief/mail die u naar de verhuizers schrijft.

cl
door clementine - Apr 19, 2015 om 12:45
23 Antwoorden / 16 Vragen
0

de boormachines zitten/zaten beide apart in hun koffer met de accessoires, die zijn los bij de dozen gezet omdat je die meestal snel nodig hebt en bovendien beetje groot om in een doos te doen. in eerste instantie heb ik gedacht dat de verhuizers...waarvan er ook maar 3 waren...er zouden 4 komen! ze alsnog in een doos hebben gedaan dus eerste paar dagen naar borendoos gezocht.

en nee volgens mij was er niet steeds iemand bij de verhuiswagen...dat kan ook niet met 3 man waarvan er 1 steeds bezig is geweest met de kasten demonteren....nu ik dit typ zal ik ook hier klacht van neerleggen bij verhuisbedrijf.

ook is er een tijd gat van ongeveer 3 uur.....bij begin ontruiming kelderbox werd mij gezegd dat ik al wel naar de nieuwe woning kon gaan...dit was om 12.30uur....om 1500 uur werd ik ongerust in nieuwe woning omdat verhuizers maar niet kwamen....bedrijf gebeld en na nog eens een half uur kwamen ze eindelijk....waarsch. lekker lang geluncht ten koste van mijn tijd

vwb de bonnen....tja je gaat verhuizen en spit de papieren na.... uit de garantie dus hup...weg ermee...

ik heb contant moeten betalen bij einde verhuizing, en een formulier in moeten vullen voor akkoord goede ontvangst goederen.....ik was zo moe na deze ellenlange dag dat ik dit getekend heb.

alvast bedankt voor jullie antwoorden daar kan ik hopelijk wat mee

tijger1
door tijger1 - Apr 19, 2015 om 12:53
42060 Antwoorden / 21 Vragen
0

Wat een wonderlijk bedrijf. Contant betalen aan het einde van de verhuizing en meteen tekenen voor akkord.

Zal dus een moeilijke zaak worden.

Is die club wel ergens bij aangesloten?

cl
door clementine - Apr 19, 2015 om 13:47
23 Antwoorden / 16 Vragen
0

nee, kom ik n.a.v. jullie antwoorden nu ook achter, ik raad bij deze niemand
verhuisbedrijf "Verhuisvaardig" aan.

zal wel op een financieele strop uitdraaien enne niet uitgekozen wegens laagste prijs maar kwam bereidwillig en hulpvaardig over.

mahadma
door mahadma - Apr 19, 2015 om 13:50
11537 Antwoorden / 51 Vragen
0

Het is normaal dat je voor een verhuizing OF vooraf via factuur en bank OF direct na de verhuizing aan de verhuizer betaalt, dit kan of cash zijn of via een pin automaatje.

zoekster
door zoekster - Apr 19, 2015 om 14:04
10965 Antwoorden / 34 Vragen
0

U kunt uw klacht ook nog uiten op de klachtenkompas.nl

klik HIER

Niet dat ze daar reageren of iets oplossen, maar zo wordt het wel duidelijk aan iedereen hoe dit bedrijf handelt.

Ik zie dat ze nergens bij zijn aangesloten, ook niet bij de geschillencommissie, dus dat heeft dan niet veel zin. Toch zou ik een officiële klacht indienen bij het bedrijf zelf als ik u was. Ze zijn op verschillende punten de afspraken niet nagekomen. Nog afgezien van de spullen die vermist zijn, geen verhuislift en met 3 man komen opdagen in plaats van de afgesproken 4 man. Daar kunt u sowieso prijsvermindering voor verlangen.

Er staan 2 positieve reacties op hun site van 3 jaar geleden, maar ik kan nergens de mogelijkheid vinden om daar een recensie te plaatsen.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Ha
Hans Wijtman - Apr 19, 2024 om 19:46
Geldzaken & recht
Ik ben via internet opgelicht. Hoe krijg ik mijn geld terug?

Ik ben via internet opgelicht. Hoe krijg ik mijn geld terug?

Op 25 maart j.l. kreeg ik een sms-je van iemand die zich voordeed als medewerker van ICS (International Card Service) met een noodnummer. Er was geprobeerd €899 van mijn rekening te halen. Ik belde dit nummer en was even later €1794 kwijt. Ik heb aangifte gedaan bij de politie en heb mijn rechtbijstandsverzekering ingelicht. Hoe krijg ik mijn geld terug? Lees meer

Le
Leny van der Plas - Apr 19, 2024 om 19:46
Geldzaken & recht

Klarna, aanmaning niet besteld artikel

Op 6 februari krijg ik een pakket toegestuurd (door de brievenbus) enkel met mijn naam en adres zonder kenmerk door wie het is verstuurd. In het pakket zit een trainingsbroek zonder verzendbrief o.i.d. ik kon het dus ook niet terugsturen aangezien verzender niet bekend was.

Op 3 april krijg ik een brief toegestuurd van Klarna met de kosten van de broek met  aanmaningskosten.
Direc ... Lees meer

j
j jonker - Apr 17, 2024 om 20:12
Elektronica & tv

Contract youfone ontbinden

sins begin maart heb ik youfone wekelijks gebeld gemailt omdat mijn tv steeds vastliep telefoon niet doet internet slecht.
je mag voor €100 per maand toch wel iets goed verwachten? dus kan ik hierdoor van mijn contract af Lees meer