aukesikma
door aukesikma Jul 19, 2014 om 11:36
Computers & telefonie

Vervangen Canon-cartridge door cartridge ander merk

In wil de originele Canon-cartridge (CANON Pixma 550) vervangen door een cartridge van een huismerk (Quantore). Nu krijg ik allerlei foutmeldingen. De printer herkent de cartridge niet.
Wie heeft er een foefje, zodat ik de printer toch kan gebruiken met een cartridge van een ander merk dan Canon.

8981 18 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Jul 19, 2014 om 11:50
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo aukesikma,

Als je vervangende cartridge gaat gebruiken moet je wel opletten of deze inderdaad compatible zijn.
Het door jou genoemde 'merk' ken ik niet.
Ik zou eens hier kijken.
Lees ook even hier.

Suc6

diumenge
door diumenge - Jul 19, 2014 om 11:51
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Ik heb ook een MP550 en gebruik niet originele cartridges, die werken gewoon. Zonder foefje dus. Er moet wel een chip op zitten meen ik. Lijkt me dat er iets mis is met die cartridges, dus je kunt dat het beste navragen bij de verkoper.

macwouter
door macwouter - Jul 19, 2014 om 13:55
825 Antwoorden / 9 Vragen

Tja als je ziet wat ze kosten. Zelf heb ik ook MP550 en koop die dingen voortaan in Belgie (woon dicht bij de grens). Ik gebruik al een tijdje de cartridges van het merk Pelikaan en kost een complete set van 5 stuks 15 euro.

ge
door gerboe - Jul 19, 2014 om 15:31
806 Antwoorden / 0 Vragen

Ik vermoed dat diumenge de juiste opmerking maakt: zit er wel een chip in?

ro
door ron530 - Jul 19, 2014 om 15:48
4084 Antwoorden / 17 Vragen

Huismerken zijn wel goedkoper maar zonder chip. 123inkt heeft wel een oplossing maar het is een boel werk om de vulling aan de gang te krijgen.

ekiem
door ekiem - Jul 19, 2014 om 17:56
676 Antwoorden / 100 Vragen

Tja, ik zit/zat met hetzelfde geintje. Heb een printer merk canon pixma 240 en die cartriges kosten een vermogen. Maar goed ik heb toen het huismerk van WeCare gekocht bij de Handyman.
Had het idee dat het zwart snel leeg was en de kleuren cartrige deed amper wat.
Ben , door omstandigheden pas na een half jaar achter nieuwe cartriges aan gegaan om nu maar gewoon de orginele te kopen. Bij de Handyman het verhaal verteld en heb toen een nieuw setje van Wecare mee gekregen.

Alleen heb ik nu geen rood uit de kleuren cartrige. Zwart is prima, nu maar kijken hoe lang deze meegaat. Die kleuren cartrige , dat weet ik niet wat ik daar mee aanmoet.

Vervelend dat die dingen zo duur zijn, vooral omdat je tegenwoordig zoveel "moet " uitprinten.

Mischien zijn huismerken goedkoper maar of ze beter zijn, dat weet ik nog niet.

Ekiem

gompy2
door gompy2 - Jul 19, 2014 om 18:52
2796 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=ekiem schreef op zaterdag 19 jul 2014, 17:56]
Alleen heb ik nu geen rood uit de kleuren cartrige. Zwart is prima, nu maar kijken hoe lang deze meegaat. Die kleuren cartrige , dat weet ik niet wat ik daar mee aanmoet.
Vervelend dat die dingen zo duur zijn, vooral omdat je tegenwoordig zoveel "moet " uitprinten.
Mischien zijn huismerken goedkoper maar of ze beter zijn, dat weet ik nog niet.
Ekiem
Jouw printer heeft 1 cartridge voor de kleuren, de CLI-511, met een totale inhoud van 9ml in zijn geheel dus het is niet zo verwonderlijk dat je gauw moet vernieuwen.
Die ene cartridge is dus als het ware verdeeld in drie vakjes
De slechtste keuze die men kan maken.
Dat zijn de nadelen van goedkope printertjes.
Als er 1 kleur op is, zoals nu de rode bij jou, kan men die hele cartridge weggooien.
Bij Officesavers, en ik denk ook wel bij anderen, staan wel compatible cartridges te koop voor €15.
De halve wereld gebruikt compatible cartridges of vult zelf (net als ik), dus waarom zou dat niet goed gaan?
Ojaa, de printerfabrikant zegt dat het niet mag...
Kijk in de toekomst bij het vernieuwen van je printer of die losse cartridges heeft voor alle kleuren.
Is er 1 kleur op, hoef je alleen maar die ene kleur te vervangen.

ekiem
door ekiem - Jul 19, 2014 om 20:33
676 Antwoorden / 100 Vragen

Wat je zegt klinkt logisch. Maar in dit geval gaat het om een wecare cartridge die ik net nieuw heb gehad naar aanleiding van mijn " klacht". Ik had voor het eerst die huismerk cartridges gekocht waarbij het zwarte voor mijn gevoel snel leeg raakte en de kleuren het helemaal niet goed deed. Ik wilde daarom geen huismerken meer kopen en door mijn verhaal kreeg ik van de medewerkster een nieuw setje cartridges mee.
Maar ja nu komt er uit de nieuwe cartridge geen rood waardoor ik nu denk dat er mischien iets is met de printer. Ik had al, een reiniging van de printer gedaan maar weet nu even niet wat ik nog meer kan doen. Iemand een idee?

Ekiem

pi
door pieterwolters - Jul 19, 2014 om 22:44
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb in het verleden ook vreemdmerk cartridges geprobeerd,maar ben daar van terug gekomen. Voor die paar euro verschil moet je niet gaan klooien. De merkcartridges zijn van iedere merk beter dan de vreemdmerk cartridges. De printkwaliteit wordt nooit beter van andere merken.

ge
door gerboe - Jul 20, 2014 om 08:07
806 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb prima ervaringen met huismerk cartridges. Een doos vol (10 sets) voor 75 euro gekocht waar ik al jaren van print. Uitstekende kwaliteit, net zo goed als de merkinkt. Het prijsverschil is heus wel meer dan 'een paar euro'. Fabrikanten hanteren goudprijzen voor inkt en gokken op de angst van consumenten dat ze geen huismerkinkt durven te gebruiken vanwege zogenaamde problemen. Trap er niet in.

f.weele
door f.weele - Jul 20, 2014 om 09:05
1085 Antwoorden / 27 Vragen

[quote=ron530 schreef op zaterdag 19 jul 2014, 15:48]Huismerken zijn wel goedkoper maar zonder chip. 123inkt heeft wel een oplossing maar het is een boel werk om de vulling aan de gang te krijgen.
Beste ron530, bedoel je een boel werk met het overzetten van de chip? Bij mijn 123inkt- huismerk cartridges(voor HP) met chip werkt deze gewoon goed zonder problemen.
m.vr.gr.

p.s. voor de bovengenoemde printer van canon heeft 123inkt huismerk cartridges
met chip.

gompy2
door gompy2 - Jul 20, 2014 om 10:11
2796 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=ekiem schreef op zaterdag 19 jul 2014, 20:33]
Maar ja nu komt er uit de nieuwe cartridge geen rood waardoor ik nu denk dat er mischien iets is met de printer. Ik had al, een reiniging van de printer gedaan maar weet nu even niet wat ik nog meer kan doen. Iemand een idee?
EkiemPrintkop verstopt.
Misschien helpt dit.
Klik-> How to Do a Head Cleaning on a Canon MP240
Misschien ben je ooit een poosje door blijven printen terwijl die kleur al op was.
Dat kan ik sommige gevallen schade geven aan de desbetreffende nozzle, of in ieder geval een uitdroging veroorzaken aan de piëzo printkop van jouw printer.

[quote=pieterwolters schreef op zaterdag 19 jul 2014, 22:44]Ik heb in het verleden ook vreemdmerk cartridges geprobeerd,maar ben daar van terug gekomen. Voor die paar euro verschil moet je niet gaan klooien. De merkcartridges zijn van iedere merk beter dan de vreemdmerk cartridges. De printkwaliteit wordt nooit beter van andere merken.
Dat jij in het verleden misschien ooit een miskoop hebt gehad wil niet zeggen dat dat bij iedereen gebeurd.
Ook bij originele cartridges gaat er wel eens wat fout.
De inkt in merkcartridges zijn doorsnee niet beter, ze zijn hetzelfde.
Je hebt het over een paar Euro verschil, zo als zo vaak doe eens je huiswerk...

Er zijn een aantal gerenommeerde inktverkopers in Nederland, ook velen daarbuiten maar we houden het bij Nederland, die zondemeer 2 jaar garantie op hun compatible producten geven.

Voor degene die het interesseert, op 18 Maart 2011 is er een uitzending geweest van De Rekenkamer die printerinkt heeft onderzocht.
Wel leuk om te bekijken.

Quote:
De printers zijn spotgoedkoop maar de bijbehorende inkt kost een fortuin. In een gemiddelde merkcartridge zit slechts een paar ml inkt en als je dat omrekent, kost het meer dan 2000 euro per liter! In Nederland worden zo'n 15 miljoen cartridges per jaar verbruikt. Waarom is de inkt zo duur? Wat is het geheim van deze printerinkt, zit er goud in, moeten er heel veel inktvissen voor gevangen worden? En wat is het verschil met goedkope navulinkt die slechts 2 euro per liter kost. Het blijkt één van de best bewaarde geheimen van de hele wereld te zijn en de Rekenkamer gaat het ontmaskeren.

Klik hier-> Wat kost printerinkt

moeder56
door moeder56 - Jul 20, 2014 om 10:32
483 Antwoorden / 2 Vragen

Ik heb ook de pixma 550 .Koop bij uwcatridgewinkel, set met chip voor 15,50. Uitstekende klantenservice, snelle levering. Is ook huismerk met chip.
Als je computer aangeeft dat je cartridge leeg is, is dat niet zo , gewoon op annuleren drukken en daarna nog heeeeel veeeeel printen. Is trouwens NIET afhankelijk van merk of huismerk.
Als je veel print even bij de eigenschappen van printen op grijstinten klikken. Kost a. geen kleur en b. veel minder zwarte inkt.

diumenge
door diumenge - Jul 20, 2014 om 11:07
11969 Antwoorden / 15 Vragen

[quote=moeder56 schreef op zondag 20 jul 2014, 10:32]
Als je veel print even bij de eigenschappen van printen op grijstinten klikken. Kost a. geen kleur en b. veel minder zwarte inkt.

Dat klopt niet. Zwart is zwart en niet grijs, dus om in grijs tinten te printen wordt de kleuren inkt ook gebruikt. Zou je puur in zwart wit printen, dan kost dat natuurlijk geen kleuren inkt, maar wel meer zwarte inkt.

gompy2
door gompy2 - Jul 20, 2014 om 11:45
2796 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=moeder56 schreef op zondag 20 jul 2014, 10:32]
Als je veel print even bij de eigenschappen van printen op grijstinten klikken. Kost a. geen kleur en b. veel minder zwarte inkt.
De Canon PIXMA MP550 heeft 5 cartridge's.
4 Dye-inkt kleuren cartridge's en 1 zwarte pigmentinkt cartridge.
Bij normaal printen van met name afbeeldingen wordt de kleur zwart gemengd door de dye kleuren Cyaan, Magenta, Geel en Zwart te mengen indien nodig.
Tekst wordt meestal expliciet door pigmentinkt zwart geprint, deze kleur zwart is ook veel dieper zwart als de gemengde dye kleur zwart.
Bij het expliciet aangeven van "Afdrukken in grijstinten", wordt alleen de zwarte pigmentinkt cartridge gebruikt.
Door het meer of minder toevoegen van miniem kleine inktdruppeltjes worden de pigmentkleuren diepzwart tot lichtgrijs verkregen, héél knap.

gompy2
door gompy2 - Jul 20, 2014 om 13:52
2796 Antwoorden / 0 Vragen

Ik schreef:
"Bij het expliciet aangeven van "Afdrukken in grijstinten", wordt alleen de zwarte pigmentinkt cartridge gebruikt."
Niet juist, heb het verder onderzocht maar het blijkt dat bij Canon toch alle kleuren gebruikt worden.
Diumenge heeft gelijk.

gompy2
door gompy2 - Jul 20, 2014 om 15:19
2796 Antwoorden / 0 Vragen

"Bij het expliciet aangeven van "Afdrukken in grijstinten", wordt alleen de zwarte pigmentinkt cartridge gebruikt."
Dit is alleen op gewoon printerpapier, bij andere optie's worden er dye kleuren gemengd.

Bij dubbelzijdig printen en randloos printen worden er ook dye kleuren gemengd om "smeren" tegen te gaan.

domantwoord
door domantwoord - Jul 22, 2014 om 11:45
192 Antwoorden / 0 Vragen

Ik zag het al een paar keer voorbij komen en wil het graag onderstrepen:
123 inkt, nooit problemen mee gehad,super prijzen en vaak met meer inhoud dan de originele
Ik heb zowel Canon als ook Hp en Epson patronen van hun en heb er niets op aan te merken!!
Wel opletten dat je de juiste besteld natuurlijk!!!