ji
door jip30 Feb 28, 2005 om 22:25
Auto & vervoer

Versneld stationair

ik heb pas terug een opel astra gekocht met een half jaar bovag garantie,ik ben al 3 keer terug geweest bij de garage waar ik hem heb gekocht maar ze kunnen het volgende probleem  niet oplossen:de auto blijft te snel stationair(plusminus 2000/2500 toeren) lopen als hij koud is.Dit zakt pas af als ik stil ga staan bij bijv. een kruising.Weet iemand hier misschien een oplossing voor?

1651 5 Rapporteer

brynnar
door brynnar - Mar 1, 2005 om 09:31
1782 Antwoorden / 27 Vragen

Goedemorgen,

Indien je auto onverhoopt ook veel koelvloeistof verbruikt (dat merk je als er veel witte rook uit de uitlaat komt), dan kan het zijn dat de koppakkingen vervangen moeten worden. Bij een "half warme" motor is de (mechanische) thermostaat flink aan het werk waardoor er sterk wisselende temperaturen kunnen optreden in het gedeelte van het koelsysteem waar deze regelaar doorgaans zit.

Vraag me niet naar de technische details hoe het precies werkt, maar dist schijnt een optie te kunnen zijn.

Brynnar

grindweg
door grindweg - Mar 2, 2005 om 22:03
2308 Antwoorden / 28 Vragen

weer iemand met weinig gegevens. maar ik zal het proberen.want bekangrijk is bouwjaar type en brandstof.als het benzine is kan het de stappen motor zijn of de aan stuuring daar van.valse lucht komt ook voor. een temperatuur sensor voor de ecu wil ook de geest geven.maar dit is uit te lezen met de tach 1 of de tach 2. je kunt desnoods een activator test doen dat is het aan sturen van div onderdelen.ik hoop dat het niet in de ecu zit. veel universelen kunnen dat niet testen.dus desnoods even bij de dealer uit latenlezen voor de garantie om is.succes

ji
door jip30 - Mar 3, 2005 om 15:11
1 Antwoorden / 1 Vragen

voor de volledigheidheid hier nog wat aanvullende informatie over mijn auto:Opel Astra-g-caravan,x1.6szr,benzine,bouwjaar nov.1999

gsm
door gsm - Mar 3, 2005 om 15:52
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Voornaamste oorzaak: Het is een Opel.

Ik heb ooit een kadett-D gehad met teveel mankenten om op te noemen.
Eén daarvan was dat de eerste kilometers de carburateur bevroor, vooral
in voor- of najaar bij vochtig weer.

Oorzaak daarvan was de slechte verwarming van de carburateur, waar overignes niets aan te doen was (Opel feature).

Ik weet niet hoe het bij de benzineinspuiting precies in elkaar zit.

Wel zijn er een aantal dingen die gemeten worden en aan de ecu
doorgegeven dienen te worden. Ik zou zeker de contacten van
temperatuursensors op de motor en inlaat (misschien ook in het
luchtfilter) controleren. Verder de elektrische aansluitingingen van de
lambdasonde op de uitlaat controleren.

Misschien komt er vocht uit het koelsysteem in de cylinders (defecte
koppakking). Dat moet dan wel tot gevolg hebben dat er koelvloeistof
verdwijnt uit het koelcircuit. Controleer dus het koelvloeistofniveau
regelmatig.

GSM

grindweg
door grindweg - Mar 4, 2005 om 19:50
2308 Antwoorden / 28 Vragen

een dromeriger verhaal bestaat niet.  ten eerste zitten deze zelfde onderdelen van het zelfde merk en type in veel andere merken autos. de opel waar u aan denkt is prehistorie.2 weken terug heb ik zo een probleemopgelost bij een rover 75 v6 wat bleek geen fout codes niet in de nood loop en ja hoor de stappen motor defect deze maakte soms 14 stapjes ipv 28. hopelijk iets meer respect voor de techniek en zijn problemen succes