Versterker is vernietigt door fabrikant.
5 jaar geleden voor het eerst van me leven een nieuwe versterker gekocht((daar voor altijd 2de hands versterkers gekocht )).
versterker gekocht op 25-06-2009 en ingeleverd voor reparatie op 24-05-2014.
versterker bleek niet stuk maar een gedeelte van de koptelefoon zat nog in de versterker waardoor de versterker dacht dat er nog een koptelefoon was aangesloten waardoor er geen geluid uit de boxen kwam.
met bcc alkmaar in overleg gegaan en die vonden het wel wijs om met de versterker langs te komen omdat ik een extra garantie aankoop had gedaan((49,95 euro voor 3 jaar extra garantie en extra service )).
de garantie was nog maar een maandje geldig dus bcc adviseerde me om meteen langs te komen,
had me afstand bediening mee omdat de geluidsknop het niet meer deed en de verkoper zei tegen me ,omdat u voor de extra garantie en service heeft gekozen word de versterker gemaakt en de afstand bediening kosteloos vervangen.
toppertje dacht ik nog.
reparatie tijd was tussen de 2 en 3 weken .(kon misschien een beetje langer zijn ivm vakantie )).
na 6 weken nog niks gehoord te hebben bcc alkmaar gebeld en die zouden het gaan onderzoeken waarom het zolang duurde .
werd na een uurtje terug gebeld en er werd gezegd dat me versterker is vernietigd omdat de afstand bediening niet meer leverbaar was.
bcc gaf ruitelijk toe dat het te lang had geduurd en boden me aan om de aankoopbedrag in tegoedbonnen te geven zodat ik een andere versterker kon uitkiezen.
opzicht een prachtige oplossing zou u denken maar voor het geld die ik had betaald ((249,00 euro )kan ik nu niet een versterker kopen met de uitgebreide functies die ik had omdat onkyo 5 jaar geleden een actie hadden.
nu moet ik misschien wat geld bij leggen voor een andere versterker maar dan heb ik wel 5 jaar lang gebruik mogen maken van de oude
versterker.
nu is mijn vraag ,is het normaal dat een goede versterker vernietigd word omdat de afstand bediening niet meer leverbaar is zonder in overleg te gaan met de klant want opzich kon ik er wel me leven dat ik af en toe de geluidsknop handmatig moest bedienen want voor de rest deed de afstand bediening het best.
het was een onkyo txsr576/zi
ps ik ben wel ongelofelijk blij dat bcc de aankoopbedrag terug betaal want ik denk niet dat dit vaak gebeurt na 5 jaar maar ik vind het zo zonden dat me versterker is vernietigd want ik was dol gelukkig er mee.
Ik vind het een top service van bcc, u krijgt uw volledig betaalde bedrag retour en kunt dus een andere kopen. Hoe een deel van de koptelefoon in het contact kan zitten is (formeel in mijn ogen) een gebruikersfout, maar oké. U was verzekerd voor € 249 en niet voor de mogelijkheden. De versterker is vernietigd omdat (volgens zeggen) de ab niet meer leverbaar was en u krijgt nu een 100% nagelnieuwe met weer de standaard (of extra) garantie. Gaat het nu om het principe? Dan had u nu een versterker gehad zonder ab en had u daar weer over kunnen klagen. Dit is een bloemetje waar vind ik voor bcc, zeker na 5 jaar.
[quote=alfatrion schreef op zondag 10 aug 2014, 13:13]Het is zeker niet normaal dat andermans eigendommen worden vernietigd zonder diens instemming.
Sterker nog, normaal gesproken doe je hiervan altijd aangifte.
ps, kleine suggestie.
[quote=lekkerisdat schreef op zondag 10 aug 2014, 14:38][quote=alfatrion schreef op zondag 10 aug 2014, 13:13]Het is zeker niet normaal dat andermans eigendommen worden vernietigd zonder diens instemming.
Sterker nog, normaal gesproken doe je hiervan altijd aangifte.
Helemaal mee eens, en nog sterker: TS had 3 jaar aanvullende garantie gekocht die nog niet was afgelopen. Hij had op z'n minst z'n aankoopbedrag in geld terug moeten krijgen.
Mwaoh, dan hebben we het nog niet eens over het euvel.
In het ergste geval had er een nieuw female-stekkertje van 1 euro moeten worden geplaatst.
Had 'm dan aan mij gegeven, zonde om weg te gooien.
Waarschijnlijk wogen de reparatie kosten niet op tegen de feitelijke (dag) waarde van de versterker. Aangezien u een beroep deed op de garantie dan ligt de keuze bij de leverancier. Repareren, vervangen of aankoopbedrag terug.
Uitbetaling in tegoedbonnen vindt ik wat minder geslaagd.
Op zich is het netjes dat u het volledige bedrag hebt teruggekregen.
Gezien het tijdsverloop moeten er inmiddels beter versterkers zijn voor een zelfde prijs.
Een afgebroken koptelefoonplug is inderdaad "eigen schuld" en valt normaal gesproken niet onder de garantie dus in dat opzicht vind ik het netjes dat ze je na zoveel jaar het volledige aankoopbedrag teruggeven.
Vind het alleen niet normaal dat ze zonder enig overleg met jou de versterker vernietigen, dat hadden ze op zijn minst wel even met jou kunnen overleggen.
Iemand anders eigendom vernietigen mag nooit zonder overleg. Ik vraag me af wat daar precies is gebeurd met je versterker. Vernietigen omdat de afstandsbediening niet meer is te leveren? Vreemd verhaal.
Volgens mij heb je niet het hele verhaal te horen gekregen.
[quote=zoekster schreef op zondag 10 aug 2014, 16:36]Iemand anders eigendom vernietigen mag nooit zonder overleg.
Precies!
Je hoort dan de ongerepareerde versterker in dezelfde staat terug te krijgen als waarin je 'm hebt aangeboden voor reparatie.
En aan alle anderen die tegoedbonnen redelijk vonden: onzin!
TS heeft 50 euro betaalt voor de garantie-uitbreiding en die was nog niet verlopen.
Daarbij was het euvel (zoals TS het beschrijft) een lachertje.
Dit soort apparaten mag je bij mij altijd inleveren, ik betaal de verzendkosten wel.
10 jaar geleden kon je nog wel een redelijk mooie versterker kopen tegen een schappelijke prijs.
Tegenwoordig kun je nog steeds een mooie versterker kopen, maar dan betaal je je een ongeluk.
iedereen vriendelijk bedankt voor de antwoorden.
ik vind het dood zonde dat de versterker is vernietigd en kan uit jullie reacties begrijpen dat het normaal is dat de eigenaar eerst word ingelicht als vorens ze tot vernietiging over gaan.
ik hoop dat ik van de week nog een gesprek krijg met de bedrijfsleider hoe we dit het beste kunnen oplossen want voor 249.00 euro krijg ik zo,n versterker niet meer.
begrijp me aub niet verkeert want ik ben wel blij dat ik me geld terug krijg in tegoedbonnen maar als ik voor dit geld een versterker koopt dan kom ik bij lange niet in de buurt qua mogelijkheden die de oude versterker had.
misschien dat of onkyo of bcc me tegemoet willen komen zodat ik dan gewoon een versterker krijgt die de zelfde eisen heeft.
Ik zou proberen toch het aankoopbedrag i.p.v. tegoedbonnen terug te krijgen.
Dan kun je zelf ook eens op de 2-de hands markt kijken voor een vervanger.
Of je moet de aanschaf van andere apparatuur op het oog hebben waarvoor je de tegoedbonnen kunt gebruiken. Nooit te lang wachten met inwisselen van tegoedbonnen, gaat de keten failliet, dan heb je er niets meer aan.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Afvoer verstopt
Hoi,
Momenteel hebben wij thuis erg veel last van terugkomende verstoppingen in onze afvoer. Ik probeer het telkens zelf op te lossen, maar zonder succes. Nu ben ik op zoek gegaan naar een loodgieter alleen vind ik de prijs echt belachelijk duur.
Is er ergens een redder in nood met de gouden tip? Of weet er iemand een loodgieter die goedkoper is en netjes te werk gaat??
...
Lees meer
Vriendenloterij stoppen lukt niet
Al 2 keer een telefonsch gesprek gehad met een zeer irritante dame. Maar krijg het niet voor elkaar om op te bzeggen. Lees meer
Onaangekondige prijsverhoging sportschool
Goedendag,
vanmiddag een onaangename verassing tijdens het nalopen van de financiele administratie. SInds 1 november 2023 heb ik een abonnement bij een sportschool. Deze sportschool heeft, zonder het aan mij bekend te maken, de abonnementsprijs verhoogd. Ik ben niets te beroerd om te betalen, laten we dat voorop stellen. Ik wil echter wel graag op tijd weten dat er een prijsverhoging aa
...
Lees meer
Populair in Elektronica & TV
<a href="//superaankoop.co.nl" target="_blank">www.superaankoop.co.nl</a>
is dit een veilig site om te kopen? Lees meer
Deli-lifestyle
Hallo Ik ben 80 jaar en heb een tv gekocht via Bol.com maar in feite bij Deli-Lifestyle. De tv zou na 3 dagen geleverd worden maar dat werd een week. Dit schijnt bij nader inzien meer regel dan uitzondering te zijn bij Deli-Lifestyle. Na aankomst bleek de tuner van de tv niet te werken. De setup kwam niet verder dan het land (nederland) maar ik kon geen frequentie ingeven. Uiteindelij ... Lees meer
Vingerafdruksensor Lenovo Tablet 4 10 Plus doet het niet, wat kan ik het beste doen?
Ik heb mijn tablet laten rooten en het moest ook gereset worden.
Dus moet ik een nieuwe vingerafdruk aanmaken, maar het probleem is dat de vingerafdruksensor niet werkt.
Ik heb het daarna meerdere kern opnieuw geprobeerd maar het heeft geen succes meer.
Wat kan ik het beste doen?
Lees meer