yn
door ynnor76 Oct 16, 2014 om 15:29
Computers & telefonie

Verplicht overstappen

Cogas gooit ziggo van de kabel en verplicht duizenden leden van ziggo over te stappen op caiway.(enigste mogelijkheid)
Kan dit zo maar????
Iedereen is dok tevreden over ziggo willen niet veranderen.

2673 9 Rapporteer

ve
door verwijderd - Oct 16, 2014 om 15:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo ynnor76,

Caiway wordt de nieuwe aanbieder voor internet, televisie en telefonie

Vanaf januari 2015 levert Caiway de digitale televisie-, internet- en telefoniediensten via het kabelnetwerk van Cogas Kabel Infra B.V. Dit omdat de samenwerking tussen Cogas Kabel Infra B.V. en Ziggo is beëindigd. Sinds 1 juli 2014 biedt Caiway al het basisabonnement voor radio en televisie (TV Standaard) in het Cogas-gebied aan.

Cogas Kabel Infra B.V. is op zoek gegaan naar een partner die de dienstverlening zowel over het glasvezelnetwerk als over het kabelnetwerk kan aanbieden. Caiway is in Nederland de enige aanbieder die op grote schaal hiervoor de capaciteit en kennis in huis heeft. Daarom heeft Cogas Kabel Infra B.V. gekozen voor Caiway als partner.

‘We hebben er alle vertrouwen in dat Ziggo en Caiway ervoor zorgen dat bewoners in Twente weinig zullen merken van de overgang naar Caiway. Natuurlijk blijven zij gewoon gebruikmaken van het kabelnetwerk van Cogas’, aldus Piet Grootenboer, directeur van Cogas Kabel Infra B.V.

Klanten van Caiway en Ziggo worden per brief geïnformeerd over de overgang en wat dit voor hen specifiek betekent.

Hier leest u meer over de overgang naar Caiway.

En ja, dat kan dus zomaar.

ve
door verwijderd - Oct 16, 2014 om 15:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als ik het goed begrijp neem je diensten af bij COGAS die het vervolgens bij een leverancier inkoopt. Als dat klopt dan kan het gewoon. Overigens: als je direct bij Ziggo had gezeten hadden zij ook zomaar dingen kunnen veranderen. Daartegenover staat dat je als klant je contract kunt ontbinden als het product wordt gewijzigd.

ve
door verwijderd - Oct 16, 2014 om 15:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

Meer info hierover is ook te lezen op twentestaptover

Quote: De abonnementsprijs voor uw pakket blijft gelijk; u krijgt zelfs korting!

ve
door verwijderd - Oct 17, 2014 om 10:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ziggo is er hier ook afgegaan en dan moet je iets anders en of dat zomaar kan, denk niet dat die vraag relevant is, want het gaat gewoon gebeuren.
Vaak ben je tevreden met wat je hebt en bang dat verandering minder is, maar in mijn geval beslist niet hoor, dus er is hoop....

ve
door verwijderd - Oct 17, 2014 om 14:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb ze een brief gestuurd en al een reactie ontvangen. Ze blijven volhouden dat ik er niet veel van zal merken bij de overgang naar Caiway.

Mijn brief:
"Onlangs hebben wij uw brief gekregen over het wijzigen van Ziggo naar Caiway.

Ik wil hier officieel beklag over doen en jullie aansprakelijk stellen.
Caiway biedt niet dezelfde diensten aan als Ziggo.
De Internet, TV en Telefoon service zijn vergelijkbaar, maar zij bieden geen voordeel op Mobiel abonnementen aan en hebben geen Wifi Hotspots. Ook hun service is vele malen minder dan Ziggo. Caiway heeft ook geen On Demand op de kabel en geen TV kijken op tablets etc op de kabel.
Door een beslissing van uw bedrijf moet ik dus extra kosten gaan maken om mijn diensten te behouden. Ik was generlei van plan mijn dienstenafname te wijzigen en dus voor altijd bij Ziggo te blijven.

Dit is een eenzijdige actie van uw bedrijf dus bij deze stel ik jullie formeel aansprakelijk voor de vergoeding van deze extra kosten. Ik verwacht dat jullie deze honoreren en mij binnen 2 weken hierover te berichten.

Overzicht van de extra kosten:
- 2 maal Mobiel abonnement Ziggo, normaal als Ziggo klant 15,00 euro per maand nu 25,00 euro per maand per contract.
- Onbeperkt Ziggo Wifi Hotspot gebruik, normaal als Ziggo klant gratis, nu 29.95 euro per maand per mobiel (KPN Hotspot bij 1 jaar contract).
- Video on Demand, normaal als Ziggo klant gratis, nu 10,00 per maand bij Videoland Unlimited.
- TV kijken overal, normaal als Ziggo klant gratis, nu 40,00 per maand bij Online.

Vanaf 1 januari 2015 dient u mij te vergoeden per maand 2x 10,00 + 2x 29,95 +10,00 + 40,00 dus totaal 129,90 euro per maand net zo lang ik een Ziggo mobiel en Caiway afname heb. Dit bedrag dient u voor de 28ste van elke maand aan mij te voldoen, waarbij het eerste bedrag voor 18 december 2014 op mijn bankrekening dient te staan."

En Cogas antwoord:
"Uw reactie hebben we in goede orde ontvangen. We snappen uw reactie en begrijpen dat het vervelend is. We zijn er echter van overtuigd dat Caiway een goed aanbod voor u heeft.

Caiway levert per 2015 digitale televisie en 3 Alles-in-1 pakketten, waarover zij u op 17 oktober schriftelijk geïnformeerd hebben Ook kunt u dit aanbod nakijken of de website www.twentestaptover.nl. Klikt u rechtsboven op Klantenservice voor een antwoord op de meest gestelde vragen.

Mocht u aangaande het aanbod van Caiway toch verdere vragen hebben, neemt u dan telefonisch contact op met de klantenservice op telefoonnummer 088-2249121, bereikbaar op de werkdagen tussen 09:00 – 21:00 en op zaterdag van 10.00 – 16.00 uur. Caiway heeft tevens een servicepunt aan de Grotestraat 31 te Almelo (naast Talamini).

Wij vertrouwen er op u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. "

Met andere woorden, niet zeuren, gewoon slikken.

ve
door verwijderd - Oct 18, 2014 om 10:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

2dy4 schreef op vrijdag 17 okt 2014, 14:50: "We snappen uw reactie en begrijpen dat het vervelend is. We zijn er echter van overtuigd dat Caiway een goed aanbod voor u heeft.

Ja, natuurlijk 'snappen' zij dat.
C.I.F. is eigenaar van Caiway en heeft ook aandelen in Cogas. Het is dus ongeveer hetzelfde als wanneer een slager zijn eigen vlees keurt.
Onzin uitspraak dus.

Dit lijkt mij trouwens een geautomatiseerd berichtje wat elke klager krijgt.
(Waarom vinden vele bedrijven toch alles zo 'vervelend'? Dit bedrijf lijkt wel op Vodafone, die ook alles 'erg vevelend' vindt........ en vervolgens niets met de klacht doet.)

"Kabelexploitant Cogas is behoorlijk geschrokken van het massale protest tegen de verplichte overgang van een deel van de Twentse Ziggo-klanten naar collega-provider Caiway."

Hoezo geschrokken? Cogas is hier helemaal niet van 'geschrokken', maar wist precies wat er allemaal zou gebeuren. En dat laatste is (wel) professionaliteit. Want als zij daar echt van 'geschrokken' waren, dan was Cogas wel heel amateuristisch bezig.

Uiteraard zijn zij daar niet van 'geschrokken' en wisten zij precies wat voor een protest er zou komen. Maar je moet toch wat naar buiten brengen. Ook voornoemde 'uitspraak' is van tevoren goed uitgedacht en op papier gezet. Hypocrisie ten top !!!!

Maar om aan te tonen hoe Cogas niet alleen enorm hypocriet is (met uitspraken), maar ook nog eens een héél smerig spelletje speelt: investeringsmaatschappij C.I.F. heeft aandelen in Cogas en is ook nog eens eigenaar van Caiway. Maar dat is allemaal héééél 'toevallig'....... Dus zij hebben (een enorm financieel) belang bij al die extra 'klanten'.
Het is één groot toneelstuk.

En uiteraard is daar helemaal niets meer aan te doen. Alle protesten ten spijt, het gaat gewoon door. En met die protesten is gewoon rekening gehouden.

Onze Duitse buren hebben daar een leuke uitspraak voor: 'zum Kotzen'.

Het woord is nu aan de Tweede Kamer.

ve
door verwijderd - Oct 18, 2014 om 10:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

@2dy4, ik begrijp uw standpunt wel, maar om een enigszins serieuze behandeling van uw klacht te ontvangen, zou u moeten beginnen met een serieuze schade opgave. Uitgaan van alle duurste varianten komt natuurlijk niet echt overtuigend over. Daarbij zit in het Ziggo mobiel abonnement ook de hotspot functionaliteit, dus die hoeft dan sowieso niet apart afgesloten te worden.

ve
door verwijderd - Oct 18, 2014 om 23:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

@diumenge, ik zie inderdaad dat Ziggo de voorwaarden aangepast heeft. Eerder moest men een Internet abbonee zijn om wifi hotspots te kunnen gebruiken, maar dat hebben ze nu inderdaad aangeschaft. Pfew, scheelt weer 60 euro in de maand... Maar ik heb echt de goedkoopste uitgezocht, ik ben niet de geldwolf hier.
Desalniettemin blijft nog steeds 70 euro meer voor de rest, sterker nog ik heb het foldertje nog eens goed doorgekeken. De folder van Caiway zegt "Nee, u gaat niet meer betalen voor uw alles in 1 HD pakket"
DUS wel, maar niet bij Caiway want die hebben niet alles beschikbaar.

@hutch, ja ik had dat ook na mijn brief hier gelezen, een duidelijke vorm van belangenverstrengeling, misschien dat Ziggo daar juridisch wat mee kan :)

Ik zie nu pas de oogkleplijst vergelijklijst van Caiway er ook is: https://www.twentestaptover.nl/site/nl/applicatie/vergelijk
Let op de 'gratis' wifi router wordt niet je eigendom. Daarnaast heb ik al een goede infrastructuur hier, ik hoop niet dat het een verplichting wordt om dat budget ding er tussen te hangen.

De consumentenbond heb ik ook gevraagd hoe dit kan, ook daar krijg ik ook een nul-antwoord: "Helaas is Cogas niet aangesloten bij ons. U kunt altijd proberen bij Cogas uw klacht aanhangig te maken." Duh, dacht je al dat ik dat niet geprobeerd had...

Aan de beetje positief kant:
Het aanbod van Caiway is inderdaad goed, maar naar verhouding veel duurder dan de concurrenten.
Ook zijn ze bezig met de uitrol van glasvezel, maar ze weten nog niet wanneer ze dat ik in mijn woonplaats komen doen, dan heb ik in ieder geval weer wat minder extra kosten als ik daarop moet overstappen...

Heeft iemand toevallig nog een een kopie van de algemene voorwaarden voor Cogas Kabel Infra BV? Ik kan genoeg documenten vinden over Cogas, maar deze (ik weet niet of het toevallig is) niet. Zelfs niet op hun eigen site http://www.cogas.nl/algemenevoorwaarden/.

ve
door verwijderd - Oct 19, 2014 om 04:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

ynnor76 schreef op donderdag 16 okt 2014, 15:29: Cogas gooit ziggo van de kabel en verplicht duizenden leden van ziggo over te stappen op caiway.(enigste mogelijkheid)
Kan dit zo maar????
Iedereen is dok tevreden over ziggo willen niet veranderen.

Ja, dat kan, Cogas heeft de overeenkomst per 1 januari 2015 opgezegd. Betreurend vond Ziggo het besluit van Cogas de samenwerking opzegde.

Of u gelukkiger wordt met de nieuwe keus van Cogas om een samenwerking CaiWay aan te gaan, is voor de vraag en voor mij de weet.

Alternatieven in overvloed: KPN, Fiber, Vodafone, Online, XS4ALL etc.