me
door meesterjos Apr 3, 2014 om 09:55
Computers & telefonie

Verstreken garantie

Mijn tablet van ASUS is drie dagen na het verstrijken van de fabrieksgarantie spontaan kapot gegaan.

ASUS wil het repareren voor €204,76 De tablet kostte mij €222,-

Moet ik hiermee akkoord gaan?

1063 9 Rapporteer

lekkerisdat
door lekkerisdat - Apr 3, 2014 om 10:27
4299 Antwoorden / 5 Vragen

Nee. Wat zegt de verkoper hierover?

mahadma
door mahadma - Apr 3, 2014 om 11:15
11520 Antwoorden / 51 Vragen

Ik zou inderdaad de verkoper hier even zich in te mengen. Oké, datum = datum, maar 3 dagen op 2 jaar ....... enige coulance moet minimaal bespreekbaar zijn.

me
door meesterjos - Apr 3, 2014 om 11:26
2 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=lekkerisdat schreef op donderdag 3 apr 2014, 10:27]Nee. Wat zegt de verkoper hierover?

De webshop waar ik deze kocht heeft haar activiteiten gestaakt na negatieve berichten over de webshop. Ik richt mij dus nu op de fabrikant, die niets wil doen om het vertrouwen in hun product te winnen.

mahadma
door mahadma - Apr 3, 2014 om 11:31
11520 Antwoorden / 51 Vragen

Tja, de webshop is exit, dan heb je er weinig meer aan. Alleen een reparatie van dit bedrag aan een apparaat van 2 jaar oud wat "toen" een kleine € 20 duurder was is flauwekul. Mijn opinie? Laat ze het wrak en koop een ander apparaat, maar ik zou geen ASUS nemen. Èn ik zou naar een gewone "stenen" winkel gaan waar je in dit soort gevallen wèl op terug kan vallen die een goede historie heeft. Goedkoop (al of niet via internet) kán duurkoop worden.

me
door meesterjos - Apr 3, 2014 om 11:33
2 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=mahadma schreef op donderdag 3 apr 2014, 11:31]Tja, de webshop is exit, dan heb je er weinig meer aan. Alleen een reparatie van dit bedrag aan een apparaat van 2 jaar oud wat "toen" een kleine € 20 duurder was is flauwekul. Mijn opinie? Laat ze het wrak en koop een ander apparaat, maar ik zou geen ASUS nemen. Èn ik zou naar een gewone "stenen" winkel gaan waar je in dit soort gevallen wèl op terug kan vallen die een goede historie heeft. Goedkoop (al of niet via internet) kán duurkoop worden.

De Nexus 7 tablet is gekocht op 16 maart 2013. Asus zegt in een reactie dat ik het apparaat in het buitenland gekocht heb. Dat is dus niet waar, ik heb het gewoon bij een Nederlandse webshop gekocht.

mahadma
door mahadma - Apr 3, 2014 om 11:36
11520 Antwoorden / 51 Vragen

Maar waar heeft die webshop het gekocht? Als dit het buitenland is, heb je daar geen invloed op, de verkoper hoeft je geen inkoopfactuur te laten zien. Als het dus een buitenlands ding is, sta je nu machteloos.

Cookies
door Cookies - Apr 3, 2014 om 11:37
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=meesterjos schreef op donderdag 3 apr 2014, 11:33]

De Nexus 7 tablet is gekocht op 16 maart 2013. Asus zegt in een reactie dat ik het apparaat in het buitenland gekocht heb. Dat is dus niet waar, ik heb het gewoon bij een Nederlandse webshop gekocht.

Dat kan. Het gaat er niet om waar jij de tablet hebt gekocht, maar waar de webshop het heeft gekocht. Blijkbaar dus niet in Nederland/Benelux.

redrose
door redrose - Apr 6, 2014 om 20:21
64 Antwoorden / 12 Vragen

+Als hij op 16 maart 2013 is gekocht is de tablet toch net 1 jaar oud.

tojoboy
door tojoboy - Apr 7, 2014 om 14:00
12 Antwoorden / 0 Vragen

Meesterjos, NIet laten repareren.

Als je zoekt, o.a. bij Kruidvat, dan kom je goede en voordeliger apparaten tegen.

Groet!