ko
door koopman23 Jul 21, 2014 om 19:57
Huishouden & energie

Vervangen laminaatvloer ivm gaslek

Door een onderhoudsbedrijf is er in onze woning gaslek geconstateerd. Dit is dan ook gelijk afgesloten. Zelf een loodgieter ingeschakeld. Volgens hem was dit gaslek mogelijk onder het laminaatvloer in de keuken of de gang. Laminaat eruit gehaald. Gasleiding is vervangen. Kosten voor laatstgenoemde is uiteraard vergoed door onze verzekeraar NN. Nu moet het laminaat nog aangelegd worden echter is deze niet meer verkrijgbaar, wordt überhaupt niet meer geleverd door de leverancier. Wij zouden dus een ander laminaat moeten uitkiezen voor de keuken en de gang. Dit zal vergoed worden door de verzekering. Wij hebben echter een doorlopend stuk aan laminaatvloer over de hele woning. Ik vind het niet mooi als de helft van mijn woning een ander laminaatvloer heeft dan de andere helft. Kan ik NN dan eisen om alle kamers te voorzien van dezelfde kleur laminaat? Weet iemand dit?

4623 15 Rapporteer

mahadma
door mahadma - Jul 21, 2014 om 20:20
11537 Antwoorden / 51 Vragen

Door een schadeverzekering wordt "de schade" hersteld/betaald, en niets meer dan dat.

Zo ik het nu zie heeft NN gelijk, immers de rest is niet beschadigd, dus geen schade, dus geen uitkering. Een schade verzekering vergoed de schade, u wordt er niet beter van.

tot15karakters
door tot15karakters - Jul 21, 2014 om 20:24
2189 Antwoorden / 14 Vragen

Iets zoeken wat erg veel in de buurt komt mag ook en een drempel mag er tussen zitten....

Als een vloer iets ouder is loop je dit risico.
Hetzelfde met brandschade, nieuwe gordijnen maar alle andere kamers...
Ja van buiten vreemd maar de kamer is vergoed en ik had ook niets gekregen voor de rest.

En wat laminaat betreft, het goedkope Ikea vloertje is al meer dan 20 jaren leverbaar maar die zal je wel niet willen....
Dat is Uw probleem en niet van de verzekeraar.

Cookies
door Cookies - Jul 21, 2014 om 20:41
13336 Antwoorden / 36 Vragen

.........Kan ik NN dan eisen om alle kamers te voorzien van dezelfde kleur laminaat? Weet iemand dit?........

Je kan eisen wat je wilt natuurlijk, maar NN zal je geen vergoeding geven voor de woonkamer. Als het verschil in laminaat een doorn in je oog is, zul je de kosten van vervanging zelf moeten betalen.

tijger1
door tijger1 - Jul 21, 2014 om 21:19
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Blijkbaar is het laminaat er geheel of gedeeltelijk uitgehaald in de keuken en de gang. U hoeft dan voor die twee ruimtes geen genoegen te nemen met een gedeeltelijke vernieuwing. Dan is nooit onzichtbaar te doen.

Dat het laminaat ook nog in andere vertrekken doorloopt zonder scheiding was uw eigen keuze en dat hoeft uiteraard niet op kosten van de verzekeraar vervangen te worden.

tenormin
door tenormin - Jul 21, 2014 om 23:01
16826 Antwoorden / 108 Vragen

Wat tot15karakters zegt is zo. Dus keuken en gang. Dan als "overkapping" een strip laten neerleggen als overgang tot de rest van het huis. Een contrasterend laminaat kan ook een leuk effect geven. Tenzij u natuurlijk zelf de rest bijbetaald om er weer een geheel van te maken.

ko
door koopman23 - Jul 21, 2014 om 23:43
5 Antwoorden / 1 Vragen

Dank voor de reacties. Laminaat was nog maar anderhalf jaar oud.. maar goed hij is nergens meer te verkrijgen.
Keuken en gang worden aangelegd en uiteraard vergoedt door NN. Voor wat betreft de woonkamer etc, moet op eigen kosten aangelegd worden.

tijger1
door tijger1 - Jul 22, 2014 om 00:07
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Wat een verspilling, maar goed het is uw eigen geld.

Wat doet u dan als er ergens een beschadiging optreedt? Weer alles vernieuwen? Zonde.

door 1953 - Jul 22, 2014 om 01:59
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Onesthetisch dús!

Wat wil NN vergoeden (naar de dagwaarde): de gehele vloer of alleen die gedeeltes die zijn aangedaan door de gaslek, waar de leidingen lopen?

Is uw laminaat destijds vastgeklikt en verlijmd geweest? Bij verlijming valt dit onder de opstalverzekering - net als bij de keuken. Dan is het logisch dat alle laminaat wordt vervangen in dezen.

ko
door koopman23 - Jul 22, 2014 om 07:41
5 Antwoorden / 1 Vragen

Ik zie dit niet als verspilling, het laminaat moet vervangen worden want hij is er deels uit geweest waardoor het nu ook niet meer goed aan een stuk doorloopt. Dit is echt geen gezicht. En als je er net 1,5 jaar woont, alles nieuw hebt gekocht wil ik er in ieder geval een paar jaar van genieten. Ik zie het niet zitten om 2 verschillende laminaatvloeren te hebben in een woning waar het laminaat aan een stuk doorloopt.
Laminaat is overigens niet gelijmd.

ko
door koopman23 - Jul 22, 2014 om 07:44
5 Antwoorden / 1 Vragen

NN vergoedt laminaatvloer voor de keuken en de gang. Want die hebben we destijds er uit gehaald omdat we op zoek waren naar de leiding met gaslek. Voor hetzelfde geld waren we begonnen met laminaat weghalen in de slaapkamer of woonkamer, had dan toch ook vervangen moeten worden?

tijger1
door tijger1 - Jul 22, 2014 om 09:35
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Op zich vind ik het al wonderlijk dat er een laminaat vloer uitgehaald moet worden in een gang en keuken bij een lekke gasleiding, maar ok, dit is gebeurd, het lek is gevonden en gerepareerd. U krijgt het laminaat vergoed voor de ruimtes waar het verwijderd is geweest. En daar houdt het echt mee op.

U kan zelf alles wel gaan slopen, maar een gasleiding loopt van de meterkast naar de keuken en naar de cv ruimte. Als er in de slaapkamer en woonkamer geen apparaat staat wat gas nodig heeft, waarom zou u daar dan beginnen met verwijderen?

ko
door koopman23 - Jul 22, 2014 om 10:25
5 Antwoorden / 1 Vragen

Hoezo is dat wonderlijk? Hoe wil je een leiding met gaslek vervangen zonder het vloer eruit te halen? Leiding waar gaslek is geconstateerd zat onder het laminaatvloer tussen gang en keuken.

Cookies
door Cookies - Jul 22, 2014 om 10:28
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Vind het vreemd dat dezelfde laminaat binnen 1,5 jaar al niet meer te verkrijgen is (tenzij het een uitlopend product was). Heb je al geprobeerd bij andere leveranciers?

ko
door koopman23 - Jul 22, 2014 om 10:55
5 Antwoorden / 1 Vragen

Uiteraard. Nergens te verkrijgen. NN heeft zelf ook een derde ingeschakeld om te kijken of deze elders nog was te verkrijgen. Helaas..

tijger1
door tijger1 - Jul 22, 2014 om 11:07
42060 Antwoorden / 21 Vragen

In mijn huis lopen de leidingen ONDER de vloer. Nou jammer dan, , u krijgt nieuw laminaat in de keuken en de gang. Klaar.