de eelco
door de eelco Aug 10, 2014 om 12:13
Elektronica & tv

Versterker is vernietigt door fabrikant.

5 jaar geleden voor het eerst van me leven een nieuwe versterker gekocht((daar voor altijd 2de hands versterkers gekocht )).
versterker gekocht op 25-06-2009 en ingeleverd voor reparatie op 24-05-2014.
versterker bleek niet stuk maar een gedeelte van de koptelefoon zat nog in de versterker waardoor de versterker dacht dat er nog een koptelefoon was aangesloten waardoor er geen geluid uit de boxen kwam.
met bcc alkmaar in overleg gegaan en die vonden het wel wijs om met de versterker langs te komen omdat ik een extra garantie aankoop had gedaan((49,95 euro voor 3 jaar extra garantie en extra service )).
de garantie was nog maar een maandje geldig dus bcc adviseerde me om meteen langs te komen,
had me afstand bediening mee omdat de geluidsknop het niet meer deed en de verkoper zei tegen me ,omdat u voor de extra garantie en service heeft gekozen word de versterker gemaakt en de afstand bediening kosteloos vervangen.
toppertje dacht ik nog.
reparatie tijd was tussen de 2 en 3 weken .(kon misschien een beetje langer zijn ivm vakantie )).
na 6 weken nog niks gehoord te hebben bcc alkmaar gebeld en die zouden het gaan onderzoeken waarom het zolang duurde .
werd na een uurtje terug gebeld en er werd gezegd dat me versterker is vernietigd omdat de afstand bediening niet meer leverbaar was.
bcc gaf ruitelijk toe dat het te lang had geduurd en boden me aan om de aankoopbedrag in tegoedbonnen te geven zodat ik een andere versterker kon uitkiezen.
opzicht een prachtige oplossing zou u denken maar voor het geld die ik had betaald ((249,00 euro )kan ik nu niet een versterker kopen met de uitgebreide functies die ik had omdat onkyo 5 jaar geleden een actie hadden.
nu moet ik misschien wat geld bij leggen voor een andere versterker maar dan heb ik wel 5 jaar lang gebruik mogen maken van de oude
versterker.
nu is mijn vraag ,is het normaal dat een goede versterker vernietigd word omdat de afstand bediening niet meer leverbaar is zonder in overleg te gaan met de klant want opzich kon ik er wel me leven dat ik af en toe de geluidsknop handmatig moest bedienen want voor de rest deed de afstand bediening het best.

het was een onkyo txsr576/zi

ps ik ben wel ongelofelijk blij dat bcc de aankoopbedrag terug betaal want ik denk niet dat dit vaak gebeurt na 5 jaar maar ik vind het zo zonden dat me versterker is vernietigd want ik was dol gelukkig er mee.

1640 19 Rapporteer

mahadma
door mahadma - Aug 10, 2014 om 12:30
11520 Antwoorden / 51 Vragen

Ik vind het een top service van bcc, u krijgt uw volledig betaalde bedrag retour en kunt dus een andere kopen. Hoe een deel van de koptelefoon in het contact kan zitten is (formeel in mijn ogen) een gebruikersfout, maar oké. U was verzekerd voor € 249 en niet voor de mogelijkheden. De versterker is vernietigd omdat (volgens zeggen) de ab niet meer leverbaar was en u krijgt nu een 100% nagelnieuwe met weer de standaard (of extra) garantie. Gaat het nu om het principe? Dan had u nu een versterker gehad zonder ab en had u daar weer over kunnen klagen. Dit is een bloemetje waar vind ik voor bcc, zeker na 5 jaar.

alfatrion
door alfatrion - Aug 10, 2014 om 13:13
1659 Antwoorden / 1 Vragen

Het is zeker niet normaal dat andermans eigendommen worden vernietigd zonder diens instemming.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Aug 10, 2014 om 14:38
4299 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=alfatrion schreef op zondag 10 aug 2014, 13:13]Het is zeker niet normaal dat andermans eigendommen worden vernietigd zonder diens instemming.
Sterker nog, normaal gesproken doe je hiervan altijd aangifte.

ps, kleine suggestie.

czar
door czar - Aug 10, 2014 om 15:09
1209 Antwoorden / 20 Vragen

[quote=lekkerisdat schreef op zondag 10 aug 2014, 14:38][quote=alfatrion schreef op zondag 10 aug 2014, 13:13]Het is zeker niet normaal dat andermans eigendommen worden vernietigd zonder diens instemming.
Sterker nog, normaal gesproken doe je hiervan altijd aangifte.

Helemaal mee eens, en nog sterker: TS had 3 jaar aanvullende garantie gekocht die nog niet was afgelopen. Hij had op z'n minst z'n aankoopbedrag in geld terug moeten krijgen.

Mwaoh, dan hebben we het nog niet eens over het euvel.
In het ergste geval had er een nieuw female-stekkertje van 1 euro moeten worden geplaatst.
Had 'm dan aan mij gegeven, zonde om weg te gooien.

sw
door swat1500 - Aug 10, 2014 om 16:21
3763 Antwoorden / 0 Vragen

Waarschijnlijk wogen de reparatie kosten niet op tegen de feitelijke (dag) waarde van de versterker. Aangezien u een beroep deed op de garantie dan ligt de keuze bij de leverancier. Repareren, vervangen of aankoopbedrag terug.
Uitbetaling in tegoedbonnen vindt ik wat minder geslaagd.
Op zich is het netjes dat u het volledige bedrag hebt teruggekregen.
Gezien het tijdsverloop moeten er inmiddels beter versterkers zijn voor een zelfde prijs.

jo
door joentje1978 - Aug 10, 2014 om 16:25
367 Antwoorden / 6 Vragen

Een afgebroken koptelefoonplug is inderdaad "eigen schuld" en valt normaal gesproken niet onder de garantie dus in dat opzicht vind ik het netjes dat ze je na zoveel jaar het volledige aankoopbedrag teruggeven.

Vind het alleen niet normaal dat ze zonder enig overleg met jou de versterker vernietigen, dat hadden ze op zijn minst wel even met jou kunnen overleggen.

zoekster
door zoekster - Aug 10, 2014 om 16:36
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Iemand anders eigendom vernietigen mag nooit zonder overleg. Ik vraag me af wat daar precies is gebeurd met je versterker. Vernietigen omdat de afstandsbediening niet meer is te leveren? Vreemd verhaal.
Volgens mij heb je niet het hele verhaal te horen gekregen.

czar
door czar - Aug 10, 2014 om 16:57
1209 Antwoorden / 20 Vragen

[quote=zoekster schreef op zondag 10 aug 2014, 16:36]Iemand anders eigendom vernietigen mag nooit zonder overleg.

Precies!
Je hoort dan de ongerepareerde versterker in dezelfde staat terug te krijgen als waarin je 'm hebt aangeboden voor reparatie.

En aan alle anderen die tegoedbonnen redelijk vonden: onzin!
TS heeft 50 euro betaalt voor de garantie-uitbreiding en die was nog niet verlopen.

Daarbij was het euvel (zoals TS het beschrijft) een lachertje.
Dit soort apparaten mag je bij mij altijd inleveren, ik betaal de verzendkosten wel.

10 jaar geleden kon je nog wel een redelijk mooie versterker kopen tegen een schappelijke prijs.
Tegenwoordig kun je nog steeds een mooie versterker kopen, maar dan betaal je je een ongeluk.

de eelco
door de eelco - Aug 12, 2014 om 10:18
607 Antwoorden / 92 Vragen

iedereen vriendelijk bedankt voor de antwoorden.
ik vind het dood zonde dat de versterker is vernietigd en kan uit jullie reacties begrijpen dat het normaal is dat de eigenaar eerst word ingelicht als vorens ze tot vernietiging over gaan.
ik hoop dat ik van de week nog een gesprek krijg met de bedrijfsleider hoe we dit het beste kunnen oplossen want voor 249.00 euro krijg ik zo,n versterker niet meer.
begrijp me aub niet verkeert want ik ben wel blij dat ik me geld terug krijg in tegoedbonnen maar als ik voor dit geld een versterker koopt dan kom ik bij lange niet in de buurt qua mogelijkheden die de oude versterker had.
misschien dat of onkyo of bcc me tegemoet willen komen zodat ik dan gewoon een versterker krijgt die de zelfde eisen heeft.

czar
door czar - Aug 12, 2014 om 10:35
1209 Antwoorden / 20 Vragen

Ik zou proberen toch het aankoopbedrag i.p.v. tegoedbonnen terug te krijgen.
Dan kun je zelf ook eens op de 2-de hands markt kijken voor een vervanger.

Of je moet de aanschaf van andere apparatuur op het oog hebben waarvoor je de tegoedbonnen kunt gebruiken. Nooit te lang wachten met inwisselen van tegoedbonnen, gaat de keten failliet, dan heb je er niets meer aan.

NatureTravel
door NatureTravel - Aug 12, 2014 om 12:32
646 Antwoorden / 8 Vragen

Het is vreemd dat de fabrikant de versterker vernietigt omdat de afstandbediening (die het nog deed?) niet meer leverbaar is. Daarbuiten, had de fabrikant de versterker nooit zonder uw toestemming mogen vernietigen. Feitelijk heeft men met deze beslissing het apparaat van u gestolen. Mogelijk waren de herstelkosten hoger dan de aanschafprijs ooit.
Mijn gok is dat de fabrikant dit helemaal niet gedaan, maar heeft de leverancier ergens iets fout gedaan, wil niet laten weten wat maar wil wel (lees: moet) de schade vergoeden.

de eelco
door de eelco - Aug 13, 2014 om 13:03
607 Antwoorden / 92 Vragen

ik ben zo juist naar de bcc geweest en heb een gesprek gehad met de bedrijfsleider .
ik heb te kennen gegeven dat ik het een vreemde zaak vind dat me versterker is vernietigd zonder mijn toestemming en dat ik voor de 249 euro nooit zo,n versterker kan terug kopen.
de bedrijfsleider gaf me daar in gelijk en we hebben samen in de zaak gekeken naar vergelijkbare versterkers en die kwamen uit op zo,n 480 tot 550 euro.
ik gaf als oplossing om het verschil te delen maar daar wou hij niet aan.
toen heb ik gezegd ,ok geef me oude versterker maar terug met een goed werkende afstand bediening.
hierop heeft hij de fabrikant gebeld en toen werd alles compleet anders (((toeval???))).
ineens was me versterker niet vernietigd en kan een vervangende afstand bediening worden geleverd.
ik was voordat ik naar de bcc was gegaan ff langs het juridische loket geweest en die vertelde het zelfde als jullie dat ze onrechtmatig hadden gehandeld en dit hadden ze voor me op papier gezet.
hopelijk over 2 tot 3 weken is de versterker weer in mijn bezit met een nieuwe goed werkende afstand bediening.
word vervolgd en iedereen bedankt voor het mee denken....

czar
door czar - Aug 13, 2014 om 13:12
1209 Antwoorden / 20 Vragen

[quote=de eelco schreef op woensdag 13 aug 2014, 13:03]
hierop heeft hij de fabrikant gebeld en toen werd alles compleet anders (((toeval???))).
ineens was me versterker niet vernietigd en kan een vervangende afstand bediening worden geleverd.

Het zou mij niet verbazen dat je niet je eigen versterker terug krijgt, maar een andere van hetzelfde type die ook onder garantie is aangeboden. Maakt op zich niet veel uit natuurlijk, als die goed functioneert en er redelijk uit ziet.

de eelco
door de eelco - Sep 26, 2014 om 10:43
607 Antwoorden / 92 Vragen

woensdag naar de bbc in alkmaar geweest de versterker was toch vernietigd .
heb een goed gesprek met de bedrijfsleider gehad en die gaf ook te kennen dat het allemaal heel vreemd was gelopen en dat het veels te lang heeft geduurd ((4 maanden ))..
omdat ik de extra garantie ((extra service )) had bij gekocht kreeg ik gewoon mijn aankoopbedrag terug in tegoedbonnen ((249 euro ))..
ik met de bedrijfsleider door de winkel gelopen en ik zei meteen dat we nooit een gelijkwaardige versterker voor dit geld zouden vinden.
na 10 minuten te hebben gekeken bij de aanwezige versterkers was hij er ook van overtuigd dat de gelijkwaardige versterker op 799 uit kwam ((ander merk maar bijna de zelfde mogelijkheden)).
hij zei omdat dat kwam omdat onkyo 5 jaar geleden een aanbiedings actie waren gestart in nederland om hun merk onder de aandacht te brengen en nu met geen mogelijkheid er nog 1 voor deze prijs zou kunnen regelen.
toen ik zei dat het verschil wel erg groot vond ((550 euro))zei hij dat de technologie nu vele malen beter zijn en daar een andere prijskaartje aan hing..
pffffffffffffffffffffffff...ik zei dat ik na 4 maanden wachten nu een andere versterker wil kopen en dat ik wel vond dat onkyo en bcc ook maar een duitje en de zak moesten doen.
hij heeft hierop onkyo gebeld en na 10 minuten zei hij ,loop maar eventjes mee want ik denk dat we er wel uit komen.
we liepen naar een versterker van het merk marant/kardon avr 170 .
deze kan ik samen met onkyo aanbieden voor 319 euro ipv 499 euro.
hier was ik wel tevreden mee en heb gelijk voor 60 euro 7 jaar extra service bij gekocht en ben nu de eigenaar van een nieuwe versterker.
geen 7.1 maar 5.1 en geen 1000 watt maar 650 watt(((wat ruimschoots meer dan genoeg is ))..

ik wil iedereen bedanken voor alle antwoorden en geef hierbij onkyo en bcc alkmaar een dikke duim...

mahadma
door mahadma - Sep 26, 2014 om 10:51
11520 Antwoorden / 51 Vragen

Mooi opgelost, dank voor het melden. ........... en denk aan de buren!

zoekster
door zoekster - Sep 26, 2014 om 11:03
10965 Antwoorden / 34 Vragen

[quote=mahadma schreef op vrijdag 26 sep 2014, 10:51]Mooi opgelost, dank voor het melden. ........... en denk aan de buren!
Die stalkende buurvrouw, bedoel je?

;-)

mahadma
door mahadma - Sep 26, 2014 om 11:08
11520 Antwoorden / 51 Vragen

watt?

de eelco
door de eelco - Sep 26, 2014 om 11:08
607 Antwoorden / 92 Vragen

[quote=zoekster schreef op vrijdag 26 sep 2014, 11:03][quote=mahadma schreef op vrijdag 26 sep 2014, 10:51]Mooi opgelost, dank voor het melden. ........... en denk aan de buren!
Die stalkende buurvrouw, bedoel je?

;-)

pfffffffffffffffffffffffffffffff....je mag haar hebben ....
doe ik er ook nog een pak koffie bij...
:) :) :) ..

mahadma
door mahadma - Sep 26, 2014 om 11:12
11520 Antwoorden / 51 Vragen

Stuur de koffie maar, bonen graag, maar de buurvrouw mag je houden, als je het niet erg vind.