ti
door tinygiebels Aug 10, 2014 om 09:01
Geldzaken & recht

Verstoring woongenot

hoi
ben in het bezit van een huurappartement waarvan de warm/koudwaterleiding lekkage veroorzaakt naar de onderburen.daardoor moet ik tot er een oplossing is gevonden ??
bij gebruik van water de hoofdkraan openen en sluiten om bij de onderburen erger te voorkomen.dit tast wel mijn woongenot aan ,wat kan ik daarmee ??

1001 16 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Aug 10, 2014 om 09:10
42060 Antwoorden / 21 Vragen

De lekkage laten verhelpen.

ro
door ron530 - Aug 10, 2014 om 09:13
4084 Antwoorden / 17 Vragen

De verhuurder is verantwoordelijk voor deze reparatie. Bij een lekkage mag u verwachten dat deze direct na melding wordt gedicht. Maar wat bedoeld u met aantasting woongenot en wat kan ik daarmee een schade vergoeding eisen of een snelle reparatie afdwingen.

de eelco
door de eelco - Aug 10, 2014 om 11:20
607 Antwoorden / 92 Vragen

bij de verhuurder melden dat er lekkage is bij het openen van de hoofdkraan .
de meeste verhuurders zullen bij dit soort klachten snel reageren .
dus gewoon bellen en uit leggen wat er aan de hand is.

edrick3
door edrick3 - Aug 10, 2014 om 11:44
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo tinygiebels,

.....ben in het bezit van een huurappartement.....
Neem aan dat je bedoelt dat je een appartement huurt?
Zo ja, dan moet je onmiddellijk bij je woningbouwvereniging/eigenaar aan de bel trekken en melding maken van die lekkage.
Dat moet meteen verholpen worden.
Hebben de buren (nog) niet geklaagd?

Suc6

mahadma
door mahadma - Aug 10, 2014 om 12:34
11521 Antwoorden / 51 Vragen

U zou het zelf ook waarderen als uw bovenburen met waterschade de uwe zouden beperken/voorkomen, dus gewoon effe meewerken,.

tenormin
door tenormin - Aug 10, 2014 om 12:53
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Denk dat de onderburen wel met schade bij u komen. De verhuurder moet zo spoedig mogelijk de lekkage laten repareren. Dat zal via uw inboedelverzekering worden afgehandeld. Die dan weer bij de verhuurder aanklopt. Niet lang wachten; waterschade is heel vervelend, zacht uitgedrukt.

tijger1
door tijger1 - Aug 10, 2014 om 15:54
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@tenormin

Wat heeft de inboedelverzekering van de Ts ermee van doen. Zij heeft het niet over schade.

tenormin
door tenormin - Aug 10, 2014 om 16:44
16816 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=tijger1 schreef op zondag 10 aug 2014, 15:54]@tenormin

Wat heeft de inboedelverzekering van de Ts ermee van doen. Zij heeft het niet over schade.

lekkage naar onderburen veroorzaakt. Schrijft tinygiebels. Lijkt me dan dat er schade ontstaat, water sijpelt immers altijd door. Heb daar heel veel ervaring mee; de bovenburen deden en doen me er (bijna) altijd een 'plezier' mee; worden de plafonds weer lekker gewit door de WBV.

tijger1
door tijger1 - Aug 10, 2014 om 16:51
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@tenormin

Lekker "handig", maar dus nogmaals wat heeft de inboedelverzekering van de Ts er mee van doen?

tot15karakters
door tot15karakters - Aug 10, 2014 om 16:57
2189 Antwoorden / 14 Vragen

Is het lekkage of condens?

Vooral koud water kan druppels condens geven dus is het wel lek.

pi
door pieterwolters - Aug 11, 2014 om 06:53
3610 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=tenormin schreef op zondag 10 aug 2014, 12:53]Denk dat de onderburen wel met schade bij u komen. De verhuurder moet zo spoedig mogelijk de lekkage laten repareren. Dat zal via uw inboedelverzekering worden afgehandeld. Die dan weer bij de verhuurder aanklopt. Niet lang wachten; waterschade is heel vervelend, zacht uitgedrukt.

Voor de zoveelste keer geef je weer een klok-en-klepel-antwoord. Een inboedelverzekering is voor je eigen spullen, een aansprakelijkheidsverzekering is voor schade aan derden. Maar alleen als de verzekerde schuldig is, en dat is hier vooralsnog de vraag.

sg
door sgrootje - Aug 17, 2014 om 22:31
12 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=pieterwolters schreef op zondag 10 aug 2014, 20:05][quote=tenormin schreef op zondag 10 aug 2014, 12:53]Denk dat de onderburen wel met schade bij u komen. De verhuurder moet zo spoedig mogelijk de lekkage laten repareren. Dat zal via uw inboedelverzekering worden afgehandeld. Die dan weer bij de verhuurder aanklopt. Niet lang wachten; waterschade is heel vervelend, zacht uitgedrukt.

Voor de zoveelste keer geef je weer een klok-en-klepel-antwoord. Een inboedelverzekering is voor je eigen spullen, een aansprakelijkheidsverzekering is voor schade aan derden. Maar alleen als de verzekerde schuldig is, en dat is hier vooralsnog de vraag.

Bij ons speelde hetzelfde. Lekkega in de badkamer naar de onderburen. Uiteindelijk is de verhuurder aansprakelijk, die moet de lekkage verhelpen en de schade vergoeden. Tenzij blijkt dat de huurder nalatig is geweest door zelf klus-fouten te maken bv.

tenormin
door tenormin - Aug 17, 2014 om 23:21
16816 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=sgrootje schreef op zondag 17 aug 2014, 22:31]
Bij ons speelde hetzelfde. Lekkega in de badkamer naar de onderburen. Uiteindelijk is de verhuurder aansprakelijk, die moet de lekkage verhelpen en de schade vergoeden. Tenzij blijkt dat de huurder nalatig is geweest door zelf klus-fouten te maken bv.

Dan ben ik niet helemaal duidelijk geweest of heb me ongelukkig uitgedrukt. Natuurlijk is de verhuurder degene die de lekkage moet verhelpen; echter, de verhuurder verhaalt het wel op de verzekering van degene die de lekkage veroorzaakt en inderdaad: als je de schade zelf hebt veroorzaakt door zelf te klussen mag je ook zelf betalen.

tijger1
door tijger1 - Aug 17, 2014 om 23:55
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@tenormin

U gooit de verzekeringen en de regels een beetje door elkaar.

Als een huurder klus fouten heeft gemaakt, hoeft de verhuurder dat natuurlijk niet te verhelpen. En dan wordt de schade die daardoor is veroorzaakt aan de spullen van de klusser zelf door zijn inboedelverzekering vergoed. Schade die in die situatie is veroorzaakt aan een ander wordt door de AVP van de veroorzaker vergoed.

In dit topic weten we niet waardoor de schade is ontstaan aan de waterleiding. Als de Ts niets te verwijten valt, moet de verhuurder het euvel repareren en de schade vergoeden aan de onderburen.

De Ts heeft zelf geen schade.

door 1953 - Aug 18, 2014 om 01:19
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Als het een onzichtbare, in de muren zit, en het is niet door u veroorzaakt dan is de verhuurder het aanspreekpunt in dezen.

sg
door sgrootje - Aug 18, 2014 om 19:23
12 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=1953 schreef op maandag 18 aug 2014, 01:19]Als het een onzichtbare, in de muren zit, en het is niet door u veroorzaakt dan is de verhuurder het aanspreekpunt in dezen.

exacto. Overigens 100 punten voor het reageren in een topic over waterschade met uw nickname ;)