Verplicht abonnement Caiway?
Geachte heer/mevrouw,
In het verzorgingsgebied in mijn woonplaats gaat de netbeheerder (cogas) met een andere provider in zee. Wij (inwoners) worden verplicht om met deze provider (caiway) een abbonnement te sluiten, dmv een brief van deze provider.
Het kan toch niet zo zijn dat je verplicht wordt om te wisselen van provider? Ik ben al jaren lid van ziggo, en dat bevalt me zeer goed. Ik wil niet wisselen.
Kan iemand me hierin raad geven?
Ik ben bang dat je niet veel keus hebt, ik heb het ooit eens meegemaakt met telefonie en ik kon echt op mijn kop gaan staan, van alles en nog wat geprobeerd, maar ik moest verplicht mee. Volgens de wet heb je volgens mij wel het recht om dan je abonnement op te zeggen.
groetjes
A. Wacht eerst maar eens rustig af. De hele regio is over Cogas heen gevallen en er zijn al kamervragen gesteld. Je bent niet de enige. Hou de berichtgeving in de gaten.
B. Verander je wachtwoord, want zo te zien heb je als onderwerp van je vraag je wachtwoord ingevuld. Vraag ook de redactie (link onderaan) om het onderwerp te veranderen.
Hallo roy69,
Caiway wordt de nieuwe aanbieder voor internet, televisie en telefonie
Vanaf januari 2015 levert Caiway de digitale televisie-, internet- en telefoniediensten via het kabelnetwerk van Cogas Kabel Infra B.V. Dit omdat de samenwerking tussen Cogas Kabel Infra B.V. en Ziggo is beëindigd. Sinds 1 juli 2014 biedt Caiway al het basisabonnement voor radio en televisie (TV Standaard) in het Cogas-gebied aan.
Cogas Kabel Infra B.V. is op zoek gegaan naar een partner die de dienstverlening zowel over het glasvezelnetwerk als over het kabelnetwerk kan aanbieden. Caiway is in Nederland de enige aanbieder die op grote schaal hiervoor de capaciteit en kennis in huis heeft. Daarom heeft Cogas Kabel Infra B.V. gekozen voor Caiway als partner.
‘We hebben er alle vertrouwen in dat Ziggo en Caiway ervoor zorgen dat bewoners in Twente weinig zullen merken van de overgang naar Caiway. Natuurlijk blijven zij gewoon gebruikmaken van het kabelnetwerk van Cogas’, aldus Piet Grootenboer, directeur van Cogas Kabel Infra B.V.
Klanten van Caiway en Ziggo worden per brief geïnformeerd over de overgang en wat dit voor hen specifiek betekent.
Hier leest u meer over de overgang naar Caiway.
En ja, dat kan dus zomaar.
Kijk ook even bij dezelfde vraag hier.
Met vr.gr.
Beste edrick3,
Zo te lezen heeft u een connectie met caiway of cogas, maar dat te zijde.
Het kan niet zo zijn dat cogas het alleen recht heeft in hun verzorgingsgebied ( machtmisbruik). In europa worden allerlei bedrijven op hun vingers getikt die het zelfde doen.
Cogas kan wel zo mooi commerciële verhaaltje doen maar het punt is dat cogas en caiway bij de zelfde moeder maatschappij horen ( riekt naar belang verstrelleling)
@roy69, denk niet dat bovenstaand forumlid iets met caiway of cogas te maken heeft, maar ik vind het wel iets waar jullie in dat gedeelte van het land sterk moeten maken bij de (wat ik dan lees) mededeling dat men zelf de kastjes moet aansluiten. Zij dwingen jullie tot overstap: ga voor mijn part een petitie starten: maar dwing die toko dat ze ook iedereen zelf moeten (helpen) met aansluiten van dat kastje. Er zullen best ouderen tussen zitten die er geen kaas van gegeten hebben. (En ook niemand hebben om het te doen). Of het belangenverstrengeling is: ik weet het niet, denk het eigenlijk ook niet; is waarschijnlijk uit hun oogpunt economischer: lees geld = inkomsten.
De kamer vragen laten duidelijk zien dat Eddy van Hijum en Agnes Mulder van het CDA geen enkel idee van zaken hebben.
1. Bent u er van op de hoogte dat tienduizenden bestaande ZIGGO-abonnee’s in Twente, die jarenlang hun vaste telefoon- en internetaansluitingen via de COGAS-kabel bij ZIGGO hadden ondergebracht, door COGAS min of meer verplicht worden om over te stappen naar CAIWAY als zij een vaste telefoon- en internetaansluiting via de kabel willen houden (TC Tubantia, 16 oktober 2014)?
Alle inwoners van Nederland hebben maar 1 keuze voor de aanbieder via de kabel en er veranderd niets in de situatie. Voorheen had je maar 1 keuze "Ziggo" en straks heb je enkel "Caiway" als keuze. Ondanks de samenvoeging van Ziggo/UPC is het openstellen van hun netwerk niet als eis gesteld. Recent heeft KPN deze discussie ook gestart: http://tweakers.net/nieuws/98986/kpn-wil-verplichting-om-concurrenten-toegang-te-geven-van-tafel.html
2. Bent u er van op de hoogte dat de keuze op het nieuw aangelegde glasvezelnet voor alle klanten vooralsnog eveneens beperkt is tot CAIWAY, en dat pas in de loop van 2015 alternatieven op glasvezel ontstaan?
COGAS is een commercieel bedrijf de wetgever kan deze niet verplichten haar diensten met derden te delen.
3. Vindt u het gewenst dat een netwerkbeheerder de keuze voor een provider op deze wijze aan de klant oplegt? Bent u bereid om de Autoriteit Consument en Markt (ACM) te vragen in hoeverre het belang van de klant hiermee wordt geschaad?
Je hebt volgens de overheid genoeg keuze. ADSL/VDSL is overal beschikbaar met ruime keuze in aanbieders.
4. Welke mogelijkheden heeft u om een grotere keuzevrijheid voor de klant af te dwingen, bijvoorbeeld door te eisen dat een verplichte overstap naar Caiway op de reguliere kabel pas aan de orde kan zijn als er alternatieven voor deze provider via de glasvezel beschikbaar zijn?
Waarom via glasvezel? Kabel zou gewoon open moeten zijn.
5. Op welke wijze is de onafhankelijkheid van de netwerkbeheerder bij de selectie van providers in het huidige stelsel gewaarborgd? Acht u die waarborgen afdoende met het oog op het klantbelang?
COGAS is een van de weinige partijen die niet provider is naast netwerkbeheerder, zoals bijvoorbeeld Ziggo/UPC of KPN.
De vragen laten duidelijk zien dat de 2de kamer leden op zoek zijn naar zieltjes voor de CDA maar totaal geen idee hebben van de realiteit. Persoonlijk vind ik dat het kabel netwerk net zo open moet zijn als het telefoonnetwerk maar in de afgelopen jaren heeft de 2de kamer hier geen enkele actie op ondernemen en zelf nu gaan ze lopen verwijzen naar het glasvezel netwerk welke open moet zijn. Terwijl glasvezel commercieel is aangelegd en het kabel netwerk met publiek geld.
Caiway verplicht niemand je hebt nog steeds de keuze om via ADSL/VDSL internet te nemen.
In de gemeente Heumen is Caiway de enige aanbieder op de coax kabel. Caiway heeft glasvezel (laten) aanleggen en is nu de enige aanbieder op het glasvezelnet. Bij de standaard glasvezelpakketten die Caiway aanbiedt blijft de coax in gebruik voor TV en gaan alleen internet en telefoon via de glasvezel. Wij zijn niet op de coaxkabel aangesloten maar hebben nu wel glasvezel. Wij hebben dus alles via de glasvezel. Of en wanneer het glasvezelnet voor andere aanbieders beschikbaar komt is niet bekend. Caiway heeft de investering aangedurfd een 4-tal dorpen van glasvezel te voorzien. Niet zo vreemd dat Caiway dan (voorlopig?) de enige aanbieder blijft.
@loesje. Is toch voor de betreffende bewoners een behoorlijk nadeel: e-mail adressen veranderen, ADSL is veel trager (heb ik zelf) en zoals, als U de uitzending heeft bekeken van Kassa, is het voor de inwoners gewoon geen prettige zaak. Dus zoals u het ietwat bagatelliseert, ja kan, maar de meesten zijn het toch niet met u eens, hoor. Ze willen gewoon bij Ziggo blijven.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Zeer hoge servicekosten
Ik woon in een flatgebouw van Heimstaden en heb nu pas de afrekening servicekosten over 2022 ontvangen. Het probleem zit hem in de stroom kosten algemene ruimtes.In 2021 was dat per woning 163,67 euro en in 2022 475,67 euro. Totaal dus 35.199,67 euro per jaar voor elektra algemeen (verlichting galerij, berging, stopkontacten berging, trappenhuis, lift). Er is inmiddels uitleg gevraagd aan de verhu ... Lees meer
Aanmaning Keesing (Denksport) voor niet besteld puzzelboek
Ik krijg betalingsherinneringen van Keesing Belgium te Deurne (met verzendplaats Amsterdam) voor een puzzelboek wat ik niet heb besteld. Ik heb wel een account bij Denksport en een lopend abonnement dat vooraf is betaald. Ik moet altijd vooraf betalen als ik iets bij Denksport bestel. De betalingsherinnering bevat een vreemd overschrijvinsformulier op paiper waarmee ik uiteraard niets kan. Ook w ... Lees meer
TROUW weigert op te zeggen of te communiceren en blijft aanmaningen sturen
Goedenmiddag, In november vorig jaar wilde ik om financiele redenen mijn abonnement bij TROUW (van DPG Media) opzeggen. Via de website was dit geen probleem en ik krijg een mailtje dat ik snel een bevestiging van de opzegging zou ontvangen. Hier is echter nooit een antwoord op gekomen. Ik heb mijn betaling gestorneerd en hierop kreeg ik wel een mailtje dat er betaald moest worden anders ... Lees meer
Populair in Computers & Telefonie
Hallo, wie weet waar ik de Evergreen top 1000 kan downloaden? Bv hartelijk dank.
In het korte verleden deed ik dat via de Pirate Bay maar die is jammer genoeg niet meer te ontvangen. Lees meer
blokkade toetsenbord
Ik heb per ongeluk mijn toetsenbord geblokkeerd zodat ik geen tekst meer kan typen. Ik werk met die comp. met windows XP. Hoe kan ik die blokkade opheffen? De overige functies werken normaal. Bedankt. Lees meer
CD-R of DVD-R
Ik wil filmpjes en foto's vanaf de laptop opslaan op een schijf. Welke kan ik het beste nemen een CD-R of DVD-R? Of maakt het niet uit. Lees meer